Skocz do zawartości
IGNOROWANY

***Sprzedane*** [B6 BEX] B6 "Smerfetka"- 1.8t BEX S-Line Sprintblau


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej hej. 

Czas na mały update: 

Sezon letni zaczynam z malutkim rozmachem! :D 

Z racji tego, że dwie opony letnie po poprzednim właścicielu nadawały się tylko na zajechanie (oddałem koledze do "gruza", na kilka okrążeń mu starczyły :D) , wleciały nowe na przód, dwie które kupiłem w tamtym roku jeżdżą teraz na tyle: Yokohama BlueEarth A-AE50 235/45/17- swoją drogą świetne opony daję solidne 8/10 bo nieco huczą :D 

1 (2).jpg

(Nauczyłem się w końcu dodawać mniejsze zdjęcia XD ) 

Jak widać na powyższym obrazku zalożyłem też dystanse. Koła siedzą teraz równiutko z nadkolami. Niewielka zmiana a jak cieszy: 

1.jpg

Dane dystansów: 

Przód: Eibach S90-2-12-003- 12mm na stronę, dystans przelotowy, dłuższa śruba. 

Tył: Eibach S90-7-20-017- 20mm na stronę, dystans przykręcany do piasty, do niego felga. Wtłoczone stalowe tuleje w aluminiowy dystans. Na moje oko solidna jakość wykonania :) 

Postanowiłem poprawić "obśrupane" przyciski na klimatroniku: 

2.jpg

30 zł na "znanym portalu aukcyjnym"- dodam zdjęcie i sprawozdanie po jakimś czasie jak się to zachowuje :) 

No i kolejna "mała rzecz" a cieszy 2x Ulter N1-90RS

3.jpg

Na razie czekają na montaż do soboty, znajomy biegły w sztuce spawania obiecał pomoc :) 

Na razie tyle, jak wrzucę końcówki na rurki to może podjadę coś pofocić w jakieś ładne miejsce bo w końcu zaczyna się jakaś mała przygoda z modzeniem. ❤️ 

A wszystko zostało zaszczepione w głowie w Bukowinie przez szanownego kolegę @chopin. Nawkładał mi tyle pomysłów, że chyba musiałbym sprzedać nerkę bo chcę wszystko na już! :D 

 

Do zobaczenia i usłyszenia! :) 

PS: Mam już ramki i wlepkę klubową na samochodzie więc stałem się rozpoznawalny wśród "gawiedzi" ?

PS2: @X18XET i @devildrum za Waszą radą zmieniłem ostatnio też olej na 5W40 Motula :P

 

Edytowane przez Venovsky
usunięcie nieaktualnych informacji
Opublikowano

Widzę zaczynasz się rozkręcac. Zaraz stwierdzisz, że koło za male?

Opublikowano

Panie więcej fotek to raz.

Ramki chromowane grila dałbym w czarny mat to dwa.

Przemaluj środki lamp na czarno to trzy i z przyciemnij boczne i tylne kierunki szprajem to trzy.

18 ki na lato to cztery i bedzie klawo wyglądać na razie poprawny sedan.  ?

Opublikowano

@Rob@k ne ne ne! I tak w mojej okolicy na 1BV, szerokim kapciu i feldze 17 pęka szkliwo na zębach od dziur. Na jeszcze niższym profilu miałbym męczarnię :D 

@dekiel 13 właśnie zapomniałem dopisać do planów! Na następny miesiąc chcę kupić w czarnym kolorze grill w plaster miodu "wzór RS" i dorezać środkowy zderzaka w plaster miodu ? 

Opublikowano

@Venovsky poczekaj poczekaj pomodzisz auto i sam stwierdzisz że 17 to jak byś kółka z resoraka założył 

Opublikowano

@Rob@k Może jak szanowny Pan Wójt w końcu zarządzi wyasfaltowanie drogi do mojej posesji to się pomyśli na razie nie chcę ryzykować pokrzywienia czegokolwiek ? i tak do domu od drogi "głównej" jadę 10-15km/h żeby się od podsufitki nie odbijać XD 

Opublikowano
1 minutę temu, Rob@k napisał:

poczekaj poczekaj pomodzisz auto i sam stwierdzisz że 17 to jak byś kółka z resoraka założył

Wszystko zależy w jakiej okolicy się mieszka. U mnie np są tak wielkie dziury, drogi bywają jak sito, że na 17, 1be i szerokich gumach ledwo jeżdżę. Za każdym razem trzeba zwalniać, przed każdą dziurą, koleiną, a i tak czuć jak w głowie coś mi się przesuwa. 18 czy 19 cali jest fajne ale na równe drogi, albo chociaż w miarę równe. U mnie nie byłoby opcji.

