Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyżby koniec prawdziwego Quattro...?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
28 minut temu, Dev napisał:

Torsena A tylny dyfer to są dwie różne sprawy, mylisz pojęcia.

Dev więc mógłbyś napisać co maja użytkownicy quattro ? Czy jest to torsen czy jak pisze ktoś ze żadna b9 nie ma torsena więc co ma ?

Opublikowano
2 godziny temu, vvalery napisał:

Dev więc mógłbyś napisać co maja użytkownicy quattro ? Czy jest to torsen czy jak pisze ktoś ze żadna b9 nie ma torsena więc co ma ?

Pseudotorsena

Opublikowano

A jak wyglada sprawa A5 3.0TDI 218 KM 2017 i A5 2.0TFSI 252 KM 2017?

Opublikowano
14 godzin temu, vvalery napisał:

Dev więc mógłbyś napisać co maja użytkownicy quattro ? Czy jest to torsen czy jak pisze ktoś ze żadna b9 nie ma torsena więc co ma ?

Quattro ultra to taki haldex obrócony 90 stopni. Napęd rozłączany i dołączany sprzeglami :)

Opublikowano (edytowane)
27 minut temu, Kosmita napisał:

Quattro ultra to taki haldex obrócony 90 stopni. Napęd rozłączany i dołączany sprzeglami :)

Ultra to wiem tylko nie wiem dalej jaki Ty miałeś i jaki mam ja. Nie znam się i nie wiem co to jest "pseudo torsen". ;)

Edytowane przez vvalery
Opublikowano

Ale zaraz zaraz. Ty masz 2016. I masz torsena jeszcze. Tak jak ja. 

Opublikowano (edytowane)
53 minuty temu, Kosmita napisał:

Ale zaraz zaraz. Ty masz 2016. I masz torsena jeszcze. Tak jak ja. 

Tak tylko, że niektórzy piszą, że to nie jest prawdziwy Torsen tylko pseudo albo nawet i to nie, co zacytowałem wcześniej i zamieszczam jeszcze raz poniżej :

Nie masz TorSena. Żadne B9 nie ma. U Ciebie jest asymetryczny stożkowy dyferencjał z zestawem sprzęgieł (mechanicznych).

Edytowane przez vvalery
Opublikowano

No nie prawda. To jest opis ultra, które weszło od 2017 roku mniej więcej.

z jednej strony nikt nie ma torsena od wielu lat w Audi bo Audi przegrało sprawę i nie może używać tej nazwy ale co do zasady działania do 2016 roku był napęd permanentny a teraz został w takiej postaci tylko w modelach Audi Sport ;)

Opublikowano
17 godzin temu, Kosmita napisał:

No nie prawda. To jest opis ultra, które weszło od 2017 roku mniej więcej.

z jednej strony nikt nie ma torsena od wielu lat w Audi bo Audi przegrało sprawę i nie może używać tej nazwy ale co do zasady działania do 2016 roku był napęd permanentny a teraz został w takiej postaci tylko w modelach Audi Sport ;)

Dzięki Kosmita i oto chodzi ?

Opublikowano
W dniu 14.09.2019 o 00:04, Kosmita napisał:

No nie prawda. To jest opis ultra, które weszło od 2017 roku mniej więcej.

z jednej strony nikt nie ma torsena od wielu lat w Audi bo Audi przegrało sprawę i nie może używać tej nazwy ale co do zasady działania do 2016 roku był napęd permanentny a teraz został w takiej postaci tylko w modelach Audi Sport ;)

Kosmita, z całym szacunkiem ale piszesz głupoty. Tutaj nie chodzi o nazwę bo ta nie jest zastrzeżona tylko ekonomię produkcji i cały ten ekoterroryzm. Auto ma po prostu mniej palić wahy A zwykłemu zjadaczowi chleba jeden ...uj czy ma stały czy dołączany napęd.

Torsen generuje bardzo duże opory w napędzie co często prowadziło do usterek, przegubów, dyferencjałów czy samego Torsena. Duże opory to nadmierne zużycie paliwa A to teraz jest bee . 

