GRADIENT Opublikowano 10 Marca 2018 Opublikowano 10 Marca 2018 (edytowane) WItam kolegów. U mnie problem jest nastepujący: auto przebieg 250 tys rzeczywisty na bieżąco serwisowany w aso. Schamowany na 184,4Hp/236,7Nm wykres pofalowany. Cewki wymienione w 2007 roku na akcji serwisowej przy przebiegu 60tys czyli na dzisiaj maja po 200 tys i są bez błędów. Auto w zasadzie jedzie bezbłędnie i nie widać wypadania zapłonów. Temperatura na budziku 90. Jedna cewka na 1 cylindrze wymieniona w 2016 roku zrobiła 30 tys km. Zatankowane świeże paliwo 95 na lotosie. Wymieniono świece na nowe pfr6q. Występuje spalanie stukowe na 4 cylindrze przeważnie do 4,5, pojawia się też chwilami na 3 Po przełączeniu na gaz wszędzie są 0. Podmieniłem tą cewkę z 2016 roku z 1 cylindra z cewką 4 cylindra i nadal stukowe występuje na 4 cylindrze. Czy teraz obstawiać że to nie wina cewek, parametry paliwa ok. Podczas pracy nie słychać żadnych stuków, odpala zimny na 1200 obrotów i po chwili schodzi na 800. Remont głowicy ze względów finansowych byłby ostatecznością. Macie jakieś pomysły czego teraz szukać? Edytowane 10 Marca 2018 przez GRADIENT
przem8 Opublikowano 10 Marca 2018 Opublikowano 10 Marca 2018 5 godzin temu, GRADIENT napisał: Zatankowane świeże paliwo 95 na lotosie. BEX tylko i wyłącznie na 98 ma jeździć. Ponoć przyjmuje się, że stuki mogą maksymalnie dochodzić do 6. Na gazie nie ma tego, bo ma wyższą liczbę oktanową.
Łukasz13 Opublikowano 10 Marca 2018 Opublikowano 10 Marca 2018 Zrób komplet logów, cofanie może wynikać też z kulejącego osprzętu, np. zaniżającej przepływki.
GRADIENT Opublikowano 11 Marca 2018 Autor Opublikowano 11 Marca 2018 (edytowane) Koledzy wszystkie pozostałe parametry są ok, zlogowane przez Tomka. Rozważa wymianę cewek, ja podmieniłem 1 z 4 jak pisałem wyżej i bez zmian. Moja opcja to lekko leje 4 wtryskiwacz. Bex ma latać na 95 i 98 jak podaje producent. Ja wiem że na gazie jest większa liczba oktanowa i nie stuka, ale problem dotyczy tego by na 95 nie stukał i chciałbym go do tego doprowadzić. Będę chciał zrobić 270KM dlatego musze doprowadzić silnik do porządku. Przyglądałem się jeszcze rano blokom 90-93 i nic tam niepokojącego nie widzę. Rozrząd ma nalatane dopiero 80tys km, nieszczelności nie stwierdzono. Może jeszcze wyczyścić czujniki spalania i zamienić miejscami ? Edytowane 11 Marca 2018 przez GRADIENT
Łukasz13 Opublikowano 11 Marca 2018 Opublikowano 11 Marca 2018 Chyba nie powiesz, ze takie fale na wykresie moga byc spowodowane cofaniem zaplonu, ale jesli logi to tajemnica to ok.Wysłane z mojego HT50 przy użyciu Tapatalka
GRADIENT Opublikowano 11 Marca 2018 Autor Opublikowano 11 Marca 2018 (edytowane) Tak, są spowodowane cofaniem zapłonu. Tak powiedział Tomek, wartości w logach są książkowe, przepływomierze, czujniki, paliwo,szczelność, jest ok. Jedynie w blokach wyszło stukowe. Na klapce mam 95/98. Jeśli sie nie będzie tego dało ustawić na 95 no to cóż zostanie lać 98. Sprawdzę przy okazji jak będzie ze stukaniem jutro jak zaleje 98. Edytowane 11 Marca 2018 przez GRADIENT
tomekp94 Opublikowano 13 Marca 2018 Opublikowano 13 Marca 2018 (edytowane) jak masz zrobionego softa pod 98 to na 95 będzie cofać i nic na to nie poradzisz cofnij w sofcie zapłon o te 3 stopnie i nie będzie cofać ale moc spadnie. Cofać jeszcze może jak masz złe afr lub kompresja nie równa ale logów nie dałeś Edytowane 13 Marca 2018 przez tomekp94
GRADIENT Opublikowano 14 Marca 2018 Autor Opublikowano 14 Marca 2018 Dzięki koledzy za zainteresowanie problemem. Logi muszę od Tomka wyciągnąć. Soft w ecu ori.
