Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 TDI ASB Klekot


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie pacjent 3.0 tdi asb przy niskich obrotach gdy dodaje lekko gazu przez moment klekocze tzn twardo chodzi po doladniu liqui moly do czyszczenia układu wtryskowego pięknie cicho pracuje. Wyjezdzilem cały zbiornik paliwa zalałam od nowa do pełna samej ropy i to samo znowu klekocze. Jakieś sugestie ?:)

Opublikowano

Jakie są korekty ?

zmień paliwo, dolej trochę benzyny i zobacz co będzie.

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Proszę korekty wydaje mi sie ze 4 wtrysk jest lekko zapieczony.. benzyna nie zaszkodzi ? Jak coś to ile jej wlać na cały bak czy jak ?

[emoji4]e50478404f98142283e4006ea802399b.jpg

 

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Edytowane przez Dawid Wątroba
Opublikowano

Korekcje na kompie na tych wtryskach możesz sobie sprawdzać do woli ;) Na każdym biegu się to dzieje? Za każdym razem, czy po chwili jazdy przestaje się tak dziać?

Opublikowano

U mnie korekcje wahają się od 25 do 46 na plusie i jakoś wszystko działa OK :mellow:

Opublikowano

No wiem że korekcje to pic na wodę no ale dziwne że ten jeden ma całkowicie inne :) z reguły na każdym biegu przy obrotach rzędu 1200-1400 i wydaje mi się ze teraz na ciepłym jest gorzej Jak na zimnym.

Adam może się przyzwycxailes do tego dźwięku i nie zauważasz go heh?
U mnie na sto procent wcześniej lub po dolaniu liqui moly jest idealna kultura pracy :)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

LM rozcieńcza paliwo, to samo zrobi benzyna. Wtrysk lepiej rozpyli a to wystarczy by zmienić kulturę pracy silnika.

Diagnostyka jest dostatecznie rozbudowana, pic na wodę masz na forach.  Po za tym zastanów się czy jest sens czepiać się takich pierdoł.

5 godzin temu, Adam :) napisał:

U mnie korekcje wahają się od 25 do 46 na plusie i jakoś wszystko działa OK

ECU leje więcej paliwa by nadrobić starty, siada rozpylanie i ciśnienia a co za tym idzie ogólna responsywność i wydajność silnika... ale jak według Ciebie jest ok to niech tak pozostanie. 

 

 

 

Opublikowano
LM rozcieńcza paliwo, to samo zrobi benzyna. Wtrysk lepiej rozpyli a to wystarczy by zmienić kulturę pracy silnika. Diagnostyka jest dostatecznie rozbudowana, pic na wodę masz na forach.  Po za tym zastanów się czy jest sens czepiać się takich pierdoł.

 

 

Nie bardzo rozumiem ten pic na forach ?[emoji4]

 

Może się czepiam ale nie było tego klekotu wcześniej i zaczyna mnie to powoli wkurzac Heh

 

Nie bardzo mam już pomysł gdzie szukać problemu. Ciśnienie na listwie Okej. Filtr paliwa i powietrza wymieniany jakieś 12 tyś temu.

 

Najlepiej byłoby zrobić logi ale nie mam vcds. Dodam jeszcze że niedawno robiłem Flash oprogramowania na nowsze ale wydaje mi się ze problem pojawił się wcześniej.

 

 

 

 

Opublikowano

Hmm a może po prostu dwumasa Ci klekocze? Na tych obrotach to najbardziej prawdopodobne. Na 5 biegu i pełnym gazie z niskich obrotów co się dzieje?

Opublikowano

Nie możliwe bo to tip tronic:) no i po dolaniu liqui moly by to nie miało znaczenia jeśli chodzi o sprzęgło. Definitywnie jest to problem mieszanki :)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Dawid Wątroba napisał:

Nie bardzo rozumiem ten pic na forach ?emoji4.png

Chodzi o to że na forach jest sporo ściemy, plotek i pogłosek. Jedna osoba coś powie reszta powtarza, najlepszym tego przykładem jest forumowy temat o rozrządzie w 3.0 TDI. Wtryski, no sorry ale odczyty akurat są miarodajne, czego nie można powiedzieć o stole. Osobiście znam przypadki gdzie autoryzowany serwis stwierdza że wtryski z allegro są zdrowe mimo krowich korekt... totalnie zdechły po 2 miesiącach.