Opublikowano

@bartez90 Prawda. A druga sprawa, że remont zawieszenia w naszych autach do najtańszych nie należy ?

 

Opublikowano

Witam ponownie! 

Wszystkie zakupy założone! :) 

W końcu się zebrałem na przymocowanie transmitera na stałe bo rzep z klejem dołączony w opakowaniu nie wytrzymał długo i urządzenie dyndało i tłukło się po schowku.

Cyk dwie śrubki i siedzi: 

a2.jpg

a1.jpg

Muszę jeszcze wymyślić jakiś sposób żeby kabel od niego ładnie upiąć. Umiejscowienie bardzo dobre nawet z wpiętym kablem do ładowania telefonu schowek się zamyka także jestem zadowolony :) 

Po drugie "naklejki" na klimatronik:

Przed: 

a3.jpg

I po: 

a5.jpg

Powiem tak. No nie tego się spodziewałem. Jestem nieco zawiedziony rezultatem ale cóż. Naklejki nie trzymały wymieru przycisków, stąd po zdrapaniu do końca klawisza "econ" widać białą obwódkę. Trochę lipa. Może kiedyś jeszcze spróbuję od innego sprzedawcy kupić. 30zł to nie majątek :D 

No i najważniejsze wpadły wczoraj końcówki w końcu. Kosmiczna różnica ale jak najbardziej mod na +. 

Przed: 

a9.jpg

No i po: 

a7.jpg

Wystają poza zderzak na szerokość palca wskazującego i bardzo ładnie wypełniają otwory w zderzaku. 

Na razie tyle na następny miesiąc zajmuję się przodem, grill i środkowy zderzaka. 

Na koniec jakieś dwie na szybko, ładniejsze fotki :)

a6.jpg

a8.jpg

See ya! 

Opublikowano

śliczny sedan :) 

końcówki wrzuciłeś fi90?

Klimatronika poszukaj najlepiej z b7, będziesz miał idealny stan.  Wszystko inne to półśrodki. 

Opublikowano
13 minut temu, koziol992 napisał:

śliczny sedan :) 

Dzięki! Oczko w głowie :D 

13 minut temu, koziol992 napisał:

końcówki wrzuciłeś fi90?

Tak, Ulter N1-90RS. 

14 minut temu, koziol992 napisał:

Klimatronika poszukaj najlepiej z b7, będziesz miał idealny stan.  Wszystko inne to półśrodki. 

Na razie się wstrzymam, są jeszcze inne plany. :) Możliwe, że będę szukał kosza 2-din z B7 bo jest już lepszego materiału niż ten B6-tkowy i kto wie czy w przyszłosci RNS-E nie wleci :) 

Opublikowano

Fajne autko. Powodzenia w dalszych modach ?

Opublikowano

Fajny Kolorek :) Mam identyczny tylko nie ma s-line a  zewnętrznego, no i Avant :)

Opublikowano

Halko!
Było nieco przerwy w "apdejtach" spowodowane wyłącznie natłokiem pracy i innych wydarzeń.

W każdym razie:

Grill i środkowy zderzaka w plaster miodu w końcu siedzą na aucie.

Ze środkowym zderzaka było trochę pitolenia i chyba będę do tego podchodził jeszcze raz bo nie wyszło to super dobrze ale i tak jak na moje zdolności manualne jest git! :D

Pierwszy robiłem środkowy zderzaka własnoręcznie docinając go pod oryginalną kratkę.

Wyciągnięcie- pestka. Kilka zatrzasków i mamy kratkę wraz z ramką w rękach.

IMG_3625.JPG

Najpierw przetarłem drobnoziarnistym papierem ściernym żeby nieco "zmatowić" i tak już nieco zmęczony chrom, odtłuściłem.

IMG_3626.JPG

I jak człowiek sprayem maźnąłem ze dwie warstwy potem klar na to. I tadam.

