Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 tdi wymiana czy remont


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jestem nowym uczestnikiem forum więc proszę o wyrozumiałość.

Otóż wracając z wakacji wjeżdżając na autostradę zaczęło strasznie szarpać budą na szczęście tuż koło punktu podróżnych więc zjechałem i została tylko laweta.

Samochód zawiozłem do mechanika, który stwierdził brak kompresji na 4 tłoku.

Po rozebraniu  silnika okazało się że ukruszył się kawałek zaworu w głowicy i pokiereszował tłoka i głowicę( mogę wrzucić zdjęcia) 

Mam dylemat czy zrobić remont tj. wymiana tłoka( cylinder nie wygląda na porysowany ale dał bym komuś pewnemu do sprawdzenia) remont głowicy i cała reszta i poskładać z powrotem , czy kupić cały słupek

Mój mechanik twierdzi że może załatwić silnik  z przelotem około 150 tys i z pisemną gwarancją na 6 m-cy za około 3,5 tys

Sam twierdzi że remont często się nie przyjmuje i że pewniej wymienić silnik.

A jaka jest opinia doświadczonych forumowiczów  znawców marki i silników?

Generalnie co trzeba wymienić żeby to miało ręce i nogi, wystarczy wymienić jeden tłok( może być używany czy lepiej nowy) nowe pierścienie i panewki, remont głowicy i jedziemy dalej czy cały dół by trzeba było robić?

Silnik CAGA 2008 r. 105 kw multitronic przebieg podobno 270 000

Pozdrawiam i liczę na pomoc

Opublikowano

Ja bym pomyślał o wsadzeniu nowszej jednostki jak zamierzasz jeździć tym autem . Chyba ze robisz i sprzedajesz to już jak uważasz . Zadzwoń do nosba albo genowefagarage czy tez do innej firmy co się zajmuje swapami i zapytaj jaka nowsza jednostkę możesz zamontować żeby wszystko działało jak należy 

Opublikowano

Nie wiem czy jest sens utrudniania sobie życia swapem na inny motor.

Przypuszczam że koszty takiego swapu i motoru będą dwukrotnie większe.

 

Opublikowano

Ja bym zrobił kompletny remont i wymienił co się da.

Opublikowano

Delikatny remont i kup coś z pewniejszym przebiegiem potem;

Opublikowano

Słupek wchodzi w grę jedynie w momencie jak jest mega pewny. Czyli wyjmujesz go sam z auta sprawnego który jesteś w stanie zlogowac zobaczyć, posłuchać i się przejechać i widzisz faktyczny przebieg.

Upgrade spoko ale to już jest twoja decyzja czy chcesz wydawać pieniądze które i tak musisz wydać i ile musisz dopłacić i czy w ogóle chcesz. Znam wielu ludzi którym robiłem różnego rodzaju naprawy i np. wychodziło że koszt przeprowadzonej modyfikacji był trochę droższy od kosztu naprawy gdyż klient i tak musiał wydać pieniądze na naprawę mniej lub bardziej poważnej usterki.

Jeżeli uszkodzona jest tylko głowica i tłoka a gładź cylindra jest OK to znaleźć tylko ogarniętego specjalistę z grupy vag i remont. Ale to tylko moje zdanie.

Opublikowano (edytowane)

Uważam ze jeżeli gładź cylindra nie ma śladów/ zadrapań itd. , to spokojnie załóż nowy cylinder wraz z pierścieniami ( sprawdźcie korbkę czy się nie skrzywiła ) głowica do remontu i montować. Zdarzały mi się remonty tego typu ( zawsze na życzenie klienta) i jak narazie znane mi autka jeżdżą bez problemu... 

 

 

a oczywiście głowica do remontu o ilecsie da ( grzybek zaworu nie zrobił spustoszenia ) 

Edytowane przez Afik
Opublikowano

Witam

A więc tak głowica poszła do remontu(podobno jest w dobrym stanie sprawdzona szczelność i wymiana zaworów)

Pojutrze blok idzie na stół i wymiana tłoka plus honowanie (gość od regeneracji twierdzi że wystarczy)

tłok chyba używany plus nowe pierscionki i reszta uszczelek..

Może ktoś doradzić jakiej firmy pierścienie i uszczelki zakupić?

Jak się coś ruszy w temacie to dam znać..

Opublikowano

Dawno temu mialem podobny przypadek w moim audi 80 1,9 Urwany zawor ssacy Wymienilem tylko tlok z pierscieniami i wyremontowalem glowice Wymiana dwóch zaworów  Audi smigalo jeszcze przez 6 lat u mnie  do sprzedazy  I jezdzi dalej  i nic sie nie dzieje  Nastepny wlasciciel mega zadowolony.  

Opublikowano

Czy może ktoś podrzucić info o montażu głowicy..?

Tzn momenty i kolejność dokręcania śrub!

Bedę wdzięczny szukam po całym necie ale nigdzie nie widzę!!

Opublikowano

Poszukaj po necie pdf sam naprawiam B8 tam powinno chyba gdzieś być opisane moment i kolejność

Opublikowano

W sam naprawiam nie ma nic na ten temat..(Można powiedzieć że tam wogóle nic ciekawego nie ma..)

A program Autodata? Czy jest może inny lepszy..?

Opublikowano
46 minut temu, mateuszklimala napisał:

W sam naprawiam nie ma nic na ten temat..(Można powiedzieć że tam wogóle nic ciekawego nie ma..)

A program Autodata? Czy jest może inny lepszy..?

ElsaWin

Opublikowano

Wyslij mi maila na pw oraz kod silnika to z elsy dam ci w pdf montaż głowicy w pl języku 

Opublikowano

A więc tak..

Po długim czasie remont silnika zrobiony (nowy tłok,pierścienie,głowica,panewki korbowe główne były oki,itp)

Wszystko ziała jak należy oprócz turbiny, silnik wchodzi w tryb awaryjny kiedy jedzie się przez około 5-6 sekund na 3000 obr, w niższym zakresie i w trybie sport jest oki.

Turbina do czyszczenia czy regeneracja?Innych błedów brak tylko P0234

Opublikowano

Witaj,

Pare ładnych razy walczyłem z turbo tzn. Wyjmowałem czyściłem zmienną geometrie itd... spokój był max do pół roku i od nowa zabawa tryb awaryjny przeładowanie. W końcu zdecydowałem się na regenerację wszystko profesjonalnie zrobione od początku do końca gwarancja i wreszcie święty spokój ?. Jednym słowem polecam regenarację w  Wawie mogę polecić perun turbo mega fachowcy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...