Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rajmondo

Rekomendowane odpowiedzi

co do rozszczelnienia silnika to najprawdopodobniej może chodzić o uszczelki, uszczelniacze, ale słyszałem, że te samochody mają zrobione uszczelki z nowoczesnych komponentów i nie powinno się nic dziać, ja mam przejechane ok 250.000 śmigam na mineralu Castrol GTX Magnatec High Milage, lałem wcześniej no mazdy 323 BG i cyka jak szwajcar pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie czyli podsumowując : A4 zalewamy olejem półsyntetycznym Mobil 1 lub Lotosem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musti z półsyntetykiem się zgodzę bo to prawdopodobnie najbezpieczniejszy wybór ale co do firmy to różnie - ja wlałem Motula (nie wiedziałem co było lane wcześniej) i jestem zadowolony :good: i już przy nim zostanę.

Wybór firmy sprawa indywidualna i raczej nie możemy jednoznacznie stwierdzić że Mobil1 i Lotos są CACY a cała reszta BE :wink4: Kwestia ile chcemy przeznaczać PLNów na nasze :a4fan: i jak o nie dbać :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktos z was jezdzi moze na oleju MIDLAND dawny i sławny QUAKER ?

taki zalewamy do subaru ale przyjezdzaja po niego takze inni klienci. duzo jest taksówkarzy którzy na nich jezdza kupuja to jak swieze bułeczki i robia duze przebiegi.

jesli ktos go uzytkuje to niech sie pochwali jak działa np. na PD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używałem przez 6 lat jak miałem benzynke potem benzynke z LPG i zacząłem jak nazywał sie quaker a potem lałem midland nawet do ostatniego auta Volvo V40 TDI i byłem mega zadowolony....zmiany co 12-15 tys :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem właśnie Mobila 10/40 i narazie jest cisza,nie moge więcej powiedzieć bo to dopiero początek jazdy.

Moge polecić środek który sie nazywa BILSTEIN czy jakoś tak,do konserwacji silnika przy wymianie oleju,lałem go wcześniej do seata teraz wlałem tu i naprawde słychać różnice w kulturze pracy silnika.

Kupiłem to w sklepie motoryzacyjnym,napewno ktoś z was coś o tym wie,nie na żadnym allegro.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomóżcie!!!

Mam A4 98 rok 1,8T i jeżdżę na syntetyku (mobil1 15w50 lub coś takiego-nie pamietam dokładnie) i ostatnio zaczynam słyszeć klawiature jak silnik jest zimny lub jest mocno zagrzany ;(. A gdy temperatura silnika jest optymalna to chodzi jak malinka. I tu pytanie do was koledzy: czy dalej jeździć na syntetyku czy zmieniać na półsyntetyk????? :mysli: Woli ścisłości mam przejechane 245tyś km i według książek serwisowych od samego początku jeżdziła na syntetyku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomóżcie!!!

Mam A4 98 rok 1,8T i jeżdżę na syntetyku (mobil1 15w50 lub coś takiego-nie pamietam dokładnie) i ostatnio zaczynam słyszeć klawiature jak silnik jest zimny lub jest mocno zagrzany ;(. A gdy temperatura silnika jest optymalna to chodzi jak malinka. I tu pytanie do was koledzy: czy dalej jeździć na syntetyku czy zmieniać na półsyntetyk????? :mysli: Woli ścisłości mam przejechane 245tyś km i według książek serwisowych od samego początku jeżdziła na syntetyku.

miałem to samo mozliwe ze juz popychacze siadaja przy tym silniki i o takim przebiegu jest to raczej normalne zjawisko. zastosuj midland ale dalej o takiej samej lepkosci co stosujesz .jesli nie masz wycieków lub rozsczelnien to zalewaj tej samej gestosci.najgorzej jak na ciepłym słychac klawiaturke.midland bdb smaruje na mocno rozgrzanych silnikach zalewamy do go subaru o róznych mocach od 150-310KM i powyzej.i jest malinka

raczej nie baw sie w gęstrzy olej.pewnie bedziesz musiał sie liczyc z wymiana szklanek.jak bedziesz planował wymiane szklanek to zastanów sie o wyczyszczeniu miski olejowej i smoka który tam sie znajduje ale wtedy gdy zapala sie kontrolka oleju.spróbuj zalać Midland a pozniej sam zobaczysz jaki to przyniesie rezultat.olej bedzie ciebie kosztował zdecydowanie mniej naprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem czy to widzieliście

http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

daje do myślenia :mysli:

taaaaa..... widziałem.....

