Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Spalanie powyżej 10 L Czy to jest ok ?


Toskańczyk

Rekomendowane odpowiedzi

Jak czytam forum to zastanawiam się czy moje spalanie jest wporządku, auto nie dawno kupiłem więc nie mam porównania,

po pierwszym zbiorniku standardowej jazdy wyszło mi 590 km z 63l średnie na liczniku wyszło 10,4 l

ogólnie jakbym ekonomicznie nie jechał to mniej niż 8.2 l nie widziałem

Mam założone 17 calowe felgi z oponą 225/50

Jak to jest u was tak na prawdę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na lato mam komplet 235 45 r17 i spalanie tak do 6l w zimie 205/55 r16 i jest do 7l - auto na dworze, niegarażowane... i są to wartości max, zazwyczaj jest 0,5 l mniej...

Zobacz sobie w grupie 015 na postoju jakie masz spalanie w l/h na zimnym a jakie na rozgrzanym motorze, oraz w grupie 004 synchro.

Od niczego logi 013,018,023 - zobacz też czy turbo dobrze działa, pamiętam, że w A3 jak mi gruszka się zrypała to spalanie poszło sporo w górę...

Edytowane przez kamil-vag
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez podobnie w mieść spalanie 10-15 litrów .... brak programu pompki sprawdzone na stole ( mają małe nie dociągnięcia ale nie leją) na vagu wszystkie korekcje moim zdaniem dobre -0.12/0.35/-0.56/0.31 bimy 22/24/9/9

i nie wiem od czego może być to spowodowane ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na lato mam komplet 235 45 r17 i spalanie tak do 6l w zimie 205/55 r16 i jest do 7l - auto na dworze, niegarażowane... i są to wartości max, zazwyczaj jest 0,5 l mniej...

Zobacz sobie w grupie 015 na postoju jakie masz spalanie w l/h na zimnym a jakie na rozgrzanym motorze, oraz w grupie 004 synchro.

Od niczego logi 013,018,023 - zobacz też czy turbo dobrze działa, pamiętam, że w A3 jak mi gruszka się zrypała to spalanie poszło sporo w górę...

6 litrów? To chyba w trasie a nie w mieście.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy wspólny mianownik - Wrocław:)
Sprawdzę jutro jeszcze te spalanie w l/h i synchro
dzisiaj parę rzeczy sprawdzałem i przy dynamicznyh logach grupy 003 i 011 załapał tryb awaryjny - pierwszy raz odkąd mam


Dynamiczny 003 i 011

62be30f4c59ae00amed.jpg

dynamiczny 003 008 010

57713af702177298med.jpg

BS 011

e8322b19959c3ff9med.jpg

BS EGR

935abd7c52083d98med.jpg


W wątku o diagnostyce jest napisane, że

"zasadą jest, że w chwili przełączenia się w tryb OFF N75 osiąga wartość 0.0%, a ciśnienie w peoz. 2 spada i utrzymuje się na stałym poziomie.
w trybie ON: N75 osiąga wartość 100%, ciśnienie w poz. 2 wzrasta i utrzymuje stałą wartość"

a u mnie jest odwrotni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie muli ci czasem przy ruszaniu ? i przy mniejszych obrotach ?

Edytowane przez Radex121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie nie jest OK. ja w swoim byłym AVF program na 173 kucy miałem ~ 6l (większość trasa autostradowa z prędkością 150). Dobra, pewnie i czasochłonna diagnostyka Cię czeka. Posprawdzaj może też odczyty z czujników temperatur paliwa/powietrza/płynu. Sprawdź przepływomierz (możesz podmienić od kogoś żeby nie pchać się w koszta) Heble nie trzymają? Może gdzieś w aucie masz wsadzony jakiś dupowaty power box. Jak nie chcesz się z tym sam bawić albo już nie będziesz miał siły do auta to podjedź do jakiś ogarniętych tunerów i przedstaw sprawę. Daj znać jak ogarniesz temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


dzisiaj parę rzeczy sprawdzałem i przy dynamicznyh logach grupy 003 i 011 załapał tryb awaryjny - pierwszy raz odkąd mam

MAF pokazuje poprawnie, turbo działa, ale przeładowało - zapisałeś błąd ? ? ? Pewnie był z przeładowania... EGR wygląda, że też OK. Podaj te grupy o które pisałem wcześniej... dorzuć jeszcze grupę 001 czas wtrysku i dawka wtrysku...



6 litrów? To chyba w trasie a nie w mieście.

Musiałbym się naprawdę postarać, żeby mi spalał 10l...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie mam wrażenie, że auto trochę późno zaczyna ciągnąć, największe doładowanie odczuwam od około 2500 obr.

