Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Wymiana termostatu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od kilku godzin siedze i przegladam forum. I zglupialem. Wiem, ze mam do wymiany termostat, ale nie znalazlem informacji o tym, jakiej firmy termostat jest oryginalny.

Piszecie, by nie kupowac podrobek i nawet nie mam zamiaru tego robic. Ale skad mam wiedziec, ktory termostat jest oryginalny, skoro na przyklad na tej aukcji jest napisane:

http://allegro.pl/item511461537_termostat_audi_80_100_a4_a6_a8_coupe_passat_superb.html

cyt."Wyprodukowany przez niemieckiego producenta WAHLER mającego wyłączność na produkcje termostatów do Oryginałów w samochodach tej grupy.( Volkswagen – Audi)"

No i faktycznie na termostacie jest logo Audi....W koncu Wahler jest oryginalem, czy podrobka?

Druga sprawa: mam silnik ADR, ktory czesto wymaga deinstalacji przodu, przy roznych pracach. Nie moge znalezc informacji, czy w moim silniku wymiana termostatu jest prosta, czy trzeba cos demontowac. Mam ksiazke o naprawie Audi, ale te rysunki sa koszmarne. Zdjec na necie sie nie doszukalem. Nie mam dwoch lewych rak, mam narzedzia i miejsce. W innych autkach jakie mialem sam przeprowadzalem takie prace, ale w przypadku Audi ta mnogosc silnikow wprowadza mnie w stan niepewnosci:)

Tak wiec nie wiem, czy w ADR 1.8 bez T termostat wymienie od gory, czy od dolu, co musze odkrecic, czy demontowac pas przedni, czy nie itp.

U kogo polecacie kupic termostat?

Prosze Was o pomoc. Moze jest tu ktos z Dolnego Slaska, z rejonu Zgorzelca, Boleslawca, Jeleniej Gory, kto mi pomoze wymienic te czesc? Moge podjechac, oczywiscie moge tez zaplacic. Nie mam zaufanych mechanikow w Zgorzelcu, a partaczowi nie chce zostawiac autka.

Pozdrawiam

Piotr

Opublikowano

Termostat jest w obudowie plastykowej przykręconej trzema śrubkami.

nie trzema tylko dwoma śrubami a do jednej jest trochę kiepski dostęp ale i tak sobie poradzisz :hi:
Opublikowano

Wymiana banalnie prosta i tak jak pisze lukasz80 dostęp do jednej śruby utrudniony ja wygiełem klucz i jakoś poszło grunt to robić na spokojnie bez pośpiechu. Tak jak kolega powtórze kup ori w aso ja tego nie zrobilem i mam dodatkowe koszta :)

Opublikowano

Wielkie, wielkie dzieki!

Mam troche daleko do ASO, wiec zapytalem w autoryzowanym serwisie i salonie Skody (sciagaja tez oryginalne czesci do innych marek) i maja taki na stanie za 135zl.

Troche drogo, ale nie wiem gdzie moge kupic taki przez internet, wiec chyba sie zdecyduje.

Numery czesci jakie Skoda mi chce sciagnac to 050 121 113 c , 038 121 119 B (termostat i uszczelka).

Mozecie potwierdzic, ze to wlasnie ten typ ma pasowac do mojego ADR 1.8?

Pozdrawiam!

Opublikowano

to ten. ja wyjalem dokladnie taki 050 121 113 C. a wsadzilem Wahler 3141.87D. Wahler b.dobra firma. trzyma 90 non stop. 46 PLN na allegro. unikaj termostatow: Stahlter i Vernet.

Opublikowano

a w ASO VW (Gajos Sopot) jest za 97 zł brutto oryginał :kox:

Opublikowano

Tylko, że mam tam straszszsznie daleko, musiałbym 2 dni poświęcić na przejazd tam i do domu. :evil:

Opublikowano

Tylko, że mam tam straszszsznie daleko, musiałbym 2 dni poświęcić na przejazd tam i do domu. :evil:

no ale wróciłbyś już "na poprawnej" temperaturze, więc i może spalanie byłoby niższe :przebiegly:

Opublikowano

Na szczęście u siebie zmieniłem miesiąc temu termostat.

W innym przypadku nie dotarłbym nad morze, skamieniałbym z zimna jak Walt Disney. :kox:

Opublikowano

Numery czesci jakie Skoda mi chce sciagnac to 050 121 113 c , 038 121 119 B (termostat i uszczelka).

Mozecie potwierdzic, ze to wlasnie ten typ ma pasowac do mojego ADR 1.8?

Będzie pasować, ale może się okazać, że trzeba go o kant...

Wymieniłem 2m-ce temu na ori i muszę go wy***ać na złom. Kup z allegro.

Opublikowano

Zmienic musze i tak i tak, wiec go juz zamowilem.

Pierwszy i glowny powod to dosc spore zuzycie paliwa i male roznice w spalaniu pomiedzy miastem a trasa. Jesli uda sie zejsc o 1l/100km to juz bedzie dobrze.

Ostatnio jest zimno, to fakt, ale problem niedogrzanego silnika wystepuje juz u mnie od jakiegos czasu. Zarowno zegary jak i kanal 49 pokazuja dokladnie to samo, czyli na trasie srednio do 75-76st (waha sie od 72 do 78), w miescie w korkach dobija do 85, rzadko kiedy do 90.

Cieplo w srodku jest, ogrzewanie dziala, ale po kilku km.

Podziele sie wrazeniami po zmianie, a planuje ja na przyszly tydzien. Postaram sie porobic zdjecia i opracowac dokladny tutorial:)

Pozdrawiam

Opublikowano

tylko nie zapomnij pstryknac fotek. ja tez sobie aparat przgotowalem. zanim sie zorientowalem zeby fotke strzelic juz bylem dawno po wymianie. generalnie banał

Opublikowano

cze chłopaki, mam pytanie jak z płynem ? wymieniać przy okazji czy zlać i nalać z powrotem ? dynagel 5l 40 pln w sumie nie pieniądz ale pytam bo chce sie dowiedzieć czy potrzeba czy nie zmieniać ?

mw

Opublikowano

a jak długo masz ten stary płyn w układzie? jak ponad rok to mozesz zmieniac.

Opublikowano

auto mam pół roku a wcześniej to nie wiem bo w książce nic o płynie nie ma czy zmieniany czy nie.

a dynagel to dobry wybór ? czy lepiej wziąć oryginał z aso ? ile kosztuje org i jak dużo mi potrzeba ?

Opublikowano

wymieniaj. ori kosztyje jakies 20 - 25 za litr. tobie potrzeba troche ponad 5 litrów. z tym ze ori to koncentrat 1:1. tazke kupujesz trzy butelki.

na allegro 15 zl. http://moto.allegro.pl/item520673179_plyn_chlodniczy_g12_plus_butelka_1l_oryginalny.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...