Skyliner89 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Wczoraj wymieniałem olej z Mobil S 10W40 na Motul 8100 X-CESS 5W40 i zauważyłem poprawę . Silnik ciszej chodzi i szybciej łapie 90 stopni to chyba dobrze?
pow Opublikowano 22 Czerwca 2010 Opublikowano 22 Czerwca 2010 Przeglądałem ten temat, ale konkretnej informacji nie znalazłem, a potrzebuję rady. Podobnie do autora tematu po sprowadzeniu samochodu mechanik wymienił olej na 15W40 przy stanie 200tyś. teraz szykuje się do zmiany, a że na wakacje mam do zrobienia jakieś 3tyś km to zmiana będzie wcześniej przy jakiś 208tyś. I teraz pytanie czy mogę wrócić do tego co lali przyjaciele Germanie do niego 10w40 (Shell Helix), piszecie, że jeśli długo nie był mineralny to można wrócić do półsyntetyczna, tylko ile to jest to "niedługo".
endriuu Opublikowano 22 Czerwca 2010 Opublikowano 22 Czerwca 2010 ja osobiscie leje syntetyk Motula 8100 od sprowadzenia 3 lata temu. niemcy lali w serwisie Mobila syntetyka. połsyntetyk to minimum dla ADR. najlepiej zalej syntetyk. tylko bez pytan czy sie nie rozszczelni.
djsuchy Opublikowano 23 Czerwca 2010 Opublikowano 23 Czerwca 2010 Tak prześledziłem ten temat i trochę się dziwie niektórym osobom co piszą na temat tych olejów. Po pierwsze dobór oleju nie powinien odbywać się na podstawie przejechanych kilometrów tylko na podstawie stanu silnika i zaleceń producenta. Tak można było powiedzieć 20 lat temu jak jeździły u nas kaszlaki i 125p do których lano jeden olej, a po 100k km silnik wymagał kapitalki. Nie wiem czemu ci mechanicy w kółko trzymają się tych przebiegów i teorii. Była teoria a teraz trochę praktyki, na własnym przykładzie. Zawszę miałem 2 samochody, jeden to niedzielny do picowania, a drugi do zabawy i to ostrej. Moja A-czwóreczka 1.8T ma przejechane ponad 211k, i leje olejek 5w40, i zmieniam od wymiany do wymiany, żadnego dzwonienia, żadnego brania itd. Obecnie mam do zabawy BMW 325i, poprzedni właściciel lał 10w40, a ja od razu 5w40 i tak przez ok 5k km i nic, a jeszcze zmienię na 5w50 bo do driftu trochę odporniejszy trzeba, i nic nie bierze a stan kontroluję przynajmniej raz w tygodniu, dodam że na blacie ma przejechane 270k km a w rzeczywistości kto jego wie. Miałem Mazde 323F 1.8GRSi i poprzedni właściciel też lał 10w40, i ja od razu wymieniłem jak wyżej, i zrobiłem tym autem ok 20k km i też nic, a jaki przebieg miała to nie mam pojęcia, ale rocznik 91 mówił sam za siebie. A teraz najciekawsza historia. Trafiła mi się MAZDA 626 Coupe 2.0 rocznik 87. Poprzedni właściciel lał 15w40, no to ja zmieniłem na 10w40, a po ok 7-8k km zmieniłem na 5w40 bo zacząłem ją upalać. I od wymiany do wymiany brała mi niewiele ponad 1 litr oliwy. A tu ktoś powie że dużo... A ja mu powiem ze te auto miało na liczniku ponad 500k km i było produkowane w latach w których kto mało słyszał o oleju syntetycznym. Kiedyś mi jakiś baran zalał do Vectry A 2.5V6 15w40 bez mojej wiedzy, bo popatrzył na przebieg to mi hydraulika się odezwała. A co do wypowiedzi na temat 15w40, że niby nagar, brudna klawiatura itd. To mnie ciekawi jaki olej tam był, z biedronki? Teraz nie ma takich oleju jak wspominałem