hidden Opublikowano 29 Listopada 2016 Opublikowano 29 Listopada 2016 Trochę o samochodzie: silnik: BRD 2007 r. przebieg obecnie: 258 000 przy 245 tys. wymienione pompowtryskiwacze na aukcji serwisowej przy 245 tys. wymieniony rozrząd przy 248 tys. wywalony DPF i zaślepiony EGR, przy okazji lekki program na 195hp / 430nm (seria miała 167hp) przy 250 tys. zmieniony 'ołowek' w pompie oleju, stary był w idealnym stanie, być moze poprzedni właściciel coś z tym robił Problemy: 1. Po wysprzęgleniu/wrzuceniu luzu obroty przez 1-2 sekundy trochę falują, tzn. np. wpadną na 1000, spadną do 900 i zaraz się wyrównują, i to nie zawsze się tak robi. 2. Branie oluju, jakieś 400-500 ml na 2500km, samochód jeździ na Castrol Edge 5w30 (pełen syntetyk), wymiana oleju i filtrów wszystkich co 15 tyś. 3. Trochę niepokoi mnie taki jakby świst turbo (zakładam, że turbo) przy ~2000 brotów, wydaje mi się że turbo mogłoby minimalnie też wcześniej wstawać. Czujnij N75 (o ile dobrze pamiętam) był wymieniony przeze mnie. Z rzeczy które podobno właściciel robił przez sprzedaża, to była regeneracja turbiny, ale wiadomo - tu nigdy nie ma pewności. Generalnie auto użytkuje od 2 lat, bez większych problemów, oprócz początkowej inwestycji w wywalenie dpf,egr oraz rozrządu. Z auta jestem zadowolony, zdecydowanie Dzięki z góry za pomoc!
Osiollekk Opublikowano 20 Grudnia 2016 Opublikowano 20 Grudnia 2016 Zaczne od tego, że całkiem sporo niuta Ci wyszło Ja na wiosne też wywalam egr'a i za dpf'a wlatuje DP więc mam nadzieje, że moment też mi ładnie skoczy. Teraz na serii mam 200/400. Co do oleju to obstawiałbym zimering na wałku w pompie vacum. U mnie niestety też to jest i na dniach będe to wymieniał. Druga sprawa to kwestia oleju - podobno po zmianie z Castrola na Motul problem z ubytkiem oleju często znika. Na wiosne tak samo zalewam motula. W innych pubktach nie pomoge
SotoM Opublikowano 21 Grudnia 2016 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Z rzeczy które podobno właściciel robił przez sprzedaża, to była regeneracja turbiny, ale wiadomo - tu nigdy nie ma pewności. W BRD TURBOSPRĘŻAREK SIE NIE REGENERUJE - jedyna regeneracja to wymiana całego głównego rdzenia/korpusu z wyważonym wirnikiem tak jak to stworzył producent czyli Melett - przekładasz muszle kompresyjna , częśc wydechową(czyszczac VNT) ,prawidłowo ostawić aktuator ,wkładasz turbo do auta i to musi latać... a to co twierdzą firmy regenerujace to istne piepszenie...nie dawajcie sie naciagac na regeneracje na czesciach chinolach bo potem sa w łasnie tego typu problemy. Własnie mam kolejny przypadek z BRD - chyba nawet kolega z naszego forum - przyjechał bo auto nie ma dołu -turbo po regeneracji, jak chwyciłem za wirnik to lata jakby wo gole regeneracji nie było a wirnik kompresyjny ociera o muszlę... zakładamy mu nowy środek melett'a - rdzen.
Osiollekk Opublikowano 21 Grudnia 2016 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Dobrze wiedzieć! A powiedz, czemu nie ma regeneracji tak jak w innych turbo? I ile cenią taką wymiane?
Karasik2 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Jak to sie nie regeneruje ? ja mam swoja własnie do regeneracji... lub może jest tego inne nazewnictwo przy zmienie biegów mam delikatny metaliczny chrobot podobno od turbo i pasuje coś z tym mi zrobić....
moniuh Opublikowano 21 Grudnia 2016 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Ot cala procedura regeneracji jaka jest przeprowadzana przez wiekszosc zakladow. Normalnie rocket science
Osiollekk Opublikowano 21 Grudnia 2016 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Serio?? Czyli spokojnie można samemu doprawadzić to turbo do stanu fabrycznego? Ile taki korpus z Maletta kosztuje?
