Cineksik Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 A jak z żywotnością ? Bo mi się zwykłe LEDy palą co jakiś czas i szukam czegoś na dłużej. od 2 dni koledzy tego używają, także sam wiesz - jeszcze się pewnie świecą
Dibo Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 A jak z żywotnością ? Bo mi się zwykłe LEDy palą co jakiś czas i szukam czegoś na dłużej. od 2 dni koledzy tego używają, także sam wiesz - jeszcze się pewnie świecą To poczekam trochę aż będzie więcej wiadomo
lukaszr Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Ciekawe jak ich zywotnosc tylko.. Bo swiatelko bardzo ladny kolorek ma.. Pewnie i tak większa niż zwykłych H6W, które przeważnie spalają się po 3-5 miesiącach, a ich cena jest taka sama jak LED.
GRazny Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 to ja tak informacyjnie dodam że BlueVision Philipsa na razie dają radę u mnie pół roku prawie... a przetrwały wilgotną wiosnę... niestety drogie jak cholera...ale już po wykonaniu widać różnicę... gdyby tylko jeszcze miały więcej tego Blue niż Yellow to byłoby super... a tak muszę śledzić ten temat
variocustoms Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Rozeznaję temat i się okazuje, że żadna dioda na 12V nie wytrzyma za długo tj. od miesiąca może do pięciu, w oświetleniu tablicy zmieniałem 3 razy po ok miesiącu pomimo zastosowania "rezystorów" w postaci żarówek, przednie w DRL zaczynają chyba padać, a jedna zaczyna "mrugać" i 2 z 18 diód nie świecą, rezystory oszukują tylko FIS. Chyba jedynym rozwiązaniem jest zastosowanie regulatora napięcia ponieważ na wyłączonym silniku LEd dostaje 11,7 V co wystarcza ale po włączeniu silnika dostaje już ok 13,5-13,8 V co po pewnym czasie zabija nawed najlepszy LED. Powiedzmy, że koszt regulatora z płynną regulacją to koszt ok 40 PLN to wychodzi: 1 na oświetlenie tablicy rejestracyjnej i 4 na DRL i postojowe to daje 200 PLN i jest pytanie czy to ma wogóle ekonomiczny sens ale żywotność LEDów wzrasta przynajmniej 20to krotnie.
Cineksik Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 tak - piszcie i dzwońcie to napewno wystawi je po 11 pln za sztuke Panowie spokojnie - będą to dam znać - wejdziecie na aukcje i kupicie. Telefonami budujecie popyt i facet zapierdzieli dużo wyższą cenę Adaś to ja poproszę info na priv jakbym miał przegapić i obiecuję nie nękać sprzedającego, co by nam za żarówkę nie krzyknął po 110zł [br]Dopisany: 22 Kwiecień 2009, 23:02_________________________________________________ Rozeznaję temat i się okazuje, że żadna dioda na 12V nie wytrzyma za długo tj. od miesiąca może do pięciu, w oświetleniu tablicy zmieniałem 3 razy po ok miesiącu pomimo zastosowania "rezystorów" w postaci żarówek, przednie w DRL zaczynają chyba padać, a jedna zaczyna "mrugać" i 2 z 18 diód nie świecą, rezystory oszukują tylko FIS. Chyba jedynym rozwiązaniem jest zastosowanie regulatora napięcia ponieważ na wyłączonym silniku LEd dostaje 11,7 V co wystarcza ale po włączeniu silnika dostaje już ok 13,5-13,8 V co po pewnym czasie zabija nawed najlepszy LED. Powiedzmy, że koszt regulatora z płynną regulacją to koszt ok 40 PLN to wychodzi: 1 na oświetlenie tablicy rejestracyjnej i 4 na DRL i postojowe to daje 200 PLN i jest pytanie czy to ma wogóle ekonomiczny sens ale żywotność LEDów wzrasta przynajmniej 20to krotnie. Vario bądź prekursorem, pionierem - rozkminisz temat jesteś wielki
GRazny Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Rozeznaję temat i się okazuje, że żadna dioda na 12V nie wytrzyma za długo tj. od miesiąca może do pięciu, w oświetleniu tablicy zmieniałem 3 razy po ok miesiącu pomimo zastosowania "rezystorów" w postaci żarówek, przednie w DRL zaczynają chyba padać, a jedna zaczyna "mrugać" i 2 z 18 diód nie świecą, rezystory oszukują tylko FIS. Chyba jedynym rozwiązaniem jest zastosowanie regulatora napięcia ponieważ na wyłączonym silniku LEd dostaje 11,7 V co wystarcza ale po włączeniu silnika dostaje już ok 13,5-13,8 V co po pewnym czasie zabija nawed najlepszy LED. Powiedzmy, że koszt regulatora z płynną regulacją to koszt ok 40 PLN to wychodzi: 1 na oświetlenie tablicy rejestracyjnej i 4 na DRL i postojowe to daje 200 PLN i jest pytanie czy to ma wogóle ekonomiczny sens ale żywotność LEDów wzrasta przynajmniej 20to krotnie. nie można regulatora zastosować do więcej niż jednej diody? przecież to tylko napięcie
variocustoms Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 W teorii tak, na tył no problem bo 2 diody zasilane jednym + i jednym -, co do przodu to DRL i postoje przynajmniej w B7 mają wspólny - a + jest rozdzielany przełącznikiem świateł (przekaźnikiem) i nie wiem czy da radę to wszystko "zmostkować" żeby zawsze w odbiornikach czyli LEDach było 12 V a nie np. 13,5 ew. 14 z groszem. szczerze, im nowsze auto z nowszą technologią to zaczynają się schody. Postaram się coś w tym temacie znaleźć ekonomicznego, na allegro jest regulator za ok 30 PLN + wysyłka ale chyba można złożyć pojedynczy za ok 10-12 PLN więc koszt tańszego wyjdzie nie 200 PLN ale 60 PLN i to rozwiązanie miało by sens ekonomiczny.
