Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rajmondo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jeżeli chodzi o szklanki i klepanie to moim zdaniem można wlać olej rzadszy od tego co masz. Ja przekonałem się na swojej poprzedniej B4. Na mineralu klepanie szklanek po uruchomieniu przez spory czas. Po wymianie oleju na półsyntetyk Lotosa problem znikł a ja tym autem zrobiłem ok. 100 tyś. - a licho wie ile to auto miało zanim je nabyłem. Dodam, że ku mojemu zdziwieniu motor się nie rozszczelnił. Ponadto trza dodać że wieść gminna niesie, że nie zawsze jak nabywa się olej markowy to taki się znajduje w butelce lub beczce. Dlatego niektóre nasze oleje są naprawdę godne polecenia. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co panowie powiecie o tym do 2.0TFSI?

http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLMOMobil_1_ESP_Formula_5W-30.asp

http://allegro.pl/mobil-1-esp-formula-5w30-5l-nowe-opakowanie-i1241452793.html

czy ten?

http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLMOMobil_1_New_Life_0W-40.asp

http://allegro.pl/mobil-new-life-0w40-5l-niemiecki-nowe-opakowanie-i1241452790.html

Teraz mam Motula 8100 x-clena, ale sporo mi go łyka, wiec chce koniecznie zmienić, choć mam w domu bankę 4.5l tekiego Motula.

Generalnie można zgłupieć: dzwonię do swojego mechanika- sprawdza ETKE i mówi że do mnie 5w30 w specyfikacji 503.00 lub 503.01 i że Mobil powinien być ok i poleca. Dzwonie do ASO, kiedyś mi Pan powiedział że ich nie obchodzi jaki olej zaleje, ma być w specyfikacji 502.00- 505.00 (chyba powiedział ogólnie). Dzwonię dziś a Pan (inny) mi mówi, że specyfikacja 504.00 (w serwisie leją Castrol SLX 5w30, 89 zł/l :gwizdanie:). Natomiast istrukcja obsługi auta mówi: LL 503 00, 504 00, zwykłe przeglądy 501 01, 502 00, 503 00, 504 00. Jak zadzwoniłem do IC i zapytałem o mobil ESP Formula 5w30, a parametrami najbardziej odpowiada, to mi powiedzieli, że to do diesla z PDF i że, katalog zaleca Castrola Edge 5w30, później Castrola 0w40 (jeśli nie pomyliłem) a następnie Mobila 5w30 (chu.. go wie jakiego) :mysli:

WTF :(

Ja skłaniałbym się do tego Mobila 1 ESP Formula 5w30, co sądzicie? Jeździ ktoś na czymś takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadto instrukcja do 2.0 TFSI 200PS podaje klasę ACEA A2 lub A3.

Mobil ESP ma ACEA C2/C3, A3/B3/B4 oraz ACEA (spełnia wymogi testu silników) A5/B5

Poza tym Mobil 1 ESP Formula 5W-30 posiada następujące dopuszczenia producentów:

Volkswagen (silniki benzynowe /silniki Diesla) 504 00 / 507 00 oraz

Zalecany również do użytku w następujących aplikacjach :

Volkswagen (silniki benzynowe) 502 00 / 503 00 / 503 01

Volkswagen (silniki Diesla) 505 01/ 505 00 / 506 00 / 506 01

Czyli można śmiało lać? Z tego co widzę, to cieszy się popularnością bardziej u "dieslowców", pewnie z racji ochrony PDF'a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeździ ktoś na takim oleju?: Shell Helix ULTRA EXTRA 5W30 (507.00)

Tu coś o nim: http://www.olejesamochodowe.com.pl/go/_info/?user_id=HEUE5&lang=pl

Mi to mechanik polecił do mojego 1.8T BFB. Czy jest coś lepszego???

