Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 1.9 TDI] Pompowtrysk - przyczyna wibracji ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam nastepujacy problem- auto dostaje dziwnych wibracji w przedziale 1500 do 2200  na 4 i 5 biegu odrazu dodam ze przeguby ok i dwumas tez. 

robilem logi statystyczne i 4 pompka ma wartosci 0.8, natomiast robiac logi dynamiczne wartosci potrafia skoczyc nawet do 2.7

usczelniacze wymienione na wszytkich pompkach i nie ma poprawy, gniazda lekko wyrobione.

wymieniac 4 pompke? czy macie jakies inne pomysly na poczatek

Opublikowano

przy wymianie uszczelnień zebrałeś ostre krawędzie gniazd ,bo jeśli nie to uszczelnienia podczas montażu się poprzecinały,chociaż te wibracje to może raczej coś z napędem ,przy uszkodzonej pompce raczej brak mocy ,tak przynajmniej miał znajomy ,auto jechało jak by miało z 90km ,ale jechało płynnie

Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, kubabkb napisał:

robilem logi statystyczne i 4 pompka ma wartosci 0.8, natomiast robiac logi dynamiczne wartosci potrafia skoczyc nawet do 2.7

????

O jakich parametrach piszesz , chyba nie o korekcjach, bo one od ok. 1600 obr/min stoją jak wryte ? :P:naughty:

- jak wyglądały korekcje przed robotą ?

- jak wyglądają teraz ?

- zamieniałeś miejscami pompki o najniższej i najwyższej korekcji podczas wymiany uszczelnień ?

- robiłeś to sam , czy robił to ktoś kto ma pojęcie o tej robocie ?

Jak oczekujesz konkretnej pomocy to odpowiedz na te pytania i najlepiej jakbyś wrzucił linki do logów (statycznych ) grupy 013 przed i po robocie :hi:

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

-korekcje przed robota wygladaly identycznie

-nie zamienialem miejscami pompek zostaly wlozone tak samo

- robil to mechanik nie ja 

logi musialbym zrobic ponownie bo przez przyapdek mi sie usunely

4 pompka podczas wciskania pedalu gazu na maksa przy obrotach od 1100 pokazuje wartosci 2,7mg( chodzi mi o 13 grupe) wtedy zaczyna rzucac silnikiem. rzucanie uspokaja sie po przekroczeniu 2200 obrotow

Opublikowano

 A BIP-y przy tym przyspieszaniu ? Nie schodzą na minus ?

Opublikowano

kamil-vag musze sprawdzic poniewaz na bipy nie patrzylem,

jesli schodza na minus przy przyspieszaniu co to oznacza?

 

Opublikowano

Możliwe, że tandem już nie wyrabia i słabe ciśnienie tłoczenia paliwa... ale to zrób loga, nie ma się co martwic na zapas

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, kubabkb napisał:

-korekcje przed robota wygladaly identycznie

-nie zamienialem miejscami pompek zostaly wlozone tak samo

- robil to mechanik nie ja 

logi musialbym zrobic ponownie bo przez przyapdek mi sie usunely

4 pompka podczas wciskania pedalu gazu na maksa przy obrotach od 1100 pokazuje wartosci 2,7mg( chodzi mi o 13 grupe) wtedy zaczyna rzucac silnikiem. rzucanie uspokaja sie po przekroczeniu 2200 obrotow

Mechanik dał ciała, powinien zamienić pompki miejscami , wtedy by było wiadomo czy to wina pompki , czy warunków w cylindrze :whistling:

Przy takich objawach jak opisujesz to wygląda na to że jak dajesz w pedał , to pompka nie ma czego pompować :naughty:

Albo " zapowietrza " się spalinami z przepuszczającego dolnego uszczelnienia, albo zatkane jest sitko przez które paliwo dostaje się do wnętrza pompki ( na zdjęciu zaznaczone na czerwono ):

Pompka.jpg

Oczywiście pompka też może być zdechnięta, ale żeby to było pewne to trzeba by je zamienić miejscami ...

Mam nieodparte wrażenie że mecher się nie przyłożył do roboty , albo się nie zna na niuansach tej roboty , jak po wymianie uszczelniaczy się nic nie zmieniło...:hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Piotrek ogolnie mechanikowi  nie mowilem o moich problemach z pompka.

usczelniacze byly wymieniane poniewaz robilem uszczelke pod glowica, a korekcje sam sprawdzalaem przed wymiana i po wymianie on nawet na ten temat nic nie wiedzial

- jedyne o czym wspomnial jak odbieralem auto to ze mam juz lekko wybite gniazda, ale jeszcze troche pojezdze na nich i tyle w temacie

 

Edit- 

jesli delikatnie wciskam pedal gazu to wibracje silnika sa male jesli daje pedal na maxa to wtedy zaczyna trzasc silnikiem w przedziale 1100 do 2200 tylko a 4 i 5 biegu(czym auto bardziej obciazaone tym silnik skacze bardziej)

