sieemmkaa Opublikowano 2 Marca 2017 Opublikowano 2 Marca 2017 Witam mam problem, po zmianie opon na letnie rzuca autem ba boki raz w jedna raz w druga, cos jakby tak wiało w boki, przy wymianę była robiona geometria i zbieżność, wcześniej przed zima tez było cos takiego na letnich, zmieniłem opony i autem nie rzucało, co to może być?
karaluch8 Opublikowano 2 Marca 2017 Opublikowano 2 Marca 2017 Opony nie wyważone letnie. Albo obejrzyj lato i zobacz czy gdzieś bąbla nie wywaliło. Ciśnienie dobre? Wychodzi na to że opony do utylizacji.
sieemmkaa Opublikowano 2 Marca 2017 Autor Opublikowano 2 Marca 2017 Opony wyważone, ciśnienie dobre opony z tamtego roku
wyzyk83 Opublikowano 2 Marca 2017 Opublikowano 2 Marca 2017 może jakieś lipne opony kupione nówki czy używki
sieemmkaa Opublikowano 2 Marca 2017 Autor Opublikowano 2 Marca 2017 Z tylu nowki są a z przodu jest inna firma opony z 2015 Zawartość dodana 1 minute later Dodam jeszcze ze zimówki sa o dużo starsze ale na nich jeździ się równo a na tych powyżej 70 na równym asfalcie buja raz w jedna stronę raz w druga
wyzyk83 Opublikowano 2 Marca 2017 Opublikowano 2 Marca 2017 (edytowane) ewidentna wina opon nowki czyli ty je kupiles i nigdy nie jezdziły na innym aucie? Edytowane 2 Marca 2017 przez wyzyk83
sieemmkaa Opublikowano 2 Marca 2017 Autor Opublikowano 2 Marca 2017 Jak kupiłem auto to było na tych oponach
wyzyk83 Opublikowano 2 Marca 2017 Opublikowano 2 Marca 2017 skoro na zimowych jest ok to winne sa opony albo felgi
sieemmkaa Opublikowano 2 Marca 2017 Autor Opublikowano 2 Marca 2017 Tylko przy wyważaniu wyszłoby ze z felga cos nie tak, czy sie myle?
karaluch8 Opublikowano 2 Marca 2017 Opublikowano 2 Marca 2017 No ale czego szukasz dziury w całym. Sam sobie odpowiedziałeś że na zimówkach było ok. Lato - źle. No to szukaj przyczyny w oponach/felgach.
sieemmkaa Opublikowano 2 Marca 2017 Autor Opublikowano 2 Marca 2017 Pytam tylko, poniewaz kupno opon na taka szerokosc i wielkosc to jakas kwota sie robi, dlatego lepiej zapytac wczesniej, bo w sumie po oponach nie widac zeby cos było nie tak Zawartość dodana 54 minutes later A jest jeszcze możliwość ze geometria jest ustawiona pod zle zawieszenie i dlatego na większych i szerszych oponach jest to bardziej odczuwalne niż na węższych i mniejszych zimowych oponach ?
.Pablo. Opublikowano 5 Marca 2017 Opublikowano 5 Marca 2017 Sprawdź dokładnie geometrię. Zimowe opony na pewno mniejszy rozmiar a letnie duże, szerokie i niski profil.
KINIAM Opublikowano 5 Marca 2017 Opublikowano 5 Marca 2017 Dnia 2.03.2017 o 17:15, sieemmkaa napisał: 1. Z tylu nowki są a z przodu jest inna firma opony z 2015 Zawartość dodana 1 minute later 2. Dodam jeszcze ze zimówki sa o dużo starsze ale na nich jeździ się równo a na tych powyżej 70 na równym asfalcie buja raz w jedna stronę raz w druga 1. podaj dokładnie firmę i nazwę opon na osi przedniej, rozmiar, profil wraz z DOT, i to samo dla osi tylnej i byleby dokładnie bo post robi się długi i nic z niego nie wynika dla przyszłych czytających. 2. to bujanie idzie od razu całym bokiem pojazdu? czy może tył jest nadsterowny? i co jak Cię bujnie w lewo to samo wraca na prawo? bo nijak nie mogę tego sobie wyobrazić.
