Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi a4 b6 bfb quattro objaw padającego dyfra


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam panowie.Po swapie quattro występuje jeden problem.  Podczas załączania biegów przy jeździe czuć lekkie kopnięcie dyfra. Najczęściej przy niskiej prędkości  i biegach 1-2. Dodatkowo na postoju jak szybko puszcza się sprzegło przy załączonym biegu czy to jedynka czy wsteczny bez gazu to słychać z dyfra dość mocne uderzenia.  Ja się zejdzie do kanału i porusza wałem tak jak na filmie to dźwięk jest identyczny jak na nagraniu.

Pytanie do posiadaczy quattro.Czy taki luz jak na filmie to norma? I czy ten dźwięk jak na filmie  może świadczyć o uszkodzeniu dyfra i konieczności jego wymiany?

 

Edytowane przez rs dziadek
Opublikowano

Luz musi być, a sprzęgło trzeba wyczuć żeby nie było czuć takiego tąpnięcia przy zmianie biegów. Po przesiadce z ośki trzeba się przyzwyczaić :P 

Opublikowano

Wiadomo, że inaczej się jeździ. Niepokojące jest to, że po przekładce czuć było tylko lekkie kopnięcie z tyłu przy zmianie biegów z niskich prędkości a dopiero po dwóch dniach pojawiło się to mocne, głuche uderzenie. Ten dźwięk dyfra jest normalny?

Opublikowano

Tez u mnie jest taki luz ale metalicznego dźwięku nie mam jak tak wałem ruszam. Lekkie głuche stuknięcie też się znajdzie [emoji16]

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Marcinie, ty jak zawsze na posterunku:hi:Właśnie ten metaliczny dźwięk mnie niepokoi. Zastanawiam się, czy nie spierdzieliłem sobie dyfra, jak był tylko założony tył i jeździłem z miesiąc bez skrzyni i wału. Pamiętam,  że jak zakładałem tył, to na wyciągniętym dyfrze jak ruszałem wałkiem głównym boczne flansze od razu się kręciły i nie było żadnego luzu.Pytanie tylko czy było tak, bo dyfer nie był pod obciążeniem?Od razu uprzedzam pytanie,że olej zmieniony na zamiennik castrola z oryginału i prawidłowy stan.

Opublikowano
10 godzin temu, rs dziadek napisał:

Zastanawiam się, czy nie spierdzieliłem sobie dyfra, jak był tylko założony tył i jeździłem z miesiąc bez skrzyni i wału.

według mnie nie powinno się nic stać bo wszystko kręciło się bez obciązenia.

10 godzin temu, rs dziadek napisał:

Pamiętam,  że jak zakładałem tył, to na wyciągniętym dyfrze jak ruszałem wałkiem głównym boczne flansze od razu się kręciły i nie było żadnego luzu.

też u mnie tak było.

 

rozepnij wał przy skrzyni i sprawdz czy ten dzwiek tez bedzie jak bedziesz krecic za wał.

a luzy na przegubach wału patrzyłes? bo ten metaliczny dzwiek to raczej wał tak oddaje.....

Opublikowano
3 minuty temu, MemberA4 napisał:

według mnie nie powinno się nic stać bo wszystko kręciło się bez obciązenia.

też u mnie tak było.

 

rozepnij wał przy skrzyni i sprawdz czy ten dzwiek tez bedzie jak bedziesz krecic za wał.

a luzy na przegubach wału patrzyłes? bo ten metaliczny dzwiek to raczej wał tak oddaje.....

Początkiem tygodnia rozepnę wał z przodu a następnie od dyfra i będę patrzył co się dzieje.Jak ostatnio patrzyłem na kanale to dźwięk dochodzi jakby z dyfra.Zobaczymy co będzie się działo jak odepnę wał i poruszam dyfrem.

Opublikowano (edytowane)

Też pierwszy raz mam Quattro u siebie i też zastanawiałem się czy taki luz ma być jak u ciebie powyżej wał rusza się w ten sam sposób tylko albo mi się wydaje albo ja nie mam tak ,,metalicznego odzwieku przy ruszaniu wałem'' a odnośnie szarpania przy zmianie biegu i dziwnego puknięcia w Q ponoć to norma bynajmnej u mnie też występuje...

Edytowane przez BartoszBB
Opublikowano
Dnia 16.06.2017 o 22:49, przem8 napisał:

trzeba wyczuć żeby nie było czuć takiego tąpnięcia przy zmianie biegów.

w mercu nie musisz, w bmw nie musisz, w subaru nie musisz, ale w audi musisz ? ale tu chyba też jakaś losować.. bo nie każdemu robi jeps nawet jak ostro łomot dostaje.

fajne masz podejście..

