kamilm123 Opublikowano 4 Maja 2017 Opublikowano 4 Maja 2017 Witam. Mam problem z temperaturą w A4 silnik 1.8T BFB. Mianowicie, auto pokazuje temperaturę podczas jazdy do 70 stopni maksymalnie. Przy wolnej jeździe czasem wskazówka spada na sam dół. Na 90 wskakuje tylko na postoju a później po ruszeniu dalej spada. Na VAGu pokazywało błąd 01039 - Coolant temperature Sensor (G2). Wymieniłem czujnik temperatury G62/G2 i błędu już nie pokazuje od kilku dni ale zachowanie wskazówki się nie poprawiło. Czujnik kupiłem z firmy MAYLE i sądzę, że jest dobry, przynajmniej nie pokazuje błędu jak na poprzednim. Poczytałem trochę i myślę, że nie poprawnie działa termostat. W VAGu sprawdzałem temperaturę zarówno w silniku (01-Engine kanał 001) jak i na zegarach (17-Instruments kanał 003) i temperatura była tu i tu taka sama, więc czujnik pokazuje prawidłowo. Samochód przy oszczędnej jeździe spala około 12.5 litra benzyny 98. Czy to może być wina tego termostatu? Czy można go naprawić> Czy trzeba wymieniać cały z obudową czy sam termostat? Jakiej firmy mogę kupić zamiennik? Oryginał kosztuje około 160zł. Znajdę coś sensownego za 100?
DaveLove Opublikowano 4 Maja 2017 Opublikowano 4 Maja 2017 Miałem identyczny problem z temperaturą (trasa około 70 stopni, a w mieście na postoju dogrzewał się do 90). Zdecydowałem się na oryginalny termostat, ponieważ opinie jakie znalazłem o zamiennikach były bardzo różne. Po wymianie temperatura jak najbardziej prawidłowa.
wyzyk83 Opublikowano 4 Maja 2017 Opublikowano 4 Maja 2017 nie zawsze uszkodzony czujnik pokaże błąd na vagu
przem8 Opublikowano 4 Maja 2017 Opublikowano 4 Maja 2017 U mnie przy identycznych objawach termostat był do wymiany i miałem wsadzony kompletny za ponad 200zł do silnika AVJ. Czemu tankujesz 98 jak do tego silnika przewidziana jest 95? Program był robiony pod 98?
kamilm123 Opublikowano 4 Maja 2017 Autor Opublikowano 4 Maja 2017 A można jakoś sprawdzić termostat bez wyciągania go? Idzie do niego jakaś wtyczka chyba, jest on sterowany jakoś elektronicznie? A 98 leję, bo robię na niej więcej kilometrów niż na 95 i bardziej mi się to opłaca.
strazak93 Opublikowano 4 Maja 2017 Opublikowano 4 Maja 2017 (edytowane) Nie da rady sprawdzić bez wymontowania, ostatnio wymieniałem termostat kupiłem Behr,za 32zł. Edytowane 4 Maja 2017 przez strazak93
kamilm123 Opublikowano 5 Maja 2017 Autor Opublikowano 5 Maja 2017 Ale kupiłeś sam termostat bez obudowy za 32zł?
strazak93 Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 Przepraszam teraz dopiero zauważyłem że mamy inne kody silnika,ja mam AWT, a w nim jest sam termostat.
kamilm123 Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Opublikowano 6 Maja 2017 Termostat kupiony oryginał. Demontaż przebiegł łatwo. Gdy zacząłem wszystko składać, okazało się, że pęknięty jest oring N90365302 a w zakupionym termostacie go nie było więc udałem się do sklepu i też nie mieli więc robota musi poczekać do poniedziałku. Ale co ciekawe, po zdemontowaniu starego termostatu widok w środku trochę mnie zaciekawił. Powinna tam być chyba jeszcze sprężynka prawda?
elmo814 Opublikowano 6 Maja 2017 Opublikowano 6 Maja 2017 sprawdz miernikiem , ma wskazywac cos kolo 14-16 ohm .. jak wskaze wiecej to uwalony
kamilm123 Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Opublikowano 6 Maja 2017 Nie chcę go sprawdzać. Wymieniłem go już na nowy tylko interesuje mnie czemu nie ma w środku sprężyny tylko taki złoty bolec?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się