krzysius Opublikowano 16 Marca 2018 Opublikowano 16 Marca 2018 (edytowane) Mam ten sam problem w swoim BEX .Cofa zapłony na pb 98 ok 3 -5 stopni ale dopiero jak jest rozgrzany. Na LPG problemu nie ma .Silnik i głowica zrobione . Ciśnienie paliwa mierzone dynamicznie i jest ok wtryski podmienione. Swiece właściwe ale jeszcze jutro podmienię cewki zapłonowe. Myślę,że rozwiążemy temat .Logi wstawię na weekend. No i jeszcze mam w 33 bloku na Pb wartość po 20 km jazdy ok 0,87%. Ile ma wynosić zapłon w 93 grupie ,ja mam -3 stopnie i to jest stała wartość. Edytowane 31 Marca 2018 przez krzysius
GRADIENT Opublikowano 18 Marca 2018 Autor Opublikowano 18 Marca 2018 Ja się umówiłem na jutro z kolegą mechanikiem na podmianę cewek. Mamy jeszcze 2 bexy na podwórzu więc zobaczymy jak to wygląda u nich i jak będzie ok to będziemy z nich po kolei podmieniać elementy.
przem8 Opublikowano 18 Marca 2018 Opublikowano 18 Marca 2018 W dniu 16.03.2018 o 19:05, krzysius napisał: ,ja mam -3 stopnie i to jest stała wartość? Mieści się w normie
krzysius Opublikowano 18 Marca 2018 Opublikowano 18 Marca 2018 A ile powinno być mam stukowe spalanie i chcę mieć same 0 .
przem8 Opublikowano 18 Marca 2018 Opublikowano 18 Marca 2018 (edytowane) -3/+6 to jest dobrze i tu chodzi o ustawienie rozrządu (zarówno na pasku jak i łańcuszku) i do stukowego to nic nie ma w tym momencie. Jak na lpg jest dobrze to trzeba szukać przyczyn w układzie paliwowym/osprzęcie. Jakby cewki były lipne to na gazie powinny się raczej nasilić objawy. Takie moje rozmyślenia na szybko Wstaw logi to będzie więcej widać. Edytowane 18 Marca 2018 przez przem8
GRADIENT Opublikowano 19 Marca 2018 Autor Opublikowano 19 Marca 2018 (edytowane) Dokładnie, rozrząd na -3 jest ok, poza tym gdyby był rozrząd miałbyś na wszystkich cylindrach. Dzisiaj podmieniłem cewki z innego 1.8t którym sie przejechaliśmy i stukowe w nim na 4 cylindrach po 0. Włożyliśmy więc te cewki z niego do mojego i dodatkowo sprawdziliśmy ponownie świece. Swieca na 4 cylindrze normalna jesli chodzi o kolor sprawdzona przerwa 0,75 i zamieniona z 2 cylindrem. po przejażdżce dalej stuka na 4 cylindrze. Po załączeniu gazu stukania nie ma. A na gazie powinno się nasilić gdyby układ zapłonowy był nie halo. Chyba zostają 2 opcje bo w tym momencie układ zapłonowy wykluczony: zapieczony wtryskiwacz na 4 cylindrze lub głowica, zawór nadpalony, nieszczelny. W czwartek podmieniam całą listwę chyba że ktoś ma jakiś jeszcze pomysł. Bo chyba nie ma sensu kupować preparatów LM do czyszczenia zaworów i wtrysków. Edytowane 19 Marca 2018 przez GRADIENT
krzysius Opublikowano 20 Marca 2018 Opublikowano 20 Marca 2018 (edytowane) A silnik miałeś mocno rozgrzany ? U mnie na zimnym nie ma cofania zapłonu na pb, cofa dopiero przy 90st. Dziś logi wstawię. Zamień wtryski miejscami i zobacz. Edytowane 20 Marca 2018 przez krzysius
GRADIENT Opublikowano 20 Marca 2018 Autor Opublikowano 20 Marca 2018 (edytowane) Ten silnik się rozgrzewa do 90 w 5 minut. Na zimnym nie sprawdzałem. Oby to był zapieczony wtrysk. Dzisiaj podmieniliśmy 4 wtrysk i nic sie nie zmieniło. Zapadła decyzja że głowica do zrzucenia. Edytowane 23 Marca 2018 przez GRADIENT
krzysius Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 (edytowane) . Edytowane 31 Marca 2018 przez krzysius
przem8 Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 Do katalizatora zaglądał? Turbo ospale wstaje i zamiast 2+34 przydatniejsze będzie 2+33.
krzysius Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 (edytowane) Przesyłam logi BEX: poprawione przepływka nowa ,szczelność dolotu sprawdzona ,wtryski zamienione,ciśnienie paliwa dynamiczne 4 (Bar), turbina "nowa". Czekam na sugestie. http://vaglogi.pl/log-002_033_3TW1y2o.html http://vaglogi.pl/log-115_118_A6Ze2.html http://vaglogi.pl/log-003_020_xYDV3M6.html Edytowane 31 Marca 2018 przez krzysius
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się