Dev Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Czy może byc olej 5w40?do silnika 1,6 benzyna? do Twojego auta spokojnie wystarczy 10w40
cannondale Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Czy może byc olej 5w40?do silnika 1,6 benzyna? do Twojego auta spokojnie wystarczy 10w40 Tak,ale pewien mechanik już wlał mi 5W40 i zastanawiam sie czy dobrze zrobił
Dev Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 jak silnik zdrowy to nie ma sie czym przejmowac
cannondale Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 jak silnik zdrowy to nie ma sie czym przejmowac A jest sie czym przejmować?bo jeżeli olej jest nie odpowiedni do tego silnika to go zmienimy jeszcze raz
Copywriter Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Ponawiam pytanie, gdyż nikt nie odpisał: Mam zalany w tej chwili (przez poprzedniego właściciela jakieś 700km temu) Platinum mineralny. Wóz jak w opisie. Audi A4, 1.6 ADP, przebieg wg licznika 140 tysi, wg. mnie jakies 200;] Czy jak wleję Mobila to się rozczelni? Co robić? Pojezdzic na tym czy zmienić?
tomasN95 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Witam użytkowników dużo czytałem o olejach, wasze opinie i zdecydowałem sie na Castrol Magnatec 10w40(auto sprowadzone i niewiem jakim olejem było zalane) po przejechaniu około 500km coś zaczeło mi stukać z lewej strony silnika (tak jakby pod klawiaturą) ale tylko w tedy gdy silnik ma swoją temp. i tylko na biegu jałowym,mechanik mówi że to nic tkiego bo nie stracił mocy itd. sam zauważyłem że stej strony zaczoł mi wyciekać olej wię napewno uszczelka do wymiany. Czy wymiana oleju na Mobil1 może coś zmienić i co to za stukanie? pozdrawiam
Skaza86 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Witam a ja mam takie male pytanie mam silnik 1.8T i zalalem pelen syntetyk mobila a klekotanie na zimnym silniku nie ustalo czy to znaczy ze mam te hydrauliczne regulatory do wymiany czy wlac inny olej np pol syntetyk zeby go uciszyc?? Ale wtedy co z turbina ?? Wiem ze powinna byc ona smarowana olejem 5W40
bigos_s Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Ponawiam pytanie, gdyż nikt nie odpisał: Mam zalany w tej chwili (przez poprzedniego właściciela jakieś 700km temu) Platinum mineralny. Wóz jak w opisie. Audi A4, 1.6 ADP, przebieg wg licznika 140 tysi, wg. mnie jakies 200;] Czy jak wleję Mobila to się rozczelni? Co robić? Pojezdzic na tym czy zmienić? Pisząc Mobila jaka oliwę konkretnie masz na myśli? [ ?W? ] Jak bym miał zalanego u siebie 700km temu syntetyka to bym go wymienił na jakiegoś dobrego 10W40 i bacznie obserwował zachowanie silnika. Skoro przejechałeś dopiero 700 km swoim autem to zapewne masz jeszcze kontakt do poprzedniego właściciela. Zapytaj dlaczego wlał syntetyka i co było przyczyna ? może Ci powie No i co wlewał wcześniej przed tą ostatnią wymiana oleju kiedy to wlał to do Twojego auta.
Copywriter Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Teraz to juz raczej woda po ogórach. Pytanie co wlać? Skoro mam minerał w środku, to czy się nie rozszczelni?
bigos_s Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 No tutaj to raczej możemy sobie jedynie pogdybać. Jeżeli ma przejechane tylko 700km na syntetyku to raczej nie powinno nic złego się stać RACZEJ I Jeżeli sprawa by dotyczyła mnie i mojego ADP to bym zaryzykował i wymienił na dobry 10W40 ostrożnie pojeździł nie wysilając silnika, był wyczulony na zachowanie,odgłosy itp. no i oczywiście częściej obserwował poziom olejum.[br]Dopisany: 26 Kwiecień 2009, 13:50__________________________________________________________________________________________________ zerknij i znielub na tyle minerała by go wymienić http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adr_jak_nie_uzytkowac_silnika_smola_w_silniku_przyczyna_olej_mineralny-t30202.0.html
VR6 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Witam użytkowników dużo czytałem o olejach, wasze opinie i zdecydowałem sie na Castrol Magnatec 10w40(auto sprowadzone i niewiem jakim olejem było zalane) po przejechaniu około 500km coś zaczeło mi stukać z lewej strony silnika (tak jakby pod klawiaturą) ale tylko w tedy gdy silnik ma swoją temp. i tylko na biegu jałowym,mechanik mówi że to nic tkiego bo nie stracił mocy itd. sam zauważyłem że stej strony zaczoł mi wyciekać olej wię napewno uszczelka do wymiany. Czy wymiana oleju na Mobil1 może coś zmienić i co to za stukanie? pozdrawiam kolego drogi to stukanie to moga byc zaworki :/ a teraz ja sie troche dodam co mam mam a4 1.8T gdy ja bralem miala 212k na liczniku (w zeszlym roku) oczywiscie ze licznik krecony i miala z 280 ale pieknie cykala , teraz licznikowo mam 225 k Wymienilem jej rozrzad , wszystkie rolki napinacz pasek na ori wszystko bosha , ale zrobilem blad bo nie wymienilem oleju ifiltrow . Czytalem stronke od samego poczatku az to tąd . Jak wielu z was koledzy poprzednicy nie wiem co mialem zalane konkretnie do silnika , dyndała tylko jakas karteczka filrmy Emka oil - niemiecki olej . Wymieniany byl przy 190k a na odwrocie niewyraznie napisane ale chyba longlife . Szilnik pracuje ladni , cykanie jak w innych , nie wiem czy taki rzewrazliwiony jestem ale czasem sl\ysze takie dziwne bulgotanie stukanie po lewej stronie silnika jak sie stoi przy chlodnicy , mechanik mowi ze nic nie slyszy ze le[piej zebym sprawdzil jaki olej jest , okazalo sie ze pierdzielony jest czarny . Z racji tego ze mam turbinke ktora ladnie chodzi pasowalozalac by jakims dobrym syntetykiem 5w40 lub 5w30 tu sklaniam sie ku jakiemus motulowi albo elf ldx 5w40 . Mechanior mowi zebym zalal jakimkolwiek polsyntetykiem 10w40. mam tu ksiazke serwisowa ostatnia pieczoatka i badanie bylo 07.03.2005 i przebieg 153925 km , a na wizytowce jakby tej firmu emka oil rok 2007 i 190tys. W tej ksiazce nie jest napisane jaki olej zostal wlewany wiec zadzwonie jutro do aso i poprosze ich o sprawdzenie co tam bylo lane w tych servisach . Nadmienione sa specyfikacje olejow VW 503.00 benzin i VW 503.01 turbo benzin - moze komus przyda sie to info no panowie prosze o jakies porady troche sie waham na 5w40 ale wczesniej silnik oczyscic jakims plynem do tego sluzacym no ale czekam na osąd Dzis bylem w ASO Audi , "Auto Zasada" kolo nadarzyna . Poprosilem o sprawdzenie histori auta - wydrukowali mi wsio co najwazniejsze za free wiem wszystko co bylo robione w serwisie i dowiedzialem sie jaki olej mam lany ))) 5W30 long life II :kox:i co najwazniejsze z czego sie niesamowicie ciesze mam niekrecony licznik w/g ksiazki serwisowej i ghistori napraw auta :) takze polecam pytac sie wlasnie tam nic nie kosztuje a wiele sie mozna o autku dowiedziec
zaba84 Opublikowano 3 Maja 2009 Opublikowano 3 Maja 2009 panowie a jak mam takie pyt. zbliza mi sie wymiana oleju.... Aktualnie mam zalany MOTUL 5w40 czyli syntetyk... auto ma najechane 199tys z hakiem i zastanawiam sie czy lac nadal syntetyk czy moze przejsc juz na polsyntetyk... dodam ze autko oleju nie lyka wiec chyba jest wszystko OK, nawet mierzylem sobie ostatnio kompresje na cylindrach i jest po 13z haczykiem na karzdym.... Co proponujecie?
endriuu Opublikowano 3 Maja 2009 Opublikowano 3 Maja 2009 jesli jest ok to po co zmieniac???? lej motula syntetyk i bedzie dżi.
VR6 Opublikowano 4 Maja 2009 Opublikowano 4 Maja 2009 kolego w aso audi zasada powiedzieli mi ze do takich aut oni tylko syntetyki leja nawet jak autko ma 200 z hakiem przejechane tez lej syntetyk , jak na nim jezdziles to jezdzij dalej nic sie nie stanie , audi robią konkretne silniki
joho Opublikowano 9 Maja 2009 Opublikowano 9 Maja 2009 witam mam a4 b5 1.6 z niemiec. Wlany jest do niej olej ARAL 5w-40, radzicie kupic taki sam olej czy inny syntetyk? a moze lepiej polsyntetyk? samochod ma 143 tys przebiegu, raczej oryginalny. dzieki za pomoc
endriuu Opublikowano 9 Maja 2009 Opublikowano 9 Maja 2009 witam mam a4 b5 1.6 z niemiec. Wlany jest do niej olej ARAL 5w-40, radzicie kupic taki sam olej czy inny syntetyk? a moze lepiej polsyntetyk? samochod ma 143 tys przebiegu, raczej oryginalny. dzieki za pomoc co to znaczy "raczej" oryginalny?? albo jest pewnosc, ze ori albo nie. Lej MOTULa 5w40
19Martin86 Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 Witam, ok. tydzień temu kupiłęm audi A4 B5 AEB 1.8T 1998r z niemiec. Teraz zamierzam zrobić rozrząd i wymienic olej. Od początku lany był olej Arial High Tronic SAE 5W40. Auto ma przejechane 200tys. Jaki wy "fachowcy" radzilibyście mi wlać do niego olej? Bo ja szczerze to nie za bardzo sie znam, a nie chciałbym żeby coś sie zaczęło psuć :/ Z góry dzięki za wszystkie wypowiedzi!! Pozdrawiam all używtkowników
endriuu Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 Pozdrawiamy nowego użytkownika forum Lej MOTULa 5w40. spokojnie mozesz zostac przy syntetyku.
KartofeL Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 Jaki lać olej? Mam teraz zalany Castrol Edge 5W 30 (przed nim nie wiem jaki byl zalany, była tylko butelka po mineralu w bagażniku ale pewnie chandlarze dolewali coś na szybko) no i bierze mi ten olej, ale tak dziwnie, najwpierw długo nic nie bierze a pozniej 750ml od razu schodzi. Więc na 15 000 km dolałem chyba z 5l. I teraz chce zmienić na gęstszy, tylko jaki? Carstrol Edge 10W 60 (pełny sysntetyk) czy Castrol Magnatec 10W 40 (półsyntetyk), a może jakiś inny?
endriuu Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 5L na 15000 to juz sporo. zalej półsyntetykiem i sprawdz co jest przyczyna brania oleju. moze gdzies wycieka np. przy wale korbowym? jaki masz przebieg? cos czuje ze kolo 250 000km.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się