Opublikowano
5 godzin temu, marcin4x4 napisał:

fajne masz podejście..

Jak się nieumiejętnie operuje sprzęgłem to w każdym samochodzie będziesz miał szarpnięcia przy zmianie biegów niezależnie od napędu, a w quattro może być to trudniejsze do wyczucia na początku (oczywiście nie dla każdego i nie takiego wytrawnego drivera jak Ty skoro masz porównanie do tylu aut. Gratuluję). Jeździłem parę lat b6 w quattro i też początkowo myślałem, że coś nie tak z napędem ale wszystko było ok. 

Opublikowano (edytowane)

wał jak już to wali (przeguby) lub wpada w wibracje (podpora / złe wyważenie). Nie słyszałem by wał "szarpał". Po za tym objawy najczęściej występują podczas jazdy nawet gdy rozłączysz układ czyli wciśniesz sprzęgło (zwłaszcza na wstecznym).

1,8T w Q jeździłem tylko w TT i sprzęgło chodziło bardzo ładnie, w 2,4 masakrycznie ale nic nie waliło i nic nie szarpało. Auta są po prostu zmęczone życiem i tyle...

 

 

 

 

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Niedawno wyjmowałem dyfer w celu uszczelnienia oraz wymiany oleju . Mój że tak powiem prawie  luzu nie posiada . Więc radził bym Ci go wyjąć i skasować ten luz bo za jakiś czas trzeba będzie inny dyfer szukać.

Opublikowano

Piotrek to bedzie luz który jest normalny w torsenie podczas zapinania się go. Wczoraj z ciekawości kreciłem wałem i gdy powoli się to robi widać że flansze od dyfra zaczynają się przekręcać od momentu ruszenia wałem więc to jest luz zapinającego się torsena w skrzyni jak dla mnie

Opublikowano

W przyszłym tygodniu będę wchodził pod auto i jeszcze raz dokładnie wszystko sprawdzał.Na razie jestem uziemiony przez anginę. Mogę jedynie stwierdzić, że przy normalnym operowaniu sprzęgłem występuje jedynie czasami lekkie puknięcie jakby z tyłu od dyfra tak jakby załączał się z opóźnieniem. Nie jest to strasznie mocne, ale irytujące.

Opublikowano
Dnia 22.06.2017 o 08:29, MemberA4 napisał:

Piotrek to bedzie luz który jest normalny w torsenie podczas zapinania się go. Wczoraj z ciekawości kreciłem wałem i gdy powoli się to robi widać że flansze od dyfra zaczynają się przekręcać od momentu ruszenia wałem więc to jest luz zapinającego się torsena w skrzyni jak dla mnie

Robiłeś to na podniesionym aucie. Ja patrzyłem na kanale pod obciążonymi kołami i dyfer ma podobny luz i ten dźwięk  jak na tym filmie co podałem.Na pewno tego metalicznego dźwięku raczej być nie powinno.Zastanawia mnie tylko czy dyfer powinien mieć taki luz około 1 cm przy kręceniu wałem czy nie powinno być tam na zero bez żadnego luzu?

Opublikowano (edytowane)

Wałem kręciłem jak auto stało na kołach na kanale i bylo widac ze półośki zaczynają się przekręcać gdy wałem się kręciło. Jakis tam luzik byl ale znikomy. Tylko trzeba się przyjrzeć temu. Tak jak pisałeś kręcąc za sam dyfer luzu niby nie bylo to samo u mnie jest ja tez sprawdzalem dyfer przed włożeniem i tez tak bylo ze kręcąc za flansze półosi flansza na wałku zaczynała się kręcić od razu. A ten metaliczny dźwięk to idzie od wału ponieważ wał jest rurą. Jak mocno wałem zaczynałem obkrecac to taki dźwięk tez się zaczynał u mnie objawiac ale to ze wzgledy na mini luzy gdzieś coś o coś stuknie i niesie po wale napedowym.

Tak na szybko podniosłem prawe koło i taki jest luz. Podejrzewam że gdybym podniósł oba koła w górę i zaczął nimi kręcić to luz byłby znikomy bo tak kręcac jednym kołem zaczyna różnicówka pracować i dla tego taki luz jest.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

Czyli wygląda, że luz mamy podobny.Dojdę do siebie, to będę odkręcał wał od skrzyni i dyfra i będzie wiadomo co i gdzie stuka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...