Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 1.8T 150KM - Bierze 1200ml oleju na 1000k


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Gorszych bzdur to nie słyszałem, a nie lepiej zrobić próbę olejową, zamiast tych cyrków,i jeszcze ten ceramizer do kompletu, pomoże tyle co umarłemu kadzidło. 

Edytowane przez strazak93
Opublikowano

Widać  mało wiesz:wink:

Opublikowano

Panowie, no to co robić w końcu, nie mam zbytnio kasy na duże wydatki. przynajmniej do lata,  muszę spróbować z tą naftą, może faktycznie pierścienie się zapiekły. Ogólnie wydaje mi się, że spalanie oleju zmalało, bo teraz nie wzięło mi praktycznie nic oleju a zrobiłem już 450km. Znacie może dobry i niedrogi warsztat we Wrocławiu?

Opublikowano

teraz przestał powiadasz :decayed:

dziwny temat. ja bym nie zbierał na nowy silnik tylko powalczył z tym co mam bo koszt może być dużo tańszy i bardziej opłacalny.

poszukaj w polecanych warsztatach, może coś znajdziesz.

zleć mechanikowi wykonanie czynności o których pisali koledzy. te rzeczy nie są drogie, a pozwolą dowiedzieć się więcej.

Opublikowano
1 minutę temu, TomOskroba napisał:

teraz przestał powiadasz :decayed:

dziwny temat. ja bym nie zbierał na nowy silnik tylko powalczył z tym co mam bo koszt może być dużo tańszy i bardziej opłacalny.

poszukaj w polecanych warsztatach, może coś znajdziesz.

zleć mechanikowi wykonanie czynności o których pisali koledzy. te rzeczy nie są drogie, a pozwolą dowiedzieć się więcej.

Dzięki za podpowiedź, ale niestety nasi mechanicy chcą leczyć skutek a nie przyczynę, widzicie, kazał mi nalać oleju 10w40, a faktycznie turbo mogło dostać po d*pie jak i silnik.  Myślicie, że 5w50 mogło by załatwić sprawę?

Opublikowano

Załatwi sprawe tylko kapitalka i to o czym pisze zmniejszy apetyt na olej...

Zrób pomiar na 4 cylindrach,po tym jak zalejesz auto nafta.

Jak okaze sie zły to zrób próbe olejowa.

Moim zdaniem nie ma sensu dalej powielac tych samych odpowiedzi jak nie podasz wartosci cisnienia na cylindrach.

Sam borykałem sie z tym w starszym aeb i ostatecznie głowica pojechała do planowania z wymiana uszczelniaczy bez docierani gniazd zaworowych co było błedem...

Zrób pomiar komprechy i daj znac,tak czy siak ceramizer oraz nafta zmniejsza problem a rozwiąże go tylko kapitalka..

Mozesz sprawdzic jak wyglada turbo od goracej strony,jak bedzie olej to tez moze byc jego wina ale o tym juz ktos pisał.

Na pewno przed kompem nikt Ci nie poda przyczyny.....

 

Nie lej 10w bo olej ten po rozgrzaniu ma takie same właściwości jak 5w co do 5w50 to on zmniejsza apetyt juz zajechanych silników.

 

Opublikowano

Możesz powiedzieć w przybliżeniu ile wyniósł by taki podstawowy remont, tłoki by zostały tak jak i wał. chodzi o całe uszczelnienie silnika itd? Chciałbym zmierzyć tą kompresję, ale nie mam narzędzi do tego,  a pracuje od poniedziałku do soboty i codziennie w domu jestem o 21, a auta teraz potrzebuje cały czas. Muszę dorwać jakiś dzień wolny, aby podjechać gdzieś do warsztatu, no i ogólnie muszę coś kaski nazbierać, bo jak już pojadę tam, to na co czekać, trzeba od razu działać. 

Opublikowano
Dnia 11.02.2017 o 14:47, strazak93 napisał:

Gorszych bzdur to nie słyszałem, a nie lepiej zrobić próbę olejową, zamiast tych cyrków,i jeszcze ten ceramizer do kompletu, pomoże tyle co umarłemu kadzidło. 

Nafta czyni cuda. W podobny sposób uratowałem przed remontem silnik w motocyklu, gdzie po prostu pierścienie olejowe stanęły. 

