Sulfur Opublikowano 11 Maja 2018 Opublikowano 11 Maja 2018 (edytowane) No a jak ? Jak siać chaos & anarchie to na całego. ? EDIT dla poniższej wiadomości bo już nie chcę spamić. Tak dla zasady i pozorów. ? Edytowane 11 Maja 2018 przez Sulfur
Anelson Opublikowano 11 Maja 2018 Opublikowano 11 Maja 2018 Heh. Widzę każdy ma z goła inne doświadczenia jeżeli chodzi o występowanie rdzy w Audi. Ciężko jednoznacznie powiedzieć. I tak jest bardzo dobrze. W b7 na przykład poprawili nadkola(usunęli to coś co tam siedzi - rdza tam osiadała m.in. w VW i w audi a4 b6.) Ale koniec. To wątek o remontadzie alt-ków. Miejmy szacunek do powagi tego tematu .
Krasnik Opublikowano 11 Maja 2018 Opublikowano 11 Maja 2018 Panowie takie pytanko Mój altek jest po gruntownym remoncie silnika w tym zregenerowany wariator, nowy łańcuch, napinacz etc. Czy jest to normalne że przy odpaleniu po dłuższym postoju wariator lekko terkocze przez 1-2 sekundy? rozumiem że olej spłynął i zapewne to dlatego ale czy nawet po wyjezdzie z fabryki ten typ tak miał czy jednak coś jest dalej nie halo? Olej Motul 5w40
Dajmon Opublikowano 11 Maja 2018 Autor Opublikowano 11 Maja 2018 (edytowane) Cześć. U mnie wszystko bardzo dobrze. Maszynę dalej posiadam i jeżdżę. Olej sprawdzam raz na ruski rok. Aż mam zakurzone pod maską. Na początku, zaraz po remoncie olej dolewalem dość często w niewielkich ilościach uprzedzając zaświecanie się kontrolki oleju o minimalnym poziomie. Uzupełniałem bo chciałem utrzymywać na bagniecie stały poziom oleju. Lałem pod max. Po rozmowie z Jurkiem, przestałem dolewać i trochę się tym zmartwiłem, że zajeźdźę nowo zrobiony silnik. Tyle pracy i funduszy. Przestałem lać i przestałem sprawdzać poziom oleju. Pomyślałem sobie, że co będzie to będzie. I nic się nie stało. Jeździłem tu i tam. Kilometry na liczniku szły. Oil min. Na fisie nie wyskakiwał. Po przejechaniu kilku tys. km skontrolowałem stan oleju na bagnecie (pozostałem na bagnecie pomarańczowym - tym oryginalnym od zakupu samochodu, bo mam też czarny z ASO)..... i stan przyjmował ok 1/3 zakreskowanego pola. Oleju nie dolewałem i dalej jeździłem. Miałem jednak dziwne odczucie, ze silnik tak jakby przy tej mniejszej ilosci oleju, głośniej pracował. Pojeździłem dalej i w końcu korciło mnie na tyle, źeby jednak dolać mu tego oleju. Dolałem ze 2setki i spokój. Później robiłem jakoś wymianę oleju u Jurka na nowy i po tej wymianie stwierdziłem, źe nie będę dolewał, chyba że zaświeci się kontrolka Oil min. Ta się jednak nie chciała zaświecić. Sprawdzałem po przejechanych kilku tys. km. stan oleju na bagnecie i ten (zaraz po zgaszenia maszyny i podniesieniu maski) utrzymuje się na poziomie 1/2. Przez cały czas uzytkowania maszyny, wielokrotnie podczas mycia samochodu, rura wydechowa nie była tłusta czy zabrudzona. Ostatnio w ubiegłym tygodniu (261.5tys. km.) zaświeciła mi się kontrolka Oil min. ale dlatego, że od kilku miesięcy nie zaglądałem pod maskę i byłem w górach i wjeżdżałem pod bardzo strome zbocze. Sprawdziłem stan na bagnecie i przyjmam on min. na zakreskowanego polu. Dolałem 300ml z wożonej w bagażniku od wymiany oleju bańki litrowej. Tyle. Kupilem w między czasie na zimę komplet opon zimowych 225/17''. Nie dawno zmieniłem u Jurka wszystkie cztery amortyzatory na Monroe. Zostało mi jeszcze do wymiany zawieszenie tył (przód już zrobiłem u Jurka). Co do pękniętej odmy, to mam ją owiniętą taśmą izolacyjną (przez Jurka) i nic się nie dzieje. Jak się wygramolę z domowych remontów i przybędzie grosza, to ją kupię. Koszt całości chyba w okolicach 260zł, więc dość sporo. Ale nic. Cieszę się z zainwestowanych pieniędzy. Pozdrawiam. Dajmon. Edytowane 11 Maja 2018 przez Dajmon
