czarko Opublikowano 11 Listopada 2016 Opublikowano 11 Listopada 2016 Witam, Chciałbym się dowiedzieć czy orientujecie się jaki jest koszt samej roboty za swap z 3.0 ASN na 2.7T ARE? Trochę poszukałem po googlach ale nie jestem pewien do końca czy mogę zostawić wtedy Tiptronika 5hp19FLA, z tego co sprawdzałem w A6 C5 2.7T była ta sama skrzynia. Zastanawiam się nad tym, ponieważ nie chce już drugi raz remontować ASN... Najpierw panewki, a teraz wyszło, że mam rysę na 1 i 2 tulei cylindra (ogólnie dziwne, bo po wymianie uszczelki pod głowicą i przejechaniu max 300km zrobiło się jeszcze gorzej wywala płyn i cały czas układ się zapowietrza, a wcześniej brała z 1l płynu na 3tyś km ale silnik pracował normalnie). Więc albo 2.7T albo będę musiał się pożegnać z moją B6 czego bardzo nie chcę.
czorny_07 Opublikowano 11 Listopada 2016 Opublikowano 11 Listopada 2016 Witam, Chciałbym się dowiedzieć czy orientujecie się jaki jest koszt samej roboty za swap z 3.0 ASN na 2.7T ARE? Trochę poszukałem po googlach ale nie jestem pewien do końca czy mogę zostawić wtedy Tiptronika 5hp19FLA, z tego co sprawdzałem w A6 C5 2.7T była ta sama skrzynia. Zastanawiam się nad tym, ponieważ nie chce już drugi raz remontować ASN... Najpierw panewki, a teraz wyszło, że mam rysę na 1 i 2 tulei cylindra (ogólnie dziwne, bo po wymianie uszczelki pod głowicą i przejechaniu max 300km zrobiło się jeszcze gorzej wywala płyn i cały czas układ się zapowietrza, a wcześniej brała z 1l płynu na 3tyś km ale silnik pracował normalnie). Więc albo 2.7T albo będę musiał się pożegnać z moją B6 czego bardzo nie chcę. Jak najbardziej możesz to zgrać z twoim automatem, koszta zależą od zakresu prac
Mateuszek1001 Opublikowano 11 Listopada 2016 Opublikowano 11 Listopada 2016 Ja bym proponował manuala jednak, wiadomo twoje auto, ale większa przyjemności byłaby w manualu.
czorny_07 Opublikowano 11 Listopada 2016 Opublikowano 11 Listopada 2016 (edytowane) Ja bym proponował manuala jednak, wiadomo twoje auto, ale większa przyjemności byłaby w manualu. zgodzę się frajda z jazdy manualem jest większa, ale z zapasem mocy 2.7 jeździ się bardzo wygodnie i przyjemnie również automatem Edytowane 11 Listopada 2016 przez czorny_07
Robero321 Opublikowano 11 Listopada 2016 Opublikowano 11 Listopada 2016 Ja bym proponował manuala jednak, wiadomo twoje auto, ale większa przyjemności byłaby w manualu. chyba nie jeździsz po dużym mieście pisząc takie rzeczy. Po przejechaniu 20 km w korku w czasie 3 godzin zmienił byś zdanie
Mateuszek1001 Opublikowano 11 Listopada 2016 Opublikowano 11 Listopada 2016 Tak, racja nie mieszkam raczej w mieście wiec nw. Nie wątpie w to że jest wygodniej, nawet sam myśle w przyszłym audi mieć Tipa. Ale do 2.7BiT montował bym manuala
Mateuszek1001 Opublikowano 11 Listopada 2016 Opublikowano 11 Listopada 2016 Bez 15000zl nie ma co podchodzic No to faktycznie szkoda ruszać
czarko Opublikowano 11 Listopada 2016 Autor Opublikowano 11 Listopada 2016 (edytowane) Dzięki za info, już dostałem szczegóły od czorny_07. @Dev z tego co aktualnie widzę to idzie się zamknąć w 10k, chyba że coś nieświadomie pomijam. Edytowane 11 Listopada 2016 przez czarko
Dev Opublikowano 11 Listopada 2016 Opublikowano 11 Listopada 2016 Owszem zamkniesz się w tej kwocie z tym że pojezdzisz tydzień, dwa i coś zdechnie.
czarko Opublikowano 11 Listopada 2016 Autor Opublikowano 11 Listopada 2016 A możesz rozwinąć np co może zdechnąć, co warto zrobić na początek ?
