Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja - Diagnostyka i interpretacja bloków pomiarowych / Dobór nowego kompresora / Teoria


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie dodawaj po prostu barwnika uv przy nabijaniu klimy i potem przy obsłudze, bo za dużo go też nie może być. Żeby wymienić cały olej to musiałbyś go spuścić z kompresora i płukać cały układ jeszcze raz.

Opublikowano

Szwagier wziął audi na warsztat ściągnął czynnik było go po ponad roku 475g w układzie wymienił dyszę i osuszacz i znów jest lodówka w aucie dysza jako tako nie była za brudna ale coś tam pomogło będę jeszcze testować klime jutro i dam znać czy na 100 % się rozwiązał problem ale z drugiej steony jak mam to co rok wymieniać to bez sensu to jest

 

received_338470797995045.jpeg

received_141587078088396.jpeg

Opublikowano

Na tej duszy już widać pierwsze oznaki przypalonego oleju, dysza powinna być czysta, nawet jak nie ma opiłków to niestety coś tam nie domaga. 

Opublikowano

kompresor powoli siada ? czy coś innego mogło się tam wysypać bo nic raczej nie przychodzi mi do głowy 

Opublikowano

Najlepiej było trzeba trochę starego czynnika do jakiejś probówki zlać i zanieść komuś, kto ma przyrząd do sprawdzania jakości takiego czynnika. Są w stanie wykryć najdrobniejsze opiłki, które wskazywały by na powoli zacierający się kompresor. Lub samemu włożyć w tą probówkę magnes neodymowy na noc i sprawdzić, czy kolor się zmieni.

Opublikowano

Wykręcone płaskim śrubokrętem, gwint wyczyszczony uważnie aby żaden syf w przewód nie wpadł i nowy siedzi, oby był szczelny :decayed:

IMG_20210716_061536.jpg

IMG_20210716_061553.jpg

IMG_20210716_061953.jpg

Opublikowano

No i d*pa, nieszczelne na samym gwincie, teraz pytanie, z czego taki waż podpasuje? Z B7 da radę? Bo B6 tylko używki a jak w używce też trafię na taki, który jest nieszczelny to sie chyba pokroję..

Opublikowano

na zaworku jest przecież oring, jeśli nie szczelne jest to uszkodziłeś oring przy wkręcaniu, pewnie kręciłeś na sucho? Posmaruj oring olejem jak do kompresorów i zobacz czy na gwincie w rurce nie ma żadnych zadziorów przez które może się oring niszczyć.

 

Opublikowano

Wkręciłem smarując olejem z klimy, nie pomaga nic bo na nowym wentylu przez sam wentyl ucieka powietrze a nawet jak szczelnie zasłoniłem cały otwór to nadal gdzieś na szyjce była nieszczelnosć. Oring sam w sobie w nowym zaworku/ wentylu nie jest wypukły a wyglądał dokładnie tak samo jak ten na zdjęciu powyżej. W starym wentylu (zanim w ogóle go ktokolwiek ruszył) też w ogóle nie był uszkodzony oring i pomimo odpięcia przewodu była taka sama nieszczelność jak teraz na nowym. Kupilem używkę za 17€ i jak przyjdzie na czas to wymienię a swój dam do jakiegoś magika od węży cisnieniowych aby wymontował stary i zamontował nowy. Zamówiłem pasek klinowy z silnika 1.6, jest krótszy o 30 cm i ma tą samą szerokość także najwyżej do czasu naprawy tego nieszczęścia będę jeździł z odłączonym kompresorem.

Opublikowano

Może ten zaworek co instalujesz tez puszcza tam jest gumka oring  na dole zaworka, t sprezynka ma go docisnać i to cała filozofia. Przewód bedzie pasować z B7 to jest przewód miedzy parownikiem a filtrem osuszaczem.

Opublikowano

Wiem, ten zawór wygląda tak :

IMG_20210714_105333.jpg

Gwint wystaje z pół mm ponad ten uszczelniacz także nie ma.opcji go uszkodzić gwintem.Tak czy inaczej sam zawór puszcza a przytykając całą rurkę puszcza gdzieś na łączeniu tej tulejki, które widać wyżej na zdjęciach. Jutro się za to wezmę bo w czwartek zjazd do Polski i wychodzi na to, że bez klimy.

Opublikowano

Wytargałem dzisiaj tą rurkę i sprawdziłem pod wodą. Jest szczelna sama w sobie, po nakręceniu plastikowej nakrętki z oringiem trzyma, po wkręceniu wentyla puszcza niemożliwie na gwincie. Powiedzcie mi, coś tam więcej powinno być? Jest widoczny jakiś rowek, czy tam jest jakiś oring, którego przy płukaniu wypłukałem?

