Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BRD zapchany DPF, samemu, czy oddać?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Pany, jak w temacie. Mój dpf pożegnał się ze mną i zostawił po sobie tryb awaryjny w związku z czym chce go fizycznie i programowo wyrzucić, i teraz pytanie.

Znalazłem gościa który robi to pełną profeska i nie wywala mi tabeli błędów, wyjmuje wkład jak i usuwa z kompa za 700-800 zł + egr 150 zł. 

Wiem, że na allegro są również sprzedawane mapy które przez mpps się wgrywa, ew ktoś z forum ma takie rzeczy.

I teraz pytanie. Oddać i wywalić 1000 zł czy kupić kabel mpps i samemu to zrobić?

Drugie pytanie, katalizator zostawiać czy wywalić? Chce zostawić puszkę, żadnych dp.

Opublikowano

Po pierwsze podaruj sobie mpps i nawet nie próbuj tym czymś grzebać w sofcie.

Po drugie zostaw gotowce z alle.. . Nawet o nich nie myśl.

Jedź do kogoś kto to ogarnia. Dlaczego?

Jak kupisz mapę z allegro "gotowca" to będziesz miał wiele problemów. Czy to na pewno soft do mojego samochodu, czy przed czy po jakiejś aktualizacji, czy mpps wgra całość czy tylko część mapy, czy dobrze będą wyliczone sumy kontrolne czy auto po tej operacji nie włączy wentylatora chłodnicy na max i to będzie jedyne co zrobi bo potem już się nie uruchomi. Piszę tak bo już parę takich sterowników po mpps-ie robiłem.

 

Opublikowano

słuchaj ja ci to mogę zrobić w pełni profesionalnie jestem z pod łodzi koszt około 700 zł całosć. 

Opublikowano
12 godzin temu, Pawelkiwi napisał:

Po pierwsze podaruj sobie mpps i nawet nie próbuj tym czymś grzebać w sofcie.

Po drugie zostaw gotowce z alle.. . Nawet o nich nie myśl.

Jedź do kogoś kto to ogarnia. Dlaczego?

Jak kupisz mapę z allegro "gotowca" to będziesz miał wiele problemów. Czy to na pewno soft do mojego samochodu, czy przed czy po jakiejś aktualizacji, czy mpps wgra całość czy tylko część mapy, czy dobrze będą wyliczone sumy kontrolne czy auto po tej operacji nie włączy wentylatora chłodnicy na max i to będzie jedyne co zrobi bo potem już się nie uruchomi. Piszę tak bo już parę takich sterowników po mpps-ie robiłem.

 

No dobra, zdecydowałem się że oddam to do gościa. Czym ten "spec" powinien wgrywać tą całą mapę ew. Ja edytować? Zapytam go,żeby upewnić się czy nie będzie robił tego właśnie owym mppsem, tylko jakimś profi sprzętem. Druga sprawa, co z tym katalizatorem? Zostawiać? I czy w puche wstawiać rurę czy nie?

Opublikowano

Nie wiem czym on będzie Ci to robił. Interfejsów które robią sterowniki jest jak grzyby po deszczu. Ważne jest to by dał Ci na to wszystko gwarancję poprawności działania sterownika wraz z tym że będziesz miał pełną tabelę DTC czyli że każdy błąd w sterowniku będzie do odczytania. W A4B7 wywalasz całą ceramikę, nie wstawiasz żadnej rury bo gazy pomijały by sondę lambdę która ma nadal działać wraz czujnikiem temperatury spalin EGT. Można założyć kryzę w środku lub w 3/4 wyciętego DPF-a ale roboty dużo a efekty są mizerne. Ważne aby puszka po rozcięciu była porządnie pospawana. 

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Kup zamiennik Dpf i go wymień, jest gdzieś o tym wątek, kilku kupiło zamontowało i trzaskaja km bez problemów... I zrobi Ci to każdy warsztat bez ingerencji w ecu silnika 

 

Opublikowano
Godzinę temu, SotoM napisał:

Kup zamiennik Dpf i go wymień, jest gdzieś o tym wątek, kilku kupiło zamontowało i trzaskaja km bez problemów... I zrobi Ci to każdy warsztat bez ingerencji w ecu silnika 

 

I tu się z Grzseśkiem zgodzę pod warunkiem że motor w dobrym stanie i cały osprzęt silnika a w szczególności ten obsługujący prawidłową pracę DPF-a jest sprawny.

