andriu16 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Witam! Mam pewien problem. Wiem że takich tematów było już dużo ale nikt nie daje jednozacznej odpowiedzi. Otóż mój BEX rano gdy jest dość wilgotne powietrze to po odpaleniu chwile nierówno pracuje(po przygazowaniu praca sie poprawia) i dość mocno dymi na biało. Po chwili dymienie ustaje. Oczywiście ubywa delikatne płynu natomiast nie ma żadnych innych objawów . Nie ma oczek oleju w płynie, nie ma masła na korku, oleju nie przybywa, auto się nie grzeje. Aha i kolega miał przypae gdy miał pękniętą głowicę to nie miał grzania bo chyba układ się zapowietrzał natomiast u mnie jest ogrzewanie. Byłem u mechanika i na tą chwilę zauważył troche oleju w intercoolerze i zasyfiony zawór odmy więc go wymienił. Myślał że to pomogło bo jak odpalał kilka razy to było wporządku natomiast ja po przejechaniu kilku kilometrów i odpaleniu rano samochodu znowu zauwarzyłem że dymi. Co byście polecali na początek? Rozumiem że przyczyn może być dużo bo albo uszczelka, albo głowica pęknięta a może coś z turbiną? Z góry dziękuję za sugestie. Chciałem już autko sprzedać a tu nagle taki zonk wyszedł i teraz muszę doprowadzić do porządku. Pewnie to znak żeby nie sprzedawać:) Pozdrawiam
aiwer Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Te spaliny jaki mają zapach? Spalonego oleju czy taki słodkawy (czyli płyn chłodniczy)?
drex87 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Kolego zrób test po jeździe odkrec korek od zbiorniczka wyrównawczgo i zobacz czy rano będzie odpala normalnie i czy biały dym ustanie. Jeśli tak będzie to witam w klubie miałem takie same objawy z czasem coraz gorsze po ściagnieciu i głowicy poszła do kosza. Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
andriu16 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Hej dzięki za odpowiedzi. Trochę pojeździłem i płynu nie ubywa aż tak dużo ale mam nowy objaw który wskazywałby jednak na turbinę. Otóż jak próbuję go trochę przycisnąć to szarpie trochę i odcina turbo no i wtedy już po jeździe. Trzeba zgasić żeby tryb awaryjny skasować i znowu to samo. Dodatkowo na turbinie biały nalot. Myślicie że turbo do regeneracji czy jakieś uszczelniacze? A może wogóle coś gorszego?
aiwer Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Jak ci odcina doładowanie to do sprawdzenia n75 oraz DV. U mnie tez odcinało i n75 był zapchany syfem. Przeczyscilem i auto teraz lata jak powinno.Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
andriu16 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2017 2 godziny temu, aiwer napisał: Jak ci odcina doładowanie to do sprawdzenia n75 oraz DV. U mnie tez odcinało i n75 był zapchany syfem. Przeczyscilem i auto teraz lata jak powinno. Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk A jak znaleźć te zawory? Ale czy to byłoby przyczyną ubywania płynu i tego białego nalotu?
przem8 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 6 minut temu, andriu16 napisał: Ale czy to byłoby przyczyną ubywania płynu i tego białego nalotu? A nie puszcza Ci czasem przewód doprowadzający płyn do turbo? Jak wiadomo płyn chłodniczy po odparowaniu zostawia biały nalot. Zrób przynajmniej log 115+118 to będzie widać jak się turbo zachowuje.
aiwer Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 No jeżeli masz biały nalot od płynu przy turbo to znaczy ze masz wyciek. Tak jak kolega wyżej pisze, sprawdź przewód doprowadzający płyn chłodniczy do turbo.Zawor DV znajdziesz pod rura od przepływomierza do turbo. Idą do ni go dwa grube przewody gumowy i jeden cieniutki. Dojście od dołu.Zawór n75 zobaczysz jak zdejmiesz dolot powietrza do filtra powietrza. Do zaworu idą dwa cienkie przewodu gumowe i wtyczka bo żarowe ferowanymi jest elektronicznie. Zawór jest na rurze od przepływomierza do turbo.W sumie jak ściągniesz ta rurę od przepływami do turbo to będziesz miał dostęp zarówno do DV, n75 i zobaczysz wirnik od turbo. Będziesz mógł sprawdzić czy nie ma luzów.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
andriu16 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Hej. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Niestety garażowe warunki mam tylko w weekend natomiast na tyg. nie mam jak tego sprawdzić dlatego muszę oddać do mechanika. Dam znać co było przyczyną choć na początku obstawiałem uszczelkę do momentu gdy turbina zaczęła szwankować. Komplet logów robiłem właśnie przed samą awarią i w sumie nie wiem czy właśnie przy robieniu logów nie powstała awarią. Logi wrzucałem już i w sumie nic z nich nie wynikało poza brakiem korekcji przez drugą sondę ale to błąd gościa który programowo mi to robił. Logi z przed awarii: http://vaglog.pl/log-002_033_031_osSM3.html http://vaglog.pl/log-003_020_031_JwyUWx.html http://vaglog.pl/log-115_118_du9GN.html
bastiv40 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Czekam na info, bo u mnie podobne rzeczy zaczynają się dziać, tj. dymienie i nierówna praca. Turbo nie odcina, ale słychać świst podczas przyspieszania.
