Marcin Kaszyński Opublikowano 4 Września 2017 Opublikowano 4 Września 2017 Witam,Jak można rozpoznać czy auto ma wycięty DPF i oczywiście zmieniony program. Auto ma przejechane 205 tys i naradzie żadnego wypalania dpfu nie było jeżdżę już 3 lata. Podejrzewam że ma wycięty filtr, mechanicznie nic nie sprawdzalem. W blokach pomiarowych okazuje że wypalanie było np 2 godziny temu ale nic takiego nie vhli. Jakieś sugestie? Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 4 Września 2017 Opublikowano 4 Września 2017 Jeśli rura wydechowa jest od środka czysta i blyszczaca to DPF jest a jak czarna od sadzy to niema,sposób prosty i zawsze skuteczny.
edraven Opublikowano 4 Września 2017 Opublikowano 4 Września 2017 Zapal auto i wyjdz powachać spaliny, jak będzie gryzło w nosie mocno to nie ma DPFa, jak zapach jest do zniesienia to jest DPF.
SotoM Opublikowano 4 Września 2017 Opublikowano 4 Września 2017 a ja mam dpf i kominy w sadzy.... ?? i co wy na to...
Marcin Kaszyński Opublikowano 4 Września 2017 Autor Opublikowano 4 Września 2017 Wydech w moim aucie wygląda jak typowy wydech w diealu. Chodzi mi oto czy jest jakaś metoda która daje 100% że nie ma DPFu i został wyciety. Oczywiście nie chodzi mi o mechaniczne działanie przez wyciągnięcie puchu z auta.Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 4 Września 2017 Opublikowano 4 Września 2017 (edytowane) W którymś kanale VAG-iem można podejrzeć różnicę ciśnienia przed/za DPF-em ale nie pamiętam w którym Edytowane 4 Września 2017 przez piotrsob1
piotrsob1 Opublikowano 4 Września 2017 Opublikowano 4 Września 2017 Godzinę temu, SotoM napisał: a ja mam dpf i kominy w sadzy.... ?? i co wy na to... No i u mnie jest tak samo Całkiem czysty komin to widziałem tylko raz w BMW 520d , naprawdę nie szło się ubrudzić
Damis16 Opublikowano 4 Września 2017 Opublikowano 4 Września 2017 Ja mam usunięty dpf i tuner zastosował symulacje czujnika ciśnienia takze pokazuje wartości takie jakby dpf był. jezeli rury masz czarne to na 99%. Nie masz dpfa. Oczywiście mowię o rurach naprawdę czarnych w sadzy. sam mając dpfa miałem okopcone rury na czarno ale nie w takiej ilości jak teraz. Obserwując inne auta z dpfem i ich rury wydechowe to można z nich było jeść - takie czyściutkie, bez grama sadzy.
SotoM Opublikowano 5 Września 2017 Opublikowano 5 Września 2017 CR owszem bedzie miał czyste-lekko przykurzone, ale nie PD i PPD tu beda zawsze zasadzone. a dpfa mam na pokładzie i to juz drugiego.... bo osobiscie wyciagałęm go z innej BRD i wymieniałem w swojej...
SotoM Opublikowano 5 Września 2017 Opublikowano 5 Września 2017 12 godzin temu, Marcin Kaszyński napisał: Wydech w moim aucie wygląda jak typowy wydech w diealu. Chodzi mi oto czy jest jakaś metoda która daje 100% że nie ma DPFu i został wyciety. Oczywiście nie chodzi mi o mechaniczne działanie przez wyciągnięcie puchu z auta. Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka jak jest dpf to bardzo długo bedzie puszka trzymała temperature jesli jest puszka pusta to szysbko ostygnie jak reszata wydechu mozna odkrecic sonde lambde i przez otwór włozyc np zagietego druta lub jesli ma sie kamerke to mozna dojrzec.
