Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rodzaje lamp w Audi A4 B9


JawoR36

Rekomendowane odpowiedzi

I co nam mają te zdjęcia powiedzieć? To wnętrze Twojego A4?

Zwróć uwagę na to, że lampy xenonowe, które masz u siebie to nie tylko wygląd zewnętrzny (sygnatura światła) ale także właściwości świetlne. Zastosowane w nich żarniki, to żarniki D5S, które mają (tylko) 25 W i strumień świetlny poniżej 2000 lm i dlatego nie wymagane są do nich spryskiwacze lamp.Stosowane we wcześniejszych modelach żarniki D1S czy D3S miały 35 W i powyżej 2000 lm, dlatego spryski były wymogiem. Te bixenony w B9 w porównaniu do poprzedników nieco gorzej świecą.

 

Zawartość dodana 1 minuta później
Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Te bixenony w B9 w porównaniu do poprzedników nieco gorzej świecą.

nie wiem czy miales do czynienia w praktyce. Ja na zmiane jezdze swoim a4 (bi xenon) i q5 (full led) i naprawde nie widze roznicy w jasnosci swiecenia. Obie lampy daja podobna ilosc swiatla - nie mam na pewno czegos takiego ze jadac Q5 mysle sobie ze w A4 jest slabo albo gorzej - serio!.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Koalakm napisał(a):

nie wiem czy miales do czynienia w praktyce

Miałem i mam doczynienia ze wszystkimi rodzajami lamp, żarników i LED. Liczby nie kłamią. Twoje odczucia są subiektywne.

Zawartość dodana 2 minuty później
4 minuty temu, Koalakm napisał(a):

jezdze swoim a4 (bi xenon) i q5 (full led) i naprawde nie widze roznicy w jasnosci swiecenia.

Bo Twoje full led w Q5 mają także poniżej 2000 lm, dlatego nie masz spryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Bo Twoje full led w Q5 mają także poniżej 2000 lm, dlatego nie masz spryskiwaczy.

aaa to zmienia postac rzeczy ze roznicy nie widze ;) Natomiast uwazam ze w obu jest bdb ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie napisałem, że te xenony są złe. Napisałem, że świeca nieco gorzej niż te poprzedniki.
Do tego należy jeszcze dodać, że w B9 przy lampch xenonowych zastosowany jest inny system samopoziomowania, tzw. kwazistatyczny.
W układzie tym zastosowane są w lampach konwencjonalne silniczki regulujące wysokość święcenia/poziomowania, te same, które znamy z lamp halogenowych (z pokrętłem wysokości).
System ten koryguje jedynie zmiany nachylenia spowodowane zmianami obciążenia/dociążenia osi, dlatego nie widać przy rozruchu silnika z włączonymi światłami tego typowygo ruchu soczewki góra/dół.

Lampy full led i matrix posiadają dynamiczny układ samopoziomowania z zastosowanymi silniczkami krokowymi w lampach.
System ten reaguje dodatkowo zmiany nachylenia nie tylko zależne od obciążenia/dociążenia osi, ale także na ruchy zawieszenia związane z jazdą, np. przyśpieszanie czy hamowanie. W dynamicznych systemach widoczne jest to typowe dla xenonow poziomowanie soczewek góra/dół przy rozruchu sillnika.

 

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wyjasnienie

 

12 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Lampy full led i matrix posiadają dynamiczny układ samopoziomowania z zastosowanymi silniczkami krokowymi w lampach.
System ten reaguje dodatkowo zmiany nachylenia nie tylko zależne od obciążenia/dociążenia osi, ale także na ruchy zawieszenia związane z jazdą, np. przyśpieszanie czy hamowanie.

miedzy innym wlasnie dlatego swoja cene maja ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, dałem zdjęcia które pokazuję kwintesencję tego auta. Gęba sama się cieszy kiedy wsiadam do środka. Ani jedna śruba , ani jedna spinka nie była wykręcana z tego samochodu i dlatego też nie mam na razie ochoty dokładać lamp. Dlaczego dodałem wpis ? bo każdy ma to co się jemu podoba lub to za co zapłacił, a porównałem również do mondeo na full ledach gdyż może nie jestem najmłodszy ale wzrok nadal mam dość dobry i xenon vs. full LED ? prywatnie uważam za jeden grzyb. Aktywowałem tylko asystenta świateł i to wszystko. Moim poprzednicy jechali po xenon ile wlezie, a ja uważam że w najgorszym wypadku może mi umrzeć przetwornica lub żarnik i to wszystko w temacie. pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, imnothep napisał(a):

poprzednicy jechali po xenon ile wlezie

jeszcze zeby byla jasnosc, xenon potrafi dawac bardzo ladne, mocne swiatlo. Dlaczego xenony juz przestaja byc stosowane? Glownie z uwagi na koszty! Ogladalem porownanie i program na ten temat i koszty produkcji zarowek sa bardzo duze - zreszta widac to po cenie zarowki do xenon. Oczywiscie LED matrycowy ma wiecej mozliwosci - choc i na xenon przeciez na przyklad vw robil na poczatku przeslony "wycinajace" obszary - dokladnie efekt podobny jak w matrixach.