wcześniej, tylko on po prostu nie nadaje się na nasze warunki klimatyczne, bo u nas za duże rozpiętości temperatur, a po drugie nowsze silniki są bardziej skomplikowane niż te sprzed 20 laty i mają o wiele więcej delikatnych elementów. Mówią ktoś o rozszczelnieniu silnika, a widziałeś kiedyś coś takiego? od kiedy to olej może silnik rozszczelnić? Zeżre uszczelki? To stan ma znaczenie, a nie olej, jak będzie wyrezana uszczelka to i na minerale będzie ciec. Zapominacie że minerał jest gęstszy w niskich temperaturach a nie w temperaturze 90C czyli normalnej pracy silnika. I nie zapominajmy że nowe silniki są na "ciasno pasowane", wiec co tu może się niby rozszczelnić. Eh ale się rozpisałem;)
ROBERT Opublikowano 24 Czerwca 2010 Opublikowano 24 Czerwca 2010 ... A co do wypowiedzi na temat 15w40, że niby nagar, brudna klawiatura itd. To mnie ciekawi jaki olej tam był, z biedronki? Teraz nie ma takich oleju jak wspominałem wcześniej, tylko on po prostu nie nadaje się na nasze warunki klimatyczne, bo u nas za duże rozpiętości temperatur, a po drugie nowsze silniki są bardziej skomplikowane niż te sprzed 20 laty i mają o wiele więcej delikatnych elementów. Mówią ktoś o rozszczelnieniu silnika, a widziałeś kiedyś coś takiego? od kiedy to olej może silnik rozszczelnić? Zeżre uszczelki? To stan ma znaczenie, a nie olej, jak będzie wyrezana uszczelka to i na minerale będzie ciec. Zapominacie że minerał jest gęstszy w niskich temperaturach a nie w temperaturze 90C czyli normalnej pracy silnika. I nie zapominajmy że nowe silniki są na "ciasno pasowane", wiec co tu może się niby rozszczelnić. ... :oklaski:
mk14_80 Opublikowano 3 Lipca 2010 Opublikowano 3 Lipca 2010 witam ... za miesiąc czeka mnie wymiana oleju , jednak nie wiem na jaki zmienić ;( z kartki przy silniku nie idzie już nic odczytać a w książce serwisowej nie widzę takiej informacji . pytanko więc czym zalać ? ostatni przegląd w Rajchu marzec 2009 przy 104 k , teraz 117k przebiegu . (B6 2003 motor 1.8T/LPG 163 km) prośba o jakieś wskazówki . mk
endriuu Opublikowano 3 Lipca 2010 Opublikowano 3 Lipca 2010 witam ... za miesiąc czeka mnie wymiana oleju , jednak nie wiem na jaki zmienić ;( z kartki przy silniku nie idzie już nic odczytać a w książce serwisowej nie widzę takiej informacji . pytanko więc czym zalać ? ostatni przegląd w Rajchu marzec 2009 przy 104 k , teraz 117k przebiegu . (B6 2003 motor 1.8T/LPG 163 km) prośba o jakieś wskazówki . mk Zalej Motulem Specific 504 00-507 00 5W-30 lub 8100 X-clean + 5W-30
Glovash Opublikowano 3 Lipca 2010 Opublikowano 3 Lipca 2010 Ja mam ciut inne pytanie.. Aktualnie jeżdżę na Castrolu EDGE Sport 10w60 - taki zalał poprzedni właściciel i dostałem od niego bańkę na kolejną wymianę... Czy zostac przy tym oleju czy sprzedać i kupić Motula ? ( w poprzednim aucie jeździłem na 6100 + i byłem zadowolony..) Czy zostawić i wymienić 2 raz na Castrola..? 2 pytanie.. Po ilu km wymienić ten olej... w TDI wymieniałem po 8-9 tys ( bo jak dla mnie był za czarny ), mój ociec twierdzi, że spokojnie 15 tys można jeździć bo są to oleje dobrej jakości i nie wymienia się tak często jak siakieś tanie dziwadła...
