Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Nierówna praca i dymienie po porannym rozruchu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam czy ktoś z kolegów miał kiedyś problem po odpaleniu silnik chwilę kuleje kopci na szaro ,biało niebiesko dodam że pacjent 1.9 tdi avf

Opublikowano

Przyczyn tysiące, jednoznacznej odpowiedzi raczej nie uzyskasz

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

u mnie przyczyną takiej sytuacji były zajechane pompowtryski...

Opublikowano

tak jak koledzy wspomnieli, przyczyn może być wiele, ale najprościej będzie chyba zacząć diagnostykę od świec. U mnie przy spalonych świecach występowały takie objawy. U kolegi identyczne były, gdy mu padł któryś czujnik. Nazwy nie pamiętam, ale chodzi o ten czujnik, przez który cały czas chodzą wentylatory przy chłodnicy. Po wymianie czujnika jak ręką odjął

Opublikowano

Zrób logi to coś się zobaczy.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam temat zamknięty,jakby kogoś interesowało to mogę opisać dokładnie ten temat

Opublikowano

Napisz , co było przyczyną?

Opublikowano

Silnik znam jak własną kieszeń logi były wporzadku a jednak dałem się nabić w butelkę gościu przede mną wsadził jakiegoś gownianego boxsa aż tloki powypalalo . Jak będziecie mieli jakieś problemy to piszcie postaram się pomóc 

Opublikowano

Jak naprawileś ten problem?

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Wymiana słupka rozwiązała problem 

Opublikowano

O ja pierdziele. .........

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam,

 

Odświeżę temat odnośnie nierównej pracy i dymienia.

Otóż AWX podczas odpalania na zimno odpala ok., ale przez 5-10 sek pracuje jakby na 3 cylindry, a do tego puści chmurę niebiesko szarą.

Co zrobiłem – wymiana uszczelniaczy na pompkach, gniazda nie wybite, wałek rozrządu ok.

Turbo wyczyszczone z nagaru, super pracuje dmucha i nie puszcza oleju.

Przepływomierz wymieniony jakiś czas temu jest ok.

Na VCDS sprawdzałem czujnik temp, w obu pozycjach podaje tę samą wartość zgodną ze wskaźnikiem na desce, kąt synchronizacji 0.0, świece żarowe ok. 0.02 OMA także idealne + występuje iskrzenie drucikiem … J

Oleju silnik nie bierze – tzn 0.5l / 15 tyś km czyli nic.

Zaraz po ustaniu nierównej pracy silnik ma moc, pracuje absolutnie bezproblemowo nawet nie zadrga. Super wkręca się na obroty itp.

Spalanie 6,5 l/100 km przy obecnych warunkach pogodowych.

Czy macie jeszcze jakieś pomysły? Im zimniej lub im dłużej stoi tym gorsze dymienie i praca.

Chcę sprawdzić jeszcze ciśnienie na cylindrach i tu pytanie jakie ma być w 1.9 TDI AWX   130KM?

I bardzo ważny aspekt który mnie nurtuje i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi.

Pompki podczas odpalania NA ZIMNO  mają korekcje następujące: 2,5  1,5  -2,0   -1,8

Po rozgrzaniu spadają i to dość szybko do wartości max  0,40 i 0,0 w tych granicach sobie pracują. U innych kolegów sprawdzałem i u nich jest tak że korekcję mają praktycznie nie zmienne czy to zimny czy ciepły nie przekraczają wartości 0,5.

Po pierwszym odpaleniu potem odpala idealnie i nie dymi i chodzi naprawdę fajnie. Postoi całą noc i lipa.

Podpowie mi ktoś czy to jest ok  czy to może wina pompek?? Już nie wiem czego się czepiać

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, Daromal napisał:

Pompki podczas odpalania NA ZIMNO  mają korekcje następujące: 2,5  1,5  -2,0   -1,8

Po rozgrzaniu spadają i to dość szybko do wartości max  0,40 i 0,0 w tych granicach sobie pracują. U innych kolegów sprawdzałem i u nich jest tak że korekcję mają praktycznie nie zmienne czy to zimny czy ciepły nie przekraczają wartości 0,5.

