piotrsob1 Opublikowano 18 Czerwca 2017 Opublikowano 18 Czerwca 2017 No teraz można coś wreszcie konkretnie powiedzieć Po pierwsze widać że korekcje się zmieniają w zależności od temperatury silnika i to w dość szerokim zakresie . Ale najważniejszy jest trzeci log widać na nim że po pracy na wyższych obrotach , gdy zużycie paliwa jak i jego przepływ przez szynę paliwową w głowicy jest duży , korekcje są jeszcze do przyjęcia Dalej korekcja w miarę upływu czasu i gromadzenia się spalin w szynie paliwowej wokół trzeciej pompki zaczyna rosnąć na trzecim cylindrze , by na końcu loga dojść do wartości +2,59 To na tym cylindrze jest największy problem z uszczelnieniem pompki, chociaż czwarty też jest już następny w kolejce ... Co jest do zrobienia ? Trzeba wymienić uszczelniacze i podkładki termiczne na pompkach , z zachowaniem szczególnej uwagi na czystość powierzchni oporowej o którą opiera się dół pompki w głowicy jak i powierzchni na pompce przylegającej do tej samej mosiężnej podkładki tylko z jej drugiej strony . Chodzi o to by to połączenie miało jak największą szczelność , aby zapewnić w miarę stałe ciśnienie spalin oddziałujące na dolny uszczelniacz pompki, bo tylko wtedy ma on odpowiednie warunki do pracy i nie ulega szybkiemu zużyciu pod wpływem dużych skoków ciśnienia . Oczywiście by wyeliminować niewielką możliwość że to pompki na trzecim i czwartym cylindrze są przyczyną problemu , należało by zamienić podczas montażu miejscami pompkę drugą z trzecią i pierwszą z czwartą . Gdyby po całej naprawie okazało się że dalej jest jazda z korekcjami to przynajmniej będzie wiadomo czy to wina pompek ( jeżeli wysokie plusowe przeniosą się za pompkami na pierwszy i drugi cylinder ) , czy może problem leży w wyrobionych gniazdach pompek na trzecim i czwartym cylindrze ( gdy wysokie plusowe korekcje tam pozostaną ) Z mojego doświadczenia powiem Ci że jeżeli ten co będzie wymieniał uszczelnienia zastosuje się do tych zaleceń, oprócz uszczelniaczy minimum wymienisz śruby je mocujące i wszystko poskładasz zgodnie z instrukcją , to na 90 % wszystko po tej naprawie wróci do normy i nie będzie trzeba nic poprawiać To 10 % niepewności to trzeba podzielić na : 9%- wyrobione gniazda pompek 1%- uszkodzona pompka Szukaj dobrego fachowca albo jak sam się czujesz na siłach i skompletujesz trochę wyposażenia , to tanim kosztem naprawisz auto
RumJanek Opublikowano 19 Czerwca 2017 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Dzięki PiotrzeŚrubki i oringi zamówione, idą aż z Litwy Dam znać jak dojdą i jak będę je wymieniał. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
kefinek931 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Opublikowano 22 Czerwca 2017 (edytowane) Witam mam bardzo podobny problem z trzęsącym silnikiem na obrotach postojowych i przy 1140 obr, prosibym zeby ktos zerkną na logi które zrobiłem na postoju na blokach 003,011,023 http://vaglog.pl/log-003_011_023_k1qyRc0.html http://vaglog.pl/log-023_001_85uU6.html http://vaglog.pl/log-023_QQQd0.html tu stopniowo dodawałem gazu wydaje mi sie ze cos jest nie tak z 2 cylindrem http://vaglog.pl/log-011_y74Ktc8.html tu sprawdzałem sztangielke turba silnik jest po wymianie pompek na podobno dobre wyjete z innego auta lecz te wstrzasy nie znikneły, razem z nimi wymienione były uszczelniacze Edytowane 22 Czerwca 2017 przez kefinek931
RumJanek Opublikowano 26 Czerwca 2017 Opublikowano 26 Czerwca 2017 Szukaj dobrego fachowca albo jak sam się czujesz na siłach i skompletujesz trochę wyposażenia , to tanim kosztem naprawisz auto [emoji3] Uszczelniacze I śruby dotarły dzisiaj, jak na Litwę, to szły bardzo szybko. Teraz muszę poszukać kto się tym zajmie.
