xmnichx Opublikowano 10 Stycznia 2009 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Witam problem jest następujący: hamulce w mojej a4 były doskonałe wystarczyło oprzeć stopę o pedał i już hamowała przy lekkim naciśnięciu pod stopą czułem że pedał jest twardy. Dzisiaj przejechałem może 2 km i po rozpędzeniu do ok 140km/h chciałem dosyć szybko zahamować i ku mojemu zdumieniu musiałem mocno wciskać hamulec który w dodatku był "miękki"!!! po ponownym uruchomieniu auta nic się nie zmieniło i tu moje pytanie co mogło się stać?? mam nadzieje że gdyby pojawiła się nieszczelność w układzie i spadło by ciśnienie fis by mi coś wyświetlił... a może pompa od abs szwankuje...???
Pawlo 2004 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Opublikowano 10 Stycznia 2009 stawiam na pompe abs kolego, innego rozwiązania nie widze, ale do pewności sprawdz poziom płynu hamulcowego.
Dev Opublikowano 11 Stycznia 2009 Opublikowano 11 Stycznia 2009 pompa ABS??????? a niby co w niej siadło?
xmnichx Opublikowano 11 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2009 nie wiem po prostu pedał jest miękki i słabiej hamuje a może trzeba odpowietrzyć układ??? co do płynu to było słabe minimum ale gdyby brakowało to zapalila by się kontrolka
Dev Opublikowano 11 Stycznia 2009 Opublikowano 11 Stycznia 2009 sprawdz najpierw przewód z kolektora do serwa moze tez juz samo servo kaputt
xmnichx Opublikowano 11 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2009 ale serwo chyba by tak nagle nie padło - jedno gwałtowne hamowanie wcześniej było ok
xmnichx Opublikowano 11 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2009 więc muszę to dobrze sprawdzić po weekendzie
nike21 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Opublikowano 14 Stycznia 2009 miekki hamulec bedzie przy zapowietrzonym ukladzie... gdyby padlo servo to nie mialbys sily wcisnac hamulca... sprawdz poziom plynu i czy cos sie gdzies nie rozszczelnilo przy zaciskach...
_Solar_ Opublikowano 14 Stycznia 2009 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Ewidentnie zapowietrzony układ hamulcowy, usterka może powstać przez sparciały, przetarty lub uszkodzony(nieszczelny) przewód hamulcowy, możliwe wycieki z przewodu hamulcowego.Jak jesteśmy przy układzie hamulcowym to powiem że płyn hamulcowy powinien być wymieniany srednio co 3 lata, większość kierowców po stwierdzeniu braków płynu w zbiorniczku, po prostu dolewa do zbiorniczka nowy płyn i często nie jest on wymieniany nawet kilkanaście lat lub wręcz nigdy.Moim zdaniem warto by tez zmienic płyn na nowy
Dev Opublikowano 14 Stycznia 2009 Opublikowano 14 Stycznia 2009 płyn powinien być wymieniany co 2 lata lub po przebiegu 60tkm
_Solar_ Opublikowano 14 Stycznia 2009 Opublikowano 14 Stycznia 2009 płyn powinien być wymieniany co 2 lata lub po przebiegu 60tkm z doswiadczenia wiem ze nie dłuzej jak raz na 3 lata i w granicach przebiegu 50 - 60 tyś.km i rowniez żalezy od auta ile rocznie zrobi km
PILOT_24 Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Jeżeli wpadanie pedału jest uzależnione od tylnych zacisków (klosków) to można to sprawdzić: 1.) zapalić auto, 2.) zaciągnąć ręczny, 3.) nacisnąć pedał hamulca (jeżeli się zapada to doprowadzić do całkowitego zapadnięcia) i jednocześnie próbować dalej zaciągać ręczny. Jeżeli dźwignia ręcznego będzie szła w górę razem z zapadającym się pedałem to mamy poziom poszukiwań usterki zawężony (najczęstszym powodem takiego zjawiska są: „nie ułożone – nowe”, lub „źle ułożone na przykład z przegrzania” klocki hamulcowe.
Miszka82 Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 nie zakładam nowego wątku dopiszę się tutaj. Objawy: 1.totalnie miękki pedał hamulca 2.auto nie hamuje prawie wcale 3.załącza się szybciej ABS 4. strach jeździć Auto ostatnio mało jeździ, było u lakiernika i to on to zauważył, rozkręcił zacisk z tyłu i tam ponoć coś wycieka( widać po zbiorniku, że ubyło płynu) tenże lakiernik twierdzi, że to brak jakiejś podkładki (nie pamiętam jakiej miedzianej czy z jakiegoś innego materiału) dodam, że hamulce są prawie nowe, przód i tył razem z zestawami naprawczymi do zacisków) co wy na to ? jak to ogarnąć samemu i o jakie podkładki chodzi z góry THX
Miszka82 Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 kiedy płyn wymieniałeś ??? listopad ale mało jeździłem od tamtego czasu
Miszka82 Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 co wlałes? no jak co płyn hamulcowy ale pewnie chodzi Ci o jakiś symbol tego płynu lub coś w tym stylu nie pamiętam jaki to był
Miszka82 Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 byłoby to bardzo pomocne wiesz nie wiem czy w tym sęk, lakiernik u którego ostatnio malowałem furkę mówił, że cieknie z jakiegoś tłoczka ? że brakuje jakiejś podkładki aluminiowej lub miedzianej to mi się obiło o uszy, tylko nie wiem o jakie podkładki dokładnie chodziło, może ktoś uderzy w tym temacie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się