Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Audi A4 B6 1.8T BEX 190KM K04TFSI 315KM / 406NM !!!

Chciałem zmodyfikować swojego BEXa ale na tyle bezpiecznie i skutecznie aby nie martwić się o awaryjność i o to, że auto będzie miało moc w każdych warunkach. Podejrzewam , że znajdą się tacy co będą udowadniać, że można zrobić 300KM na hybrydzie k03/k04 ale nie o to chodzi. Samochód wykorzystuje codziennie do pracy dlatego samochodem chcę jeździć, a nie ciągle martwić się kiedy turbina padnie bo pracuje sporo ponad swoje możliwości .Jakby nie było producent turbiny (BORG WARNER) przewidział

ją na mniejszą moc i mniejsze obciążenie termczne.K03 potrafi już w serii popękać po stronie gorącej. Druga sprawa to kolektor wydechowy dla hybrydy. Jak będzie seryjny to turbo będzie szybko wstawało ale ograniczy moc. Aby zrobić moc można ratować się kolektorem HiFlow czy baranem ale te są przeważnie Made In China i po krótkim poszukiwaniu na forum wyszło, że pękają.Te porządne kolektory wydechowe, zrobione na zamówienie znowu kosztują prawie tyle co hybryda a więc suma summarum cena

rośnie. Gdy zacząłem liczyć to ile będzie kosztowało tzn. turbo i montaż to przeprowadziłem symulację. Cena hybrydy + cena kolektora + awarie kiedy auto jest wyłączone z jazdy i nerwy + ewentualne korekty spowodowane np. powrotem do seryjnego kolektora.Porównałem to z tfsi czyli cena K04tfsi, która już jest zintegrowana z kolektorem wydechowym + adapter + przewody woda i olej. TFSI wychodzi trochę drożej , ale jak się podzieli na czas, kiedy się chce jeździć autem to wychodzą grosze, to jak

inwestycja w spokój i przyjemność z jazdy.

Turbo k04TFSI pracuje w serii w zależności od auta ok 1.2 bara i dmuchnąć 0,1 bara więcej dla niego to zerowy wpływ na trwałość. Pozostałe modyfikacje dla hybrydy typu dolot, fmic, wtryski itp. są identyczne jeżeli chce się zrobić moc. Chociaż żeby zrobić max z hybrydy trzeba się więcej namodzić w samym silniku plus znać jakieś tajemne mody, za które trzeba zapłacić autorowi. W pierwszej chwili sam się zrobiłem hybrydę, ale ostatecznie z moich wyliczeń wyszło, że spokojniej

będzie zmienić turbo na nowe k04-064.

Modyfikacje:

- K04-064 (K04TFSI) + adapter + przewody woda i olej

c3ffcd489a25bdaca4012987c25f378e.jpg

- FMIC 230x550x65

63973f3219b0ff023cf4733906aa6712.jpg

- Orurowanie 2,5"

- Dolot do turbosprężarki TIP - 3"

- Przepływomierz 3"

- Downpipe 3"

- Przelotowy układ wydechowy 3 i 2,5"

009cf8bfad090504a6d65b2d611a4e3b.jpg

- Wtryski 525cc

- 100% seryjny nieotwierany słupek

- hamulce 345/330

9b7b95a463a4caa7767bfc3381861a08.jpg

19e53211bd8b175c52c4f36f1d2622c8.jpg

- Indywidualne strojenie setupu GREGOR10.PL

225f1b47db2efcfc6b15c99993b1dc49.jpg

Przy strojeniu trzeba było ograniczyć wynik przez seryjne sprzęgło. Na Pb 98 wyszło 315KM i 406Nm w górnej części obrotów aby było bezpiecznie dla seryjnego silnika.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Edited by muzin
  • Upvote 1
Posted

zapodaj od 0-200 filmik :banan:

Posted

Świetna robota ?

Posted

Korbowody seria...?

Posted

kolega napisal ze "100% seryjny nieotwierany slupek"

Posted

:hi:

Jeździłbym.

Posted (edited)

jestes w stanie wrzucic jakies fotki jak to wyglada po maska? podlaczenie turbo itp? Gdzie dorabiales przewody i jaki koszt?

Edited by Karol Guzicki
Posted

- FMIC 230x550x65

- Orurowanie 2,5

- Dolot do turbosprężarki TIP - 3

- Przepływomierz 3

- Downpipe 3

- Przelotowy układ wydechowy 3 i 2,5

- Wtryski 525cc

- 100% seryjny nieotwierany słupek

- hamulce 345/330

- Indywidualne strojenie setupu GREGOR10.PL

Przy strojeniu trzeba było ograniczyć wynik przez seryjne sprzęgło.

Na Pb 98 wyszło 315KM i 406Nm w górnej części obrotów aby było bezpiecznie dla seryjnego silnika.

Muzin, te cyfry 2,5 i 3 to chyba chodzi o srednice w calach?

Warto dopisać cale albo " bo nie każdy może doczytać :)

Posted

jestes w stanie wrzucic jakies fotki jak to wyglada po maska? podlaczenie turbo itp? Gdzie dorabiales przewody i jaki koszt?

72b4565df77a458b95bc3c704d16e2bf.jpg

3d59c749aa40210f2345d706c17eae35.jpg

1050271995e41967e770256e44104ba0.jpg

f6faef2d1f031a85b9ca70143e8b3463.jpg

441d8904ab7cb7368f39d00388cf24c4.jpg

eb945ca8252362a0a95fda7098a1eec8.jpg

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Korbowody seria...?

