Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ 1.9 TDI AWX] Analiza logów po remoncie silnika + filmik - dymi na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mugłbyś spróbować jednej starej metody, nic nie zaszkodzi a może pomóc

Mianowicie  na zapieczone pierścienie dobra jest nafta, tylko musiałbyś wykręcić świece żarowe aby móc ją wlać na tloki, niektórzy mogą się śmiać ale to tylko będzie świadczyło o tym że mało w życiu widzieli i slyszeli, wracając do tematu:

1 dzień : 20-30 ml nafty na każdy tłok (strzykawką najlepiej) i odstawić auto na 12 godzin

Powtarzać czynność przez kilka dni, 5-6 dni, najczęściej pomaga najgorszym zgropkom :-) nie bać się że przedostanie się do  oleju,wypali się podczas jazdy. jeżeli nie pomoże najprawdopodobniej pierścienie olejowe już Klapnięte 

Opublikowano

Widzę jakieś nowe teorie. 

Jak paliwo dostanie się do oleju to tez nic nie szkodzi bo się wypali ??? Rozumiem ze jak woda dostanie się do oleju to odparuje i będzie git ?

Opublikowano

No nic,. Chciałem pomoc. Młode pokolenie bladego pojęcia o niczym niema jedynie co potrafi to tylko cwaniakować i bohaterów z siebie robić co ja to nie jestem ;-) niech dymi ...:-)

Opublikowano

To nie benzyniak w dieslu komora spalania jest w tłoku więc nic to nie da.

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Przeczytaliście dokładnie co napisałem ? Że po zalaniu nafty musi odstać a dlatego aby nafta wnikła pomiędzy tłok i pierścienie po to bo bardzo dobrze rozpuszcza nagar i zapieczone pierścienie puszczają 

Opublikowano

Według ciebie stoją pierścienie, silnik bierze olej i dlatego dymi a spalanie oleju w uturbionym 1.9 to 500 ml na 10000 km.

Tak to tłumaczysz ?

 

Opublikowano

Dokładnie, bo jak dymi Ci na niebiesko to bierze olej, ile oleju spala Ci na trasie miejskiej bez autostrad na 1000 km ?

Opublikowano

Wiec idąc twoja teoria 70% b6 1.9tdi ma zapieczone pierścienie olejowe bo zadymi przy odpaleniu na niebiesko i spala ok 1L od wymiany do wymiany.

Opublikowano

Mój nie dymi przy odpalaniu i na 15 tys dolewam max 200 ml 

Opublikowano

A mi fokus nie rdzewieje i pali 6L ? 

Opublikowano

Nie chcę mi się już dyskutować bo po pierwsze schodzisz na inny temat a po drugie mądrujesz że to nic nie da według Ciebie, wiec nie masz pojęcia o tym .

Opublikowano

Wiesz dlaczego sceptycznie podchodze do twojej teorii ??

Pierścienie zapiekają się gdy silnik pobiera duzo oleju lub leją wtryski, nagminnie zapiekają się pierścienie w VW 2.0 PB wszelkich odmian w których 1L oleju na 1000km to jeszcze nie tak duzo i tam od nafty sie zaczyna i ma to sens.  W 1.9tdi jeśli oleju bierze do 1L od wymiany do wymiany to pierścienie prędzej są wytarte niż zapieczone.  1.9tdi to nie 2.0  PB dlatego nie warto sie w to bawić choć kosztuje to jedynie wymianę oleju.

Opublikowano

Ok ;-)

Opublikowano (edytowane)

Rudy z  tą naftą to dobry patent jest, kiedyś w ciągniku tak miałem że zaczął dużo łykać oleju, a że czasu nie było na remont to zastosowałem właśnie tą metodę z naftą (starszy mechanik mi to pokazał) i naprawdę pomogło :) tylko że to były chyba większe ilości nafty bo w dieslu tłoku nie są płaskie.

Czy w mojej audi to pomoże ? Chyba tak jak piszę Łukasz - za mało mi ubywa oleju (co 10tyś km schodzi tylko do minimum na miarce) żeby były zapieczone...prawdopodobnie są wytarte, Ale jak już naprawdę nie będę miał pomysłów co dalej zrobić z tym silnikiem to pomyślę nad tym patentem bo sam się kiedyś przekonałem że to pomaga!

Musze ogarnąć sprzęt do sprawdzenia nieszczelności układu dolotowego i zrobić kontrole, wymienić węże podciśnienia i zdecyduję się dać na stłoł moje pompki może to one będą temu wszyskiemu winne.... Jak bede miał trochę czasu na samochód dam znać :)

 

Edytowane przez Michal94
Opublikowano

Witam Panowie po przerwie.

przyszły długie jesiennie wieczory więc jest czas na forum :)

W aucie ogarnąłem podciśnienie. Wymiana wszystkich węży, stare były bardzo zmęczone.

Sprawdziłem nieszczelność w dolocie sprężonym powietrzem przez specjalne wkładki. Nieszczelności były na łączeniu węży IC na szybko złączkach. Uszczelniłem to i wzmocniłem łączenia sposobem na opaski "trytytki"

Zamontowałem OCT z passata W8. Od wymiany do wymiany oleju (co10tys km) ubywa mi 100-150ml. Niestety problemy z odpalaniem na zimnym dalej są. Silnik się trzęsie i kopci na niebiesko.

Przesyłam logi po tych drobnych naprawach.

Panowie czy to czas na postawienie na stół pompowtrysków ? Możę to one sa temu winne.

DYNAMICZNE:

http://vaglog.com/log-003_008_RP3Enk.html

http://vaglog.com/log-001_004_TMugc.html

http://vaglog.com/log-003_011_jPBXdL.html

http://vaglog.com/log-003_010_WZMGt2.html

STATYCZNE:

http://vaglog.com/log-013_004_6O0Ix8.html

http://vaglog.com/log-023_018_AHs69L.html

http://vaglog.com/log-001_010_jfS6N.html

http://vaglog.com/log-003_007_5wekO0.html

BASIC SETTINGS:

http://vaglog.com/log-003_FcBUc.html

http://vaglog.com/log-011_g96V5.html

http://vaglog.com/log-000_W2T4u.html

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...