kiko79 Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 ostatecznie jazda samochodem po ziemi nie jest startem w kosmos, rozpatrywanie wszystkich parametrów i rozbieranie oleju na czynniki pierwsze jest kompletnie bez sensu. Poza tym nie mamy w Polsce spadków temperatury poniżej 40 stopni. Więc nie zawracajmy sobie głowy wynalazkami, tylko kierujmy się normami wyznaczonymi przez producenta samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaMpakiet Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 kiko dla mnie mozesz lac co tylko chcesz, ja lubie wiedziec cos wiecej o olejach, i lubie grzebac w kartach i parametrach , ten film olejowy ktory okresliles jako "filtr" w tej zawrotnej mocy 131 ps nie jest potrzebny tym bardziej na zime, Elendir pytal o 5w50 uwazam ze to kiepski pomysl, tak samo jak zmienianie olejow na gestrze jak zaczynaja sie wieksze ubytki, wiec nie spinaj sie jak nie masz zbytnio nic ciekawego do przekazania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiko79 Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 przepraszam za filtr, chodziło oczywiście o film olejowy. Cóż to samo mozna powiedzieć o laniu oleju 0W zima kiedy temperatura spada do zawrotnych -10C, podczas kiedy 5W przestaje płynąc przy -35 a nawet -42C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pirat567 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Witam moje Audi 2.4 z instalacją gazową ma przejechane blisko 200 tyś. kilometrów. Jeżdżę na mobilu 5W50 ale chyba za dużo pobiera tego oleju bo aż od 3 do 4 litrów na 10 tyś. raczej to nie jest dopuszczalna norma?! I zastanawiam się nad zmianą na MOTUL 5w40 lub 5w50?? Czy lepiej będzię jak zaleję go tym razem olejem półsyntetycznym? Co o tym myślicie??? W razie czego proszę o pomoc na priv... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Zmiana oleju nic nie zmieni Silnik wymaga juz remontu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pirat567 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Ale nie stracił nic na mocy.. wszystko jest ok... Czy wymaga remontu to chyba już stwierdzi analiza spalin....???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 2.4 v6 maja problemy z olejem Zwykle uszczelnienia padaja w głowicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proxyl Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Witam Lał ktoś motul specific 5w40?, taki mi się trafił a do tej pory x-cess'a lałem. jakaś różnica w tych oliwach jest? pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Specyfic jest do diesla z PD do benzyny w zupelnosci wystarczy xcess Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proxyl Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 dzięki, ale norme 502.00 spełnia a skoro go już mam w bagażniku to mam zamiar zalać, chyba nie powinien namieszać? potem wrócę na xcess'a bo dobrze mi z nim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 nikt Ci nie broni ale Specyfic jest drożyszy i nic lepszego nie zrobi dla silnika od zwykłego xcessa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabanmat Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Różnica pomiędzy X-Cessem a Specifickiem 5W40 jest taka... Specific ma normę dla pompowtryskiwaczy. Specific jest oliwą typu Mid Saps. X-Cess jest oliwą typu Full Saps. Ma większe TBN (zdolności czyszcząco dyspergujące) Ma więcej życiodajnych związków (fosfor, siarka) w które Specific jest uboższy, ze względu na przeznaczenie na nowszą generację silników. Ma większą lepkość od Specifica (na papierze) Lej X-Cessa do Twojego motoru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proxyl Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Pytałem bo oleju nie znam i do aeb nie lałem. Dostałem go przez pomyłkę/przypadek w cenie xcass'a więc kryterium ceny tym razem nie istnieje ważne są skutki dla motoru więc zalać czy zamienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabanmat Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Powiem tak... możesz lać oba (bo z grubsza to jeden wuj) lecz X-Cess będzie odpowiedniejszą oliwą. Jak masz to gdzieś odsyłać.. płacić za przesyłkę to zalej Specifica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pirat567 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 W Takim razie jakim olejem mógłbym zalać swoją 2.4 V6 przy przebiegu prawie 200tyś... przypominam że aktualnie jeżdzę na mobilu 5w50 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jihaad Opublikowano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 5w50 albo 10w60 i silnik do remontu. I nie powtarzaj się z tym przebiegiem, bo nie ma on znaczenia, a poza tym jest na 99% nieprawdziwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proxyl Opublikowano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 analiza spalin coś tam powie ale nie czy masz remontować a już na pewno nie co. Takich ubytków oleju jakie masz nie zatkasz zmianą oleju. Znajdź ogarniętego mechanika a ten jeśli jest poważny to powie co robić jak obejrzy silnik - od środka. Masz tam 30 zaworów jak każdy ma sparciały uszczelniacz i po trochu popuszcza to nawet mocnego kopcenie nie zauważysz a oleju ubędzie. Z autopsji 1.8t brało 1l na 1000km, wydałem prawie 3tys na uszczelniacze i prowadnice, zregenerowanie turba, nowe pierścionki, plan głowicy i po poskładaniu ciesze się jazdą na syntetyku 5w40 i miedzy wymianami nie dolewam przy przebiegu na liczniku 300 000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seikokilla Opublikowano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 2.4 v6 maja problemy z olejemZwykle uszczelnienia padaja w głowicy Oj niestety prawda :mad: Wysyłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POWER-KRIS Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 http://www.kolegaberlin.pl/pol_m_Katalog-doboru-oleju-349.html Sony Xperia Tapatalk Pro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Bylo juz cos na temat tego goscia Magazyn ma w DE a potem szmugluje przez granice i puszcza przez poczte polska albo kuriera Nie odprowadza akcyzy w PL i dlatego jest taniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się