5 godzin temu, Dawid Wątroba napisał:

Nie bardzo mam już pomysł gdzie szukać problemu. Ciśnienie na listwie Okej. Filtr paliwa i powietrza wymieniany jakieś 12 tyś temu.

jak wtrysk jest zasyfiony albo ma uszkodzony zaworek to Ciśnienie zawsze będzie ok. Jeśli twierdzisz że na LM było ok to zrób test z dolaniem benzyny,  zmień CPN, pomyśl o 2T. Zobacz co się będzie działo i wyciągnij odpowiednie wnioski. Logi zrób, może coś wyjdzie ale jest to dziwny objaw i może być problem coś wyłapać. Może nagraj byśmy wiedzieli o co chodzi.. może inni też tak mają.

 

5 godzin temu, Bruuuum napisał:

Hmm a może po prostu dwumasa Ci klekocze? Na tych obrotach to najbardziej prawdopodobne. Na 5 biegu i pełnym gazie z niskich obrotów co się dzieje?

klekoczące koła i piątkowy test w V'ce... koło zamachowe to nie tylko tłumik drgań ale i przeciwwaga eliminująca konkretne harmoniczne silnika z którymi V'ki nie mają większych problemów zwłaszcza jeśli mowa o konstrukcjach 90 stopniowych, które można wyżyć niemal idealnie.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, marcin4x4 napisał:

LM rozcieńcza paliwo, to samo zrobi benzyna. Wtrysk lepiej rozpyli a to wystarczy by zmienić kulturę pracy silnika.

Diagnostyka jest dostatecznie rozbudowana, pic na wodę masz na forach.  Po za tym zastanów się czy jest sens czepiać się takich pierdoł.

ECU leje więcej paliwa by nadrobić starty, siada rozpylanie i ciśnienia a co za tym idzie ogólna responsywność i wydajność silnika... ale jak według Ciebie jest ok to niech tak pozostanie. 

 

 

 

Nie ok bo sie nie znam na tym aż na tyle .......... "OK" typu ze nic podejrzanego sie nie dzieje co wiosna wwalam liqid Moly i po 1000 km korekty ani Drgna a samochód mam już ponad 2,5 roku robiłem tez bezsporednio na silnik ok. 30 min pracy i korekty dalej  jak stały tak stały :| Może tak stoi a ten dodatek gó.... daje jezeli macie jakas rade chetnie wysłucham i szkorzystam :)

Edytowane przez Adam :)
Opublikowano (edytowane)

Kiedyś lałem (różne środki) i miałem tak samo jak Ty, po czyszczeniu wtrysków w myjce ultradźwiękowej korekty zmniejszyły się o 50% a praca silnika uległa odczuwalnej poprawie.  Są przypadki gdzie dodatki do paliwa coś pomogą ale często jest to krótki okres a sama poprawa jest mizerna.  Jedyny dodatek który czasem dodaje to olej 2T zależnie od tankowanego paliwa (do "lepszych" nie ma sensu)

 

 

 

 

 

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Leje Dynamica na Lotosie ale może warto spróbować  2T? lub tej myjki ? Spalanie sie zdaje normalna jazda trasy typu 2 km na zimnym  pali ok 12 L

Opublikowano
4 godziny temu, Dawid Wątroba napisał:

Nie możliwe bo to tip tronic:) no i po dolaniu liqui moly by to nie miało znaczenia jeśli chodzi o sprzęgło. Definitywnie jest to problem mieszanki :)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
 

Nie doczytałem, że to tiptronic... ;)

20 minut temu, marcin4x4 napisał:

Chodzi o to że na forach jest sporo ściemy, plotek i pogłosek. Jedna osoba coś powie reszta powtarza, najlepszym tego przykładem jest forumowy temat o rozrządzie w 3.0 TDI. Wtryski, no sorry ale odczyty akurat są miarodajne, czego nie można powiedzieć o stole. Osobiście znam przypadki gdzie autoryzowany serwis stwierdza że wtryski z allegro są zdrowe mimo krowich korekt... totalnie zdechły po 2 miesiącach.

jak wtrysk jest zasyfiony albo ma uszkodzony zaworek to Ciśnienie zawsze będzie ok. Jeśli twierdzisz że na LM było ok to zrób test z dolaniem benzyny,  zmień CPN, pomyśl o 2T. Zobacz co się będzie działo i wyciągnij odpowiednie wnioski. Logi zrób, może coś wyjdzie ale jest to dziwny objaw i może być problem coś wyłapać. Może nagraj byśmy wiedzieli o co chodzi.. może inni też tak mają.

 

klekoczące koła i piątkowy test w V'ce... koło zamachowe to nie tylko tłumik drgań ale i przeciwwaga eliminująca konkretne harmoniczne silnika z którymi V'ki nie mają większych problemów zwłaszcza jeśli mowa o konstrukcjach 90 stopniowych, które można wyżyć niemal idealnie.