Dev Opublikowano 11 Listopada 2016 Opublikowano 11 Listopada 2016 Sprzęgło, turbiny, uszczelnienie calego silnika i parę innych pierdół
czarko Opublikowano 11 Listopada 2016 Autor Opublikowano 11 Listopada 2016 Sprzęgło - to jest automat -> jest sens ? szczególnie że albo zostanę w standardzie albo mały mod. Turbiny - chciałbym znaleźć taki silnik, który już miał regenerowane/wymieniane turba lub ktoś pomoże mi ocenić aktualny stan uszczelnienie całego silnika wchodzi w koszt tych 10k
koziol1172 Opublikowano 11 Listopada 2016 Opublikowano 11 Listopada 2016 Robiliśmy taki swap z asn tyle że w a6 też z automatem. Robiłem pod to wszystko wiązkę, pogadam z kumplem o całych kosztach Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
Dev Opublikowano 11 Listopada 2016 Opublikowano 11 Listopada 2016 Sprzęgło - to jest automat -> jest sens ? szczególnie że albo zostanę w standardzie albo mały mod. Turbiny - chciałbym znaleźć taki silnik, który już miał regenerowane/wymieniane turba lub ktoś pomoże mi ocenić aktualny stan uszczelnienie całego silnika wchodzi w koszt tych 10k No to startuj. Będę kibicować.
Gość Opublikowano 11 Listopada 2016 Opublikowano 11 Listopada 2016 Joo, kupisz "zregenerowane turbiny" na papierze. Wysrają sie po miesiącu i znów bedziesz targać silnik z budy. Raz a porządnie zrobić to co Ci wykropkował Dev, wydać pare talarów więcej i spać spokojnie.
czorny_07 Opublikowano 12 Listopada 2016 Opublikowano 12 Listopada 2016 Joo, kupisz "zregenerowane turbiny" na papierze. Wysrają sie po miesiącu i znów bedziesz targać silnik z budy. Raz a porządnie zrobić to co Ci wykropkował Dev, wydać pare talarów więcej i spać spokojnie. od kiedy? nie wiem w jakim zakładzie regenerujesz turbo, osobiście nigdy nie miałem z tym problemów...
BeyerBrown Opublikowano 12 Listopada 2016 Opublikowano 12 Listopada 2016 Pogoń te A4 i kup A6 z tym motorem - mniej srania się teraz jak i przy następnej sprzedaży. A miejsca w środku nigdy za wiele, szczególnie w A4.
Kruk_89 Opublikowano 12 Listopada 2016 Opublikowano 12 Listopada 2016 ja jak bym miał zbędne 10-15k to wolał bym wrzucić tu 2.7 niż zamieniać na gotowe a6 (tylko koszty o wiele wyższe BO "sprawnego" ASN w a4 można by wymienić na "sprawnego" BiT w a6). a4 jest o wiele zgrabniejsza i lżejsza co za tym idzie lepsze osiągi.
BeyerBrown Opublikowano 12 Listopada 2016 Opublikowano 12 Listopada 2016 (edytowane) a4 jest o wiele zgrabniejsza i lżejsza co za tym idzie lepsze osiągi. Zgrabność? Proszę Cię... te taczki są już tak stare, że moim zdaniem obie są już wizualnym parchem Z tymi wagami i osiągami A6-tek to już Ci kiedyś Kruk pdfy linkowałem z oficjalnymi danymi... to nie Gulfy i Syfiki by urządzać sobie wyścigi spod świateł, ścigać się nimi po torze czy wchodzić ostro w zakręty. Pół sekundy gorszy sprint do setki ma aż takie znaczenie? Przypomnę: A4 3.0q manual/tip: sprint: 7,1s/8,7s masa: 1515kg/1555kg spalanie: 11,1l/10,8l (l/100km) A6 3.0q manaul/tip: sprint: 7,6s/8,7s masa: 1590kg/1640kg spalanie: 11,3l/11,3l (l/100km) Dziwna sprawa z automatem ale dla A4 i A6 czas 0-100km/h jest taki sam wg. oficjalnych danych Zaś różnica mas A4 vs. A6: ~5% Acha... A6 2.7q manual/tip: sprint: 6,8s/7,4s masa: 1660kg/1705kg spalanie: 11,6l/12,2l (l/100km) Różnica mas pomiędzy A4 3.0 vs A6 2.7: ~9%, spalanie w jeździe mieszanej jest ciut wyższe, ale A6 2.7BiT zadowala się tańszą o ok.7% (od Pb98 - której wymaga 3.0) 95-tką, której spala o 10% więcej niż A4 3.0 - sumarycznie koszty przejazdu 100km będą więc porównywalne. No jest o co walczyć... Jeśli chodzi o wagi samych silników to 3.0 waży 165kg z osprzętem a 2.7BiT jakieś 200kg... więc z 1555kg jakie ma A4 3.0q w tipie zrobi się po swapie 1590kg... a to już blisko wagi A6-tki z motorem 2.7q w tipie... 115kg różnicy w wadze, czyli jakieś niecałe 7% Edytowane 12 Listopada 2016 przez BeyerBrown
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się