adadur Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 Witam,Też mam problem bo nie wiem co mu wlać. Moje autko ma elastyczny licznik przeglądów co 30-35tys. Zawsze jeżdził na pełnym syntetyku zalewanym w ASO w Niemczech. Szkoda mi tak rezygnować z tej elastycznej zabawki i przestawić się na sztywne przeglądy co 15tys. - chociaż z drugiej strony Long Life olej sporo kosztuje - tzn. opłaca sie nawet wymienić 2 razy na 30 tys. na jakiś połsyntetyk. Pozdrawiam MASA Jakie elastyczne przeglądy to przeglądy dla tych co dużo km rocznie robią tzw. LongLife (notoryczna jazda w trasie i autostrady) i co 30 tyś lub 2 lata, zwykły przegląd jest co 15 tyś. O półsyntetyku zapomionij - tylko odpowiedni ful syntetyk z dedykowaną normą VW.
ZABA Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 z tego co sie orientuje to nie mozna przechodzic z mineralu na wyzsze odwrotnie jak najbardziej sam zalewam castrola gtd polsyntetika .
wojtek26 Opublikowano 8 Marca 2007 Opublikowano 8 Marca 2007 Ja mam przebieg 260 tyś i jeżedze na syntetyku 5W/40 505.01 dla pompowtrysków
Wihajster Opublikowano 8 Marca 2007 Opublikowano 8 Marca 2007 Ja mam przebieg 260 tyś i jeżedze na syntetyku 5W/40 505.01 dla pompowtrysków to robisz błąd kolego.Powinienes lac zgodnie z norma VW czyli 50500 :twisted:
adadur Opublikowano 8 Marca 2007 Opublikowano 8 Marca 2007 Ja mam przebieg 260 tyś i jeżedze na syntetyku 5W/40 505.01 dla pompowtrysków przerost formy nad treścią - pomimo że ten olej prawdopodobnie spełnia wymaganą dla twojego auta normę VW to jest droższy i po co przepłacać.
Sprinter Opublikowano 8 Marca 2007 Opublikowano 8 Marca 2007 tyle juz bylo stron dyskusji o oleju do TDI ze chyba nie potrzeba roztrzasac tego jeszcze raz wnioski z tego co pamietam byly takie:TDI=full syntetyk Od nowości serwis audi w Holandii lał do mojego auta Esso Ultra 10W40 (półsyntetyk), złych efektów nie widzę, więc nie popadajmy w skrajności Spokojniutko można lać i syntetyk i półsyntetyk.
wojtek26 Opublikowano 8 Marca 2007 Opublikowano 8 Marca 2007 Za 5 litrów płace 100zł to chyba warto za full syntetyk 5w/40
spanky Opublikowano 8 Marca 2007 Opublikowano 8 Marca 2007 Za 5 litrów płace 100zł to chyba warto za full syntetyk 5w/40 jaka marka ....
wojtek26 Opublikowano 8 Marca 2007 Opublikowano 8 Marca 2007 Może bedzie śmiech na sali ale jest to olej z NORAUTO i jestem z niego zadowolony
MASA Opublikowano 8 Marca 2007 Opublikowano 8 Marca 2007 Widzę, że ile forumowiczów - tyle zdań. Czy ktoś z was stosuje 0w30 longlife? Czy rzeczywiście auto mniej spala - tak jak podaje producent? Pozdrawiam MASA
spanky Opublikowano 8 Marca 2007 Opublikowano 8 Marca 2007 Może bedzie śmiech na sali ale jest to olej z NORAUTO i jestem z niego zadowolony nie mogłem sie powstrzymac p.s twoj silnik ... Ty decydujesz co lejesz ....
boseron Opublikowano 8 Marca 2007 Opublikowano 8 Marca 2007 witam dziś wymieniałem olej w silniku i wlałem mobile 1 0w-40 , bardzo dobry olej zarówno w niskich jak i w wysokich temperaturach. koszt 4l- 150 zł pozdrawiam [ Komentarz dodany przez: pre_pl: 09-03-2007, 09:46 ] zajrzyj proszę do działu Newbie
LySyKilla Opublikowano 9 Marca 2007 Opublikowano 9 Marca 2007 Mobil 1 Turbo Diesiel Full Syntetyk i wszysytko jasne.....
