scania1213 Opublikowano 19 Maja 2017 Opublikowano 19 Maja 2017 Cześć Pany, jak w temacie. Mój dpf pożegnał się ze mną i zostawił po sobie tryb awaryjny w związku z czym chce go fizycznie i programowo wyrzucić, i teraz pytanie. Znalazłem gościa który robi to pełną profeska i nie wywala mi tabeli błędów, wyjmuje wkład jak i usuwa z kompa za 700-800 zł + egr 150 zł. Wiem, że na allegro są również sprzedawane mapy które przez mpps się wgrywa, ew ktoś z forum ma takie rzeczy. I teraz pytanie. Oddać i wywalić 1000 zł czy kupić kabel mpps i samemu to zrobić? Drugie pytanie, katalizator zostawiać czy wywalić? Chce zostawić puszkę, żadnych dp.
Pawelkiwi Opublikowano 19 Maja 2017 Opublikowano 19 Maja 2017 Po pierwsze podaruj sobie mpps i nawet nie próbuj tym czymś grzebać w sofcie. Po drugie zostaw gotowce z alle.. . Nawet o nich nie myśl. Jedź do kogoś kto to ogarnia. Dlaczego? Jak kupisz mapę z allegro "gotowca" to będziesz miał wiele problemów. Czy to na pewno soft do mojego samochodu, czy przed czy po jakiejś aktualizacji, czy mpps wgra całość czy tylko część mapy, czy dobrze będą wyliczone sumy kontrolne czy auto po tej operacji nie włączy wentylatora chłodnicy na max i to będzie jedyne co zrobi bo potem już się nie uruchomi. Piszę tak bo już parę takich sterowników po mpps-ie robiłem.
MarekMiskiewicz Opublikowano 19 Maja 2017 Opublikowano 19 Maja 2017 słuchaj ja ci to mogę zrobić w pełni profesionalnie jestem z pod łodzi koszt około 700 zł całosć.
scania1213 Opublikowano 20 Maja 2017 Autor Opublikowano 20 Maja 2017 12 godzin temu, Pawelkiwi napisał: Po pierwsze podaruj sobie mpps i nawet nie próbuj tym czymś grzebać w sofcie. Po drugie zostaw gotowce z alle.. . Nawet o nich nie myśl. Jedź do kogoś kto to ogarnia. Dlaczego? Jak kupisz mapę z allegro "gotowca" to będziesz miał wiele problemów. Czy to na pewno soft do mojego samochodu, czy przed czy po jakiejś aktualizacji, czy mpps wgra całość czy tylko część mapy, czy dobrze będą wyliczone sumy kontrolne czy auto po tej operacji nie włączy wentylatora chłodnicy na max i to będzie jedyne co zrobi bo potem już się nie uruchomi. Piszę tak bo już parę takich sterowników po mpps-ie robiłem. No dobra, zdecydowałem się że oddam to do gościa. Czym ten "spec" powinien wgrywać tą całą mapę ew. Ja edytować? Zapytam go,żeby upewnić się czy nie będzie robił tego właśnie owym mppsem, tylko jakimś profi sprzętem. Druga sprawa, co z tym katalizatorem? Zostawiać? I czy w puche wstawiać rurę czy nie?
Pawelkiwi Opublikowano 20 Maja 2017 Opublikowano 20 Maja 2017 Nie wiem czym on będzie Ci to robił. Interfejsów które robią sterowniki jest jak grzyby po deszczu. Ważne jest to by dał Ci na to wszystko gwarancję poprawności działania sterownika wraz z tym że będziesz miał pełną tabelę DTC czyli że każdy błąd w sterowniku będzie do odczytania. W A4B7 wywalasz całą ceramikę, nie wstawiasz żadnej rury bo gazy pomijały by sondę lambdę która ma nadal działać wraz czujnikiem temperatury spalin EGT. Można założyć kryzę w środku lub w 3/4 wyciętego DPF-a ale roboty dużo a efekty są mizerne. Ważne aby puszka po rozcięciu była porządnie pospawana. pozdrawiam Paweł
SotoM Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 Kup zamiennik Dpf i go wymień, jest gdzieś o tym wątek, kilku kupiło zamontowało i trzaskaja km bez problemów... I zrobi Ci to każdy warsztat bez ingerencji w ecu silnika
piotrsob1 Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 Godzinę temu, SotoM napisał: Kup zamiennik Dpf i go wymień, jest gdzieś o tym wątek, kilku kupiło zamontowało i trzaskaja km bez problemów... I zrobi Ci to każdy warsztat bez ingerencji w ecu silnika I tu się z Grzseśkiem zgodzę pod warunkiem że motor w dobrym stanie i cały osprzęt silnika a w szczególności ten obsługujący prawidłową pracę DPF-a jest sprawny. Zamienniki firmy JMJ chodzą po ok. 1000 PLN - nów, za stary dostaniesz 500, tak że też w tysiaku się zamkniesz i bez stresu będziesz mógł wyjechać w razie potrzeby za zachodnią granicę ?