Sprawdzałem na rozgrzanym temp. płynu chłodzącego w grupie 01 engine i 017 Instruments i jest ok jutro jeszcze rano na zimnym sprawdzę

b1e150b1833c2abemed.jpg

af21cdcbc65ba97emed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie swoja droga Diesel na miasto to nie jest najlepsze rozwiązanie... Jeszcze cieszyć się, że nie było DPF w tych modelach... nie nadążylibyście z wypalaniem :P Jazda emerycka też temu silnikowi nie służy... Ja swojego lubię przycisnąć i przedmuchać... mam drugie auto z DPF i wiem kiedy najlepiej się wypala taki filtr - 3 tys obrotów i 3 bieg - wysoka temperatura spalin - taki zabieg naprawdę pomaga w utrzymaniu czystości wydechu :)


Toskańczyk, nie ładuje Ci label'a do silnika... przez co trochę nieczytelny się robi VAG... odezwij się na priv i podaj mi numer sterownika po połączeniu się z silnikiem to Ci podrzucę etykietę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mieście wysoki moment diesla jednak robi robotę,

ogarnę jutro resztę logów,

Jest jakaś opcja na sprawdzenie Vagiem działania termostatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tez wstaje później czasem nawet zadławi sie przy ruszeniu

Kamill Vag a co do disla na miasto to wiem o tym auto użytkuje cały czas na autostradzie w niemcowni a teraz tylko na święta w miescie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina do czyszczenia ( kierownice się przycinają ) z tąd ten notlauf, ale do spalania to się nic nie ma.

Termostat dobry , trzyma ładnie 90 st.

Jeżeli auto użytkujesz tyko w zakorkowanym mieście ( a wnioskuje to po tym że dopiero raz Ci złapało notlaufa :P ) a do tego na krótkich i bardzo krótkich dystansach, to takie spalanie nie jest wcale za duże :hi:

Jak wyciągam złe wnioski to mnie popraw :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina do czyszczenia ( kierownice się przycinają ) z tąd ten notlauf, ale do spalania to się nic nie ma.

Termostat dobry , trzyma ładnie 90 st.

Jeżeli auto użytkujesz tyko w zakorkowanym mieście ( a wnioskuje to po tym że dopiero raz Ci złapało notlaufa :P ) a do tego na krótkich i bardzo krótkich dystansach, to takie spalanie nie jest wcale za duże :hi:

Jak wyciągam złe wnioski to mnie popraw :)

- Notlauf załapał mi pierwszy raz przy logach i bucie w podłodze

- Temperaturę trzyma, tylko mam wrażenie że dość długo się nagrzewa jak na temp. do minus 3 stopni

- Auto jeździ na krótkich odcinkach, do pracy mam 11 km, w 1 tyg. jezdzę na 8 więc są korki a w kolejnym jeżdzę na 6 więc jest w miarę czysty przejazd

- Spalaniem się zainteresowałem bo na forum jak ktoś pisze o spalaniau to max 8 l a ja widzę że jak trafi mi się cięższa noga to 12 l nie będzie zaskoczeniem

- Zastanawiam się też czemu nawet na chwilowym nie mogę zejść poniżej 8l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam avf po programie. Jak śmigam tylko po mieście to autko 8L potrafi spalic bez problemu. Stojąc dużo w korkach to 10 wciągnie bez problemu zwłaszcza teraz jak z rana koło zera jest i silnik długo się nagrzewa bo mam EGR zaślepiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyskocz na obwodnicę ( dzisiaj z rana powinna być pusta :decayed: ) i go przebutuj przynajmniej w jedną stronę z prędkością bliską maxa , to może się turbina przepali i rozrusza :)

Jakby się nie dawał rozpędzić do takich prędkości bo wpadał by w tryb awaryjny , to zastosuj mały fortel, dwie sekundy gaz w podłodze i na pół sekundy odpuszczaj gaz tak by silnik przestawał ciągnąć , wtedy notlaufa nie złapie a i kierownice będą pracować cyklicznie w całym możliwym zakresie co pomoże w ich rozruszaniu :hi:

W drugą stronę przejedź spokojnie 90 km/h i zaobserwuj wielkość spalania ( jak masz kompa pokładowego to go zresetuj na początku , od tego momentu będzie Ci pokazywał średnie spalanie ) :whistling:

Napisz jak poszło to dalej pomyślimy .

No właśnie , sprawdź też czy EGR , może jest zaślepiony albo nie działa ?

Wtedy właśnie w mieście będzie się grzał zdecydowanie dłużej niż z działającym.

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie AVF ma jakoś ciężko z rozgrzewaniem się... Wydaje mi się, że psoci tu trochę chłodniczka oleju - budowa radiatora, ułożona tak by powietrze ją owiewało, i dodatkowo jest zasilona bezpośrednio z małego obiegu... więc na pewno odbiera na początku część ciepła... Wiem, że jest ważna i przydaje się w lato, by utrzymać w odpowiedniej temperaturze olej, ale w zimie chyba nie bardzo pomaga. Miałem auta TDI bez tej chłodniczki i wydaje mi się, że rozgrzewały się dużo szybciej. Dodatkowo w A3 miałem podgrzewacz płynu chłodzącego...


Dodatkowo kwestia ustawionej temperatury na klimatroniku, warto zacząć od np. od 18 stopni... a zwiększać dopiero po złapaniu temperatury... Niby nie wiele ale znacznie przyspiesza ogrzewanie, zabieramy mniej ciepła z nagrzewnicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil, powinno być dokładnie odwrotnie, to gorące spaliny poprzez chłodniczkę po uruchomieniu silnika dogrzewają płyn chłodzący w silniku. Chyba że chłodniczka EGR-a w środku jest zawalona grubą warstwą sadzy które są doskonałym izolatorem termicznym, wtedy praktycznie nie będzie działać :P:hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...