Anelson Opublikowano 12 Maja 2018 Opublikowano 12 Maja 2018 15 godzin temu, Dajmon napisał: Cześć. U mnie wszystko bardzo dobrze. Maszynę dalej posiadam i jeżdżę. Olej sprawdzam raz na ruski rok. Aż mam zakurzone pod maską. Na początku, zaraz po remoncie olej dolewalem dość często w niewielkich ilościach uprzedzając zaświecanie się kontrolki oleju o minimalnym poziomie. Uzupełniałem bo chciałem utrzymywać na bagniecie stały poziom oleju. Lałem pod max. Po rozmowie z Jurkiem, przestałem dolewać i trochę się tym zmartwiłem, że zajeźdźę nowo zrobiony silnik. Tyle pracy i funduszy. Przestałem lać i przestałem sprawdzać poziom oleju. Pomyślałem sobie, że co będzie to będzie. I nic się nie stało. Jeździłem tu i tam. Kilometry na liczniku szły. Oil min. Na fisie nie wyskakiwał. Po przejechaniu kilku tys. km skontrolowałem stan oleju na bagnecie (pozostałem na bagnecie pomarańczowym - tym oryginalnym od zakupu samochodu, bo mam też czarny z ASO)..... i stan przyjmował ok 1/3 zakreskowanego pola. Oleju nie dolewałem i dalej jeździłem. Miałem jednak dziwne odczucie, ze silnik tak jakby przy tej mniejszej ilosci oleju, głośniej pracował. Pojeździłem dalej i w końcu korciło mnie na tyle, źeby jednak dolać mu tego oleju. Dolałem ze 2setki i spokój. Później robiłem jakoś wymianę oleju u Jurka na nowy i po tej wymianie stwierdziłem, źe nie będę dolewał, chyba że zaświeci się kontrolka Oil min. Ta się jednak nie chciała zaświecić. Sprawdzałem po przejechanych kilku tys. km. stan oleju na bagnecie i ten (zaraz po zgaszenia maszyny i podniesieniu maski) utrzymuje się na poziomie 1/2. Przez cały czas uzytkowania maszyny, wielokrotnie podczas mycia samochodu, rura wydechowa nie była tłusta czy zabrudzona. Ostatnio w ubiegłym tygodniu (261.5tys. km.) zaświeciła mi się kontrolka Oil min. ale dlatego, że od kilku miesięcy nie zaglądałem pod maskę i byłem w górach i wjeżdżałem pod bardzo strome zbocze. Sprawdziłem stan na bagnecie i przyjmam on min. na zakreskowanego polu. Dolałem 300ml z wożonej w bagażniku od wymiany oleju bańki litrowej. Tyle. Kupilem w między czasie na zimę komplet opon zimowych 225/17''. Nie dawno zmieniłem u Jurka wszystkie cztery amortyzatory na Monroe. Zostało mi jeszcze do wymiany zawieszenie tył (przód już zrobiłem u Jurka). Co do pękniętej odmy, to mam ją owiniętą taśmą izolacyjną (przez Jurka) i nic się nie dzieje. Jak się wygramolę z domowych remontów i przybędzie grosza, to ją kupię. Koszt całości chyba w okolicach 260zł, więc dość sporo. Ale nic. Cieszę się z zainwestowanych pieniędzy. Pozdrawiam. Dajmon. Dajmon. Muszę Ci powiedzieć, że bardzo Ci kibicowałem czytając ten temat - włożyłeś mnóstwo pasji i serducho w ten samochód . Bardzo współczułem Ci gdy na początku efekt był daleki od zamierzonego. Natomiast widzę, że jest cały czas coraz lepiej. To są bardzo mega pozytywne informacje. . Misja ALT - wykonana. Myślę, że twój post ,to taki trochę kamień milowy dla wszystkich . Pozdrawiam serdecznie ! 1
Rosomak91 Opublikowano 12 Maja 2018 Opublikowano 12 Maja 2018 Gratuluje podjęcia się remontu i dobrej relacji, domyślam się, że nerwów było sporo Wydaje mi się, że efekt prac jest dobry i że bez problemu pojeździsz kolejne setki tysięcy km. To, że czasami trzeba dolać olej nie powinno być jakoś bardzo problematyczne, ani kosztowne. Jest mały dyskomfort, ale to mały. Sam kupiłem teraz 2.0 ALT z okopconym tłumikiem i może gdybym zaczął wcześniej studiować temat bym go (silnik) ominął. Niemniej jednak dolewki nie będą dla mnie problemem, do pół litra na tysiąc km mogę przełknąć. Zadziwiło mnie spalanie tego silnika - przy oponach szerokości 195 przy normalnej jeździe komputer pokazuje poniżej 7 litrów (może mam za małą próbę km), gdzie wcześniejszy właściciel miał 8.7litra... Wszystkiego dobrego dla autora i delektuj się jazdą, nie myśl o oleju!
tracer123 Opublikowano 12 Maja 2018 Opublikowano 12 Maja 2018 wszytsko zależy od jazdy, 8.5-9.5l to norma przy dynamicznej jeździe mieszanej.