endriuu Opublikowano 3 Lipca 2010 Opublikowano 3 Lipca 2010 Powinienes stosowac full syntetyk (turbo). Zalaj Motulem 8100 X-cess 5W-40. Wymieniaj max co 12 tys.
mk14_80 Opublikowano 5 Lipca 2010 Opublikowano 5 Lipca 2010 pytanko czy już ktoś stosował to cudo ? http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-69.html mk
ROBERT Opublikowano 5 Lipca 2010 Opublikowano 5 Lipca 2010 pytanko czy już ktoś stosował to cudo ? http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-69.html mk Chcesz zalać swój silnik tym olejem ???!!!
endriuu Opublikowano 5 Lipca 2010 Opublikowano 5 Lipca 2010 pytanko czy już ktoś stosował to cudo ? http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-69.html mk lej tylko full syntetyk
mk14_80 Opublikowano 5 Lipca 2010 Opublikowano 5 Lipca 2010 pytanko czy już ktoś stosował to cudo ? http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-69.html mk lej tylko full syntetyk no właśnie że nie wiem co lać ... bo nie wiem co jest teraz ... ;( w razie Niemca można mieszać oleje ? mk
ROBERT Opublikowano 7 Lipca 2010 Opublikowano 7 Lipca 2010 no właśnie że nie wiem co lać ... bo nie wiem co jest teraz ... ;( w razie Niemca można mieszać oleje ? mk lej tylko full syntetyk
mk14_80 Opublikowano 7 Lipca 2010 Opublikowano 7 Lipca 2010 no właśnie że nie wiem co lać ... bo nie wiem co jest teraz ... ;( w razie Niemca można mieszać oleje ? mk lej tylko full syntetyk dobra Robert już nie krzycz na mnie tylko co jak w środku jest półsyntetyk lub minerał ??? jeszcze pytanko jaki lać ? castrol mobil czy jakiś inny ? i ile wchodzi w moje cudo ? mk
michalplock Opublikowano 7 Lipca 2010 Opublikowano 7 Lipca 2010 Ile stron tyle wypowedzi... tylko troche stare .. może ktoś mi podpowie coś atualnego, co do mojej Audiczki 1996rok. 1.8 125 KM przelot koło 270 tys. sprowadzona z Włoch. PS. Od razu co do prefiksów ... nie znalazlem na forum nigdzie znaczenia ich, jak są prosze o link bo domyslam sie ze zaraz bedzie kosz.. :/
ROBERT Opublikowano 8 Lipca 2010 Opublikowano 8 Lipca 2010 Ile stron tyle wypowedzi... tylko troche stare .. może ktoś mi podpowie coś atualnego, co do mojej Audiczki 1996rok. 1.8 125 KM przelot koło 270 tys. sprowadzona z Włoch. ... Czemu "stare" ??? Lej co najmniej semisyntetyk, a jak silnik nie bierze znacznych ilości oliwy ani nigdzie z niego nie cieknie to fullsyntetyk, polecam MOTULA lub LIQUI MOLY
moskal Opublikowano 8 Lipca 2010 Opublikowano 8 Lipca 2010 Panowie jestem kilka miesięcy po swapie silnika 1.8T i dotychczas jeździłem na Mobilu 10W-40. gdzies wyczytałem ze olej powinien być inny do jednostek z Turbiną , jaka specyfikacje polecacie ???? przebieg silnika nieznany.
wojci Opublikowano 8 Lipca 2010 Opublikowano 8 Lipca 2010 ja jeżdżę na Mobilu 5W-50 Rally Formula i jest OK
moskal Opublikowano 8 Lipca 2010 Opublikowano 8 Lipca 2010 moge zmienić 10W-40 na 5W-50 ??? jestem ciemny w tych sprawach
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się