Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Buczy. Problem z gatunku science-fiction


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Pajda, co to zmieni że sie nim karniesz? Nic nie wniesiesz nowego do tematu bo przez ponad 2 lata nikt nie potrafi postawić diagnozy. ASO, Daneckie, Bosch Servisy i wychwalani pod niebiosa tjunerzy. 

Edytowane przez turzol
Opublikowano
Pajda, co to zmieni że sie nim karniesz? Nic nie wniesiesz nowego do tematu bo przez ponad 2 lata nikt nie potrafi postawić diagnozy. ASO, Daneckie, Bosch Servisy, ASO i wychwalani pod niebiosa tjunerzy. 

Może i nie , a może jednak coś mi przyjdzie do głowy. Miałem b6 6 lat i machłem 250 tyś robiłem remont silnika i też nie jedno przeszłem więc a nóż coś doradze
Zreszta jak tam chcesz...
Opublikowano
48 minut temu, turzol napisał:

Pajda, co to zmieni że sie nim karniesz? Nic nie wniesiesz nowego do tematu bo przez ponad 2 lata nikt nie potrafi postawić diagnozy. ASO, Daneckie, Bosch Servisy i wychwalani pod niebiosa tjunerzy. 

A widzisz, sam już chyba nie wierzysz w powodzenie uzdrowienia paździerza :P

Podstawowy błąd to jeżdżenie z tym problemem po mechanikach, większość z nich podchodzi do problemu schematycznie , zaczynają od wymieniania gratów , które w innych takich samych autach zazwyczaj powodowały podobne problemy, nie wnikając w dokładną analizę objawów .

Oni po prostu skupiają się w większości na zarabianiu pieniędzy, liczy się przerób,  a z jeżdżenia i główkowania raczej pieniędzy nie będą mieli :decayed:

Dla tego propozycja Pajdy  jest jak najbardziej na miejscu, właśnie takiego kogoś z dużym doświadczeniem , otwartym umysłem i mającego dużo wolnego czasu potrzeba do rozwiązania Twojej zagadki , a bez przejażdżki autem to tylko możemy zgadywać :hi:

Może w końcu się komuś uda trafić, tylko że to jak szóstkę w totolotka  :)

 

Opublikowano

U mnie waleczek i szklanki były ok a kompresja 30+ w starym motorze i mimo wszystko buczal. Poprawa przyszła po wymianie motorówki dopiero. I nie szło wykryć dlaczego był tak głośny. Ale miejmy nadzieję że u ciebie to jakaś głupota powoduje problem.

 

ile płaciłem za gumy puch powietrza ? Te spodnie ?

Opublikowano

@turzol - a próbowałeś może wstawić w miejsce stałego łącznika wydechu plecionkę ? Wiem, że paru osobom na takie buczenia i rezonanse to pomogło... 

zamiast tego

8362a8ece84da6e70a632e6018e38b26.jpg

wstawić takie coś, oczywiście dobrać odpowiednią długość itd...

zlacze-elastyczne-rura-ba50230s-bez-spaw

Zawartość dodana 6 minutes later

P.S jakbyś szukał słupka czy silnika to patrz silnik BLT - mało tego, ale to będzie najświeższe, miałem kiedyś brać taki silnik od skody fabii RS, za 2 tys zł z wtryskami itd... ale  u mnie pomogła wymiana uszczelnień i mycie pompek w ultradźwiękach, jak na razie jest dobrze :) Też miałem już w aktach desperacji kupować słupek i podmieniać... bo jak policzyć koszta wszystkich pierdół, poświęconego czasu itd to nieraz tak jest szybciej i taniej...

Opublikowano

Bede w następnym tyg oddawał auto do tłumikarzy w celu przejrzenia układu + wymiana wszystkich wieszaków na nowe. Wydech drży oczywiscie, ale ma to związek z tym buczeniem imho.

Opublikowano

u mnie wydech ostatnio przestał drżeć a dżwięk buczenia nie zmienił się nawet trochę

Opublikowano (edytowane)

Pomiary, pomiary i jeszcze raz pomiary.

Czy było mierzone ciśnienie oleju silnikowego na wyjściu z pompy olejowej? Sprawdzałeś czy przypadkiem zaworek nadmiarowy nie został zablokowany?

Jakie jest ciśnienie paliwa na pompie tandemowej? Jak długo utrzymuje się ono  po wyłączeniu silnika?

Jaki jest stan klinów ustalające koła rozrządu - małe i duże - na wale korbowym i pasku rozrządu?

Czy koła rozrządu były zmieniane? Jeżeli tak to jakie mają oznaczenia?

A teraz trochę filozofowania, proszę nie śmiać się. :)

Moim zdaniem buczenie - to harmoniczne drgania akustyczne generowane przez układ mechaniczny ze sprzężeniem zwrotnym.

Aby drganie (i połączone z nim efekty dźwiękowe powstały) cześć sygnału wyjściowego musi się "przedostać" na wejście.

W odniesieniu do Twojego auta układ generacyjny i opisywane efekty mogą powstać gdyż:

1. Część spalin z kolektora wydechowego dostaje się do kolektora ssącego - np. nieszczelny, uszkodzony EGR.

2. Nieprawidłowości w układzie rozrządu -niedomykające się zawory, zbyt małe ciśnienie na hydroregulatorach, ścięte kliny kół rozrządu.

