Langista Opublikowano 16 Marca 2021 Opublikowano 16 Marca 2021 A mnie znajduje wał dla automatu taki: 8E0407271BK, ten sam po obu stronach.
Sebulo Opublikowano 16 Marca 2021 Opublikowano 16 Marca 2021 Dokładnie. Ale pytanie brzmi czy mogę założyć te krótsze półosie. To są tylko 2 mm. Jedne i drugie wg ETKI pasują do mojego modelu. Mają nr 8E0407271BK. Skąd więc taka różnica w cenie i po co producent robi osie różniące się od siebie 2 mm.
Langista Opublikowano 16 Marca 2021 Opublikowano 16 Marca 2021 To może być rozbieżność na samych przegubach, w końcu to części zamienne. Masz dwie opcje, zapytać się w ASO, oni powiedzą jaką część dokładnie potrzebujesz po vinie, lub kolega @MaTeo85 ma możliwość takiego sprawdzenia.
Sebulo Opublikowano 16 Marca 2021 Opublikowano 16 Marca 2021 Ok, dzięki. Wysłałem zapytanie i pozostaje czekać.
MaTeo85 Opublikowano 16 Marca 2021 Opublikowano 16 Marca 2021 Panowie jak nie macie pewności co do waszego auta pasuje to sprawdzajcie bezpośrednio katalogi producentów części bo sklepy często coś przekłamują. tu katalog marki GKN Automotive (Spidan, Lobro i inne) TecDoc WEB.TECALLIANCE.NET TecDoc Catalogue by TecAlliance - one of the world's leading global vehicle and spare parts catalogues for the automotive aftermarket based on the TecDoc standard. tu katalog SKF (z przesuwnej listy obrazkowej szukamy półosi napędowych i mamy dostęp do szukania) SKF WWW.VSM.SKF.COM 1
MaTeo85 Opublikowano 16 Marca 2021 Opublikowano 16 Marca 2021 11 godzin temu, Sebulo napisał: A właśnie ten sam. Półoś SKF VKJC 5513 ma 526 mm a druga tańsza prawie o połowę półoś SKF VKJC 5519 ma 524 mm. Jedna i druga ma nr OEM 8E0 407 271 BK. Nie różnią się niczym poza długością. I dlatego nie wiem jaką powinienem kupić. Najprościej chyba będzie zmierzyć własną, ale trzeba zwalić przeguby. dla innych napiszę też tutaj, ma być SKF VKJC 5513 lub Spidan 24814 lub Lobro 305073 pod skrzynię multitronic i silnik BRE
Sebulo Opublikowano 16 Marca 2021 Opublikowano 16 Marca 2021 (edytowane) Ten model Spidan 24814 i Lobro 305073 mają po 525 mm długości to o 1 mm mniej niż SKF 5513 i 1 więcej od SKF 5519. Na stronie SKF jest informacja, że zapasy 5513 wyczerpane. Edytowane 16 Marca 2021 przez Sebulo
karol3390 Opublikowano 29 Marca 2021 Opublikowano 29 Marca 2021 (edytowane) Czesc. Poszukuje przegubu wewnetrznego do audi a4b7 2.0tfsi bwe 2006r quattro tiptronic 6hp19 na 24 zeby. Po vin nie pasuja zadne ? (wyszukane maja 34 zeby a fizycznie mam 24) Edytowane 29 Marca 2021 przez karol3390
karol3390 Opublikowano 29 Marca 2021 Opublikowano 29 Marca 2021 (edytowane) chyba, ze ktos wie na co moge zamienic poloske 8E0 407 272 BN ? tak, zeby pasowala i miala 34 zeby ?^^ Edytowane 29 Marca 2021 przez karol3390
MaTeo85 Opublikowano 29 Marca 2021 Opublikowano 29 Marca 2021 A masz jakiś numer tej Ori półośki? Bo może ktoś już coś kombinował i stąd jest problem z doborem