SotoM Opublikowano 21 Grudnia 2016 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Jak to sie nie regeneruje ? ja mam swoja własnie do regeneracji... lub może jest tego inne nazewnictwo przy zmienie biegów mam delikatny metaliczny chrobot podobno od turbo i pasuje coś z tym mi zrobić.... Chrobatanie jest i będzie nawet jak byś kupił nowe turbo w aso za 7000zł.Chcecie mieć turbo porządnie zrobione - na priv dam namiary do warsztatu z którego my korzystamy -żadnej reklamacji, problemu z olejem po zmianie turbo niemocy itd itp...
Osiollekk Opublikowano 6 Stycznia 2017 Opublikowano 6 Stycznia 2017 (edytowane) SotoM, to jak z tym kosztem? Ile taki korpus i gdzie go można dostać? Jeżeli tylko czyszczenie grometrii i przekładka tego korpusu, plus regulacja gruchy to chyba samemu idzie to zrobić??? Edytowane 6 Stycznia 2017 przez Osiollekk
RS Opublikowano 15 Stycznia 2017 Opublikowano 15 Stycznia 2017 On 21.12.2016 at 9:53 AM, SotoM said: W BRD TURBOSPRĘŻAREK SIE NIE REGENERUJE - jedyna regeneracja to wymiana całego głównego rdzenia/korpusu z wyważonym wirnikiem tak jak to stworzył producent czyli Melett - przekładasz muszle kompresyjna , częśc wydechową(czyszczac VNT) ,prawidłowo ostawić aktuator ,wkładasz turbo do auta i to musi latać... a to co twierdzą firmy regenerujace to istne piepszenie...nie dawajcie sie naciagac na regeneracje na czesciach chinolach bo potem sa w łasnie tego typu problemy. Własnie mam kolejny przypadek z BRD - chyba nawet kolega z naszego forum - przyjechał bo auto nie ma dołu -turbo po regeneracji, jak chwyciłem za wirnik to lata jakby wo gole regeneracji nie było a wirnik kompresyjny ociera o muszlę... zakładamy mu nowy środek melett'a - rdzen. Pierwsze slysze zeby Melett robil sprezarki do BRD. Ja na mojej (i innych z BRD) widzialem firme KKK. Jak przez pierwsza mi przelecialy elementy swiecy zarowej, to zdecydowalem sie na uzywke. Sprzedajacy niemiec twierdzil ze byla po regeneracji. Mniejsza o to czy byla czy nie, i jak. Fakt faktem ze przeleciala mi juz 170 000km. On 29.11.2016 at 0:17 PM, hidden said: Trochę o samochodzie: silnik: BRD 2007 r. przebieg obecnie: 258 000 przy 245 tys. wymienione pompowtryskiwacze na aukcji serwisowej przy 245 tys. wymieniony rozrząd przy 248 tys. wywalony DPF i zaślepiony EGR, przy okazji lekki program na 195hp / 430nm (seria miała 167hp) przy 250 tys. zmieniony 'ołowek' w pompie oleju, stary był w idealnym stanie, być moze poprzedni właściciel coś z tym robił Problemy: 1. Po wysprzęgleniu/wrzuceniu luzu obroty przez 1-2 sekundy trochę falują, tzn. np. wpadną na 1000, spadną do 900 i zaraz się wyrównują, i to nie zawsze się tak robi. 2. Branie oluju, jakieś 400-500 ml na 2500km, samochód jeździ na Castrol Edge 5w30 (pełen syntetyk), wymiana oleju i filtrów wszystkich co 15 tyś. 3. Trochę niepokoi mnie taki jakby świst turbo (zakładam, że turbo) przy ~2000 brotów, wydaje mi się że turbo mogłoby minimalnie też wcześniej wstawać. Czujnij N75 (o ile dobrze pamiętam) był wymieniony przeze mnie. Z rzeczy które podobno właściciel robił przez sprzedaża, to była regeneracja turbiny, ale wiadomo - tu nigdy nie ma pewności. Generalnie auto użytkuje od 2 lat, bez większych problemów, oprócz początkowej inwestycji w wywalenie dpf,egr oraz rozrządu. Z auta jestem zadowolony, zdecydowanie Dzięki z góry za pomoc! BRD ma slaby dol. czasami jedzie lepiej, czasami gorzej na dole (zaleznie od kondycji i ustawien/parametrow silnika). Ma na to wplyw konstrukcja, a szczegolnie pojemnosc silnika i parametry i rodzaj turbiny. Silnik 2.0 generuje taka ilosc spalin, ze mimo zmiennej geometrii, turbina osiaga pelna moc okolo 2400rpm. Po sofcie i bez DPF jest troche lepiej. Podobno na sprezarce z CAGA, ktora ma byc na lozyskach kulkowych sie lepiej z dolu zbiera. Poza tym, nie musisz uzywac oleju 5W30, jak nie masz DPF. 5W40 jest lepszy.