Zawartość dodana 1 minute later
22 godziny temu, szpakuziom napisał:

Znacie może dobry i niedrogi warsztat we Wrocławiu?

Ja znam: dwie własne ręce i swój mózg (oby sprawnie działająy) i lecisz z tematem 

Opublikowano

No i jak tam ziomek,jakiś postęp ?

Opublikowano

To, że pobór oleju w 1.8T to rzadkość bym nie przesadzał. Jeżeli ktoś trzyma tylko auto w garażu to tak... Ja tygodniowo swoim robię około 1k kilometrów w cyklu mieszanym (autostrada i landy) i jak miarkuje używanie mocy autostrada 130 - 140 to nie weźmie nic, ale przy 200-220 może Ci już coś wciągnać i nikogo nie powinno to dziwić. Faktem jest, że bierze Ci za dużo. Jak eksploatujesz auto? 

Opublikowano
11 godzin temu, TomOskroba napisał:

No i jak tam ziomek,jakiś postęp ?

Zalalem nafta na 24h wczoraj wymieniłem olej na 5w40 i czekam pojezdze trochę. 

 

Godzinę temu, dexter90 napisał:

To, że pobór oleju w 1.8T to rzadkość bym nie przesadzał. Jeżeli ktoś trzyma tylko auto w garażu to tak... Ja tygodniowo swoim robię około 1k kilometrów w cyklu mieszanym (autostrada i landy) i jak miarkuje używanie mocy autostrada 130 - 140 to nie weźmie nic, ale przy 200-220 może Ci już coś wciągnać i nikogo nie powinno to dziwić. Faktem jest, że bierze Ci za dużo. Jak eksploatujesz auto? 

Auta nie katuje,  jeżdżę max do 110kmh też tygodniowo robię 1000km autko ogólnie zadbane. 

Opublikowano

Wow . Bardzo dużo robicie tych km

Sam nie jechałem więcej jak 120kmh

Wiec nie wiem jak auto się zachowuje przy 200 i jak z olejem.  Po drobnych naprawach będę. Miał okazję to sprawdzić ;)

Opublikowano (edytowane)

Najpierw sprawdź ciśnienie na cylindrach. Jeżeli będzie ok, to moim zdaniem tułbo do regenracji. Płyn chłodniczy jak? Praca silnika zaraz po rozruchu czytałem, że ok.

Edytowane przez dexter90
Opublikowano

Slichaj nafty zlecialo tyle samo co wlales???

Olej miales dac 5W/50 nie 40.

 

 

 

 

Opublikowano
Teraz, wesz82 napisał:

Slichaj nafty zlecialo tyle samo co wlales???

Olej miales dac 5W/50 nie 40.

Nafta przez pierwsze 12 godzin utrzymywała się w cylindrach, rano dolałem po kolejnej dawce, jak wróciłem z pracy, to nafty na tłokach już nie było. Wymieniłem olej po pracy, na dnie były takie grudki nagaru. Wydaje mi się, że oleju troszkę jednak jeszcze bierze., ale zdecydowanie mniej, ale jeszcze do końca nie jestem pewny, bo zrobiłem 150km dopiero od wczoraj. 

 

 

 

 

Opublikowano

Dziś sprawdzałem olej. 150ml-200ml na 1000km w cyklu miejskiem. Jest ok jak na moje. Przebieg ponad 300.000.  Więc wiele więcej km ma napukane niż Twój. Jestem ciekaw co się okaże u Ciebie. Pozdrawiam i życzę wytrwałości...

Opublikowano

Panowie,  już wiadomo co było przyczyną brania olej,  zapieczone pierścienie olejowe.  Wlanie Nafty dwa razy do cylindrów na 24h pomogło.  Silnik nie bierze prawie nic oleju.  Moja noga na testowe 1000km była ciężka.  Dziękuję za pomoc wszystkim. 

Opublikowano

no i gitara :) nie łatwo jest zarżnąć to 1.8T 

dobry temat.

Opublikowano

Skoro nafta to taki złoty środek to też sobie wleje (tak na "zaś"). :)

Opublikowano

Pewnie był jeżdżony na longlife i dlatego pierścienie się pozapiekały.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...