sieemmkaa Opublikowano 5 Marca 2017 Autor Opublikowano 5 Marca 2017 Przód michelin 225/45/17 tył goodyear 225/45/17, dodam ze jest to napęd quattro, to jest tak ze jadąc już powyżej 60km/h auto ściąga jakby po skosie raz w lewo raz w prawo a przy wyższych prędkościach jak się poruszy kierownica to auta tak się buja na boki, zamieniłem tylnie z przednimi i jest już troszkę lepiej Zawartość dodana 0 minutes later Godzinę temu, .Pablo. napisał: Sprawdź dokładnie geometrię. Zimowe opony na pewno mniejszy rozmiar a letnie duże, szerokie i niski profil. Geometria była robiona, tak samo opony tez zostały wyważone
Bruuuum Opublikowano 5 Marca 2017 Opublikowano 5 Marca 2017 3 godziny temu, sieemmkaa napisał: Przód michelin 225/45/17 tył goodyear 225/45/17, dodam ze jest to napęd quattro, to jest tak ze jadąc już powyżej 60km/h auto ściąga jakby po skosie raz w lewo raz w prawo a przy wyższych prędkościach jak się poruszy kierownica to auta tak się buja na boki, zamieniłem tylnie z przednimi i jest już troszkę lepiej Zawartość dodana 0 minutes later Geometria była robiona, tak samo opony tez zostały wyważone A zużycie bieżnika po obu stronach równomierne? Pływanie auta szczególnie przy jakichś lekkich koleinach to typowe dla zjechanych opon
przem8 Opublikowano 5 Marca 2017 Opublikowano 5 Marca 2017 To nic dziwnego, że Cię buja w quattro obowiązkowo 4 opony identyko ludzie!!! Prócz takiego rzucania to tylko napęd spieprzysz i tyle
Bruuuum Opublikowano 5 Marca 2017 Opublikowano 5 Marca 2017 1 godzinę temu, przem8 napisał: To nic dziwnego, że Cię buja w quattro obowiązkowo 4 opony identyko ludzie!!! Prócz takiego rzucania to tylko napęd spieprzysz i tyle Jeśli są pary w takim samym rozmiarze, w dodatku tej samej klasy to nie ma to nic wpływu na napęd Poza tym lepiej tak jeździć niż ze zjechanymi oponami na przodzie, a dobrymi z tyłu za to wszystkie tego samego modelu.
przem8 Opublikowano 5 Marca 2017 Opublikowano 5 Marca 2017 Różne opony, różne opory toczenia itp... Ja jestem innego zdania i zalecane są 4 identyczne opony i nic mnie nie przekona w tym przypadku. Przy stałym napędzie na 4 koła ogumienie ma duży wpływ na prowadzenie i napęd.
sieemmkaa Opublikowano 5 Marca 2017 Autor Opublikowano 5 Marca 2017 (edytowane) Wszystko już jasne, dzięki Wszystkim za pomoc Edytowane 5 Marca 2017 przez sieemmkaa
Bruuuum Opublikowano 5 Marca 2017 Opublikowano 5 Marca 2017 3 godziny temu, przem8 napisał: Różne opony, różne opory toczenia itp... Ja jestem innego zdania i zalecane są 4 identyczne opony i nic mnie nie przekona w tym przypadku. Przy stałym napędzie na 4 koła ogumienie ma duży wpływ na prowadzenie i napęd. Przy takim samym rozmiarze obu par różnica jest znikoma w oporach toczenia nawet przy różnicach w oznaczeniach . Prędzej będzie większa różnica jak będzie jedna para (w audi zazwyczaj przednia) bardziej zużyta od drugiej niż przy dwóch zbliżonych producentach opon. Więc ROZMIAR obu par jak najbardziej taki sam, ale to, że jedna para będzie Goodyear a druga Dunlop zupełnie nic nie zmienia dla napędu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się