Stichy Opublikowano 8 Września 2011 Opublikowano 8 Września 2011 Ja u siebie zalalem G004 i ok 10k km i
simon__75 Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 Olej to ASO, idź do sklepu z akcesoriami motoryzacyjnymi i na pewno dostaniesz G002000, Febi, Swag, Total czy inny. Jak powiesz, że chcesz mineralny zielony, to na pewno Ci coś znajdą. tak właśnie zrobię Dziś jeszcze bardziej zgłupiałem ponieważ po zaśpiewaniu w ASO nr VIN to mi zameldowali, że w aucie i na korku powinien być G004000 - zwariowałem do końca, bo wiem, że auto nie miało żadnej przygody (nikt nie zakręcił innego korka na zbiorniczku ) a na korku mam G002000 :wallbash: U mnie bylo IDENTYCZNIE cos im sie ostatnio popierdzielilo :gwizdanie: :gwizdanie: jeśli piszesz, że było Identycznie to jak ogarnąłeś temat tj. co zastosowałeś :?: :?: :?: Ja u siebie zalalem G004 i ok 5k km i :good:
ROBERT Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 Ja jeżdżę już od ponad półtora roku na G004000 i nic się "złego" nie dzieje
Artur82 Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 Ja jeżdżę już od ponad półtora roku na G004000 i nic się "złego" nie dzieje z tym ze ja od roku
Kulis Opublikowano 12 Listopada 2011 Opublikowano 12 Listopada 2011 Odkopię trochę temat ... Chyba lepsze to niż tworzyć nowy ... Mianowicie mam problem ... We Wtorek śmigam 150km na regenerację maglownicy ... Jednak w zbiorniczku zostało mi ciut powyżej "minimum" ( w ciągu 1.5tyg zeszło z max do prawie minimum ) Teraz pytanie ... Kupiłem 2l Ori płynu z ASO (G 004000M2) ... Mogę go dolać (wymieszać)/ Czy raczej nie jest to zalecane? (Musze dojechać autem do Łodzi ...) Dodam, że nie wiem jaki wcześniej płyn tam "siedział" ...
Kulis Opublikowano 12 Listopada 2011 Opublikowano 12 Listopada 2011 Nie będzie ryzyka rozszczelnienia pompy czy innych problemów?
valokuvaaja Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 widze wiele kontrowersji na temat plynu do wspomagania, mineralny czy syntetyk itp. a w serwisie to tez nie wiedza co i jak.. Sprawa przedstawia sie nastepujaco: wszystkie modele Audi do roku 1989 wlacznie byly zalewane olejem mineralnym o specyfikacji CHF 7.1 (Pentosin CHF 7.1 Non-Synthetic Mineral Base Power Steering Fluid), od roku 1990 do 2005 wszystkie modele mialy olej o specyfikacji CHF11S (Pentosin CHF 11S Synthetic Mineral Base Audi Power Steering Fluid, Spec. TL 52 146.00). Po roku 2005 Audi zalewa auta olejem CHF202 (Spec. TL 52 146.01) CHF11S to olej o oznaczeniu G002000 albo tez Febi 6161. Wszystkie inne oleje (roznej masci ropopochodne oleje w kolorze zoltym, czerwonym, niebieskim nie majace specyfikacji CHF11S nie nadaja sie do ukladow wysokocisnieniowych Audi. Ponadto, niektore z nich posiadaja detergenty, ktore razem pieknie rozszczelniaja uklad). CHF 7.1 to tez olej G002000 ( oznaczany rowniez jako 04102010) ale tylko do roku 1990 (albo febi 6162, produkowany znacznie dluzej) pozniej olej o tym samym oznaczeniu juz byl produkowany na bazie CHF11S. Olej G004000M2 to nic innego jak Pentosin CHF202, ktory jest mieszalny z CHF 11S gdyz sa to praktycznie te same produkty a roznia sie tylko w niewielkim stopniu zakresem temperatury pracy. Jego odpowiednikiem/zamiennikiem jest rowniez Febi 6161. Jako, ze A4 powstaje od 1994 roku wszystkie samochody byly zalewane CHF11S albo pozniej CHF202 i bez znaczenia jest czy wlejemy G002000 (odpowiednik CHF11S) czy G004000M2 (odpowiednik CHF202) czy tez Febi 6161. Wszystkie oleje oznaczone sa jako zielone.