Edytowane przez kubabkb
Opublikowano
48 minut temu, kubabkb napisał:

usczelniacze byly wymieniane poniewaz robilem uszczelke pod glowica, a korekcje sam sprawdzalaem przed wymiana i po wymianie on nawet na ten temat nic nie wiedział

Tak to jest jak się cedzi informację po troszeczku zamiast konkretnie opisać co było robione i dla czego ..... :naughty::D

W takiej sytuacji wcale bym się nie zdziwił  jakbyś miał  pompki włożone na starych uszczelniaczach :P

Ja na Twoim miejscu bym wyciągnął pompki jeszcze raz, zrobił porządnie uszczelniacze i poskładał zamieniając miejscami pompki o najniższych i najwyższych korekcjach .

Przed rozbebeszeniem porobił bym logi, by było z czym porównywać sytuację po robocie i oby wnioski wyciągnąć prawidłowe :whistling:

Opublikowano

pompki napewno maja nowe usczelniacze, dal mi z powrotem stare uszczelniacze, ogolnie to zaufany mechanik .

Opublikowano

Wymień filtr paliwa

Opublikowano

filtr paliwa byl wymieniany, nie pomoglo

Opublikowano

To na pewno są wibracje, a nie nieregularne przerywanie podczas przyspieszania ?

Jeżeli tak , to mogą być luźne konektory elektryczne na pompkach, ( przeważnie na pierwszym  cylindrze ):decayed:

Opublikowano

@piotrsob1  tak wibracje( a nawet rzucanie silnikem przy wcisnieciu gazu w podloge na 4 i 5 biegu) 

calkiem ustepujace dokladnie po przekroczeniu 2400 obrotów

Opublikowano

To co dla Ciebie jest wibracją, dla mnie (analizując Twój opis i objawy ) wygląda mi na przerywanie spowodowane luźnymi konektorami pompowtryskiwaczy :whistling:

Opublikowano

Piotrek jak tylko przyjdzie nowa bateria do lapka zrobie logi dynamieczne grupy 18 i 23

robiac miesiac temu statysyczne nie bylo zadnych problemow, szkoda ze nie zrobilem odrazu dynamicznych.

pomysle nad tymi luznymi konektorami jeszcze jak bede w PL

Opublikowano

Jeżeli mam rację to sytuacja powinna się z dnia na dzień pogarszać, aż w końcu na desce zrobi się  choinka :decayed:

Podłączony wtedy VAG powinien pokazać błąd przerwy/zwarcia na którejś z cewek pompowtryskiwacza ( najczęściej jest to cewka pompki nr. 1, z racji tego że koniec wiązki nie jest podparty i zwiększone jej wibracje tam właśnie powodują największe wycieranie się wsuwek przewodów sterujących pompkami ) :hi::whistling:

Opublikowano (edytowane)

Żeby nie  zakładać nowego tematu podbijam tutaj...     

 ...Witam...a ja mam  problem tego rodzaju...  mianowicie    gdy odpalam auto   to   chwile po urochomieniu silnika  zaczyna on pracowac na 3 cylindry     zapala się lampka  esp i pali się  check engin ..  i teraz tak.. jak silnik nagrzeje sie do tych  90s to  jak jak go zgaszę i  chwilę po tym uruchomię ponownie to   juz pracują 4 cylindry..   ale jak tylko ciut ostygnie to znowu  to samo... zauwazylem tez ze jak juz pracuje ok i np podbije obroty ponad 3000 to tez potrafi wywalic esp..wczesniej  w były epizody  ze podczas jazdy  np tak ponad 100 km.h jakby na chwile  odcinało    silnik -cylinder...  a  teraz dosłwnie z dnia  na dzień   zrobiło  sie    ze odrazu po odpaleniu zimnego  źle  pracuje..  znajomy  tak na szybkiego  podłonczył    komputer i stwierdził ze wg  niego i blendu jaki został zapisany to   jakaś usterk  elektryczna..1 wtrysku  i ze ogolnie wtryski  nie leją...odlonczyl wtyczke wiazki PD podlonczyl ponownie i jakby zacza pracowac  ok lecz  na chwilową przejazczkę  .. ..  bo wtryski wg niego  sa ok...  mozliwe ze  wtyk na PD  do poprawy....  ?  Filtry mam wymienione..z pompy tandem. wycieków nie widać.. oleju nie przybywa..pali od raz... 

Edytowane przez PRZEMEKC
Opublikowano

@PRZEMEKC podoginaj i przeczyść wsuwki we wtyczkach pompek. Tu opisałem jak to mniej więcej zrobić: https://a4-klub.pl/topic/430223-b6-tdi-pd-pompy-paliwa-słabe-odpalanie-telepanie-na-jałowym/?do=findComment&comment=5354574

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...