Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja - Diagnostyka i interpretacja bloków pomiarowych / Dobór nowego kompresora / Teoria


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ani ja. Numer części się zgadza z tym, co jest w etce ale widać część zupełnie inna. Już samo to, że względem oryginału, Nissensowi brakowało jednego żeberka, same rurki też musiałem lekko naginać bo nie chciało to pasować w ogóle do obudowy nawiewu, jakby zupełnie nie z tego auta.

Mam nauczkę, żeby ślepo nie wierzyć w to co jest najlepsze na części a porównać z oryginałem i przynajmniej zmierzyć następnym razem jak cokolwiek zamówię, bo można sobie bardzo dużo nerwów zszargać. Za parownik wezmę się drugi raz tylko ze względu na to, że będę wymieniać deskę rozdzielczą na czarną a po demontażu deski i tak mam cały nawiew na wierzchu (teraz jak już wiem jak się go wyciąga ?).

Na szybko dorobiłem z podkładki dystans, który dociska odpowiednio mniejszy przewód klimy do wejścia z parownika i jak będzie szczelne, to fajnie, jak nie to będę się modlił, żeby krótszy pasek klinowy doszedł na czas ?

Opublikowano

Szkoła drutowania opanowana ?

IMG_20210720_154724.jpgIMG_20210720_154805.jpg

kompresor utrzymuje na biegu jałowym 15 bar, także sympatycznie. Przewody mają rosę na sobie ale nie zamarzają. Chłodzi dużo lepiej jak po pierwszej wymianie, także ten kompresor Nissens'a słabszy od Denso wydajnościowo.

Tak czy inaczej muszę za miesiąc ugadać się na zdjęcie czynnika, wymianę parownika na odpowiedni, wymienić dyszę jak będzie trzeba no i oszussacz, żeby to miało ręce i nogi.

Opublikowano

Polecacie jakiegoś producenta oleju do klimatyzacji, czy kupić obojętnie jaki byle był PAG 46?

Opublikowano (edytowane)

Kupowałem ostatnio z jetchem za około 30zł z przesyłką 250ml. Reszta co zostanie to i tak będzie do wyrzucenia :P Nie kupuj oleju z barwnikiem uv.

Edytowane przez przem8
Opublikowano
19 minut temu, przem8 napisał:

Kupowałem ostatnio z jetchem za około 30zł z przesyłką 250ml. Reszta co zostanie to i tak będzie do wyrzucenia :P Nie kupuj oleju z barwnikiem uv.

Chcę zalać tylko sprężarkę na bliżej nieokreślony czas przechowywania. Rozumiem, że jak już go odkrecę i zużyje np. połowę to reszta za jakiś czas jest do wyrzucenia?

Opublikowano (edytowane)

Dokladnie. Do całego układu wchodzi około 150ml zapewne. Taki olej już po kontakcie 2h z powietrzem nie nadaje się do użytku, bo ma przekroczoną dopuszczoną zawartość wilgoci w sobie ale to tylko taka dygresja :P

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Ale jak odkręcę na chwilę butelkę i wleję powiedzmy 100ml do sprężarki to nie będzie tych dwóch godzin :wink:. Za jakiś czas, jak będę wszystko składał do kupy to zleję że sprężarki to co wlałem i zaleję  odpowiednią ilość z tego co zostało. Czy za każdym razem z nowego opakowania powinienem? Wiem, że olej to grosze w tej całej zabawie, jednak chcę się upewnić?

Opublikowano

Tu chodzi o stały dostęp do powietrza, czyli jak pozostawisz otwarty pojemnik albo zalaną sprężarkę zalaną olejem nie zabezpieczysz szczelnie na czas "leżakowania".

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam.

Potrzebował bym pomocy odnośnie pracy klimatyzacji. Pod koniec tamtego roku klima przestała chłodzić, rozszczelnił się układ przy chłodnicy. Jakiś czas jeździłem bez czynnika po czym zdjąłem pasek ze sprężarki i tak jeździłem w sumie do teraz. Wymieniłem osuszacz, zawór rozprężny, uszczelnienie przy chłodnicy i pojechałem nabić czynnik. W domu założyłem pasek na sprężarkę, odpaliłem Klimę i nie chciała ruszyć. Tak jak by elektrozawór sie zawiesił. Po jakimś czasie ruszyła i chłodziła bardzo dobrze. Na drugi dzień jadąc do pracy 30km w połowie drogi sie wyłączyła, kilka razy wciskałem econ i zaskoczyła po jakiś 5-10km. Na następny dzień chodziła bardzo dobrze cały czas. kolejnego dni odpaliłem auto i klima nie załączyła się, dopiero po jakiś 15km jazdy się załączyła i działała do końca. Dodam że słychać sprężarkę na econ, gdy econ nie podaczas pracy nie jest słyszalna ale mam wrażenie, że za bardzo obciąża silnik.