KINIAM Opublikowano 28 Maja 2018 Opublikowano 28 Maja 2018 Pozdrawiam Kolegę z Zagłębia i dziękuję za ten temat. Przeczytałem cały wątek. Poleciłem go posiadaczom ALTków: - jeden zagazowany zaczął zaciągać oliwę przy stanie licznika 200 tys. km - drugi dopiero sprowadzony z Niemiec na obserwacji. Cieszę się, że remont zakończył się sukcesem. Proszę uprzejmie raz, dwa razy do roku o jakiś wpis odnośnie przebiegu i poboru oliwy tak dla potomności. Z mojej strony ogromny szacun.
adamusss Opublikowano 3 Czerwca 2018 Opublikowano 3 Czerwca 2018 Mam pytanie do Dajmona. Też robie remont tego silnika i chodzi mi czy pompa oleju musi miec odpowiednio ustawione względem siebie koła zebate -te na które zakłada się łańcuch??
kamil-vag Opublikowano 3 Czerwca 2018 Opublikowano 3 Czerwca 2018 Tu znajdziesz odpowiedź: https://drive.google.com/open?id=1_zkInypU_64uYE4va-9b4NSpLfU-jkYU
Dev Opublikowano 3 Czerwca 2018 Opublikowano 3 Czerwca 2018 6 godzin temu, adamusss napisał: Mam pytanie do Dajmona. Też robie remont tego silnika i chodzi mi czy pompa oleju musi miec odpowiednio ustawione względem siebie koła zebate -te na które zakłada się łańcuch?? Nie
adamusss Opublikowano 4 Czerwca 2018 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Czyli trzeba ustawić wałek wyrównoważający pompy względem wału korbowego?
Maniek_0904 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 (edytowane) Witam, może jest już trochę na ten temat, ale chciałbym zdać krótką relację z relację z reanimacji mojego ALTka. Jak w temacie tego postu ? tylko, że krótką bo nie robiłem dokładnej dokumentacji fotograficznej. Tak wyglądały tłoki przy średnim zużyciu oleju ok 0,5-0,6l/1000km. https://zapodaj.net/a886cfa3555de.jpg.html https://zapodaj.net/f9b10c08ca006.jpg.html https://zapodaj.net/ed48b49f12469.jpg.html Wymiana pierścieni, panewek, wariatora i regeneracja głowicy. Olej brał przez uszczelniacze na zaworach bo widać było olej na trzonkach zaworów oraz przez zapieczone pierścienie na tłokach. Przymierzałem się do oddania tłoków do przetoczenia szerszych rowków na pierścienie, ale znajomy mechanik doradził mi inną modyfikację sprawdzoną przez niego w kilku autach tj. wywiercenie dodatkowych otworów w tłokach, aby pierścień olejowy miał dodatkowe smarowanie przeciw zapiekaniu. https://zapodaj.net/bf0a5a7e21614.jpg.html Jak narazie zrobiłem mało bo 400 km i poziom oleju jaki był taki jest, ale przed robotą musiałbym dolać minimum 0,2l oleju, które na bagnecie byłoby widoczne. Edytowane 9 Sierpnia 2018 przez Maniek_0904
Anelson Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 (edytowane) 7 minut temu, Maniek_0904 napisał: Witam, może jest już trochę na ten temat, ale chciałbym zdać krótką relację z relację z reanimacji mojego ALTka. Jak w temacie tego postu ? tylko, że krótką bo nie robiłem dokładnej dokumentacji fotograficznej. Tak wyglądały tłoki przy średnim zużyciu oleju ok 0,5-0,6l/1000km. https://zapodaj.net/a886cfa3555de.jpg.html https://zapodaj.net/f9b10c08ca006.jpg.html https://zapodaj.net/ed48b49f12469.jpg.html Wymiana pierścieni, panewek, wariatora i regeneracja głowicy. Olej brał przez uszczelniacze na zaworach bo widać było olej na trzonkach zaworów oraz przez zapieczone pierścienie na tłokach. Przymierzałem się do oddania tłoków do przetoczenia szerszych rowków na pierścienie, ale znajomy mechanik doradził mi inną modyfikację sprawdzoną przez niego w kilku autach tj. wywiercenie dodatkowych otworów w tłokach, aby pierścień olejowy miał dodatkowe smarowanie przeciw zapiekaniu. https://zapodaj.net/bf0a5a7e21614.jpg.html Jak narazie zrobiłem mało bo 400 km i poziom oleju jaki był taki jest, ale przed robotą musiałbym dolać minimum 0,2l oleju, które na bagnecie byłoby widoczne. zapodawaj jak najwięcej info kolego ! . Bardzo mnie ciekawi jak to wszystko się potoczy . Zrób nowy temat by bardziej przejrzyście było. Taka sprawa wymaga ,żeby ludzie poczytali. Edytowane 9 Sierpnia 2018 przez Anelson
Maniek_0904 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 9 minut temu, Anelson napisał: zapodawaj jak najwięcej info kolego ! . Bardzo mnie ciekawi jak to wszystko się potoczy . Zrób nowy temat by bardziej przejrzyście było. Taka sprawa wymaga ,żeby ludzie poczytali. Dzięki Anelson. ? Zgodnie z Twoją propozycją zrobiłem nowy temat. Pozdr
k232 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 @Maniek_0904 podaj link do Twojego tematu.
Maniek_0904 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 28 minut temu, k232 napisał: @Maniek_0904 podaj link do Twojego tematu. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się