MASA Opublikowano 15 Marca 2007 Opublikowano 15 Marca 2007 Witam, Problem jaki wybrać mam już z głowy. Z polecenia kupiłem pełny syntetyk Longlife 5W40 GM Opel + filterek MANN. Zdziwiłem się tylko gdy w ASO Gajewska poinformowano mnie, że taki olej w moim silniczku to zmienia się co 50tys. (myślałem,że 30 tys.) lub 2 lata - jednak ze wzgledu na nasze paliwo oni zalecają wymianę co 15tys. - i na takie okresy przestawili mi mój inteligentny licznik przeglądów. Pozdro MASA
Norbi TDI Opublikowano 15 Marca 2007 Opublikowano 15 Marca 2007 Jakos pierwsze słysze żeby co 50tys. olej zmieniac w Audi, nawet pełny syntetyk max co 30tys. fajne ASO może ty w ASO Opel byłes bo corsa 1.0 12V ma wymiane co 50tys. A ile cie skasowali za taki super olej i przestawienie twojego inteligentnego licznika przeglądów. Olej na 50tys. ale ze wzgledu na paliwo co 15tys bez urazy ale cos to dziwne :eek:
MASA Opublikowano 16 Marca 2007 Opublikowano 16 Marca 2007 Witam, ASO GAJEWSKA - to autoryzowany serwis VW w Wawie. Odnośnie ceny - oj skasowaliby i to bardzo! - ale, taki olej można kupić na allegro, lub niektórych sklepach sprzedających m.in. oleje. Ja kupiłem za 110zł/5l, filterek 25zł. Wymiana + wpisanie do książki serwisowej + przestawienie licznika przeglądów 96zł. (Dla porównania ceny w VW: filtr ok60zł, olej ok 60zł/1l). Mówiłem gościowi, który to przestawiał o tych 30tys, ale on uparcie twierdził, że są tylko dwie możliwości na jego przyżądzie - albo longlife 50tys, albo zwykły 15tys. Dziwne - masz rację! Czy ktoś, kto ma VAGa i auto przystosowane już do Longlife może to sprawdzić u siebie? Pozdrawiam MASA
Simon Opublikowano 16 Marca 2007 Opublikowano 16 Marca 2007 Olej przy moim przebiegu ok.200k to zalałem półsyntetyk który przywiozłem z Niemiec Castrol Magnatec GTD Diesel 10W-40 29.9Euro Filtr oleju założyłem ori z Audi 42zł Wydaje mi się że ciszej chodzi silniczek, nie dymi tak przy odpalaniu (ważna jest zimna faza) "Magnatec ma w tym czasie lepiej smarować ze względu na technologię" no i w porównaniu z tym co wcześniej miałem - woda z sadzą, jak pisałem na forum żarło mi jak szalone olej 0,25/250km, nie bierze ni ml (nic widocznego) Co 15tyś zaleca się zmieniać syntetyk co 12tyś półsyntetyk przy moim przebiegu tak mi powiedzieli w AudiCWrocław.
MASA Opublikowano 16 Marca 2007 Opublikowano 16 Marca 2007 Zgadza się - tak jest we wszystkich silnikach AUDI TDI, - jednak od 1999r. w samochodach stosowane są silniki przystosowane też do Longlifa, w których okresy miedzy przegladami są wydłużone pod warunkiem zastosowania specjalnego oleju. Pozdrawiam MASA
gosia Opublikowano 18 Marca 2007 Opublikowano 18 Marca 2007 A co powiecie na MOTUL 8100 X-CESS 5W-40?
Rekomendowane odpowiedzi