ecobuda Opublikowano 23 Maja 2017 Opublikowano 23 Maja 2017 Koledzy, bez stresu z tymi wyjazdami za granice. 3/4 roku spędzam w DE. Teraz też jestem i to z za***anym po brzegi dpfem. My polscy możemy jeździć bez tego hu.stwa. Niemcy też mogą, ale muszą płacić większy podatek drogowy. W weekend jadę do ojczyzny wywalić dpf i bez obaw wracam do niemiecWysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
scania1213 Opublikowano 24 Maja 2017 Autor Opublikowano 24 Maja 2017 Dpf wraz z egr usunięty z kompa i fizycznie. Auto chodzi teraz jak wściekłe i nie żałuję tego zabiegu. Dodatkowo, skończył się hałas (metal o metal) podczas spadania z obrotów, a zaczął się piękny dźwięk przy zmianie biegów niczym z blow offa :-) czuć teraz to 170 koni.
Gentleman Opublikowano 29 Maja 2017 Opublikowano 29 Maja 2017 Ja bym nikomu nie polecal wycinac dpfa, auto potem dymi, smierdzi spalinami, a juz niebawem takie auta beda mialy problemy na przegladach...
scania1213 Opublikowano 29 Maja 2017 Autor Opublikowano 29 Maja 2017 Auto dymi tak jak wcześniej, czyli prawie że nic w porównaniu do.mojej byłej b5. Co do samej zmiany przepisów... To będzie raczej tak jak z przepalona jedną żarówką, i tak dostaniesz pieczątkę, a auto bez dpf też przechodzą testy spalin. Zresztą, nawet gdyby nie to bardziej logiczne jest wrzucenie samego kata bez dpf i problem z głowy.
witus83 Opublikowano 30 Maja 2017 Opublikowano 30 Maja 2017 A na jakiej podstawie twierdzisz że auto bez DPF przechodzi testy spalin? Rozumiem że b7 bez dpf dymi tak samo jak b5 ale fabrycznie DPF w b7 był i norma euro4 też więc diagnosta o spełnianie normy w b7 czepiać się będzie...w b5 już nie
moniuh Opublikowano 30 Maja 2017 Opublikowano 30 Maja 2017 poniewaz na stacji diagnostycznej sprawdzaja zadymienie a nie sklad spalin, jak malo swiatla przechodzi przez dym to nie przechodzi testu...
piotrsob1 Opublikowano 30 Maja 2017 Opublikowano 30 Maja 2017 7 minut temu, moniuh napisał: poniewaz na stacji diagnostycznej sprawdzaja zadymienie a nie sklad spalin, jak malo swiatla przechodzi przez dym to nie przechodzi testu... Tylko że to się ma niedługo zmienić ?
scania1213 Opublikowano 2 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2017 Dnia 30.05.2017 o 13:08, witus83 napisał: A na jakiej podstawie twierdzisz że auto bez DPF przechodzi testy spalin? Rozumiem że b7 bez dpf dymi tak samo jak b5 ale fabrycznie DPF w b7 był i norma euro4 też więc diagnosta o spełnianie normy w b7 czepiać się będzie...w b5 już nie Nie napisałem że moja b7 dymi jak moja była b5, tylko w porównaniu do b5 to jest nic. Nie zauważyłem żeby zostawala za mną chmura dymu, ruszanie z miejsca to też tylko leciutkie przykoocenie.
Pawelkiwi Opublikowano 3 Czerwca 2017 Opublikowano 3 Czerwca 2017 Nie chcę się powtarzać ale auto sprawne silnikowe z usuniętym DPF sprawdzane na stacji diagnostycznej spełnia normy. Nadmieniam że auto z DPF_em na pokładzie w momencie gdy uruchomiona jest procedura dopalania DPF, auto nie spełnia norm na tej samej stacji diagnostycznej. Aby przejść badania trzeba jechać na jazdę regeneracyjną. Fizyka jest zawsze taka sama jak coś gdzieś się gromadzi to jest czas by to coś kiedyś wydalić., zwał jak zwał ale to czarne coś czyli sadze kiedyś muszą na zewnątrz się wydobyć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się