karol3390 Opublikowano 29 Marca 2021 Opublikowano 29 Marca 2021 4 godziny temu, MaTeo85 napisał: A masz jakiś numer tej Ori półośki? Bo może ktoś już coś kombinował i stąd jest problem z doborem 8E0 407 272 BN to jest numer poloski, ktora sciagnalem z auta
MaTeo85 Opublikowano 30 Marca 2021 Opublikowano 30 Marca 2021 wedle numerów powinien być przegub 8E0 498 103 B z tym że z zamiennikami jest słabo, a raczej ich nie ma... możesz spróbować tu: AUDI (--- 24-123) INNER (L,P) Q5, A5, A4 (B8), śr. kam. 36,8mm WWW.PRZEGUBY.PL kiedyś @kamil-vag pisał o tym przegubie w tym wątku
karol3390 Opublikowano 30 Marca 2021 Opublikowano 30 Marca 2021 (edytowane) 10 godzin temu, MaTeo85 napisał: wedle numerów powinien być przegub 8E0 498 103 B z tym że z zamiennikami jest słabo, a raczej ich nie ma... możesz spróbować tu: AUDI (--- 24-123) INNER (L,P) Q5, A5, A4 (B8), śr. kam. 36,8mm WWW.PRZEGUBY.PL kiedyś @kamil-vag pisał o tym przegubie w tym wątku a orientujesz sie czy jest jakis zamiennik do tej polosi, zeby miala 34 zeby i byla tej samej dlugosci co 8E0 407 272 BN ? zebym mogl sobie wrzucic przeguby zew wew lobro czy tam skf? jak z zywotnoscia tych z euro drivershaft ? znalazlem jeszcze gsp 661070. Ktos na nich jezdzi ? wytrzymuja czy za moment znowu do wymiany? Edytowane 30 Marca 2021 przez karol3390
HatefulEvil Opublikowano 15 Maja 2021 Opublikowano 15 Maja 2021 (edytowane) Pomoże jakaś dobra dusza, dobrać kompletną półoś do mojego wozu? AVJ ze skrzynią manualną FPS; siedzę od godziny w katalogach i raczej mnie to nie przybliża do wyboru... Potrzebuję na stronę pasażera, bo dziś jak sprawdzałem, co mi tak hałasuje w aucie, mimo że wymieniłem łożysko, to poza tym że wymienić muszę jeszcze drugie łożysko to zauważyłem, że prawa półoś bije tak 1mm około i w sumie auto jak było podniesione i odpalone na 4 biegu, to cała prawa strona wibrowała - choć mechanik z warsztatu stwierdził, że to normalne ze względu na konstrukcje dyferencjału (cokolwiek?), to wymieniłbym tą ośkę, żeby se zmniejszyć wibracje w budzie, bo coś tam występuje przy 140/160, może półośka rozwiąże problem. Według amazonu pasuje ta: SKF VKJC 5580 oraz 5525 Edytowane 15 Maja 2021 przez HatefulEvil
Langista Opublikowano 15 Maja 2021 Opublikowano 15 Maja 2021 (edytowane) Nie wiem po co całą półoś chcesz wymieniać, skoro ewidentnie przegub do wymiany. Zewnętrzny : 8E0498099 304331 LÖBRO VKJA 5279 SKF 23693 SPIDAN Wewnętrzny : 4B0498103 VKJA 8046 G SKF 20273 SPIDAN Co do półosi Lewa : 8E0407271 AH/EX Prawa : 8E0407272 AH/EX Lepiej jakby ktoś sprawdził dokładnie to co wkleilem, bo z tymi przegubami to żąglowali jak im sie podobało. Edytowane 15 Maja 2021 przez Langista
HatefulEvil Opublikowano 16 Maja 2021 Opublikowano 16 Maja 2021 (edytowane) 8 godzin temu, Langista napisał: Nie wiem po co całą półoś chcesz wymieniać, skoro ewidentnie przegub do wymiany. Wdupiłem się raz na krawężnik; jakiś czas temu poszedłem bokiem, w prawdzie tym razem bez uszkadzania felgi. Nic nie stuka, przegub zewnętrzny ostatnio sprawdzałem, a półoś wygląda na banan, ale jeszcze zerknę na wewnętrzny na podnośniku - chciałem zawczasu zamówić na podmiankę, albo odesłać, bo w tym tygodniu muszę łożysko przed trasą wymienić to od razu bym ten przegub/ośkę machnął. BTW jak wymienię całą ośkę to mogę wejdzie mi przegub 98 zamiast 88 i czy taka podmianka ma sens? Edytowane 16 Maja 2021 przez HatefulEvil
