Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Koncepcja na dłubnięcie parcha - odsłona druga :)


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

rzeczywiście.. zarówno w A4 2.8 jak i A6 2.5TDI przegub ma 38 zębów. Farciarz :chytry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sobie z tego sprawę, myślałem o przekładce zwrotnic alu do B5, ponieważ mają większy rozstaw śrub mocujących jarzmo, który pozwala na montowanie zacisków dwutłoczkowych. Stąd moje zapytanie o ewentualne problemy z piastą i przegubem. W audi A6 występowała stalowa zwrotnica na której były montowane hamulce 312mm,

przykład: http://www.allegro.pl/item502001306_audi_a6_tdi_mcperson_zwrotnica_piasta_zawieszenie.html

Przy zastosowaniu w żeliwnej zwrotnicy jarzma 4B0615125A można założyć 312mm w miejsce tarcz 288mm, zostawiając zaciski z 288.

Z tego co się orientuje, to dwutłoczkowe zaciski występowały w B5 S4 przy tarczy 320 mm. Nie wiem jakie tam były zwrotnice, ale nie przypadkiem stalowe?

Osobiście nie zastanawiałem się nad tym, jak jest z przekładaniem z jednego typu zwrotnic do drugiego bo poruszam się w zakresie:

- stalowe zwrotnice upgrade z 288 na 312 mm,

- aluminiowe zwrotnice upgrade z 288 na 321 mm.

Swoją drogą jak ktoś ma dwa jarzma 312 mm do stalowych zwrotnic to z chęcią je odkupie. :cool1:

W Audi nie zmieniałem zwrotnic, ale w Leonie zmieniając zwrotnice z typu 280 mm (ze zintegrowanym jarzmem razem ze zwrotnicą) na typ 288 mm (z przykręcanym jarzmem od TDI ARL 150 KM), a poźniej robiąc upgrade na 312 mm, nie zmieniałem nic przy piastach bo pasowały. Różnica była tylko w wewnętrznych przegubach bo były większe - zamiast 100 mm było 108 mm.

W Audi A4 B5 powinno też pasować, bo półosie w modelu A4 B5 AJM pasują do skrzyni 6 b. takiej jak była w 2.5 TDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie odnosnie tych IC ma byc audi, wiec moze jeden centralny od modelu B8 czy jednak jest zbyt mały???? Myslisz ze twoje dwa beda sie lepiej sprawowały niz ten jeden centralny od B8 ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie odnosnie tych IC ma byc audi, wiec moze jeden centralny od modelu B8 czy jednak jest zbyt mały???? Myslisz ze twoje dwa beda sie lepiej sprawowały niz ten jeden centralny od B8 ???

Może i nie będą lepsze. Powinny być wystarczające do 200 KM. Zakładanie tego z B8 to taka sama rzeźba jak customa (wolałbym już dorobić dużego customa jak dawać ten IC z B8), a te z BRD są P&P bez najmniejszych problemów.

Jest jeszcze jedna sprawa, o której zapomina wiele osób mających FMIC zasłaniający 30 i więcej procent powierzchni chłodnic (albo się nie przyznają do tego) - spada wyraźnie sprawność klimy i rośnie średnia temperatura wody o ok. 8-10 C.

Przy bocznych IC nie ma takiego ryzyka, choć nie są one również optymalne ze względu na małe wloty w zderzaku. Są jednak rozsądną alternatywą dla FMIC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne wszystko kumam chcesz miec jak nabardziej auto przypominające serie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nadkola wentylowane?

Koledze pomieszało się z B5 S4 2.7 T. W B6 i B7 S4 są wolnymissakami bez wentylowanych nadkoli :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B6/B7 za lewym IC jest zbiornik spryskiwacza. Więc skuteczność wentylowanych nadkoli jest mocno wątpliwa :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaro4444 Zdaje się zamawiałeś wentylowane nadkole od S4 b5, zamawiałeś w ASO ?? Ile dałeś i czy ew masz jakieś zniżki kontakt ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

85zl kosztuje wentylowane nadkole S4 w ASO

Dokładnie tak. Więc nie ma co kombinować i kto ma B5 śmiało brać. :good:

Trochę gratów zebranych pod mody:

Jak wszystko pójdzie dobrze i Rogal się postara to będzie czym parcha rozpędzić :evil::decayed:

Teraz by go zatrzymać. Przód zaciski i jarzma 321x30 mm z A6 2.5 i 3.0 TDI:

dsc0126mv6.jpg

dsc0125km3.jpg

Tylne jarzma powiększające układ hamulcowy z 245x10 na 255x12:

dsc0124qu8.jpg

Hebli byłoby na tyle. Teraz coś by motor lepiej "oddychał". Prawy IC z kierownicą, wężami i dolnym wzmocnieniem pasa przedniego - czyli komplet do dodania drugiego IC:

dsc0120ah2.jpg

IC od tyłu (od strony turbiny i silnika):

dsc0121ad3.jpg

Teraz widok ogólny z przodu:

dsc0122mc3.jpg

Foto turbo BRD wrzucę kiedyś indziej bo mam je w pracy w szafie :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że troszke tego sprzętu juz nazbierałeś :) powodzenia w modach. A przewody hamulcowe wymieniasz na w stalowym oplocie?? Co z zawieszeniem będziesz coś wymieniał obniżał??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przewody hamulcowe wymieniasz na w stalowym oplocie?? Co z zawieszeniem będziesz coś wymieniał obniżał??

Nie widzę takiej potrzeby. Osobiście widziałem za dużo pękniętych przewodów w metalowym oplocie (przełamanych) by im ufać w pełni.

Zawieszenia nie zmieniam bo mam S-Line (czerwone amory i obniżone sprężyny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do szczęścia brakuje Ci tylko.... listw przypodłogowych :wink4:

Jak to mu się dowcip wyostrzył w te mrozy :tongue4:

Masz racje muszę je kupic i zamontować, ale przed tym mam jeszcze 3-4 płytki do wymiany, bo za szybko wlazłem na świeżo polożone i są krzywo :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[/b]

gleba, ciemne szyby, lampy zespolone i wydech nie mieszcza sie w jego ramach

Wustyle chodzi o "listwy przypodłogowe" w moim mieszkaniu - 3 tygodnie temu miałem kładzione płytki i robiony totalny remont. Nie położyłem jeszcze właśnie tych listew co słusznie zauważył Witek :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wustyle chodzi o "listwy przypodłogowe" w moim mieszkaniu - 3 tygodnie temu miałem kładzione płytki i robiony totalny remont. Nie położyłem jeszcze właśnie tych listew co słusznie zauważył Witek :decayed:

Z doswiadczenia wiem, ze z listwami schodzi sie najdluzej... :polew:

Sorry za OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...