Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przeguby do Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A mnie znajduje wał dla automatu taki: 8E0407271BK, ten sam po obu stronach.

Opublikowano

Dokładnie. Ale pytanie brzmi czy mogę założyć te krótsze półosie. To są tylko 2 mm. Jedne i drugie wg ETKI pasują do mojego modelu. Mają nr 8E0407271BK. Skąd więc taka różnica w cenie i po co producent robi osie różniące się od siebie 2 mm. 

Opublikowano

To może być rozbieżność na samych przegubach, w końcu to części zamienne. Masz dwie opcje, zapytać się w ASO, oni powiedzą jaką część dokładnie potrzebujesz po vinie, lub kolega @MaTeo85 ma możliwość takiego sprawdzenia.

Opublikowano

Panowie jak nie macie pewności co do waszego auta pasuje to sprawdzajcie bezpośrednio katalogi producentów części bo sklepy często coś przekłamują.

tu katalog marki GKN Automotive (Spidan, Lobro i inne) 

WEB.TECALLIANCE.NET

TecDoc Catalogue by TecAlliance - one of the world's leading global vehicle and spare parts catalogues for the automotive aftermarket based on the TecDoc standard.

tu katalog SKF (z przesuwnej listy obrazkowej szukamy półosi napędowych i mamy dostęp do szukania)

WWW.VSM.SKF.COM

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
11 godzin temu, Sebulo napisał:

A właśnie ten sam. Półoś SKF VKJC 5513 ma 526 mm a druga tańsza prawie o połowę półoś SKF VKJC 5519 ma 524 mm. Jedna i druga ma nr OEM 8E0 407 271 BK. Nie różnią się niczym poza długością. I dlatego nie wiem jaką powinienem kupić. Najprościej chyba będzie zmierzyć własną, ale trzeba zwalić przeguby.

dla innych napiszę też tutaj, ma być SKF VKJC 5513 lub Spidan 24814 lub Lobro 305073 pod skrzynię multitronic i silnik BRE

Opublikowano (edytowane)

Ten model Spidan 24814 i Lobro 305073 mają po 525 mm długości to o 1 mm mniej niż SKF 5513 i 1 więcej od SKF 5519. Na stronie SKF jest informacja, że zapasy 5513 wyczerpane.  

Edytowane przez Sebulo
Opublikowano (edytowane)

Czesc. Poszukuje przegubu wewnetrznego do audi a4b7 2.0tfsi bwe 2006r quattro tiptronic 6hp19 na 24 zeby.

Po vin nie pasuja zadne ? (wyszukane maja 34 zeby a fizycznie mam 24)

Edytowane przez karol3390
Opublikowano (edytowane)

chyba, ze ktos wie na co moge zamienic poloske 8E0 407 272 BN ?  tak, zeby pasowala i miala 34 zeby ?^^ 

Edytowane przez karol3390
Opublikowano

A masz jakiś numer tej Ori półośki? Bo może ktoś już coś kombinował i stąd jest problem z doborem

Opublikowano
4 godziny temu, MaTeo85 napisał:

A masz jakiś numer tej Ori półośki? Bo może ktoś już coś kombinował i stąd jest problem z doborem

8E0 407 272 BN to jest numer poloski, ktora sciagnalem z auta

Opublikowano

wedle numerów powinien być przegub 8E0 498 103 B z tym że z zamiennikami jest słabo, a raczej ich nie ma...

możesz spróbować tu: 

kiedyś @kamil-vag pisał o tym przegubie w tym wątku

 

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, MaTeo85 napisał:

wedle numerów powinien być przegub 8E0 498 103 B z tym że z zamiennikami jest słabo, a raczej ich nie ma...

możesz spróbować tu: 

kiedyś @kamil-vag pisał o tym przegubie w tym wątku

a orientujesz sie czy jest jakis zamiennik do tej polosi, zeby miala 34 zeby i byla tej samej dlugosci co 8E0 407 272 BN ? zebym mogl sobie wrzucic przeguby zew wew lobro czy tam skf?

jak z zywotnoscia tych z euro drivershaft ?
znalazlem jeszcze gsp 661070.

Ktos na nich jezdzi ? wytrzymuja czy za moment znowu do wymiany?

Edytowane przez karol3390
Opublikowano (edytowane)

Pomoże jakaś dobra dusza, dobrać kompletną półoś do mojego wozu? AVJ ze skrzynią manualną FPS; siedzę od godziny w katalogach i raczej mnie to nie przybliża do wyboru... Potrzebuję na stronę pasażera, bo dziś jak sprawdzałem, co mi tak hałasuje w aucie, mimo że wymieniłem łożysko, to poza tym że wymienić muszę jeszcze drugie łożysko :decayed: to zauważyłem, że prawa półoś bije tak 1mm około i w sumie auto jak było podniesione i odpalone na 4 biegu, to cała prawa strona wibrowała - choć mechanik z warsztatu stwierdził, że to normalne ze względu na konstrukcje dyferencjału (cokolwiek?), to wymieniłbym tą ośkę, żeby se zmniejszyć wibracje w budzie, bo coś tam występuje przy 140/160, może półośka rozwiąże problem.