piotrsob1 Opublikowano 26 Czerwca 2017 Opublikowano 26 Czerwca 2017 (edytowane) Dnia 22.06.2017 o 19:05, kefinek931 napisał: Witam mam bardzo podobny problem z trzęsącym silnikiem na obrotach postojowych i przy 1140 obr, prosibym zeby ktos zerkną na logi które zrobiłem na postoju na blokach 003,011,023 http://vaglog.pl/log-003_011_023_k1qyRc0.html http://vaglog.pl/log-023_001_85uU6.html http://vaglog.pl/log-023_QQQd0.html tu stopniowo dodawałem gazu wydaje mi sie ze cos jest nie tak z 2 cylindrem http://vaglog.pl/log-011_y74Ktc8.html tu sprawdzałem sztangielke turba silnik jest po wymianie pompek na podobno dobre wyjete z innego auta lecz te wstrzasy nie znikneły, razem z nimi wymienione były uszczelniacze Zrób dokładnie takie same logi jak kolega RumJanek , w tych nie ma najważniejszego , czyli 013, ważne też by 018 i 023 były zrobione razem z 013 1 godzinę temu, RumJanek napisał: Uszczelniacze I śruby dotarły dzisiaj, jak na Litwę, to szły bardzo szybko. Teraz muszę poszukać kto się tym zajmie. No ciekawy jestem czy po robocie będzie Pan zadowolony Szukaj fachowca co nie będzie się musiał na Twoim aucie uczyć , tylko już posiadł tą umiejętność ..... Jak już wymienisz to się przejedź ze dwadzieścia mil niech się uklepią i dawaj logi do oceny Edytowane 26 Czerwca 2017 przez piotrsob1
RumJanek Opublikowano 26 Czerwca 2017 Opublikowano 26 Czerwca 2017 Szukaj fachowca co nie będzie się musiał na Twoim aucie uczyć , tylko już posiadł tą umiejętność ..... Znajomek który robił mi remap, pracował kiedyś na warsztacie gdzie szkot ponoć tylko i wyłącznie zajmuje się VAGiem. Muszę do niego zadzwonić i zweryfikować to czy to prawda, ponoć bierze też mniej niż ten który obecnie robił z moim autem. Pożyjemy, zobaczymy Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
burton Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 (edytowane) No ciekawy jestem czy po robocie będzie Pan zadowolony RumJanek chyba naprawił auto ale zapomniał poinformować zainteresowanych o efektach. ............................................................................................................................................................................................................................... Witam . Przypadłość jaka u mnie występuje to bujanie silnika na wolnych obrotach ( AWX). Posprawdzałem wszystko co wyczytałem na forum i wygląda ok po za korekcją 4cyl . Wymieniłem oringi i podkładkę miedzianą na 4-tym pompowtrysku ale korekcje bez zmian. Zrobiłem log od zimnego startu z chwilowym podnoszeniem obrotów. Czy to wtrysk do wymiany ? http://vaglogi.pl/log-001_013_023_rQbd9.html http://vaglogi.pl/log-013_023_001_p0fZn.html - zimny po odpaleniu Edytowane 27 Stycznia 2019 przez burton
piotrsob1 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 (edytowane) Szkoda że nie zamieniłeś miejscami pompek z 3-go i 4-go cylindra, wtedy było by jasne czy to wina pompki , czy czegoś innego W sterowniku silnika nie ma żadnych błędów ? Jeszcze raz dobrał bym się do pompek i zamienił miejscami te które wyżej wymieniłem, zachowując szczególną staranność jeżeli chodzi o czystość i brak wżerów na powierzchniach pompki i głowicy do których przylega mosiężna podkładka : Sprawdzisz przy okazji jak wyglądają te nowe uszczelnienia ( czy nie uległy uszkodzeniu podczas wcześniejszego montażu ) i czy nie trzeba zlikwidować ostrych krawędzi w gniazdach. Do ponownego montażu oczywiście nowe śrubki Edytowane 27 Stycznia 2019 przez piotrsob1
burton Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 W sterowniku żadnych błędów. Stare oringi wyglądały dobrze podkładka też dlatego zastanawiam się nad samym wtryskiem. Tak wyglądała podkładka
piotrsob1 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 No nie widać by przez podkładkę spaliny się przedostawały ... W takim układzie oprócz zajął bym się wiązką pompowtryskiwaczy , jej słabym punktem jest miejsce gdzie łączą się ze sobą "masy" przewodów zasilających cewki pompowtrysków . Zaciśnięte tam przewody z upływem czasu łapią coraz większą rezystancję, co może się tak właśnie objawiać jak u Ciebie. Z czasem powinien się wtedy pojawić błąd . Co z tym zrobić napisałem tutaj: Jak nie pomoże to zamiana pompek , dopiero wtedy będzie wiadomo czy to wina pompki
burton Opublikowano 1 Lutego 2019 Opublikowano 1 Lutego 2019 Zmierzyłem ciśnienie w cylindrach i wygląda tak. Na zimnym ; 1- 24,1 / 2- 23,4 / 3- 24,1 / 4- 22,1 bar Ciepły ok. 40 st. 1- 25,5 / 2- 24,5 / 3- 25,1 / 4- 24,1 Próba olejowa 1- 38 / 2- 37 / 3-38 / 4- 35 Może to kompresja na 4 cyl stanowi problem ?
kamil-vag Opublikowano 1 Lutego 2019 Opublikowano 1 Lutego 2019 Jak najbardziej kompresja może mieć wpływ na zwiększenie dawki na tym cylindrze w celu wyrównania pracy silnika...
burton Opublikowano 1 Lutego 2019 Opublikowano 1 Lutego 2019 Godzinę temu, kamil-vag napisał: Jak najbardziej kompresja może mieć wpływ na zwiększenie dawki na tym cylindrze w celu wyrównania pracy silnika... W takim razie odpuszczam dalsze poszukiwanie usterki. Dziękuje za pomoc.
burton Opublikowano 22 Marca Opublikowano 22 Marca Po kolejnych 5-ciu latach jazdy wróciłem do tematu bujającego silnika na wolnych obr. Sprawdziłem korekcje i na 4-cyl nadal +2,5mg więc zamieniłem 3 i 4 miejscami, korekcja poszła za wtryskiem. Chcę wymienić tą pompkę z 3-cyl ale używki z końcówką AN są praktycznie niedostępne i pytanie jest czy lepszym rozwiązaniem będzie zamiennik np.BA czy oddać swój pompowtrysk do regeneracji ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się