było szeroko opisywane na www.streetracing.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem czy to widzieliście

http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

daje do myślenia :mysli:

wydaje mi sie ze to zwyczajnie reklama olejow penrite i kilku innych. w zaleznosci kto ile zaplacil taki mial wynik.

amerykanie to dosyc szczegolny narod. najlepiej swiadczy ich reakcja na sluchowisko wg powiesci Wells`a.. :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie! Panowie! Amerykanie z czystą reklamą wyjeżdżają :thumbdown: choć jest to prawda że taxiarze, kierowcy cieżaróek używają tych mało znanych firm i mi zachwalali motula (że dużo zaoszczędzę na naprawach)

Panowie! poruszcie inny temat.. olej z beczki czy z butelki???

naprawdę wiele osób jest tu nieuświadomionych..

Chyba nie trzeba się długo zastanawiać nad tym??różnica w cenie chyba widoczna!

co do lotosa to może aż z tą jakością nie będzie tragedii ale jeżeli chodzi o Mobila to tylko butelka!

Ja mam przebieg 100tys w swoim benzyniaku, silniczek pracuje jak nowy ale przechodzę z syntetyka Mobil na połsyn. Lotosa z butelki i po rozmowie z wieloma majstrami i taxiarzami wiem że to bedzie najlepszy wybór jeżeli chodzi o stosunek jakości do ceny!

aha ci zacni Panowie mi mówili że niby książkowo można jeździć 15 tys, na półsyntetyku ale jak ktoś nie katuje samochodu to może co 12 tys zmieniać a jeżeli ktoś ma ciężką nogę i jeździ po mieście to żeby zmieniał co 10tys dlatego że w naszym kraju paliwa są lipnej jakości i to właśnie paliwo ma też duży wpływ na zużycie naszego oleju. :good:

Także Niemcy niech jeżdża na Mobilu co 15 tys a my na Lotosie co 12 tys :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im wiecej czytam na naszym forum na temat olei tym mniej wiem. Np. jak się ma specyfikacja VW 502.00 i 505.00 do siebie w praktyce? Czy widział ktoś półsyntetyk z normą 502.00? Bo ja nie. (a jest niby) I w końcu czym zalewać i przy jakim przebiegu? Oczywiście dodatkowo dochodzi historia olei używanych wcześniej w aucie no i robi się galimatias.... pojęcia nie mam co byłoby najlepiej u mnie wlać.

1. Po kupnie auta (115.000) miałem wlane wg karteczki na silniku Mobil 1 5W-30 (ostatnia zmiana była wtedy przy 102.000)

2. Zalałem motorek przy 117.000 nowiutkim Shellem Ultra Helixem 5W-30

3. Ponieważ auto żarło olej jak głupie (1l na ok. 900-1200km - w zależności od stylu jazdy) to mechanik doradził mi zmianę na półsyntetyk, więc:

4. Przy 120.000 wlałem Mobila 10W-40 (spec. 505.00) - i tak jeżdze.... olej pali dalej ale teraz ok. 1l na 3000km (głównie jeżdze po mieście) wiec poprawa jest

5. Czy to dobrze ze zamiast syntetyka jest polsyntentyk? specyfikacja nie odpowiada zaleceniom producenta !!! Troche mnie to martwi

6. Co wlac i kiedy na nastepnym przegladzie?? chyba ten 10w40 byłoby dobrze ale ta niewłasciwa specyfikacja :( :(

ehhh za duzo tych pytan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. jak się ma specyfikacja VW 502.00 i 505.00 do siebie w praktyce?

VW 502 00 - Oleje lekkiego biegu do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach, VW 505 00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez turbodoładowania

Masz silnik benzynowy więc szukaj oleju z normą VW 502.00 Ja też nie spotkałem się z półsyntezą 502.00 Zamiast wlewać coraz gęstszy olej sprawdź dlaczego silnik pobiera tak dużo oliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...