Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wspomaganie - płyn G004000M2 to to samo co G002000?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dokładnie ATF, ja mam zalany po regeneracji maglownicy.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam Panowie :hi:

Potrzebuję kupić płyn na dolewkę... mechanik radził dolać a nie wymieniać bo różne cuda się zdarzają po wymianie...

I tak.. płyn jest zielony, ale nie wiem jaki dokładnie...bo ja go nie wymieniałem za swojej kadencji.

i pytanie... co kupić...

- Czy płyn syntetyczny z ASO G004000M2

- Czy odpowiednik oryginału dawnego mineralnego G002000 np. Febi.

Opublikowano (edytowane)

mam przy sobie butelke plynu Audi G 004 000m2 i z tylu na 3 stronie jest skład oleju i pisze ,,lekki olej mineralny" więc to nie jest syntetyk z tego wynika.

Febi syntetyczny jest dużo rzadszy od oleju Ori.

ja bym lał Oryginał z Aso G004000M2. (nawet dzisiaj kupiłem)

albo z ciekawości wlałbym LHM do Citroena, (następnym razem)

Edytowane przez Przemek Rzeszotarski
Opublikowano (edytowane)

Szukałem odpowiedzi na pytanie co zalać w podpiętych tematach a4 b6/b7 i nie znalazłem (tutaj nie zaglądałem). Poszedłem do ASO, kupiłem G004000M2. Właśnie wróciłem z ASO zadowolony z siebie, wszedłem na forum i przypadkiem trafiłem na ten temat. Okazuje się, że nie dość iż przepłaciłem za ori ok 50zł (zakupione 2 l w cenie 49zł/szt. ), to TOTAL LHM PLUS lepszy od ori. Załamka....

Edytowane przez ew89cia
Opublikowano
Szukałem odpowiedzi na pytanie co zalać w podpiętych tematach a4 b6/b7 i nie znalazłem (tutaj nie zaglądałem). Poszedłem do ASO, kupiłem G004000M2. Właśnie wróciłem z ASO zadowolony z siebie, wszedłem na forum i przypadkiem trafiłem na ten temat. Okazuje się, że nie dość iż przepłaciłem za ori ok 50zł (zakupione 2 l w cenie 49zł/szt. ), to TOTAL LHM PLUS lepszy od ori. Załamka....


Nie rozumiem w czym Total Lhm ma być lepszy od ori ? Zalewam ori G004 do wszystkich aut VAG i 0 jakichkolwiek problemów od lat. Kupuje w Aso skody za Ok 38zl/litr


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano

Ten temat się kręci już od 3-4 lat i cały czas jest mówione to samo, w całym wątku jest mowa w zasadzie o 4 płynach:

- G004000M2  nikt do końca nie wie, nawet sprzedawcy raz mówią że to minerał innym razem że syntetyk, 

- Febi 6161 który pojawił się chyba jako zamiennik G004000M2, przyczym ten 6161 jest syntetykiem a na zbiorniczku jest napisane że ma być minerał

- Febi 6162 który wygląda że jest dedykowany do naszych aut bo jest mineralnym

- Citroen LHM Plus który ma podobno najlepsze parametry

Ja miałem G004000M2 i zatarłem na nim pompę (może zbieg okoliczności), ale na nowej pompie miałem już Febi 6162 układ chodził ciężko, wymieniłem na LHM Plus i jest tak jak powinno być. Przy nowej pompie nie zalewałem G004000M2 bo uważam że jest on jakiś podejrzany, co to znaczy "lekki olej mineralny", a w wielu sklepach widnieje jako syntetyk. Drugi fakt który mnie przekonał to, to że Citroen zjadł zęby na układach hydraulicznych.