Dodam że w Niemcowni auto latał o na tym samym oleju wiec chyba powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mobil 1 5W50 jest syntetykiem przeznaczonym głównie do silników doładowanych - sam jeździłem na nim Corradem G60 204PS. Ten drugi to Mobil S, nie Mobil 1, czyli nie jest pełną gębą olejem syntetycznym, a olejem stworzonym w oparciu o technologię syntetyczną. Nigdzie na stronie Mobila nie jest nazwany olejem syntetycznym.

Do mojego 2.4 producent zaleca w instrukcji olej VW500.00 lub VW502.00 czyli 10W40 lub 5W40. Myślę, że do 2.8 jest podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jadę na wymianę oleju silnikowego, pierwszy raz tym samochodem. Patrzę dziś do książeczki, którą otrzymałem od gościa, który sprowadził samochód z Niemiec i przygotowywał go do jazdy (olej, filtry, klocki, rozrząd - pasek, rolka, napinacz), a tam pisze, ze wymieniono olej na Shell 15W40. Według danych, które znalazłem to jest to zwykły olej mineralny. :frown:

Jakim olejem mam zalać jutro? Pełen syntetyk chyba nie jest najlepszym pomysłem - czytałem, że taka zmiana może zaszkodzić silnikowi. Wlać półsyntetyk? Dziś dzwoniłem, mają Mobil, Elf, Castrol, Shell, Shell z beczki - który?

Do 1.8T to tylko pełny syntetyk. Nie lej Castrolla bo to przereklamowana porarzka :thumbdown: Shella leją od nowości do tych silników i to bym radził Ci zalać. Lej 5W30 bez żadnych obaw- jak z motorem wszystko ok. to nic nie powinno się dziać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mobil 1 5W50 jest syntetykiem przeznaczonym głównie do silników doładowanych - sam jeździłem na nim Corradem G60 204PS. Ten drugi to Mobil S, nie Mobil 1, czyli nie jest pełną gębą olejem syntetycznym, a olejem stworzonym w oparciu o technologię syntetyczną. Nigdzie na stronie Mobila nie jest nazwany olejem syntetycznym.

Do mojego 2.4 producent zaleca w instrukcji olej VW500.00 lub VW502.00 czyli 10W40 lub 5W40. Myślę, że do 2.8 jest podobnie.

zawsze po "w" jest temperatura otoczenia w jakies olej sie sprawdza tak przynajmniej wyczytalem, ale wniosek z tego jest taki ze pelny syntetyk to mobil 1 5w50 wiec to jest chyba najlepsze rozwiazanie, tym bardziej ze jest to olej bardzo polecany na streetracingu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie takie pytanie mam ...

ile oleju wchodzi do 1.8/1.8 T ?

i co sądzicie o tym oleju ?

http://allegro.pl/mobil-2000-x1-10w40-5l-super-s-formula-s-i1255894015.html

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie takie pytanie mam ...

ile oleju wchodzi do 1.8/1.8 T ?

i co sądzicie o tym oleju ?

http://allegro.pl/mobil-2000-x1-10w40-5l-super-s-formula-s-i1255894015.html

:hi:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=97242.0

jesli chodzi o olej to lej Motula 8100 X-cessa. Dzik z forum ma teraz promocje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanko jeździe teraz na castrolu 10w40 :sick3: i chce go zmienić na MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W40 dobry wybór czy nie bardzo?? :hi:

mój przebieg 230 308

zmieniaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie za 100 punktów. Co sadzicie o niesamowicie niskich cenach olejów półsyntetycznych różnych marek sprzedawanych na allegro. Za niecałe 70zł można dostać tam ze 4 litry oleju? Czy ktoś już z was testował taki olej, bo wydaje mi się że są to oleje przelewane z beczki lub rozcieńczane... Od czego zależy taka niska cena??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co powiecie na temat TOTALA ... coraz więcej go na polskim rynku tylko czy warto ... może ktoś miał już jakieś doświadczenie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...