Dziś podpiąłem vaga, zero błędów. Przejrzałem bloki pomiarowe i wszystko w normie (sprawdzałem wg. opisu z tego wątku).

robiłem test elementów wykonawczych i wszystko po kolei się załącza/przełącza oprócz pozycji wentylatora - Uwaga wentylator chłodnicy zostanie włączony - nie załącza sie. W dalszych pozycjach wentylatora 1 i 2 bieg już reaguje....

12.png

Kilka screnów z bloków pomiarowych

1.png

2.png

3.png

4.png

5.png

Opublikowano

Najlepiej żebyś zrobił log w drodze grup 1, 2 i 10. Tak żeby zaobserwować co się dzieje z klimą gdy pojawia się Econ. Bo tak ciężko będzie ogarnąć jednoznacznie

Opublikowano

Czyli podczas jazdy zrobić logi tych grup, tak? Econ nie zapala się, po prostu klima przestaje chłodzić. Wczoraj jak włączyłem, econ zgasł a klima nie chodziła, wentylatory się nie załączyły.

Jutro się postaram coś wrzucić podczas jazdy. Dziś np. pięknie chłodziła cały czas. 

 

Opublikowano

tak te grupy zloguj podczas jazdy, najlepiej żeby uchwycić moment kiedy przestaje chłodzić. zobacz też wtedy czy przypadkiem pod maską rurka pomiędzy dyszą a parownikiem nie zamarza.

Opublikowano

Przesyłam logi. Dwa razy zlogowałem, jak jechałem w jedną stronę to w pewnym momencie odczułem jak by słabiej chłodziła, było widać ze ciśnienie spadło do 5atm....chyba się nie wyłączyła całkiem.

Zaszronionego przewodu nie zaobserwowałem. cały czas są zimne i mokre.

LOG-08-001-002-010.CSV

Opublikowano

Podejrzewam że blokuje się zawór sterujący, albo dyszą rozprężna ale ciężko dyszę zdiagnozować nie mając ciśnienia LP. Jak dawno nie zmieniałeś dyszy i osuszacza, to może warto od tego zacząć. Przy okazji zobaczysz stan dyszy. 

Opublikowano

Dysza i osuszacz były zmienione przed nabiciem czynnika. Jakiś zamiennik, może w tym tkwi problem. Stara dysza była drożna. Był na niej taki ciemno szary jak by smar, nie wyczułem opiłków. 

W poniedziałek zawiozę audi to warsztatu to im podsunę te podpowiedzi. Myślę że jak podepną pod maszynkę i sprawdzą ciśnienia to się wyjaśni sprawa dyszy. Ogólnie mam wrażenie że sprężarka chodzi coraz głośniej, jak miałem ją zdemontowana to czułem luz na wirniku od środka. Zewnętrzne łożysko wymieniłem ale to nic nie dało. Zastanawiam się czy za wczasu nie zmienić już sprężarki puki się nie zatarła jeszcze....

Opublikowano

Ciemno szary smar na dyszy to po prostu przypalony olej (z cząstkami powłoki z tłoków kompresora) niestety ale może się okazać że to kompresor już pracuje resztką sił.

Opublikowano

I wszystko jasne. Zamawiam nowy kompresor w takim razie. Słychać po pracy i dźwiękach jakie wydaje, że nie ma co czekać. 

Tylko pytanie, czy nie trzeba już układu przeczyścić skoro przepalony smar jest w ukladzie....?

Opublikowano

Jak nigdzie opiłków nie było to tylko wystarczy zrobić szybkie płukanie, wsadzić nowy kompresor, dyszę i osuszacz. Jak znajdziesz gdzieś opiłki to dodatkowo skraplacz nowy.

Opublikowano

U mnie w 2.0 ALT test wentylatorów w sterowniku silnika przebiega prawidłowo, ale jak wykonam test w klimatyzacji to cisza w obu testach. Po mieście klimatyzacja jeszcze coś chłodzi, ale na trasie to tylko dmucha temperaturą otoczenia. Jak sprawdzałem ostatnio przy temp otoczenia powyżej 20 stopni to rurka pomiędzy dyszą a parownikiem zimna, ale nie zamarznięta. Temp na parowniku przy ustawieniu LO od uruchomienia silnika zaczęła wzrastać do 18 stopni z około 12. Mam zamiar wymienić osuszacz i dyszę. Jakby pomogło to co zrobić nie załączającymi się wentylatorami przy teście. Po trasie pojawił się błąd w sterowniku silnika P1635, w klimatyzacji brak błędów.

Opublikowano

A czynniik masz w układzie? Ile bar pokazuje na wyłączonej klimatyzacji?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...