Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Start Stop i smarowanie Turbo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

System start stop automatycznie wyłącza silnik kiedy zatrzymamy pojazd.
Jesteście mi w stanie powiedzieć co się dzieje z turbiną, która dostaje przez 150KM mocno w tyłek, następnie dojeżdżam do świateł i nagle zapłon zostaje wyłączony ?

Raz, że turbo kręci się jak szalone, dwa po wyłączeniu zapłonu automatycznie przestaje występować smarowanie olejem (pompa oleju przestaje działać), trzy temperatura turbiny jest bardzo wysoka przecież (przejechałem ostatnie 150KM na wysokich obrotach), bez smarowania ta turbina zwyczajnie się zaciera ?

Jak Wy to widzicie ?

 

Opublikowano

Mam ori turbo, zamiast 177km auto wydmuchało 181km, po 200tyś km, start&stop cały czas aktywny, więc wątpię, żeby inżynierowie tego nie przewidzieli.

Opublikowano

Serio, nikt inny nie zastanawiał się nad tym, co się dzieje ze smarowaniem turbiny kiedy nagle silnik przestaje pracować ?

Opublikowano

Mojej żonie w serwisie VW (Golf silnik 1.4 TSI 150KM z 2016 więc pewnie podobny) powiedzieli, że nie ma się już prawa przejmować tym, że po piłowaniu np na autostradzie musi "wystudzić" silnik przed wyłączeniem. Chłodzenie i smarowanie elementów odbywa się nawet po wyłączeniu. Nawet nic już nie piszą w instrukcjach o tym. Jeżeli mówili prawdę to być może ten element jest chroniony w odpowiedni sposób. W mojej instrukcji też nie znalazłem informacji o potrzebie wychładzania turbiny przed wyłączeniem. Star-stop nie działa zawsze i bierze pod uwagę m.in. wysoką temp. silnika.

Opublikowano
12 godzin temu, fio napisał:

Star-stop nie działa zawsze i bierze pod uwagę m.in. wysoką temp. silnika.

W tej generacji silników komputer decyduje o aktywności systemu start -stop . Uwzględnia jak zauważył fio również wysoką temperaturę. Zresztą nie tylko . Zbyt niską również. Dla ciekawości podam ,że o ile klima jest włączona a automatyka nie jest w stanie utrzymać żądanego komfortu system też nie zadziała, chociaż sam silnik osiągnął teoretyczną temperaturę dla włączenia systemu .

Opublikowano
W dniu 9.09.2018 o 08:32, janusz_stg napisał:

W tej generacji silników komputer decyduje o aktywności systemu start -stop . Uwzględnia jak zauważył fio również wysoką temperaturę. Zresztą nie tylko . Zbyt niską również. Dla ciekawości podam ,że o ile klima jest włączona a automatyka nie jest w stanie utrzymać żądanego komfortu system też nie zadziała, chociaż sam silnik osiągnął teoretyczną temperaturę dla włączenia systemu .

Nawet gdy podgłośnię muzykę w moim VW Crafterze to system Start&Stop potrafi odpalić auto na światłach.

Opublikowano

Przecież po zgaszenie silnika nie wysysa Ci oleju z turba, tylko przestaje płynąć.

Opublikowano

To prawda. Przestaje płynąć olej. Ale do pewnych parametrów temperatury komputer pozwala wyłączyć silnik " bez" szkody dla niego. Jednak po przekroczeniu pewnych wartości start=stop po prostu nie zadziała i silnik Będzie pracował dalej  bo zatrzymanie go byłoby szkodliwe dla turbo.

Opublikowano

W takim układzie nie mam się czym przejmować.

Dzięki za wyczerpujące info.

Opublikowano
W dniu 10.09.2018 o 13:05, mszark napisał:

Przecież po zgaszenie silnika nie wysysa Ci oleju z turba, tylko przestaje płynąć.

Nie z turba tylko turbosprężarki, po co Ci w niej olej skoro nie pracuje ?

Opublikowano

Panowie,

Podczepie sie troche w watku o turbinie, ale troche w innym kontekscie.Planuje kupic w ramach Programu Audi Select Plus Audi A4 b 9 s tronic 150 km TFSI 2016 rok.przebieg 84 tys.czy bac sie turbiny przy takim przebiegu?jak jest faktycznie z jej awaryjnoscia bo od czytania w internecie boli mnie juz glowa.

Opublikowano (edytowane)

Odpuść sobie, chyba że ma to służyć tylko przez kilka miesięcy i weźmiesz inne auto.

Edytowane przez Langista
Opublikowano
10 godzin temu, Langista napisał(a):

Odpuść sobie, chyba że ma to służyć tylko przez kilka miesięcy i weźmiesz inne auto.

co się dzieje z tym silnikiem przy takim niskim przebiegu?

Opublikowano

Teoretycznie nic ale jak ma się w świadomości to, w jaki sposób od nowości było traktowane i na te 80k przebiegu były dwie wymiany oleju, to chęć nabycia takiej bomby wydatków maleje do zera. 

Opublikowano
1 godzinę temu, Langista napisał(a):

Teoretycznie nic ale jak ma się w świadomości to, w jaki sposób od nowości było traktowane i na te 80k przebiegu były dwie wymiany oleju, to chęć nabycia takiej bomby wydatków maleje do zera.

pytanie czy faktycznie były 2 wymiany...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...