Opublikowano
Dnia 18.02.2017 o 22:28, mily napisał:

Ten temat się kręci już od 3-4 lat i cały czas jest mówione to samo, w całym wątku jest mowa w zasadzie o 4 płynach:

- G004000M2  nikt do końca nie wie, nawet sprzedawcy raz mówią że to minerał innym razem że syntetyk, 

- Febi 6161 który pojawił się chyba jako zamiennik G004000M2, przyczym ten 6161 jest syntetykiem a na zbiorniczku jest napisane że ma być minerał

- Febi 6162 który wygląda że jest dedykowany do naszych aut bo jest mineralnym

- Citroen LHM Plus który ma podobno najlepsze parametry

Ja miałem G004000M2 i zatarłem na nim pompę (może zbieg okoliczności), ale na nowej pompie miałem już Febi 6162 układ chodził ciężko, wymieniłem na LHM Plus i jest tak jak powinno być. Przy nowej pompie nie zalewałem G004000M2 bo uważam że jest on jakiś podejrzany, co to znaczy "lekki olej mineralny", a w wielu sklepach widnieje jako syntetyk. Drugi fakt który mnie przekonał to, to że Citroen zjadł zęby na układach hydraulicznych.

W weekend zalałem ten G004000M2, z racji tego że już go kupiłem w ASO. Zalałbym LHM Plus, no ale jak już pisałem wcześniej przegapiłem ten temat. Zobaczymy co to będzie, mam nadzieję że nie zajeżdżę pompy, czas pokaże. Na wymianę u mnie wystarczył równo litr, jedna osoba w kanale z butelka na cienkim wężyku na stary olej, druga najpierw na sucho kręciła kierownicą, następnie odpalała auto, trzecia dolewała na bieżąco aby nie zapowietrzyć układu. Czas pracy - ok 1h (wraz z czyszczeniem zbiorniczka benzyną ekstrakcyjną). Stary olej czarny (na liczniku 330 tys, conajmniej od 100 tys nie byl wymieniany, co bylo wczesniej nie wiem).

Opublikowano
33 minuty temu, ew89cia napisał:

W weekend zalałem ten G004000M2, z racji tego że już go kupiłem w ASO. Zalałbym LHM Plus, no ale jak już pisałem wcześniej przegapiłem ten temat. Zobaczymy co to będzie, mam nadzieję że nie zajeżdżę pompy, czas pokaże. Na wymianę u mnie wystarczył równo litr, jedna osoba w kanale z butelka na cienkim wężyku na stary olej, druga najpierw na sucho kręciła kierownicą, następnie odpalała auto, trzecia dolewała na bieżąco aby nie zapowietrzyć układu. Czas pracy - ok 1h (wraz z czyszczeniem zbiorniczka benzyną ekstrakcyjną). Stary olej czarny (na liczniku 330 tys, conajmniej od 100 tys nie byl wymieniany, co bylo wczesniej nie wiem).

Trzeba było przepłukać cały układ najpierw. Do wymiany płynu najlepiej zakupić dwie litry. Jedną przepłukujesz układ a drugą zalewasz. Koszt wyższy ale pewność że nic się nie podzieje jest większa. Ja u siebie tak zrobiłem i jest GIT. A układ zalałem FEBI zielonym choć też długo się wahałem i zastanawiałem. Ale zalałem i już od dwóch lat jest OK.

Opublikowano
5 minut temu, BartekT81 napisał:

Trzeba było przepłukać cały układ najpierw. Do wymiany płynu najlepiej zakupić dwie litry. Jedną przepłukujesz układ a drugą zalewasz. Koszt wyższy ale pewność że nic się nie podzieje jest większa. Ja u siebie tak zrobiłem i jest GIT. A układ zalałem FEBI zielonym choć też długo się wahałem i zastanawiałem. Ale zalałem i już od dwóch lat jest OK.