Seria

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Posted

no ładnie wyszło

przybliżone koszty możesz podać ? na pw

Posted

Strach pomyśleć ile to musiało kosztować.

Mam dziwne wrażenie, że ekonomiczniej byłoby sprzedać auto, kupić B8 z 2.0 TFSI i zrobić tanim kosztem Stage2.

Posted

Strach pomyśleć ile to musiało kosztować.

Mam dziwne wrażenie, że ekonomiczniej byłoby sprzedać auto, kupić B8 z 2.0 TFSI i zrobić tanim kosztem Stage2.

Policzmy to ...

o ile sprzedaż B6 za 25K i kupisz B8 za 40K (oczywiscie z quattro) a to same trupy w tej cenie a więc ...

NIEREALNE :(

Oczywiście takie B8 to bedzie pierwsze wypusty wiec wiadomo, tłoki do zrobienia żeby nie piło oleju i inne pakiety startowe a tu tysiączki już lecą ....

Potem jeszcze trzeba policzyć ile kosztuje w B8 stage ...

Taki DP + soft pewnie lekko ponad 2K i do osiagniecia jakieś 260-270KM ...

gdzie tu do 315KM ...

Żeby w pierwszych B8 zrobić ponad 300 to już zmiana turbiny, wtryski, FMIC, wydech ...

ZNOWU NIEREALNE ... :(

O hamulcach też nie wspomnę ...

Posted

Nie ma co gadać to samochód do końca (jego lub jego) ?. Myślę ze taki był zamiar Kolegi. Genialna robota. Koszta do b8, nie ma co gadać. Choć jakbyś rzucił jakieś koszta, choćby przybliżone ?

Posted (edited)

Strach pomyśleć ile to musiało kosztować.

Mam dziwne wrażenie, że ekonomiczniej byłoby sprzedać auto, kupić B8 z 2.0 TFSI i zrobić tanim kosztem Stage2.

Policzmy to ...

o ile sprzedaż B6 za 25K i kupisz B8 za 40K (oczywiscie z quattro) a to same trupy w tej cenie a więc ...

NIEREALNE :(

Oczywiście takie B8 to bedzie pierwsze wypusty wiec wiadomo, tłoki do zrobienia żeby nie piło oleju i inne pakiety startowe a tu tysiączki już lecą ....

Potem jeszcze trzeba policzyć ile kosztuje w B8 stage ...

Taki DP + soft pewnie lekko ponad 2K i do osiagniecia jakieś 260-270KM ...

gdzie tu do 315KM ...

Żeby w pierwszych B8 zrobić ponad 300 to już zmiana turbiny, wtryski, FMIC, wydech ...

ZNOWU NIEREALNE ... :(

O hamulcach też nie wspomnę ...

W 2gen 2.0 TFSI to downpipe, wydajniejszy IC, program i z 290KM/450Nm powinno być.

Downpipe za 600, IC od 3.0 BiTDI można za 300 wyrwać, program z 1200. Montaż z 600.

Tu też są hamulce zrobione.

Czekam na jakieś info o kosztach.

Porównanie wszelkich innych aspektów B6 vs B8 to inna epoka.

Edited by komoornik
Posted (edited)

Nie chce psuć autorowi tematu jakąś wojną B6 vs B8 albo Benzyna vs Diesel :)

B8 ma swoje zalety ale ma też masę wad.

B8 2 gen jest poprawione, ale kosztuje fortune. Wiec nie czarujmy sie :)

Każdy kupuje co chce i na co go stać i trzeba to uszanować.

Ten projekt różni się cenowo od hybrydy tym, że turbo jest NOWE. Nie jakieś tam regenerowane tylko NOWE, wyjęte z pudełka kupionego w ASO :)

Powinno zrobić lekko ponad 150tys km... pokażcie mi taką hybryde co tyle pojezdzi przy dużej mocy.

Można na szybko oszacowac, że dlatego turbo jest droższe od hybrydy ok 2tys, adapter do turbiny to pewnie kolejne 800zł, przewody woda i olej z 500zł?

Stare turbo k03 można sprzedać, w przypadki hybrydy już przeważnie idzie do zwrotu. Kolektor k03 teoretycznie też można sprzedać.

Edited by wampir
Posted (edited)

3gen swoje kosztuje, 2gen jest od początku produkcji w B8.

Wojny nie ma co prowadzić.

Ja bym tylko z czystej ciekawości chciał wiedzieć ile realnie było warte to B6 przed modami i ile mniej więcej poszło na mody.

Edited by komoornik
Posted

To napisz PW do Muzina jak to taka niezbędna informacja :)

Ciekawe kiedy padnie pytanie ile to auto teraz pali ... :)

Posted

Ciekawe kiedy padnie pytanie ile to auto teraz pali ... :)

Na swoim przykładzie podam...benzyny shell nitro plus normalna jazda 11,3 litra wyszło...trochę żwawiej około 11,8

Posted

Dobry wynik.

Jak moja Żona jeździ 1.8T Quattro to jest wyższe spalanie a wozi tylko Syna do żłobka ...

Chyba, że w drodze powrotnej szaleje a ja o tym nic nie wiem ..

B6 ma tę zaletę, ze do 1.8T można założyć lpg co w 2.0TFSi jest już dużo bardziej kosztowne (rzekłbym nieopłacalne ze względu na cenę instalacji)

Posted

Bo ja wiem instalacje można od 3.5koła założyć, w b7 tfsi tylko dp,turbo i 300KM mamy.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...