Jest odwrotnie niż piszesz - wtryski na cr nie ustalisz czy i który leje po wartościach przez korekcje. Przerabiałem to sprawdzając kiedyś 2 komplety wtrysków, potwierdzał to serwis boscha i koledzy od programu.
Co do dwumasy - oczywiście, że i tutaj będzie drgać na 5 przy niskich obrotach kiedy ma największe obciążenie - to też przerabiałem na sobie, więc chyba sam tworzysz jakieś plotki :huh:

Opublikowano (edytowane)

Autoryzowany serwis mam 4km od domu, żona właściciela zmieniała mi pieluchy jak byłem małym i swoje wiem. Mimo automatyki pozostaje czynnik ludzki, przyślij mi rozwalone wtryski a zobaczysz że test przejdą. Diagnostyki w aucie nie oszukasz.  Pokaż mi jeden popsuty wtrysk z poprawnymi odczytami. Problem to zły odczyt i wiara właściciela że jest ok, na forach widzę wtryski z którymi definitywnie się coś dzieje ale ludzie twierdzą że jest ok. Po kilku tygodniach wpada info że wtryski lały. To że w dokumentacji granicę określili +/- 2.0 nie znaczy że mniejsze wartości są poprawne. Wtrysk mający korektę zbliżoną do jedynki już konkretnie zabiera mocy i burzy kulturę pracy silnika, to naprawdę czuć i nie trzeba niczego więcej sprawdzać. Oczywiście że nie określisz konkretnie uszkodzenia ale informacja jest wystarczająca by podjąć jakiekolwiek działania (wymiana / diagnostyka / regeneracja)

BTW: w ASO powiedzieli że nie ma TDI z łańcuchem, ASO forda powiedziało że klimatyzacja przy - 10 też działa i powinna chłodzić. Mówisz ze producent komponentu zaprasza Cię do siebie byś zostawił u niego pieniążki bo nie ma żadnej innej metody sprawdzenia produktu ? no cóż... na tym polega ten biznes, co w tym dziwnego ?

Jak rozumiem latasz po serwisach, masz speców kolegów, moda i wymieniałeś wtryski. Jeśli można wiedzieć to na jakie ? to samo IC

Edytowane przez marcin4x4
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

U znajomego w C6 auto niesamowicie kaczkowato (typowe dla 2masy) a na 5 było masełko. U mnie po wymianie tarczy sprzęgła były drgania, wystarczyło je dotrzeć i się uspokoiło. Jeden 2mas puka inny metalicznie napierdziela inny kuczkuje mimo braku efektów dźwiękowych, wszystko zależy stanu, luzy mogą być różne i nie można z góry założyć że test na wysokim biegu gwarantuje odpowiednią diagnostykę.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano
Dnia 17.04.2017 o 19:33, marcin4x4 napisał:

 

jak wtrysk jest zasyfiony albo ma uszkodzony zaworek to Ciśnienie zawsze będzie ok. Jeśli twierdzisz że na LM było ok to zrób test z dolaniem benzyny,  zmień CPN, pomyśl o 2T. Zobacz co się będzie działo i wyciągnij odpowiednie wnioski. Logi zrób, może coś wyjdzie ale jest to dziwny objaw i może być problem coś wyłapać. Może nagraj byśmy wiedzieli o co chodzi.. może inni też tak mają.

 

Na codzien mieszkam w Niemczech chodz wiekszosc twierdzi ze jakosc paliw jest tutaj duzo lepsza jak w PL to roznie to moze byc ... Poki co Latam na dodatku liqui moly wiec jest cisza zobaczymy co sie bedzie dzialo jak wyjezdze caly bak .. Co do 2T to nie zasyfi mi Dpfa tym olejem ?:D Ile wgl lac tej benzyny lub T2 jak cos w stosunku do ropy ?

Opublikowano
17 godzin temu, Dawid Wątroba napisał:

Na codzien mieszkam w Niemczech chodz wiekszosc twierdzi ze jakosc paliw jest tutaj duzo lepsza jak w PL to roznie to moze byc ... Poki co Latam na dodatku liqui moly wiec jest cisza zobaczymy co sie bedzie dzialo jak wyjezdze caly bak .. Co do 2T to nie zasyfi mi Dpfa tym olejem ?:D Ile wgl lac tej benzyny lub T2 jak cos w stosunku do ropy ?

Olej 2t do DPF'u z tego co pamiętam musi spełniać normę jaso fc, sprawdź na necie.

BP trudno określić odpowiednią ilość, tego się nie powinno robić hmm 1:10 ?

Opublikowano (edytowane)

7 litry oleju na 70 litry ? :facepalm: z tego co sie zainteresowałem tematem to ok 200 Ml na bak paliwa .....

Edytowane przez Adam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...