Langista Opublikowano 16 Maja 2021 Opublikowano 16 Maja 2021 (edytowane) Tym razem? To ile razy już się to zdarzyło? Nadal utrzymuję, że półoś jest dobra i wydasz niepotrzebnie dużo kasy. Czemu uważasz, że przegub, który jest dłuższy będzie lepszy? Edytowane 16 Maja 2021 przez Langista
HatefulEvil Opublikowano 16 Maja 2021 Opublikowano 16 Maja 2021 (edytowane) 22 minuty temu, Langista napisał: Tym razem? To ile razy już się to zdarzyło? Nadal utrzymuję, że półoś jest dobra i wydasz niepotrzebnie dużo kasy. Czemu uważasz, że przegub, który ma więcej ząbków na wieloklinie będzie lepszy? Bo przeczytałem wczoraj cały wątek i było sporo żali na problemy z dostępnością wewnętrznych przegubów na bodajże 24 zęby zamiast 30-iluś oraz ośkę z większym przegubem mogę mieć za około 120 euro zamiast 160. Wziąłbym całą ośkę i przegub wewnętrzny i wymienił to co dojdzie/będzie faktycznie popsute, a resztę zwrócił. Szukam czy znajdę sam przegub wew. żeby mi doszedł do środy. Felgę skrzywiłem raz 15" To wejdzie mi ten zestaw z większym przegubem? Pod tymi numerami co podałeś jest niby ten SKF 5580. EDIT: czym się różni skf VKJA 8046 G od tego bez G? EDIT2: dobra widzę że chyba niczym, tylko że te SKF mają po 34 zęby, a spidan ma 28 Edytowane 16 Maja 2021 przez HatefulEvil
Langista Opublikowano 16 Maja 2021 Opublikowano 16 Maja 2021 Nie wiem, czy te dłoższe zestawy nie są czasem pod sportowe zawieszenia, które mogą być minimalnie szersze. Jeżeli masz zwykłe to możesz mieć problemy z wsadzeniem tego ale to tylko moje przypuszczenia. Niestety ja tylko widze co w etce jest dla danego silnika ale u mnie np. są 3 różne przeguby o różnej ilości wieloklinów i długości, tam dopiero jest magia w dobraniu odpowiednich bez wcześniejszego sprawdzenia u siebie.
HatefulEvil Opublikowano 16 Maja 2021 Opublikowano 16 Maja 2021 41 minut temu, Langista napisał: Nie wiem, czy te dłoższe zestawy nie są czasem pod sportowe zawieszenia, które mogą być minimalnie szersze. Jeżeli masz zwykłe to możesz mieć problemy z wsadzeniem tego ale to tylko moje przypuszczenia. Niestety ja tylko widze co w etce jest dla danego silnika ale u mnie np. są 3 różne przeguby o różnej ilości wieloklinów i długości, tam dopiero jest magia w dobraniu odpowiednich bez wcześniejszego sprawdzenia u siebie. SKF VKJC 5580 SKF VKJC 5525 według tej strony jedyna różnica to średnice przegubów i jakiejś uszczelki. Chyba odpuszczę se teraz przed urlopem, bo ciężko mi będzie zebrać wszystkie części, żeby je wymienić przed urlopem, zrobię to nieszczęsne łożysko i zobaczę co się będzie działo w trasie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się