Zamienniki firmy JMJ chodzą po ok. 1000 PLN - nów, za stary dostaniesz 500, tak że też w tysiaku  się zamkniesz i bez stresu będziesz mógł wyjechać w razie potrzeby za zachodnią granicę ?

Opublikowano

Koledzy, bez stresu z tymi wyjazdami za granice. 3/4 roku spędzam w DE. Teraz też jestem i to z za***anym po brzegi dpfem. My polscy możemy jeździć bez tego hu.stwa. Niemcy też mogą, ale muszą płacić większy podatek drogowy. W weekend jadę do ojczyzny wywalić dpf i bez obaw wracam do niemiec

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dpf wraz z egr usunięty z kompa i fizycznie. Auto chodzi teraz jak wściekłe i nie żałuję tego zabiegu.

Dodatkowo, skończył się hałas (metal o metal) podczas spadania z obrotów,  a zaczął się piękny dźwięk przy zmianie biegów niczym z blow offa :-) czuć teraz to 170 koni.

Opublikowano

Ja bym nikomu nie polecal wycinac dpfa, auto potem dymi, smierdzi spalinami, a juz niebawem takie auta beda mialy problemy na przegladach...

Opublikowano

Auto dymi tak jak wcześniej, czyli prawie że nic w porównaniu do.mojej byłej b5. Co do samej zmiany przepisów... To będzie raczej tak jak z przepalona jedną żarówką, i tak dostaniesz pieczątkę, a auto bez dpf też przechodzą testy spalin. Zresztą, nawet gdyby nie to bardziej logiczne jest wrzucenie samego kata bez dpf i problem z głowy.

Opublikowano

A na jakiej podstawie twierdzisz że auto bez DPF przechodzi testy spalin? Rozumiem że b7 bez dpf dymi tak samo jak b5 ale fabrycznie DPF w b7 był i norma euro4 też więc diagnosta o spełnianie normy w b7 czepiać się będzie...w b5 już nie

Opublikowano

poniewaz na stacji diagnostycznej sprawdzaja zadymienie a nie sklad spalin, jak malo swiatla przechodzi przez dym to nie przechodzi testu...

Opublikowano
7 minut temu, moniuh napisał:

poniewaz na stacji diagnostycznej sprawdzaja zadymienie a nie sklad spalin, jak malo swiatla przechodzi przez dym to nie przechodzi testu...

Tylko że to się ma niedługo  zmienić ?

 

Opublikowano
Dnia 30.05.2017 o 13:08, witus83 napisał:

A na jakiej podstawie twierdzisz że auto bez DPF przechodzi testy spalin? Rozumiem że b7 bez dpf dymi tak samo jak b5 ale fabrycznie DPF w b7 był i norma euro4 też więc diagnosta o spełnianie normy w b7 czepiać się będzie...w b5 już nie

Nie napisałem że moja b7 dymi jak moja była b5, tylko w porównaniu do b5 to jest nic. Nie zauważyłem żeby zostawala za mną chmura dymu, ruszanie z miejsca to też tylko leciutkie przykoocenie.

Opublikowano

Nie chcę się powtarzać ale auto sprawne silnikowe z usuniętym DPF sprawdzane na stacji diagnostycznej spełnia normy. 

Nadmieniam że auto z DPF_em na pokładzie w momencie gdy uruchomiona jest procedura dopalania DPF, auto nie spełnia norm na tej samej stacji diagnostycznej.  Aby przejść badania trzeba jechać na jazdę regeneracyjną.

Fizyka jest zawsze taka sama jak coś gdzieś się gromadzi to jest czas by to coś kiedyś wydalić., zwał jak zwał ale to czarne coś czyli sadze  kiedyś muszą na zewnątrz się wydobyć.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...