Pawelkiwi Opublikowano 10 Września 2017 Opublikowano 10 Września 2017 Jak masz rury czarne to nie masz DPF-a. Super stwierdzenie. A jak masz rury czarne i masz na 100% DPF to co? Przykład z życia. Suzuki Grand Vitara 1.9DDIS w rodzinie. DPF na pokładzie, rury czarne i dymi przy mocnym przyśpieszaniu. Wypala się regularnie, sprawny. Nie ma potrzeby wymiany, usuwania. Przestańcie wymyślać dyrdymały.
piotrsob1 Opublikowano 11 Września 2017 Opublikowano 11 Września 2017 (edytowane) Wystarczy mała nieszczelność uszczelnienia ceramiki DPF-a w jej obudowie i mała część spalin razem z sadzami będzie się bokiem przedostawała bez filtrowania, a to wystarczy by rury były okopcone A wykonanie tego uszczelnienia nie jest łatwe zważywszy zakres temperatur pracy i różnic w rozszerzalności termicznej ceramiki i stali kwasowej . Jak widać problem występuje w większości typów cegiełek, wyjątkiem są cegły BMW gdzie to uszczelnienie nic nie przepuszcza Jeżeli w aucie wyposażonym w DPF występuje dymienie widoczne gołym okiem to według mnie przynajmniej część struktury filtrującej musi być uszkodzona mechanicznie lub termicznie Edytowane 11 Września 2017 przez piotrsob1
Karasik2 Opublikowano 17 Listopada 2017 Opublikowano 17 Listopada 2017 W dniu 11.09.2017 o 10:31, piotrsob1 napisał: Wystarczy mała nieszczelność uszczelnienia ceramiki DPF-a w jej obudowie i mała część spalin razem z sadzami będzie się bokiem przedostawała bez filtrowania, a to wystarczy by rury były okopcone A wykonanie tego uszczelnienia nie jest łatwe zważywszy zakres temperatur pracy i różnic w rozszerzalności termicznej ceramiki i stali kwasowej . Jak widać problem występuje w większości typów cegiełek, wyjątkiem są cegły BMW gdzie to uszczelnienie nic nie przepuszcza Jeżeli w aucie wyposażonym w DPF występuje dymienie widoczne gołym okiem to według mnie przynajmniej część struktury filtrującej musi być uszkodzona mechanicznie lub termicznie i to jest konkretna odpowiedz piotrsob1 Ja byłem wczoraj na stacji diagnostycznej badali spaliny norma 0,5 u mnie 1,8 1,9 2,2 .. potem 1,8 a przy gazowaniu czarny dym z dwururki 4 krotnię przekroczone i tu szok bo: prawdopodobnie mam DPF (komp pokazuje zapełnienie i ostatnie wypalanie, dodatkowo czuje kiedy zaczyna sie wypalanie ..inne auto wtedy i smierdzi) specyficznie Rurki okopcone są więc będziemy szukać winnego w przyszłym tygodniu u Pawelkiwi
lukaszooo Opublikowano 17 Listopada 2017 Opublikowano 17 Listopada 2017 Ten pomiar był robiony w ramach przeglądu ???? co na to diagnosta ??
Karasik2 Opublikowano 17 Listopada 2017 Opublikowano 17 Listopada 2017 Tak w ramach pomiaru Diagnosta na to "za rok pan zapomnij o Pieczątce" ..
lukaszooo Opublikowano 17 Listopada 2017 Opublikowano 17 Listopada 2017 Ciężki żywot czeka włascicieli diesli.
Misiek992 Opublikowano 17 Listopada 2017 Opublikowano 17 Listopada 2017 13 godzin temu, Karasik2 napisał: i to jest konkretna odpowiedz piotrsob1 Ja byłem wczoraj na stacji diagnostycznej badali spaliny norma 0,5 u mnie 1,8 1,9 2,2 .. potem 1,8 a przy gazowaniu czarny dym z dwururki 4 krotnię przekroczone i tu szok bo: prawdopodobnie mam DPF (komp pokazuje zapełnienie i ostatnie wypalanie, dodatkowo czuje kiedy zaczyna sie wypalanie ..inne auto wtedy i smierdzi) specyficznie Rurki okopcone są więc będziemy szukać winnego w przyszłym tygodniu u Pawelkiwi Norma zadymienia to 1,5 Mi po wycięciu DPF coś takiego wyszło
Karasik2 Opublikowano 17 Listopada 2017 Opublikowano 17 Listopada 2017 To jest wynik po wycięciu zdrowy silnik ma 0.4Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się