Pomysłów mam jeszcze kilka. Postaraj się odpowiedzieć na powyższe pytania może uda się pomóc.

Moim cichym "faworytem" jest układ smarowania silnika, który przy zbyt dużym ciśnieniu powoduje niedomykanie zaworów.

Zaznaczam, że jestem samoukiem i mogę się mylić :)

Edytowane przez CzarekJ
Opublikowano

to w którym miejscu byś zmierzył ciśnienie oleju?

Opublikowano

 

Opublikowano

dzis zmieniłem olej z Mobila  na Motula,wymieniłem filtr powietrza, podregulowałem przedni odbój silnika i zdjęlem plastikowe oslony skrzyni i silnika, hałas w kabinie zrobil sie akceptowalny ale jeszcze nie idealny:wink: przejrzałem poduszki, wydaja sie być ok, na mokrym spodzie kropelki wody na silniku drżały po drugiej stronie poduszek nawet nie mrugały także poduchy robia swoja robotę. jedyny "lewy" hałas jaki dochodzi to od spodu silnika po stronie skrzyni cos turkocze, obstawiam dwumas. wymienie go jak siądzie całkowicie, daje mu gora 12m-cy.

Opublikowano

Hej i jak tam temat ? Wymodziles coś ? Jakieś newsy?

Opublikowano

Nic nowego. Z tym ze buczenie jest mniejsze przy tych temp. Będę robił teraz turbo to przy okazji wymienię pompkę która ma słabsza korekcje na 4cyl.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano (edytowane)
Dnia 20.03.2017 o 18:04, CzarekJ napisał:

 

1. Część spalin z kolektora wydechowego dostaje się do kolektora ssącego - np. nieszczelny, uszkodzony EGR.

2. Nieprawidłowości w układzie rozrządu -niedomykające się zawory, zbyt małe ciśnienie na hydroregulatorach, ścięte kliny kół rozrządu.

 

Ad1 . Akurat na wolnych obrotach przez ok 3 min. EGR powinien być otwarty by spaliny z kolektora wydechowego mogły się przedostawać do ssącego:decayed: I tak ma być, nie powinno to powodować żadnych wibracji przenoszących się na nadwozie  :hi:

Ad2. Oprócz ściętego klina koła rozrządu ( Bo AVF ma jedno koło na wałku i jeden wałek rozrządu ), pozostałe mogą być ale powodem dudnienia z układu dolotowego, a nie opisywanych wibracji .......

Turzol , a nie wywaliłeś może kata i ori tłumoków ?

Cały wydech od plecionki ładnie się swobodnie buja na wieszakach ?

Może gdzieś wydechem zaczepiłeś i jest naprężony , albo opiera w którymś miejscu o nadwozie ?

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Piotrek 

Kat wywalony wstawiony DP, ale to było miesiąc temu. Auto się lekko odmuliło mam wrażenie, ale słychać bardziej turbo w pewnym zakresie obrotów (świst). Wydech jeszcze ori, wieszaki również. Kiedyś zaczepiłem wydechem jak zjeżdżałem z dużego krawężnika, zlecałem jednak już sprawdzenie dwu a nawet trzykrotnie i wg zapewnień fachowców jest wszystko w porządku. 

Opublikowano

spójrz czy czasem przedni ogranicznik(poduszka) nie lezy na alu podstawie na przednim wzmocnieniu...

wymianiana była poduszka skrzyni biegów...??

Opublikowano
30 minut temu, SotoM napisał:

spójrz czy czasem przedni ogranicznik(poduszka) nie lezy na alu podstawie na przednim wzmocnieniu...

wymianiana była poduszka skrzyni biegów...??

Odbój jest wyregulowany poprawnie, również sama ta poduszka jest nowa z serwisu Audi.

Co do poduszki skrzyni to jest zagadka właśnie bo wsadzilem 2 lata temu zamiennik Lemfroder, ale samą poduche, podpora zostala stara. Natomiast mam wrazenie ze cos jest nie halo bo przy opuszczaniu gazu czuć wyraźnie szarpniecie aczkolwiek nie dochodzą żadne metaliczne stuki.  

Opublikowano (edytowane)

Jak z LMI wsadziles to ok... Ja już trochę tych poduszek ludziom zamontowałem i każdy jest zadowolony 

Pisałeś coś o DP że zamontowałes ktoś ci to robił czy kupiłeś gotowca? 

Kiedyś miałem taki przypadek że chłopaczek sobie zamontował DP bez złącza elastycznego i szły wibracje aż plomby wypadały z zębów 

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

sprawcą moich nieszczęść była pucha filtra powietrza, drgała w rytm diesla i to z niej buczało w kabinie(na zewnatrz tylko na wysokości przedniego slupka po stronie pasażera) po zmianie gum i zamontowaniu jej we właściwy sposób błoga cisza:naughty:

rada dla nie pewnych, nie powinny byc na niej widoczne drgania od silnika, jeśli drży to i buczy.

Opublikowano (edytowane)

Podaj nr gum

Edytowane przez bobikos

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...