IMG_3628.JPG

Nie zrobiłem zdjęcia z samego przycinania, jednak robiłem to z arkusza "plastra miodu" z bardzo plastycznego tworzywa sztucznego, który dostałem od Chopina więc nawet nie mam pojęcia skąd on coś takiego miał :D

Finalnie spróbowałem to przymocować do ramki za pomocą kleju na dole, tam gdzie miałem równy brzeg i malutkich czarnych trytytek u góry, których i tak nie widać spod ramki rejestracji. Skończyło się na tym, że za cholerę żaden klej nie chciał złapać i poszły dwie nieco grubsze opaski na dół, które i tak mało co widać ^^

Wszystko trzyma się jak należy nawet przy prędkościach 200+ nie odpadło także jak najbardziej na +.

Finalnie wszystko wyglądało tak:

IMG_3667.JPG

IMG_3675.JPG

 

Dwa tygodnie później doszedł gotowy grill plug and play. Wyjąłem oryginalny włożyłem nowy przełożyłem znaczek pod podstawkę przykręciłem załączonymi uchwytami i voilà:

IMG_3925.JPG

Nie było jeszcze czasu na jakieś ładne fotki... Przez ostatnie parę miesięcy pracuję po 220+h miesięcznie w pracy więc ledwo co znajduję czas na wypoczynek.

To na razie na tyle z update, jak pojawi się coś nowego będę pisał cykał fotki i inne szmery bajery :D

Na razie muszę zdiagnozować dlaczego auto zaczęło dziwnie pływać i boję się, że zawieszenie, które jeszcze nigdy nie było wymieniane zaczyna się odzywać... Zobaczymy co to z tego będzie. No i zaczynają mi się pocić wtryski :( Mam nadzieje, że to tylko podkładki ale to też do sprawdzenia.

Dobijam powoli do 200kkm a to oznacza że 18k już za mną tym samochodem odkąd go mam i powiem jedno: polecam! Bex to świetny kompromis między jeszcze w miarę akceptowalnym spalaniem benzyny a jego osiągami. 6-ścio biegowa skrzynia jest tak zestrojona, że na 6 i na 4 przyspiesza z takim samym kopniakiem. Ale zaczyna powoli brakować. Do końca roku na pewno będę chciał podnieść raz a dobrze moc! :D

Niedługo ją porządnie wymyję i zabiorę gdzieś na ładne fotki.

Jak na razie mam jedną z brudnymi felgami :D

IMG_E3951.JPG

Stay tuned i do zobaczenia na drodze! :)

Opublikowano

Bardzo ładnie w tym kolorze wygląda. Gratuluję i życzę dużo zapału! 

Też rzezbilem dolną kratkę. Przerabiałem kratkę z golfa GTI i udało mi się dobrze ją przymocować, bez żadnego kleju. Możesz sobie podejrzeć u mnie w temacie. Jak byś miał pytania, pisz na priv. Mam sporo zdjęć, jak to robiłem.

Pozdr.

Opublikowano

No i pięknie :oklasky:

Opublikowano

Witam serdecznie ponownie! :D

Tak jak i w zeszłym roku plany planami, rzeczywistość zweryfikowała- na razie stop z modami dość potężny do odwołania przez brak czasu i przede wszystkim środków. 

Ale to nie oznacza, że nic nie robiłem przy Smerfetce. Cóż, ponad 20kkm po pięknych polskich drogach w końcu dało znać o sobie i niestety poleciał wielowahacz. Lewa strona była już dość mocno zmęczona wiec trzeba było wymieniać na gwałt. 

Jako, że ostatnio nie mogę się nazwać milionerem (remonty, przeprowadzki, zmiany w życiu ?) przybył budżetowy zestaw firmy „master-sport”. Poniższy obrazek przedstawia mnie próbującego dokonać cudu i wymienić zawieszenie bez podnośnika, specjalistycznych narzędzi i kanału. Cóż, efekt był taki, że po jednym dniu szarpania, wyklinania i męczenia się stwierdziłem ze odżałuję te parę złotych na mechanika, poskładałem wszystko do kupy i odwiozłem niech się ktoś inny męczy. Zatrzymała mnie śruba spinająca dwa górne banany, której za cholerę nie szło wybić. Co więcej mechanik nie dał rady jej wybić kluczem pneumatycznym musiał wygrzewać palnikiem. ? 16 lat przyjmowania warunków atmosferycznych i jeżdżenia odcisnęły na zawieszeniu piętno... W końcu zawieszka jeździła w aucie jeszcze fabryczna ? 

Jak na razie zrobiłem około 3 tysięcy kilometrów na zawieszeniu i nic podejrzanego się nie dzieje. Dali gwarancję, w razie czego będę reklamował. 

