Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakiej marki EGR 1.9 TDI


Gastovski

Rekomendowane odpowiedzi

Zdarza się, że w spalinach jest olej. Jak przyłożysz rękę do rury wydechowej i przygazujesz to ręka może się zrobić lekko tłusta od oleju.


Może Ci się przyda, to na temat czyszczenia EGR i dolotu:

http://blog.chris-it.pl/czyszczenie-egr-i-dolotu-vw-passat-b5-afn/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

Jeszcze tylko dla pewności .... u mnie jest odwrotnie w silniku.

Zaślepiam 2 miejsca ze zdjęciu poniżej (na czerwono) i tą rurkę (żółte) wywalam ?

http://www68.zippyshare.com/v/ODhs7vlT/file.html

Edytowane przez Gastovski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Tym miejscem u dołu spaliny wychodzą z kolektora wydechowego, a tym u góry wchodzą do dolotu. Co z ewentualnym błędem w komputerze to Ci nie powiem, ale możliwe, że wystarczy zatkać przewód podciśnieniowy śrubką, tak jak wcześniej kolega pisał.


Tylko nie pourywaj szpilek w kolektorze wydechowym podczas wykręcania, proponuję je wcześniej potraktować jakimś penetrantem, bo jest więcej niż prawdopodobne, że będą zapieczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd ten olej w EGR. To są spaliny które tam się osadzają ? Przecież tam nie ma żadnego przewodu z olejem...

Jeśli membrana EGRu jest uszkodzona to olej z dolotu będzie się przez nią wydostawał.

Jeśli piszemy o autku z Twojego profilu, to tylko zaślepiasz EGR oraz doprowadzony wężyk do niego i nic więcej nie trzeba robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caly czas sie zastanawiam dlaczego kazdy ta srubke wklada zamiast pokombinowac w wezykach z podcisnieniem, wywalic trojnik i caly ten wezyk wywalic zamist zeby dyndac ze srubka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecacie zaślepić egr.I te teorie,że lepiej bez.Wiecie lepiej od inżynierów.Jest coś w samochodzie to ma być i działać.Zaślepka kosztuje 28 zeta.Używkę dostaniesz do 100.Poniżej jeszcze taniej.Skończecie z tym druciarstwem i dziadowaniem.

http://allegro.pl/zawor-egr-audi-a4-b5-1-9-tdi-90-km-i6610756307.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby twoje auto miało tylko otwieraną klape bagażnika i przez nią musiałbyś wchodzić do środka to też byś powiedział że tak ma być i nie ma się do czego przyczepić lub poprawić, bo tak zostało skonstruowane przez inżynierów?

Poczytaj po co został w ogóle wymyślony egr.

Oraz o jego negatywnym zapychaniu smalcem kolektora dolotowego i kanałów w głowicy.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor ssący dokładnie. Ten co jest do niego EGR domocowany.

Jeszcze pytanie:

Jak zaślepia się EGR to musi być zamknięty i wtedy się wkłada śrube lub kulke w wężyk podciśnienia.

Czy z zewnątrz widać że on jest zamknięty lub otwarty ?

Ktory kolektor?

Edytowane przez Gastovski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ty mi o jakimś wchodzeniu przez bagażnik gadasz?Ty z tych co najlepiej wywalić,wyciąć z pół auta bo niepotrzebne i przeszkadza.Kupisz sobie nowsze TDI to zaczniesz od wywalenia DPF na bank. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się bardzo chętnie dowiem, z jakiego powodu EGR jest w silniku potrzebny :) Sam popieram jego zaślepienie, ale jeśli kolega zna powody, dla których nie powinno się tego robić to jestem w stanie zmienić zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ty mi o jakimś wchodzeniu przez bagażnik gadasz?Ty z tych co najlepiej wywalić,wyciąć z pół auta bo niepotrzebne i przeszkadza.Kupisz sobie nowsze TDI to zaczniesz od wywalenia DPF na bank. ;)

poczytaj trochę o srubowaniu norm euro i negatywnym wpływie tych instalacji na silnik i jego trwałość ostatnio do kumpla mechanika (przyjechało a4 b6) diagnoza czop z dolotu się oderwał i podgial zawór czapka do ściągania

ac04cc91840046751ac793b13af799d3.jpg

przykład co się tam zbiera ten ze zdjęcia jest piękny bo widziałem takie które miały prześwit na 4 palce tylko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebidi, zdrowy okaz jak na egr :)

Najwidoczniej użytkownik autka nie zamulał, to i przelot jest.

Co ty mi o jakimś wchodzeniu przez bagażnik gadasz?Ty z tych co najlepiej wywalić,wyciąć z pół auta bo niepotrzebne i przeszkadza.Kupisz sobie nowsze TDI to zaczniesz od wywalenia DPF na bank. ;)

Dałem tylko taki sam głupi przykład jaki Ty podałeś.

Zarzuć nam kilka powodów żeby zostawić egr, sam z chęcią poczytam ;)

Co do dpf'a, jakby odmówił posłuszeństwa to przyznam że rozważałbym jedno rozwiązanie - wycięcie.

Nie dość że mało nie kosztuje to jeszcze ropą rozrzedza olej silnikowy i pogarsza jego własciwości smarne.

Tyle się płaci za wache to z tych pieniędzy powinni chronić środowisko a nie napełniać sobie koryta, ale to jest polska... tego nikt nie potrafi ogarnąć.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecacie zaślepić egr.I te teorie,że lepiej bez.Wiecie lepiej od inżynierów.Jest coś w samochodzie to ma być i działać.Zaślepka kosztuje 28 zeta.Używkę dostaniesz do 100.Poniżej jeszcze taniej.Skończecie z tym druciarstwem i dziadowaniem.

http://allegro.pl/zawor-egr-audi-a4-b5-1-9-tdi-90-km-i6610756307.html

Inżynierowie w Fordzie wymyśl=ili, by w Transicie wymieniać olej co 50 tys, w VW też mieli taki pomysł ale stanęli na 30 tys. Czy uważasz, że w tych wypadkach inżynierowie mają rację. A jaki olej lejesz do swojego auta z salonu? Ten co jest na podkładce po tablicy rejestracyjnej? Castrol bo inżynierowie tak napisali na podkładce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy żeby zwalić kolektor ssący konieczne jest wyjecie turbiny i jej elementów ?

Silnik mam identyczny jak tu -

Edytowane przez Gastovski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem przedmuch z uszczelki kolektora wydechowego to najpierw zrzuciłem turbo, następnie kolektor wydechowy a na końcu kolektor ssący.

Ogólnie prawie wszystkie śruby kolektora ssącego są do odkręcenia, z tego co pamiętam z jedną jest problem, bo osłona gruszki zasłania jedną śrube.

Po wyciągnięciu turbiny, jest bezproblemowy dostęp do śrub kolektora ssącego.

Przy okazji jak turbo wyciągniesz to możesz wyczyscić geometrie - zaznacz tylko ułożenie muszli wględem siebie np. punktakiem, oraz ułożenie pierścienia geometrii. Należy ostrożnie rozpaławiać turbine żeby nie skrzywić wirnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...