Według amazonu pasuje ta: SKF VKJC 5580 :kox: oraz 5525

Edytowane przez HatefulEvil
Opublikowano (edytowane)

Nie wiem po co całą półoś chcesz wymieniać, skoro ewidentnie przegub do wymiany.

Zewnętrzny : 8E0498099

304331 LÖBRO

VKJA 5279 SKF

23693 SPIDAN

Wewnętrzny : 4B0498103

VKJA 8046 G SKF

20273 SPIDAN

Co do półosi 

Lewa : 8E0407271 AH/EX

Prawa : 8E0407272 AH/EX

 

Lepiej jakby ktoś sprawdził dokładnie to co wkleilem, bo z tymi przegubami to żąglowali jak im sie podobało.

 

Edytowane przez Langista
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, Langista napisał:

Nie wiem po co całą półoś chcesz wymieniać, skoro ewidentnie przegub do wymiany.

Wdupiłem się raz na krawężnik; jakiś czas temu poszedłem bokiem, w prawdzie tym razem bez uszkadzania felgi. Nic nie stuka, przegub zewnętrzny ostatnio sprawdzałem, a półoś wygląda na banan, ale jeszcze zerknę na wewnętrzny na podnośniku - chciałem zawczasu zamówić na podmiankę, albo odesłać, bo w tym tygodniu muszę łożysko przed trasą wymienić to od razu bym ten przegub/ośkę machnął.

BTW jak wymienię całą ośkę to mogę wejdzie mi przegub 98 zamiast 88 i czy taka podmianka ma sens?

Edytowane przez HatefulEvil
Opublikowano (edytowane)

Tym razem? To ile razy już się to zdarzyło? Nadal utrzymuję, że półoś jest dobra i wydasz niepotrzebnie dużo kasy. Czemu uważasz, że przegub, który jest dłuższy będzie lepszy?

Edytowane przez Langista
Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, Langista napisał:

Tym razem? To ile razy już się to zdarzyło? Nadal utrzymuję, że półoś jest dobra i wydasz niepotrzebnie dużo kasy. Czemu uważasz, że przegub, który ma więcej ząbków na wieloklinie będzie lepszy?

Bo przeczytałem wczoraj cały wątek i było sporo żali na problemy z dostępnością wewnętrznych przegubów na bodajże 24 zęby zamiast 30-iluś oraz ośkę z większym przegubem mogę mieć za około 120 euro zamiast 160. Wziąłbym całą ośkę i przegub wewnętrzny i wymienił to co dojdzie/będzie faktycznie popsute, a resztę zwrócił. Szukam czy znajdę sam przegub wew. żeby mi doszedł do środy.

Felgę skrzywiłem raz 15" :kox:

To wejdzie mi ten zestaw z większym przegubem? Pod tymi numerami co podałeś jest niby ten SKF 5580.

EDIT: czym się różni skf VKJA 8046 G od tego bez G?

EDIT2: dobra widzę że chyba niczym, tylko że te SKF mają po 34 zęby, a spidan ma 28

Edytowane przez HatefulEvil
Opublikowano

Nie wiem, czy te dłoższe zestawy nie są czasem pod sportowe zawieszenia, które mogą być minimalnie szersze. Jeżeli masz zwykłe to możesz mieć problemy z wsadzeniem tego ale to tylko moje przypuszczenia.

Niestety ja tylko widze co w etce jest dla danego silnika ale u mnie np. są 3 różne przeguby o różnej ilości wieloklinów i długości, tam dopiero jest magia w dobraniu odpowiednich bez wcześniejszego sprawdzenia u siebie.

Opublikowano
41 minut temu, Langista napisał:

Nie wiem, czy te dłoższe zestawy nie są czasem pod sportowe zawieszenia, które mogą być minimalnie szersze. Jeżeli masz zwykłe to możesz mieć problemy z wsadzeniem tego ale to tylko moje przypuszczenia.

Niestety ja tylko widze co w etce jest dla danego silnika ale u mnie np. są 3 różne przeguby o różnej ilości wieloklinów i długości, tam dopiero jest magia w dobraniu odpowiednich bez wcześniejszego sprawdzenia u siebie.

SKF VKJC 5580

SKF VKJC 5525

według tej strony jedyna różnica to średnice przegubów i jakiejś uszczelki. Chyba odpuszczę se teraz przed urlopem, bo ciężko mi będzie zebrać wszystkie części, żeby je wymienić przed urlopem, zrobię to nieszczęsne łożysko i zobaczę co się będzie działo w trasie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...