Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 1.8T 150KM - Bierze 1200ml oleju na 1000k


szpakuziom

Rekomendowane odpowiedzi

Też mam gaz zamontowany i też mam poiłki pod kolektorem i tak jeżdżę ponad 2 lata - to nie przez to.

Przy ubytku oelju sa tylko dwie opcje: albo przepala albo wyciek na zewnątrz.
U ciebie skoro nie czuć salonego oleju w spalinach to musisz mieć wyciek na zewnątrz silnika.
Może masz duzo syfu (piasek itp.) na dolnej osłonie silnika i olej nie będzie kapać na ziemie spływając po tej osłonie tylko będzie się z tym syfem mieszać. Sprawdź od góry osłonę czy widziasz platik czy czarny piasek chociaż piszesz, że od 1500km bierze olej w ilości 1,2 litra na 1000km - czyli wlałes ok 1,8l - to musi gdzieś być :)
Sprawdzałeś wszystkie płyny jak odebrałeś od gazownika?
Może to "jednorazowa akcja" w tym ubytkiem?

Tylko to w sumie przychodzi mi teraz do głowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, aiwer napisał:

Też mam gaz zamontowany i też mam poiłki pod kolektorem i tak jeżdżę ponad 2 lata - to nie przez to.

Przy ubytku oelju sa tylko dwie opcje: albo przepala albo wyciek na zewnątrz.
U ciebie skoro nie czuć salonego oleju w spalinach to musisz mieć wyciek na zewnątrz silnika.
Może masz duzo syfu (piasek itp.) na dolnej osłonie silnika i olej nie będzie kapać na ziemie spływając po tej osłonie tylko będzie się z tym syfem mieszać. Sprawdź od góry osłonę czy widziasz platik czy czarny piasek chociaż piszesz, że od 1500km bierze olej w ilości 1,2 litra na 1000km - czyli wlałes ok 1,8l - to musi gdzieś być :)
Sprawdzałeś wszystkie płyny jak odebrałeś od gazownika?
Może to "jednorazowa akcja" w tym ubytkiem?

Tylko to w sumie przychodzi mi teraz do głowy...

Kolego, właśnie sprawdziłem silnik od dołu, po bokach itd, ani śladu wycieku. Mechanicy za wymianę uszczelniaczy krzykneli mi 1100zł ze ściągnięciem głowicy, nie wiem, jutro jadę jeszcze szczelności posprawdzać w silniku, dam znać co i jak.

Zawartość dodana 1 minute later
1 godzinę temu, TomOskroba napisał:

Mi ostro cieknie od strony napinacza pod pokrywą zaworów i na bagencie ubytku ani milimetra nie mam więc jaki to musiał by być wyciek żeby zlecialo tyle oleju :o

kolego podejrzany ten gaz. nie chce wprowadzać w błąd. Może koleś zna się ma rzeczy ale mógł coś przeoczyć. 

Sprawdzone, sucho.

Zawartość dodana 1 minute later

Nie wiem czy w przypadku awari dołu silnika kupić po prostu sam dół, co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma wycieków na zewnątrz to zostaje silnik lub turbina, może rzeczywiście wywala olej w wydech. Zawsze to tańsza opcja niż remont silnika. Nie można zakładać najgorszego... Ciekawe co Ci tam wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, szpakuziom napisał:

Kolego, właśnie sprawdziłem silnik od dołu, po bokach itd, ani śladu wycieku. Mechanicy za wymianę uszczelniaczy krzykneli mi 1100zł ze ściągnięciem głowicy, nie wiem, jutro jadę jeszcze szczelności posprawdzać w silniku, dam znać co i jak.

Zawartość dodana 1 minute later

Sprawdzone, sucho.

Zawartość dodana 1 minute later

Nie wiem czy w przypadku awari dołu silnika kupić po prostu sam dół, co o tym myślicie?

Tu masz ten temat https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjWjvjzlfzRAhXjdpoKHSu7DeUQFggcMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.vw-sharan.pl%2Fforum%2Fshowthread.php%3Ftid%3D3671&usg=AFQjCNHjHgShG5kL7u1dw4nVdR2I1f5EkA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, przem8 napisał:

Jak nie ma wycieków na zewnątrz to zostaje silnik lub turbina, może rzeczywiście wywala olej w wydech. Zawsze to tańsza opcja niż remont silnika. Nie można zakładać najgorszego... Ciekawe co Ci tam wyjdzie

No niby tak, poczekamy do jutra, zmierzą mi ciśnienie w cylindrach, sprawdzą turbinę itd. Teraz właśnie niedawno wjechałem do garażu, na rozgrzanym silniku przegazowałem go i ani dymka nie puszcza, tylko trochę pary ( różnica temperatur, bo w garażu mam zimno). Już nie wiem sam

 

Godzinę temu, Mano4 napisał:

Dzięki za link, może okazać się pomocny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jeszcze katalizator czy już przelot. tez tak miałem chociaż ubytki mniejsze po wsadzeniu dp wyszło ze turbina puszcza w wydech smród jak cholera, o dziwo pompowała wzorowo. zdejmij rure przy turbawce do icka i sprawdz luzy gorszy jest ten wzdłuzny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,  drugi i trzeci cylinder nie szczelny,  test robiony specjalnym przyrzadem.  Narazie spróbuję zalać nafta,  bo może pierścień się zapiekly,  na dwie noce i ewentualnie zaleje 10w40, i trzeba zbierać na drugi silnik.  Niestety 3200000 tysięcy i silnik już powoli kleka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,  drugi i trzeci cylinder nie szczelny,  test robiony specjalnym przyrzadem.  Narazie spróbuję zalać nafta,  bo może pierścień się zapiekly,  na dwie noce i ewentualnie zaleje 10w40, i trzeba zbierać na drugi silnik.  Niestety 3200000 tysięcy i silnik już powoli kleka. 