IMG_20210717_160905.jpg

IMG_20210717_161615.jpg

IMG_20210717_161710.jpg

IMG_20210717_161856.jpg

 

Ten zadzior na gwincie zrobiłem ja, przy wykręcaniu starego wentyla ale ten zadzior jest powyżej wentyla, przypomnę też, że zaraz po płukaniu przewodów nic nie majstrowalem z tym wentylem a i tak tam wyszła nieszczelność..

Opublikowano
53 minuty temu, pelonek1 napisał:

@MaTeo85pisał Ci że tam powinien być o-ring.

Pisałem że na samym zaworki, a czy w gnieździe coś jest to nie wiem, nigdy sam tego nie rozkręcałem więc nie chce nikogo wprowadzić w błąd., Ale jak zaworek kiepskiej jakości to czasami dopiero 3 czy 4 z kolei okazuje się szczelny z tego co czytałem.

Opublikowano
4 minuty temu, MaTeo85 napisał:

a czy w gnieździe coś jest to nie wiem

W gnieździe dodatkowego o-ringu nie ma (patrzyłem przed chwilą w etce), jest tylko na tym zaworze jak poniżej.

https://allegro.pl/oferta/zawor-klimatyzacji-8a0820855aa-9652378145

@Langistamoże masz uszkodzone gniazdo tego zaworu i dlatego jest tam nieszczelność?

Opublikowano
1 godzinę temu, pelonek1 napisał:

W gnieździe dodatkowego o-ringu nie ma (patrzyłem przed chwilą w etce), jest tylko na tym zaworze jak poniżej.

https://allegro.pl/oferta/zawor-klimatyzacji-8a0820855aa-9652378145

@Langistamoże masz uszkodzone gniazdo tego zaworu i dlatego jest tam nieszczelność?

Tylko jak ono się miało uszkodzić? Nic dosłownie z tym nie robiłem, nie wykręcałem tego zaworka a i tak było nieszczelne, gdzie 4 miesiące temu przy sprawdzaniu szczelności nie było z nim żadnego problemu. Swoją drogą, mam ten przewód o numerach, jakich etka nawet nie przewiduje do mojego silnika "8E1 260 712 P".

Pojadę do klimiarza z tym co mam, jak nie pomoże to wymienie ten przewód, bo w poniedziałek ma przyjść druga używka, jak to nie pomoże to zakładam pasek omijający kompresor klimy i wyjebongo w klimę aż ochłonę, bo to jakaś paranoja z tym jest..

3 godziny temu, MaTeo85 napisał:

Pisałem że na samym zaworki, a czy w gnieździe coś jest to nie wiem, nigdy sam tego nie rozkręcałem więc nie chce nikogo wprowadzić w błąd., Ale jak zaworek kiepskiej jakości to czasami dopiero 3 czy 4 z kolei okazuje się szczelny z tego co czytałem.

Brałem z ASO i rozpadł się przy dokręcaniu, teraz kupiłem 6 sztuk za cenę jednego z ASO, wyglądają identycznie i nie wiem czy te są twardsze, czy sposób dokręcania pomógł ale siedzi szczelnie. Zamiast dokręcać szybko z podnieceniem, należy bardzo powoli i z wyczuciem go dokręcać. Mam i tak złą końcówkę do tych wentyli ale jestem więcej jak pewien, że dokręciłem to na kres możliwości tego zaworku, bo ile też może wytrzymać gwint z 3 zwojów :grin:

Opublikowano (edytowane)

U mnie sprawa się wyjaśniła. Parownik mimo doboru poprzez numer VIN jest zły i pierwsza nieszczelność jest na przewodzie, w którym jest dysza rozprężna, a zaworek po prostu szlag trafił, ten jest szczelny i trzyma. Jak na razie zdrutowane byle by tylko zajechać do Polski i z powrotem, później wymieniam parownik na taki jak ma być i będzie wszystko ok.

Różnica między Nissens

IMG_20210719_171033.jpg

A Ori

IMG_20210719_165748.jpg

 

Efekt jest taki, że oba przewody uszczelniają się nie na oringach a na metalowym pogrubieniu. Gdyby dać grubsze oringi może by to jakoś działało ale szlag mnie trafia, jak najpierw pod numer VIN dobierali mi skraplacz, który zamiast śrub M8 miał M6 w kanałach przewodów, tak teraz to.. weź tu teraz napraw auto..

 

Edytowane przez Langista
Opublikowano

z tym parownikiem może nie być problemem dobór po numerze VIN, a bardziej jakość odwzorowania zamiennika. jakiej firmy zamiennik brałeś?

Opublikowano

Nissens, oryginalnie siedziało Valeo

Opublikowano

Ciekawe po nissensie raczej bym się nie spodziewał niedoróbek w częściach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...