Kazik123 Opublikowano 2 Stycznia 2017 Opublikowano 2 Stycznia 2017 czy używa lub używał ktoś urządzenia do podtrzymania naładowania akumulatora ojciec odpala bardzo rzadko swoje auto i kolejny raz akumulator rozładował do zera żeby było weselej to ma 3.0 tdi i robi rocznie z 6000-7000 tyś. km z 6 lat temu kupił diesla bo ON tańszy teraz pytanie czy bezpieczene jest podłączenie auta na stałe chodzi czy nic nie stanie się z elektronika
Mateuszek1001 Opublikowano 2 Stycznia 2017 Opublikowano 2 Stycznia 2017 Jasne możesz kupić prostownik automatyczny elektroniczny i nic nie powinno sie stać.
udiyane Opublikowano 2 Stycznia 2017 Opublikowano 2 Stycznia 2017 Mam taki mały mikroprocesorowy prostownik z podtrzymaniem,kupiłem go w Lidlu.Na razie mam podpięte do niego dwa akumulatory w traktorze,wreszcie skończy mi się problem z uruchamianiem.
Kazik123 Opublikowano 2 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2017 http://www.dobreakumulatory.com.pl/do-motocykli-i-quadow/563-deka-computer-memory-saver.html bardziej myślałem o czymś takim bo w aucie ma sporo elektroniki
udiyane Opublikowano 2 Stycznia 2017 Opublikowano 2 Stycznia 2017 (edytowane) Eee to komplikujesz chyba sprawę,popatrz i poczytaj o tym z Lidla lub kup podobny ale droższy ,któraś firma robi takie w cenie 300 zł. P.S Te droższe robi firma CTEK ,przypomniałem sobie teraz. Edytowane 2 Stycznia 2017 przez udiyane
swiezak84 Opublikowano 3 Stycznia 2017 Opublikowano 3 Stycznia 2017 to co podales w linku, to czytales w ogole opis co to jest? to jest urzadzenie na baterie np 9V i podpinasz pod gniazdo zapalniczki na czas odpiecia akumulatora, zeby Ci sie np radio nie rozkodowalo... najlepiej kupic prostownik który ma funkcje podtrzymywania napiecia kiedy bateria juz jest naladowana na full http://allegro.pl/ladowarka-prostownik-black-decker-6-12v-auto-i5705978610.html
maciucha512 Opublikowano 3 Stycznia 2017 Opublikowano 3 Stycznia 2017 Koledzy! Mam taki: http://allegro.pl/ladowarka-12v-10a-akumulator-zelowy-prostownik-agm-i6654829261.html jest to drugi produkt, który użytkuje i sprawuje się ok. Szybko ładuje, podniesie bardzo rozładowany i ma funkcję podtrzymania ładowania. Mimo wszystko dziwne, że tak się rozładowuje. 6000 rocznie to koła 500 km na miesiąc, nie jest źle. Chyba, że stoi 11 mc a w jeden całość
Kazik123 Opublikowano 3 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2017 (edytowane) W sumie w zeszłym roku walnął prawie 5000 tyś. km w tym dwie trasy 1600 km a druga 1200 km reszta to wyjazdy na myjnie ? zima jest najgorzej bo szkoda mu auta bo się pobrudzi? i stąd potrzebny mu automat do podtrzymania akumulatora dodatkowo ojciec widział auto znajomego z Norwegi gdzie samochód mógł na noc podłączyć do gniazdka Edytowane 3 Stycznia 2017 przez Kazik123
mily Opublikowano 3 Stycznia 2017 Opublikowano 3 Stycznia 2017 (edytowane) Koledzy nie możecie podłączyć prostownika na stałe, podajecie wtedy 15V, to jest nie fajne. Trzeba zastosować coś z podtrzymaniem, różnica jest taka że po naładowaniu urządzenie utrzymuje akumulator na tych umownych 12V (tam jest troszkę więcej). Ze sprawdzonych urządzeń i uniwersalnych to np CTEK MXS 5.0 Edytowane 3 Stycznia 2017 przez mily
erchi Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 dodatkowo ojciec widział auto znajomego z Norwegi gdzie samochód mógł na noc podłączyć do gniazdka Mogło mieć podgrzewacz płynu/oleju bądź dodatkowe ogrzewanie wnętrza.
Kazik123 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2017 dodatkowo ojciec widział auto znajomego z Norwegi gdzie samochód mógł na noc podłączyć do gniazdka Mogło mieć podgrzewacz płynu/oleju bądź dodatkowe ogrzewanie wnętrza. z tego co ja usłyszałem to była grzałka na silnik tzn. olej ciągle ciepły
Enduro Grybów Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Mam ceteka 10v. Jak koledzy wyżej polecam. Wpinam wr-kę na zimę. Ale ładuje tez audice, busa itp.