No po 3.2 mln kilometrów to chyba ma prawo :)
A na serio, jakie miałeś cisnienia na cylindrach ?

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresji nie sprawdzałem,  sprawdzałem tylko szczelności cylindrów i powiem,  że nie była zadowalająca,  bo była między czerwonym a zielonym polem,  nie znam się na tym.  Po drugie wydaje mi się,  że uszczelniacze też mogą puszczać na zawodach.  Pewnie to i to i wynik jest jaki jest. 

Katalizator mam,  pewnie dlatego dymu nie puszcza.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem że się pomyliłeś i miało być 320TKM. jak przebieg realny to i tak dziwne, że motor padł. :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ironią to napisał, bo ten silnik będzie miał koło miliona :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, k232 napisał:

Z ironią to napisał, bo ten silnik będzie miał koło miliona :D

Samochód ma przejechane 320tyś. Realny przebieg. Po prostu w swoim życiu pewnie trochę przeżył. Tych motorów chyba mało kto oszczędza :)

13 godzin temu, TomOskroba napisał:

rozumiem że się pomyliłeś i miało być 320TKM. jak przebieg realny to i tak dziwne, że motor padł. :o

Motor nie padł jeszcze, bo moc ma, że jaja urywa, trzeba dolewać olej, ale zmienię na 10w40 i zobaczę wtedy. Może nie będzie brał go w ogóle.  Teraz powoli trzeba zbierać na nowe serce.

Zawartość dodana 6 minutes later

W sumie Koledzy jeszcze nie wiadomo, muszę kupić naftę i zalać dwa cylindry, tak jak mechanicy mi mówili, mogły zapiec się pierścienie, dlatego taki efekt, bo szczerze przyznam, pokrywa zaworów nie wyglądała najlepiej jak go kupiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może faktycznie był orany na polu :o mimo wszystko popróbuj jeszcze zanim zdecydujesz się na wstawkę nowego silnika, te motory raczej ciężko zajechać, aczkolwiek da się każdy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8T 150KM siedzący w ciężkiej A4 ma moc, ze coś urywa... oj bajdurzenie.

Poza tym albo ktoś go zamęczał, albo masz tam bliżej miliona kkm... 

Trzecia rzecz to zmierz po prostu ciśnienie, a nie jakimś wynalazkiem mierzyłeś to i tak na prawdę wiesz  tylko, ze jest blisko czerwonego albo zielonego pola...

 

Zmiana na 10W40 to akurat jedno z gorszych rozwiązań w przypadku 1.8T, no ale twoje auto twoje problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, azure napisał:

1.8T 150KM siedzący w ciężkiej A4 ma moc, ze coś urywa... oj bajdurzenie.

Poza tym albo ktoś go zamęczał, albo masz tam bliżej miliona kkm... 

Trzecia rzecz to zmierz po prostu ciśnienie, a nie jakimś wynalazkiem mierzyłeś to i tak na prawdę wiesz  tylko, ze jest blisko czerwonego albo zielonego pola...

 

Zmiana na 10W40 to akurat jedno z gorszych rozwiązań w przypadku 1.8T, no ale twoje auto twoje problemy.

+1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S

2 godziny temu, TomOskroba napisał:

zgadza się. zmiana na 10w40 to strzał w kolano.

Dlaczego?  Silnik ma przejechane 320tys lub więcej,  jak o czymś nie wiem.  Wydaje mi się,  że wszystko po trochu trzeba w nim wymieniac, a nie stać mnie na takie rozwiązanie.  Z tego co widzę dużo osób jeździ na 10w40.  Chyba że macie inne tańsze rozwiązanie.  Za samą wymianę uszczelniacze krzyknęli mi 1200zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.02.2017 o 15:40, szpakuziom napisał:

Koledzy,  drugi i trzeci cylinder nie szczelny,  test robiony specjalnym przyrzadem.  Narazie spróbuję zalać nafta,  bo może pierścień się zapiekly,  na dwie noce i ewentualnie zaleje 10w40, i trzeba zbierać na drugi silnik.  Niestety 3200000 tysięcy i silnik już powoli kleka. 

Ze wzgledu na to ze masz T to radzilbym lac only 5w..jak chcesz pomoc sobie i temu silnimowi wlej 5w50 i nje kombinuj.

Polecam ceramizer.Naprawde ma dobre opinie.

 

Co do nafty to zrob tak.

Spusc olej poczekaj z 30h az wazystkk zleci.

Nastepnie odkrec swiece i wlej po 150ml w te 2 cylindry nafty.

Podluz cos pod spust oleju i daj mu 24h.

Zobacz ile zlecialo.bedziesz wiedzial czy pierscienie trzymaj.

Bez mierzenia komplechy sie nie nie obejdzie.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, wesz82 napisał:

Ze wzgledu na to ze masz T to radzilbym lac only 5w..jak chcesz pomoc sobie i temu silnimowi wlej 5w50 i nje kombinuj.

Polecam ceramizer.Naprawde ma dobre opinie.

 

Co do nafty to zrob tak.

Spusc olej poczekaj z 30h az wazystkk zleci.

Nastepnie odkrec swiece i wlej po 150ml w te 2 cylindry nafty.

Podluz cos pod spust oleju i daj mu 24h.

Zobacz ile zlecialo.bedziesz wiedzial czy pierscienie trzymaj.

Bez mierzenia komplechy sie nie nie obejdzie.

 

 

 

 

AhA,  to tak zrobię.  Dzięki za radę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...