Reasumujac xenon nie zostaje wyparty przez to ze daje zle swiatlo albo za malo swiatla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, imnothep napisał(a):

że w najgorszym wypadku może mi umrzeć przetwornica lub żarnik i to wszystko w temacie.

I tutaj także się mylisz. W tych lampach nie ma osobnych przetwornic gdyż są zintegrowane z żarnikiem więc wymieniasz żarnik i po robocie. 

Zawartość dodana 7 minuty później
54 minuty temu, Koalakm napisał(a):

Reasumujac xenon nie zostaje wyparty przez to ze daje zle swiatlo albo za malo swiatla.

Nie do końca.  Żarniki mają żywotność ok. 3000 roboczogodzin. W tym czasie tracą powoli na jasności, aż pod koniec żywota świecą na różowo. Jest to jeden z powodów dla którego należy je wymieniać zawsze parami, jeżeli jeden z nich umrze. Właśnie dlatego, aby przeciwdziałać w różnicy barwy i jasności świecenia. Na żywot żarników wpływa ich częsty zapłon, czym częściej się zapalają tym krócej żyją.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy do B9 na tył z 2018 roku pasują bez przeszkód te nowe lampy na tył od polifta? 2019+ ? Czy koniecznie musi być ta listwa na klapie świecąca ? Jest jakaś opcja włożenia tych lamp? Pytam bo aktualnie poszukuję lamp LED z dynamicznym kierunkiem do wersji auta ze stanów a jest ciężko kupić żeby je potem przerobić lub są w kosmicznych cenach, nie wiem też bo nigdzie nie znalazłem informacji  czy poza potrzebą parmetyzacji i dołożenia kabli dodatkowych trzeba wymienić kostki tylnych lamp na europejskie żeby wszystko działało poprawnie. W A6C7 trzeba robić taki zabieg jak dokłada się lamy EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana na poliftowe lampy to także wymiana sterownika komfortu BCM2 na poliftowy i tu już tak łatwo i tanio nie jest.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem , dziękuje za informację :) Czyli nie ma sensu się w to bawić bo mojej kobiecie to do szczęścia nie jest potrzebne ;D BCM2 posiada CP ?

A może znasz odpowiedź jak to jest z lampami EU ? Czy można wsadzić do wersji z USA, do USA wiem że 2 dodatkowe przewody do BCM i wymiana włącznika świateł ( już to posiadam ), mam też oryginalny VCP . Bez problemu można kupić lampy EU a obecnie mam tylko te w klapę z USA 😕  Dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego ile jesteś gotowy na to wydać. BCM2 posiada nie tylko CP ale siedzi w nim także zezwolenie startu (immo) i to należy także online przyuczyć. Są na forum 2-3 osoby, które wsadziły do Avantów poliftowe lampy.

Lampy EU i USA są gabarytowo takie same. Można wsadzić do USA lampy z  EU i odwrotnie. Różnica jest tak jak piszesz w okablowaniu i kierunkowskazach oraz parametryzacji BCM2.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ACzy kostki są  takie same? zmierzam do tego że jeśli mam szukać samych lamp w błotnik następnie robić konwersję to szybciej i nie koniecznie drożej będzie kupić całe Eu. interesuje mnie czy tutaj wystarczy dołożyć po 1 kablu od lamp w klapie do bcm czy również od tych w błotnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.10.2023 o 10:01, Muskel1 napisał(a):

Miałem i mam doczynienia ze wszystkimi rodzajami lamp, żarników i LED. Liczby nie kłamią. Twoje odczucia są subiektywne.

Widzialem Twoj filmik odnosnie nagrywania kamery w nocy - no jestem pod wrazeniem jak Ci te swiatla mocno swieca... chyba ze kamera troche przeklamuje, ale jezeli nie to naprawde widze roznice w mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Muskel1 napisał(a):

No pisałem przecież, że jest różnica:decayed::wink:

Dlatego Matrixy muszą mieć spryskiwacze bo mają powyżej 2000 lm.

no naprawde nie myslalem ze tak mocno swieca... warto dolozyc jak juz sie kupuje auto... no o ile jeszcze jest z czego ;) natomiast radarow bym nie oddal za matrixy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Radary też bardzo fajna sprawa, szczególnie w połączeniu z asystentem korka i predykcyjnym asystentem

troche offtop zrobie - ten predykcyjny to sie zawsze ma, wiem ze mam asystenta korka, na aktywnym tempomacie jadac na przyklad zwalnia przed ostrym zakretem - oznacza to ze mam predykcyjny? jak to najprosciej rozpoznac? w sumie raczej mam bo czasem jadac na acc w pewnym stalym miejscu mam komunikat "acc regulacja predykcyjna chwilowo niedostepna..." 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zawsze jest na pokładzie z ACC, przynajmniej wszystkimi autami którymi jeździłem to miały. Wiem, że na niektóre kraje wychodziły wersje bez.

Sprawdź sobie w asystentach czy masz możliwość aktywowania, tak najprędzej się dowiesz.

 

20231108_093622.jpg

20231108_093637.jpg

20231108_093659.jpg

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...