Takie korekcje podczas odpalania świadczą o tym że po nocnym postoju pompka na pierwszym cylindrze nie ma czego pompować :decayed:

Powodem najprawdopodobniej jest dolne uszczelnienie pompki , które na zimno nie zapewnia szczelności .

Kiedy wymieniałeś uszczelniacze i ile km zrobiłeś od wymiany ?

Zaraz po wymianie było OK, dopiero za jakiś czas się problem pojawił ?

Mosiężne podkładki były wymieniane razem z uszczelniaczami a powierzchnie na pompkach i głowicy do których one przylegają zostały dokładnie wyczyszczone z nagaru ?

Śruby mocujące pompki zostały wymienione na nowe ?

Procedura wymiany zrobiona zgodnie z instrukcją ?

Przydały by się konkretne odpowiedzi na te pytania :decayed:

 

Na początek też zrób dwie rzeczy :

1 . Rano na włączonej stacyjce podepnij kompa, ustaw podgląd na grupy 013 , 018 , 023 , uruchom logowanie i odpal motorówkę.

Loguj kilka minut , wrzuć go na vaglog.pl i daj linka.

2. Zrób też prosty test, zalej paliwa do pełna i zostaw auto na noc na jakiejś stromej górce lub wjeździe do garażu w podpiwniczeniu przodem w dół ( tak by różnica poziomów między osiami auta wynosiła minimum 40 cm ) .

Na następną nockę postaw go odwrotnie , przodem do góry i napisz czy jest różnica w odpalaniu i pracy silnika zaraz po odpaleniu z nocnego postoju :hi:

 

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
11 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Powodem najprawdopodobniej jest dolne uszczelnienie pompki , które na zimno nie zapewnia szczelności .

Kiedy wymieniałeś uszczelniacze i ile km zrobiłeś od wymiany ?

Zaraz po wymianie było OK, dopiero za jakiś czas się problem pojawił ?

Mosiężne podkładki były wymieniane razem z uszczelniaczami a powierzchnie na pompkach i głowicy do których one przylegają zostały dokładnie wyczyszczone z nagaru ?

Śruby mocujące pompki zostały wymienione na nowe ?

Procedura wymiany zrobiona zgodnie z instrukcją ?

motor odpala od strzała, paliwo dostaje - czyściłem pompki Liqui Molly (nic to nie dało)

uszczelnienia wymieniane miesiąc temu - 1000 km może przejechane

podkładki i wszystkie oringi zostały wymienione - cały komplet. czy powierzchnia była czyszczona ciężko mi powiedzieć bo robił to kolega, a raczej zna się na rzeczy.

śruby również nowe z serwisu

procedura chyba tak - nie patrzyłem na ręce.

czy wystarczy do tego zabiegu krawężnik 10-15 cm ? niestety nie mam gdzie postawić aby miał taki kąt.

chciałbym tylko powiedzieć że silnik odpala z pierwszego i za sekundę zaczyna nierówno pracować i po chwili jest ok.

 

wchodzę na VAGLOG i ta strona nie istnieje tzn jest ale to nie strona WWW.

 

Opublikowano

W diagnostyce masz podwieszony temat o stronach do analizy logów - czyli gdzie możesz wrzucić swoje logi...

Opublikowano

A może zjechane uszczelniacze zaworowe?

Opublikowano

witam,

 

sporo czasu nie było mnie, ale temat rozwiany i po sprawie.

KRZYWA KORBA !!!! 1 cyl miał 25 BAR a reszta równo po 31 Bar na zimnych oczywiście. korbowód wymieniony + przy okazji rozrząd, szklanki na wzmocnione bo już były podjechane lekko (ale bez tragedii, wałek ok) i uszczelniacze zaworowe. Silnik ma moc ładnie pracuje przyspiesza, jestem zadowolony! szkoda jedynie kasy.... ale cóż..

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...