Opublikowano
8 godzin temu, Dev napisał:

Kosmita, z całym szacunkiem ale piszesz głupoty. Tutaj nie chodzi o nazwę bo ta nie jest zastrzeżona tylko ekonomię produkcji i cały ten ekoterroryzm. Auto ma po prostu mniej palić wahy A zwykłemu zjadaczowi chleba jeden ...uj czy ma stały czy dołączany napęd.

Torsen generuje bardzo duże opory w napędzie co często prowadziło do usterek, przegubów, dyferencjałów czy samego Torsena. Duże opory to nadmierne zużycie paliwa A to teraz jest bee . 

Tutaj jest be be. USA, Rosja, Chiny, Ukraina, Indie itd. mają ekologię w d*pie, a Bruksela wymyśla kolejne idiotyzmy. ???

Opublikowano
8 godzin temu, Dev napisał:

Kosmita, z całym szacunkiem ale piszesz głupoty. Tutaj nie chodzi o nazwę bo ta nie jest zastrzeżona tylko ekonomię produkcji i cały ten ekoterroryzm. Auto ma po prostu mniej palić wahy A zwykłemu zjadaczowi chleba jeden ...uj czy ma stały czy dołączany napęd.

Torsen generuje bardzo duże opory w napędzie co często prowadziło do usterek, przegubów, dyferencjałów czy samego Torsena. Duże opory to nadmierne zużycie paliwa A to teraz jest bee . 

:) Nie piszę głupot.

Pomyliłeś dwie rzeczy. Zobacz sobie, że Audi już od dawna nie używa nazwy Torsen(R) tylko nazwywa to stałym napędem na 4 koła. Dlaczego? Ponieważ straciło prawo do używania tej nazwy co wcale nie oznacza, że tego typu napęd w Audi nie występuje. Występuje nadal choćby we wszystkich modelach Audi Sport. Ale Audi nie może go już od kilku ładnych lat nazywać Torsenem.

Druga rzecz to dlaczego Audi wprowadza inne napędy. Z różnych względów. Przede wszystkim torsen jest duży więc nie nadaje się do np takiego tt. Stąd powstał haldex bo tam silnik ma inne ułożenie i torsen by się nie zmieścił.

Ultra natomiast, i tutaj zgoda, powstało przez to, że Kowalski wybierze BMW bo w katalogu przez napęd będzie 0,3 l/100 mniej spalało. Ultra powstało po to żeby katalogowo spalanie wyglądało lepiej. Tyle

Podsumowując w mojej wypowiedzi nie stwierdziłem, że ultra powstało przez to, że Audi straciło prawa do nazwy. To tylko nazwa a technologie Audi wciąż ma. Dodałem o nazwie tylko taki smaczek jako ciekawostka. 

Także przed takimi zdaniami jak „piszesz głupoty”, polecam przeczytać drugi raz aby spróbować zrozumieć wypowiedź ;)  Pzdr

Opublikowano

Zmyslasz, Nazwa Torsen nie jest zastrzeżona 

Opublikowano (edytowane)

Wątpię, żeby „przeciętny” Kowalski kupując BMW patrzył, ze mu spali 0,3 l mniej na 100 km.???

Edytowane przez vvalery
Opublikowano

Panowie,

Mała dygresja.

Audi jedynie korzysta z praw do używania zastrzeżonej nazwy Torsen.

Cała historia torsena wraz z własnością praw marki jest opisana na stronie: 

TORSEN.COM

 

 

"The Torsen® brand name of differentials was first brought to market in the early 1980s by the Power Systems division of The Gleason Works in Rochester, NY. Though the design was the invention of Vernon Gleasman, it took the partnership with The Gleason Works – foremost experts in gear design and manufacturing – to develop the methods and metallurgy necessary to reliably manufacture the complex gearing of the original Torsen®. Their advances in producing the Torsen® Differential made it possible to produce high-quality assemblies in the volumes needed for OEM customers. The first major contract awarded was for AM General’s then-new HMMWV, or “Humvee” vehicle. Operations then spread into Europe as Audi jumped onboard, using Torsen® to update their line of Quattro models.

After the initial years with Gleason Corp., the Torsen® group’s technology, and customer base has evolved through strategic mergers and acquisitions with Zexel Corp. of Japan (1990), Bosch Automotive Systems Co. (2000), and Toyoda Machine Works (2003). TMW’s merger with Koyo Corporation in 2006 formed JTEKT Corporation. JTEKT Torsen North America, Inc. is a subsidiary of JTEKT North America, Inc."