Po ok 700-800ml leciał już zielony czysty płyn. Nie widziałem sensu przelewać drugiego litra

Opublikowano
Dnia 21.02.2017 o 12:21, ew89cia napisał:

Po ok 700-800ml leciał już zielony czysty płyn. Nie widziałem sensu przelewać drugiego litra

To w takim razie wydaje się że robota wykonana jak trzeba :-)

Opublikowano

Odwiedzając dzisiaj ASO dowiedziałem się, że cały czas w sprzedaży jest zielony płyn mineralny G002000 więc skąd wcześniejsze informacje, że go nie ma już w ASO?

 

Natomiast wymiana płynu wg nich powinna odbywać się tak, że wyciągamy strzykawką zawartość zbiornika i wlewamy nowy, jeździmy tak np. pół roku i wtedy powtarzamy akcję. Twierdzą, że powinno się tak robić bo jeśli mamy syf w zbiorniku to i w całym układzie, i że nagła wymiana płynu w całym układzie może doprowadzić do rozszczelnienia :) Jakieś przemyślenia hehe :wink:

Opublikowano

Kurde,ależ ten wątek jest schizofreniczny. Mniej więcej co 5 stron pojawia się konkluzja sprzeczna z poprzednią.

Wysłane z mojego SM-G928C przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Dnia 24.06.2017 o 23:29, Vas napisał:

Kurde,ależ ten wątek jest schizofreniczny. Mniej więcej co 5 stron pojawia się konkluzja sprzeczna z poprzednią.

Wysłane z mojego SM-G928C przy użyciu Tapatalka
 

Hehe popieram

Opublikowano

Zwłaszcza, że Febi 6161 występuje na stronie prawie każdego sklepu jako zamiennik G004000, więc (na logikę) albo nie lejemy żadnego, albo oba.

 

PS

Warsztat, który mi wybrał 6161 (A5 z 2007) dzwonił na moją prośbę do ASO w Gliwicach i wg nich obecne zalecenie to G004000M2, czyli 6161 jest ok.

 

Wysłane z mojego SM-G928C przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)
Dnia 20.05.2017 o 23:34, johnnythebest napisał:

Odwiedzając dzisiaj ASO dowiedziałem się, że cały czas w sprzedaży jest zielony płyn mineralny G002000 więc skąd wcześniejsze informacje, że go nie ma już w ASO?

Płyn mineralny nie jest już w sprzedaży, trwale wycofany z oferty... od jakiś... 10 lat:hi:

O ile dobrze pamiętam w 2006r przeszli z minerała, na syntetyk.

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano
8 minut temu, cabanmat napisał:

Płyn mineralny nie jest już w sprzedaży, trwale wycofany z oferty... od jakiś... 10 lat:hi:

O ile dobrze pamiętam w 2006r przeszli z minerała, na syntetyk.

Będę na dniach w ASO to jeszcze raz potwierdzę i wtedy wrzucę fote 

Opublikowano (edytowane)

w aso jest tylko dostępny g00400m2 jest nastepcą i mieszalny z g00200 i można stosować zamiennie

normę G00400M2 spełnia febi 6161

natomiast febi 6162 spełnia rekomendacje BMW i nie nadaje sie do oooo

 

Edytowane przez wyzyk83
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, johnnythebest napisał:

Będę na dniach w ASO to jeszcze raz potwierdzę i wtedy wrzucę fote 

Czekamy.

Najszybciej.. będzie, gdy udamy się z tym zapytaniem do naszego forumowicza który pracuje w ASO

https://a4-klub.pl/profile/16277-m1chal/

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano
1 godzinę temu, wyzyk83 napisał:

natomiast febi 6162 spełnia rekomendacje BMW i nie nadaje sie do oooo

Niby tak.. ale ja kupiłem do siebie na dolewkę bo miałem min., dolałem do max... jeżdżę już ponad pół roku i nic się nie dzieje :/

Opublikowano
Dnia 27.06.2017 o 22:09, johnnythebest napisał:

Będę na dniach w ASO to jeszcze raz potwierdzę i wtedy wrzucę fote 

Kolego skonfrontowałeś to już ??? Bo cały czas czekamy :grin:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...