ROBERT Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Tylko ten ostatni nie posiada aprobaty VW
Kulis Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Jak pojeżdżę ok roku na czerwonym oleju mineralnym to się chyba nic nie stanie co? Tak mi zalano po regeneracji maglownicy... I powiedzono, że czerwony lepiej działa na korozje (lista później koroduje niż od zielonego oleju) A o tym co napisał valokavaaja nie wiedziałem i nie trzymałem się twardzo, że chcę zielony... :/
ROBERT Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Jak pojeżdżę ok roku na czerwonym oleju mineralnym to się chyba nic nie stanie co? Tak mi zalano po regeneracji maglownicy... I powiedzono, że czerwony lepiej działa na korozje (lista później koroduje niż od zielonego oleju) A o tym co napisał valokavaaja nie wiedziałem i nie trzymałem się twardzo, że chcę zielony... :/ Ja bym na Twoim miejscu jak najszybciej zrobił płukanie układu i wymiana na ori VW :gwizdanie: Możesz spróbować przynajmniej postraszyć tych co zalali Ci ten nieodpowiedni płyn i spróbować wyciągnąć jakąś kaskę na pokrycie kosztów wymiany To tak jakbyś Twój silnik ( na PD ) zalał oliwą nie spełniającą normy VW 505.01 , zalałbyś np. jakiegoś Lotosa 15W40
Kulis Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1202718&sid=f085162013c2b3a54d9124146fbf32fe#1202718 -- "u nas" w b5 wymiana jest taka sama? Każdą operację robimy na zgaszonym silniku? Jest gdzieś na forum dokładniejsze fotostory niż to z a6? [nie mogę kurcze znaleźć - bądź za słabo szukam :/] W sumie jakby nie patrzeć nigdy tego nie robiłem ... I mam pewne obawy co do wykonywania samemu tej operacji. Pompa nie ucierpi, gdy przewinie się przez nią ten G004000M2 zamiast G002000 ? (mam 1.9l oryginalnego płynu - wystarczy?)
ROBERT Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 http://www.a4-klub.pl/smf/odp_all_p322ukanie_uk322adu_wspomagania-t123551.0.html;msg1636795#msg1636795
danu44 Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 widze wiele kontrowersji na temat plynu do wspomagania, mineralny czy syntetyk itp. a w serwisie to tez nie wiedza co i jak.. Jako, ze A4 powstaje od 1994 roku wszystkie samochody byly zalewane CHF11S albo pozniej CHF202 i bez znaczenia jest czy wlejemy G002000 (odpowiednik CHF11S) czy G004000M2 (odpowiednik CHF202) czy tez Febi 6161. Wszystkie oleje oznaczone sa jako zielone. Widze ze wprowadzasz nowy kierunek w polityce wymiany oleju przekladniowego. Oczywiscie sama nie mam nic przeciwko temu, ale chcialabym wiedziec jak sie to skonczy. W wiekszosci wypowiedzi na naszym forum i na innych forach grupy VW ludzie uwazaja ze skoro na zbiorniczku jest napisane " tylko olej mineralny" to nalezy tam lac mineral. A G 002 podobno takim byl. I dlatego wiekszoszc leje z racji braku G 002, Febi 6162. Natomiast nowy olej G 004 to juz podobno syntetyk, jak rowniez Febi 6161 ktory juz na 100% jest syntetyczny. Wiec jak sie teraz ustosunkowac do napisu na obudowie " Nur für Mineralöl " Jak rowniez do tego ze 6162 ma aprobate VW, a 6161 jej nie ma. Pozdrawiam Dana ps. poza tym Twoj tekst, super...
ROBERT Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Widze ze wprowadzasz nowy kierunek w polityce wymiany oleju przekladniowego. Oczywiscie sama nie mam nic przeciwko temu, ale chcialabym wiedziec jak sie to skonczy. W wiekszosci wypowiedzi na naszym forum i na innych forach grupy VW ludzie uwazaja ze skoro na zbiorniczku jest napisane " tylko olej mineralny" to nalezy tam lac mineral. A G 002 podobno takim byl. I dlatego wiekszoszc leje z racji braku G 002, Febi 6162. Natomiast nowy olej G 004 to juz podobno syntetyk, jak rowniez Febi 6161 ktory juz na 100% jest syntetyczny. Wiec jak sie teraz ustosunkowac do napisu na obudowie " Nur für Mineralöl " Jak rowniez do tego ze 6162 ma aprobate VW, a 6161 jej nie ma. Pozdrawiam Dana ps. poza tym Twoj tekst, super... Febi 6162 ma aprobatę VW Z tego co wiem nie ma jej G002000 można bez żadnego "skutku ubocznego" zastąpić G004000 ( to jego zamiennik )
danu44 Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Robert, gdzies na ktoryms forum przeczytalam ze 6162 ma aprobate BMW i VW. Teraz tego nie moge znalezc. Albo sie myle...
ROBERT Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Robert, gdzies na ktoryms forum przeczytalam ze 6162 ma aprobate BMW i VW. Teraz tego nie moge znalezc. Albo sie myle... Dana z tego co ja wiem , nie ma aprobaty VW , BMW może ma , teraz nie pamiętam , wiem bo miałem kiedyś taką butelkę w ręce i na pewno nie było tam aprobaty VW Po drugie po co kombinować jak ori płyn G004000 można kupić za podobne pieniądze a to zamiennik G002000
danu44 Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Po drugie po co kombinować jak ori płyn G004000 można kupić za podobne pieniądze a to zamiennik G002000 Wiem tylko co z tym cholernym napisem ze " tylko dla oleju mineralnego"
ROBERT Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 teraz znalazłem :> Febi 6161 ( czyli syntetyk ) posiada aprobatę ( a może tylko rekomendację Febi ) dla VW G004000 i G002000 tj. VW TL 52146 ... 6162 ( mineralny ) ma aprobatę BMW http://www.febi.com/fileadmin/user_upload/febi/england/downloads/febi_fluids_brochure_GB.pdf
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się