Pozdrawiam ?

Opublikowano (edytowane)

No właśnie, dzięki Maciek :) Natomiast od 2007 roku bodajże czy 8-go Audi nie korzysta z tej nazwy. Rozmawiałem osobiście z jednym z dyrektorów Audi Polska ;) powiedział, że Audi od tamtych lat utraciło prawo do używania tej nazwy. Sam byłem zdziwiony.

 

Dev jeszcze raz radzę Ci liznąć trochę tematu zanim napiszesz do kogoś „piszesz głupoty” bądź „zmyślasz”. Staram się Ci logicznie argumentując wytłumaczyć co mam/miałem na myśli, ale nie będe tego robił jak w odpowiedzi bez argumentu dostanę rzucone krótkie „bredzisz”.. tym bardziej, że się mylisz i Maciek Ci udowodnił, że jest zastrzeżona. Jeszcze raz pozdrawiam ;)

Edytowane przez Kosmita
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Kosmita napisał:

Dev jeszcze raz radzę Ci liznąć trochę tematu zanim napiszesz do kogoś „piszesz głupoty” bądź „zmyślasz”. Staram się Ci logicznie argumentując wytłumaczyć co mam/miałem na myśli, ale nie będe tego robił jak w odpowiedzi bez argumentu dostanę rzucone krótkie „bredzisz”.. tym bardziej, że się mylisz i Maciek Ci udowodnił, że jest zastrzeżona. Jeszcze raz pozdrawiam ;)

nadal zmyślasz, moje informacje nie sa od jakiegoś tam dyrektora tylko z samego Inglostadt i wiem co nie co

to tak samo jakbys piekarzowi zabronił uzywania słowa "chleb" bo drugi piekarz po przeciwnej stronie ulicy uzywa tej samej nazwy produkowanego pieczywa

prosze Cie....

 

Edytowane przez Dev
Opublikowano (edytowane)
39 minut temu, Dev napisał:

nadal zmyślasz, moje informacje nie sa od jakiegoś tam dyrektora tylko z samego Inglostadt i wiem co nie co

to tak samo jakbys piekarzowi zabronił uzywania słowa "chleb" bo drugi piekarz po przeciwnej stronie ulicy uzywa tej samej nazwy produkowanego pieczywa

prosze Cie....

 

Jak już to się mylę, a nie zmyślam. Widziałeś artykuły. Jak masz jakiekolwiek potwierdzenie swojej tezy to wrzuć, chętnie poczytamy ;)  

Ps. I nadal uważam, że się Mylisz i dajesz niewłaściwe przykłady. Chleb to chleb. To nie nazwa własna.

Z torsenem jest tak jak ze słowem ‚adidasy’ jako rodzajem butów gdzie inne marki nie mogą jej (tej nazwy) używać mimo, że w pewnym momencie tak się przyjęło. Torsen jest podobnie jak adidas nazwą własną zastrzeżoną, a nie rodzajem napedu. Mimo, że potocznie przyjął się jako rodzaj napędu.

 

 

Ps takich nazw masz dużo. Różnica między nimi, a Twoim chlebem jest taka, że najpierw powstał produkt o odpowiedniej nazwie, a potem nazwa ta się przyjęła jako potoczne określenie tego rodzaju produktów. 

Cola, pampersy, aspiryna czy jeep.

Chleb to nazwa chleba. Nie wzięła się od piekarni o nazwie „chleb” ;) 

Edytowane przez Kosmita
Opublikowano

Tymczasem w internecie:

og_image.php?serial=73425697
TRADEMARKS.JUSTIA.COM

TORSEN is a trademark of JTEKT CORPORATION. Filed in May 13 (1983), the TORSEN covers Power Transmission Differentials for Land Vehicles

 

 

Opublikowano
3 minuty temu, erchi napisał:

Tymczasem w internecie:

og_image.php?serial=73425697
TRADEMARKS.JUSTIA.COM

TORSEN is a trademark of JTEKT CORPORATION. Filed in May 13 (1983), the TORSEN covers...

 

 

No i mamy jasność ;) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...