aiwer Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Świst może oznaczać też nieszczelność lub powoli umierającą turbinę. Jak macie nieszczelność to silnik może nierówno pracować - zaciąga lewe powietrze.
bastiv40 Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Opublikowano 21 Sierpnia 2017 (edytowane) Wczoraj doszło delikatniejsze dymienie również na postoju, po jeździe (na blacie 90st.). Podczas jazdy w lusterkach nic nie widzę. Zapach dymu nie jest jakiś nieprzyjemny, a czy słodki? Nie wiem, ale chyba nie. Przed kupnem zrobiony test na obecność CO2 - negatywny, więc wstępnie wykluczyłem uszczelkę. Płynu nie ubywa (a przynajmniej nie do wychwycenia). Edytowane 21 Sierpnia 2017 przez bastiv40
andriu16 Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Może dymi bo powoli bierze olej przez turbo?i płynu nie będzie ubywać. Kiedyś w Leonie TDI zaciągnęło mi olej przez turbo i pogięło korbowody. A ile może kosztować kompleksową regeneracja turbo?
aiwer Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Regeneracja w okolicach 1000zł. Jak na postoju trochę ci kopci to pewnie pada turbina. Na razie dolewaj oleju i śmigaj.
bastiv40 Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Jeszcze chodzą mi po głowie uszczelniacze zaworowe. Trochę podobnie to wygląda jak tutaj: No nic, bez zajrzenia co tam się dzieje to można tak wróżyć.
andriu16 Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2017 U mnie dymi tak samo jak na filmiku... Już sam nie wiem czy na regeneracji turbo się skończy czy jeszcze coś dojdzie
andriu16 Opublikowano 13 Września 2017 Autor Opublikowano 13 Września 2017 minęło trochę czasu i mogę wam opowiedzieć co z tym dymieniem. No i jeszcze zapytać o parę rzeczy. Okazało się że z turbiną nie jest najgorzej ale do regeneracji poszła. Uszkodzony wałek w kanale olejowym. Ponoć był porysowany tak jakby coś z olejem się dostało do turbo. Po regeneracji turbiny autko odebrałem i .... dalej dymi. Pojeździłem troche na gazie troche na benzynie i okazuje się że na benzynie dymi mniej. Dzwoniłem dzisiaj do gazownika i powiedział mi że w parowniku nie ma możliwości mieszania się gazu z płynem ale po chwili zmienił zdanie jak powiedziałem mu że mam reduktor BRC Genius MAX. Powiedział że w tym reduktorze jest możliwość mieszania bo jest jakaś membrana. Co wy na to? Może to być prawda?
aiwer Opublikowano 14 Września 2017 Opublikowano 14 Września 2017 (edytowane) Przez każdy reduktor płynie płyn chłodniczy więc oczywiście jest możliwość że się dostanie do gazu ale na prawde bardzo mało prawdopodobne. Dla pewności możesz odpiąć (na zgaszonym silniku) wężyk gazowy od reduktora do filtra fazy lotnej i zobaczy czy masz tam ślady płynu chłodniczego. Wystarczy, że ściągniesz jedną opaskę i już będziesz wiedział czy to przez reduktor. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edytowane 14 Września 2017 przez aiwer
andriu16 Opublikowano 14 Września 2017 Autor Opublikowano 14 Września 2017 No ponoć nie każdy ma te kanały podzielone tylko gumowym elementem
aiwer Opublikowano 14 Września 2017 Opublikowano 14 Września 2017 W sumie to jak sobie przypomnę jak regenerowałem swój reduktor to faktycznie płyn płynie ale komora gazowa i chłodnicza nie były połączone. Nie wiem jak w bęc ale kme na pewno nie. Skoro twój gazownik twierdzi ze przy tym reduktorze jest to możliwe to sprawdź tak jak pisałem. Będzie wiadomo czy puszczę płyn czy nie.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się