Musashi Opublikowano 19 Stycznia 2017 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Po zmianie na 5W40 zużycie oleju powinno spaść. Nie polecam Castrola 5W40 505.01. Sprawdź chłodnicę spalin, bywa że się rozszczelnia i wydostające się spaliny generują świsty, szumy itp.
PawelVK Opublikowano 29 Stycznia 2017 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Dlaczego lepszy będzie 5W40 skoro fabryka zaleca 5W30?
Musashi Opublikowano 30 Stycznia 2017 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Ponieważ 5W40 ma lepsze właściwości, chociażby HTHS niż 5W30. Oleje 5W30 są przewidziane do pracy w dwóch założeniach: 1. LongLife service czyli wymiana co więcej niż 15 kkm z czego nikomu nie radzę korzystać, 2. lowSaps, skoro się już ktoś pozbył DPF, to parametr nie ma znaczenia. Ponadto uważasz, że wszystkie zalecenia fabryki są dla dobra użytkownika i pojazdu? np. fabryka zaleca wymianę oleju wg wskazań FIS, czyli co 30 kkm. Uważasz, że jest to lepsze niż co 15 kkm?
PawelVK Opublikowano 30 Stycznia 2017 Opublikowano 30 Stycznia 2017 3 godziny temu, Musashi napisał: Ponieważ 5W40 ma lepsze właściwości, chociażby HTHS niż 5W30. Oleje 5W30 są przewidziane do pracy w dwóch założeniach: 1. LongLife service czyli wymiana co więcej niż 15 kkm z czego nikomu nie radzę korzystać, 2. lowSaps, skoro się już ktoś pozbył DPF, to parametr nie ma znaczenia. Ponadto uważasz, że wszystkie zalecenia fabryki są dla dobra użytkownika i pojazdu? np. fabryka zaleca wymianę oleju wg wskazań FIS, czyli co 30 kkm. Uważasz, że jest to lepsze niż co 15 kkm? JA nic nie uważam kolego ja pytam, by np taki ktoś jak Ty z większą wiedzą mi to wyjaśnił Dziwne to dla mnie trochę ponieważ z jakichś powodów ktoś to tak wymyślił, że 5w30 a nie 5w40, różnią się te oleje lepkością i pewnie czymś jeszcze.
Musashi Opublikowano 30 Stycznia 2017 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Jest obszerny wątek o olejach do diesla, dywagowaliśmy tam wiele długich wieczorów w temacie, więc zapraszam do lektury. zagadnienie jest wielowątkowe. 5W30 wprowadzono pod koniec lat 90tych, aby wydłużyć okresy między serwisowe, do min. 30kkm a widziałem auta z przeglądami co 60kkm. Parametry tych olejów zostały okreśłone w ten sposób aby tak duże przebiegi bez okresu wymiany były możliwe. Można założyć, że taki olej będzie więc świetny w przypadku wymiany co 15kkm lub częściej, jednak wracam do wartości HTHS. dopóki nie wprowadzono DPF-ów i normy niskopopiołowej dla olejów 507.00 (5w30), z pktu widzenia silnika oleje zarówno 5w30 jak i 5w40 są właściwe, jednak 5w40 daje skuteczniejsze smarowanie w warunkach dużego obciążenia mechanicznego jak i termicznego. ponadto oleje 5w30 charakteryzują się wyższą ceną oraz większym zużyciem ( mniejsza lepkość w temp. roboczej) używałem olejów 5w30 w AVF i BLB, po jakimś czasie przeszedłem na 5w40 i tak już pozostało. w przypadku aut z DPF ze względu na jego wymogi wyłącznie oleje 5w30 z normą 507.00.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się