Rabbi Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 dodatkowo ojciec widział auto znajomego z Norwegi gdzie samochód mógł na noc podłączyć do gniazdka Mogło mieć podgrzewacz płynu/oleju bądź dodatkowe ogrzewanie wnętrza. z tego co ja usłyszałem to była grzałka na silnik tzn. olej ciągle ciepły To ogrzewanie nazywa się DEFA i jest popularne w Skandynawii.Gniazdko jest wyprowadzone na zewnatrz najczęściej w zderzak.Grzałka na 220V grzeje płyn chłodniczy i jeśli masz wersję z prostownikiem to tenże ładuje aku. A odnośnie do prostownika do podtrzymywania aku to "Ultimate Speed" z LIDLA jest całkiem przyzwoity, porównywalny do tańszych modeli CTEK
M4ssive Opublikowano 5 Stycznia 2017 Opublikowano 5 Stycznia 2017 Zobacz aktualną gazetkę Lidla, bo go chyba ostatnio widziałem za fajną kasę.
wujek496 Opublikowano 5 Stycznia 2017 Opublikowano 5 Stycznia 2017 http://www.lidl.pl/pl/oferta.htm?id=82146&rdeLocaleAttr=pl&action=showDetail
piotrsob1 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Opublikowano 6 Stycznia 2017 (edytowane) Ten prostownik z Lidla się do takiego podtrzymania nie nadaje podstawowy aspekt przemawiający za tym co wyżej napisałem jest taki że po chwilowym zaniku napięcia w sieci ten prostownik się sam z powrotem nie uruchomi, trzeba paluchem uruchomić ładowanie Poza tym po zapaleniu się zielonej diody praktycznie proces ładowania jest zakończony i przez czas kilku lat od kiedy mam takie dwie sztuki to nie zauważyłem by po spadku napięcia baterii sam z powrotem podjął ładowanie Kiedyś w Biedronce sprzedawali bardzo podobne z wyglądu , one się do tego nadają Załapałem się na jedną taką sztukę i ten po podpięciu pod 230V i krokodyli do aku sam po paru sekundach zaczyna ładować, a po skończonym ładowaniu utrzymuje na aku napięcie 13,1 V W sumie do tego zadania nadaje się każdy zasilacz stabilizowany o wydajności od 0,5A i napięciu pomiędzy 13 a 13,5V i wyposażony w zabezpieczenie przeciwzwarciowe i ogranicznik prądu Najlepiej jeszcze z kabelkiem nn z wtyczką do gniazda zapalniczki . Podłączony na stałe do tego gniazdka i do sieci nie pozwoli na rozładowanie aku do puki w sieci będzie prąd a i niczemu w aucie zaszkodzić nie może Piszę oczywiście o czasie gdy auto stoi nie ruszane , a spoczynkowy prąd pobierany z aku nie przekracza 0,1 A, jeżeli mamy w aucie coś co żre dużo więcej prądu w spoczynku , to albo trzeba to naprawić , jeżeli jest skutkiem usterki, albo zastosować mocniejszy zasilacz, jeżeli tak musi być P.S. zajrzałem na alle z ciekawości i znalazłem bez trudu zasilacz który będzie na pewno dobry do tego zadania : http://allegro.pl/zasilacz-epson-a391vd-13-5v-30w-1-5a-wroclaw-i6667475260.html#thumb/1 Do tego wtyczka z diodą : http://allegro.pl/wtyk-wtyczka-gniazda-zapalniczki-led-bezpiecznik-i5661735135.html Dioda jest przydatna do kontroli czy wtyczka w gniazdku zapalniczki kontakci , jak jest zanieczyszczone to bywa z tym różnie A tak podłaczamy wtyk i jak dioda świeci to dopiero wtyczkę zasilacza do gniazdka sieciowego i mamy problem z bańki Edytowane 6 Stycznia 2017 przez piotrsob1
udiyane Opublikowano 6 Stycznia 2017 Opublikowano 6 Stycznia 2017 (edytowane) Poza tym po zapaleniu się zielonej diody praktycznie proces ładowania jest zakończony i przez czas kilku lat od kiedy mam takie dwie sztuki to nie zauważyłem by po spadku napięcia baterii sam z powrotem podjął ładowanie Sprawdziłem z ciekawości jak to jest u mnie .Zielona dioda świeci ciągle od paru dni,na polu czy jak to u was mówią "dworzu" jest minus 14 stopni a miernik wskazuje ,że prostownik podtrzymuje 14,4 volt w zimowym trybie.Według Twoje teorii to przy takiej pogodzie nieużywany akumulator powinien mieć już 12 volt na klemach. Edytowane 6 Stycznia 2017 przez udiyane
piotrsob1 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Opublikowano 6 Stycznia 2017 (edytowane) No ja na gwiazdce ( * ) nie sprawdzałem , tylko w trybie normalnego ładowania Widocznie w tym trybie ( * ) trzyma 14,4 V Wolnym czasem to sprawdzę sprawdzę z ciekawości O ile przy takich temperaturach takich jak dzisiaj na dworze te14,4 V są dobre dla aku, o tyle gdyby auto stało w ogrzewanym garażu lub na dworze było by ciepło to najzdrowsze napięcie dla aku w celu podtrzymania to ok 13,6V Edytowane 6 Stycznia 2017 przez piotrsob1
Rabbi Opublikowano 6 Stycznia 2017 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Ponoć dobre są ładowarki CTEK,z tym że cena już znacznie wyższa niż tych z Lidla
erchi Opublikowano 6 Stycznia 2017 Opublikowano 6 Stycznia 2017 CTEK w ostatnim z etapów ładowania robi to tak (skopiowane z instrukcji): "Utrzymywanie akumulatora na poziomie 95–100% pojemności. Ładowarka monitoruje napięcie akumulatora i w razie potrzeby dostarcza impuls w celu utrzymania akumulatora w stanie całkowicie naładowanym."
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się