Bigbed Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Tak benzyna. Mozna sprawdzic sonde vagiem? Jak spawdzic pompę?
was002 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 (edytowane) sprawdź na rozgrzanym silniku kanał 032 (normalnie, na biegu jałowym, te wartości się ustalają w trakcie jazdy i zostają do czasu zgaszenia silnika). Cytuj NIESZCZELNOŚCI W DOLOCIE Jakiekolwiek nieszczelności w dolocie objawiać się będą przede wszystkim spadkiem mocy. Przy okazji problemom może towarzyszyć wydobywający się z okolic silnika dźwięk ulatującego powietrza (syk, świst, szum). Diagnozę elektroniczną można przeprowadzić podglądając korekcje na kanale 032 bloku pomiarowego silnika. Jeśli wartości w pierwszych dwóch kanałach bloku 32 są ujemne (osiągające np. -10%) możemy spodziewać się nieszczelności w dolocie – w ten sposób sterownik „broni się” przed jazdą na zbyt bogatej mieszance spowodowanej niedocieraniem do komory spalania zmierzonej ilości powietrza. Diagnoza polegać będzie na dokładnym sprawdzeniu szczelności dolotu i/lub cienkich przewodów podciśnieniowych (np. pęknięcie przewodu sterującego pracą DV rozszczelnia układ doładowania w sposób uniemożliwiający osiągnięcie pełnej mocy).NIESZCZELNOŚCI W UKŁADZIE PODCIŚNIENIA Którykolwiek z elementów dolotu za przepływomierzem (wliczając w to przewody podciśnieniowe sterowania turbiny, DV czy też odmy i układu „secondary air injection” (SAI)), może z wiekiem ulec uszkodzeniu (przetarciu/pęknięciu), a uszkodzenie objawiać się będzie wyłącznie podczas pracy na biegu jałowym. Sterownik zaalarmuje nas wtedy błędem z rodziny „System Too Lean” (mieszanka zbyt uboga). Weryfikację diagnozy potwierdzi obserwacja grupy 032 kanału silnika – powinniśmy zaobserwować tam wartości dodatnie przekraczające +5 do 10%. Należy dokładnie przyjrzeć się dolotowi oraz wszystkim elementom gumowym pod maską. Jakiekolwiek przetarcia przewodów kwalifikują gumę do natychmiastowej wymiany. Edytowane 23 Sierpnia 2017 przez was002
Bigbed Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Zrobiłem log od chłodnego silnika do zagrzanego (jazda po mieście) http://vaglog.pl/log-030_031_032_8R9mI6.html
jakimamtakimam Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Witam. Widzę że podobnie jak u mnie. Pierwsze co bym zobił na Twoim miejscu to zaczął od zaworu DV co jest częstym powodem późniego wstawania turba jeżeli jest nieszczelny. Jak sprawdzić szczelność zaworu DV masz na youtubie i spokojnie dasz sobie sam radę. Jeżeli DV jest szczelne sprawdź zawór WG a dokładnie szczelność jego, przy jakim ciśnieniu się zaczyna otwierać/otwiera. Powinien mniej wiecej zaczynać się otwierać przy 0.45-0.5 bara. Jeżeli otwiera się wcześniej to jest wina włansie tego zaworu. Jeszcze jedno pytanie, nie słychać moze brzęczenia silnika jak schodzi z obrotów? jak dasz gazu przysłuchaj się silnikowi czy nie brzęczy jeżeli tak Turbo niestety ale na stół
Bigbed Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Ale jak schodzi z obrotów, masz na myśli podczas jazdy jak jest na biegu i puszczę pedał gazu i hamuje silnikiem czy normalnie na postoju? Bo faktycznie przy pierwszej opcji słychać takie brzęczenie ale na postoju raczej nie. Jestem totalnym laikiem poza tym moim garażem jest parking pod blokiem i chciałem zapytać czy to jest ten zawór DV: http://postimg.org/image/o129ci8wp/ Bo jeśli tak i dobrze widzę to wyjmę go bez problemu, jest to rura która łączy się z przepływką ? Jak sprawdzić drugim na razie nie pytam bo zacznę od tego. Dzięki wielkie za pomoc!
przem8 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 2 godziny temu, Bigbed napisał: czy to jest ten zawór DV: http://postimg.org/image/o129ci8wp/ To nie to. Zawór DV najlepiej widać od spodu auta jak na filmiku
Bigbed Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Chociaż demontaż wygląda na banalny. Poczołgam się jutro. Nic mi z tego nie tryśnie na twarz jak odkręcę ?xD
sitar Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Nic nie tryśnie ale gimnastyki trochę jest:) jak go wyciągniesz to wkładasz -np przedłużkę od grzechotki w dolny otwór zaworu i wciskasz go po czym zatykasz palcem mały otworek od węża podciśnieniowego który jest na górze zaworu. Jeśli zaworek odbije po wyjęciu przedłużki -szrot
Bigbed Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Taki banalny to nie jest. Oddaję do chłopaków na warsztat, dam znać jak coś się ruszy. Czyli jak mi coś "brzeczy" przy puszczaniu gazu to turbo do remontu ? Dziękuje wszystkim za pomoc i poświęcony czas!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się