83C267CA-D50F-4D3F-A67E-4404AA050A88.jpeg

 

Żeby nie było za wesoło również upały dały o sobie znać i po wycieczce do Wrocławia w pewien szczególnie ciepły dzień auto ni stąd ni zowąd odmówiło posłuszeństwa. Dosłownie na zjeździe z autostrady całkowicie się wyłączyła, kręciła kręciła i nie odpalała :(  Przestygła, pół godzinki sobie postałem na awaryjnych, wsiadłem, odpaliłem i dojechałem do domu. Falowały nieco obroty i był nieco „zamulony” ale nie wiem czy przez temperaturę (prawie 40 stopni) czy przez to co było zepsute. 

AD21709E-F7F2-4FCA-8BF9-E6B8B3442F9C.jpeg

Przyczyna- prawdopodobnie wywalony czujnik Halla. Został wymieniony i nigdy więcej się sytuacja do tej pory nie powtórzyła ale zacząłem trochę bardziej ją oszczędzać w upalne dni ❤️

Mialem też swój pierwszy raz z przyczepką w samochodzie. Niby nic bo zabierałem ok 160kg ale nie zrobiło to na aucie większego wrażenia. I z tego naprawdę jestem zadowolony. 

D615E2E9-0B15-4613-BE72-BD46F6E0CBC6.jpeg

 

Nie wiem kiedy przyjdzie jakiś lepszy okres pieniężny na razie rozpoczynam drugi stopień studiów, czyli znów czesne to to, to tamto, mam jeszcze do wymiany przewody hamulcowe ale chyba polecę na grubo i kupię od razu w stalowym oplocie, płyn hamulcowy już od roku w garażu leży, jakoś nie było okazji do wymiany. Także chce od razu za jednym zamachem to zrobić. Może w przyszłym miesiącu może jeszcze w tym okaże się.

Ostatnio wymieniłem znów olej z filtrem bo staram się co te 8k wymieniać. Nie zjadł dużo między wymianami, może z 0,5l. Wiec motor chyba zdrowy :D  

8D5C31AD-4BB2-4096-8324-13552065F089.jpeg

Niunia cieszy oko i co na nią spojrzę to się uśmiecham! A to najważniejsze. Może jeszcze wytrwamy razem do lepszych czasów aby zacząć coś modzić na grubo bo kusić kusi, no ale trzeba mierzyć siły na zamiary. ?

Na fb już jest wydarzenie następnej bukowiny, już szykuję paluszki aby się zapisać i zaczynam odkładać pieniądz aby pojechać! 

Do zobaczenia na drogach! :D 

Opublikowano

W końcu zabrałem ją na porządne mycie i parę „ładnych” fotek! ?0D5A8DFF-007E-4792-8434-6A3111BE5B0D.jpeg8F16F12D-A799-4750-9DDB-24E388E5417C.jpeg4A1AB475-EFD3-45A7-96F8-A0353CF689E6.jpeg927ECD49-E72E-4C7C-8280-59260858A896.jpeg7C56F99C-9FBB-4667-8DBA-27124402F1EB.jpegB400C27B-DA33-4D66-9583-6E5878326032.jpeg

Opublikowano

? LALKA ? mega pasuje mi to auto .  Działaj coś przy niej bo aż prosi się  aby podłubać  przy tym motorku :lol1:

Opublikowano

Hej!

Ostatnia przygoda: strzelił czujnik położenia wału korbowego. Swoją drogą ciekawe, że zaraz po wymianie czujnika położenia wałków rozrządu :D Obydwa jeszcze fabryczne założone chyba były. ^^

Poczytałem forum, mówię: Ok wlatuje Bosch, nie oszczędzamy.

2.jpg3.jpg

Poczytałem o wymianie, mówię: Dobra to trzeba sobie trochę czasu przygotować bo trudny dostęp.

1.jpg

A tymczasem dosłownie pół godziny zajęła mi wymiana :D

4.jpg

Cały myk polegał na tym, żeby śruby która trzyma czujnik nie zgubić z klucza, a że nie miałem magnetycznego- owinąłem główkę śruby i kawałek początku klucza taśmą izolacyjną, nacelowałem nieco dokręciłem i ściągnąłem taśmę szarpnięciem z główki śruby.

Zdecydowanie poprawiła się praca silnika, bo już ostatnio myślałem czarnymi scenariuszami, że o nie turbo pada bo jakby mniej mocy miał, to to, to tamto. A to durny czujnik :D

Znów idzie jak burza :D

Do następnego!

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...