HiRide Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Prosz... Niestety Łukasz zapomniał włączyć swoich żółtych jak siuśki xenonów pisalem do sprzedajacego i napisal ze te diody ktore ma Lukas maja pobor jakies 1,2 W a w5w 9led smd maja pobor 1.5w http://www.allegro.pl/item592846531_diody_led_postojowki_w5w_t10_smd_9_bardzo_jasne.html
variocustoms Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 W moim sklepie w Poznaniu z tego co mi facio powiedział mają LEDy z poborem ok 1-1,2 W, sprawdzę jutro i dam znać, może nie będzie trzeba czekać 3 tyg. na te z allegro.
KOval81 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 No tych z poborem 1W jest sporo na allegro, ale niestety nie wiadomo co się będzie działo. Vario - testuj, obczaimy
Aydaho Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 a mi dzisiaj znowu spaliła się żarówka STOPu ku...wa 1,5 miesiąca temu ją wymieniałem. CO JEST z tymi FURAMI ??? są jakieś LEDY do świateł stop ?? ( ale nie chce zmieniać lamp na led'owe )
lukaszr Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 a mi dzisiaj znowu spaliła się żarówka STOPu ku...wa 1,5 miesiąca temu ją wymieniałem. CO JEST z tymi FURAMI ??? są jakieś LEDY do świateł stop ?? ( ale nie chce zmieniać lamp na led'owe ) Może dotykasz palcami szkła żarówek, natłuszczasz je i po prostu się palą, ale światło stopu to trochę dziwne.
Aydaho Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 a mi dzisiaj znowu spaliła się żarówka STOPu ku...wa 1,5 miesiąca temu ją wymieniałem. CO JEST z tymi FURAMI ??? są jakieś LEDY do świateł stop ?? ( ale nie chce zmieniać lamp na led'owe ) Może dotykasz palcami szkła żarówek, natłuszczasz je i po prostu się palą, ale światło stopu to trochę dziwne. nie - wszystko przez papierek
simon__75 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Zabrałem sie juz za temat stabilizatora do diodek.... jak cosik wykombinie to wrzuce fotki i ewentualne (małe) schematy....
variocustoms Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Moim zdaniem sprawa leży w przepięciach w instalacji, za duże wahania i peaki są podobnie jak w Skodzie gdzie zarowki i bezpieczniki padaly czesto, stabilizator raczej tu za duzo nie wniesie.
lukaszr Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Myślę, że nawet taki układzik byłby dobry - tylko zamiast potencjometru 10k należałoby wstawić rezystor o konkretnej wartości, żeby na wyjściu napięcie było 12V. Zawsze można też zastosować zwykły stabilizator napięcia z serii 7812 (12V 1A) tylko nie wiem jak by się zachowywał w instalacji samochodowej i czy się w ogóle nadaje.
variocustoms Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 http://www.allegro.pl/item595038430_uklad_kdrn07_regulator_napiecia_stalego_pwm_12v.html Ja znalazłem coś takiego ale pewnie można zrobić tańszą wersję.
simon__75 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Zawsze można też zastosować zwykły stabilizator napięcia z serii 7812 (12V 1A) tylko nie wiem jak by się zachowywał w instalacji samochodowej i czy się w ogóle nadaje. Chyba ze cos prostego na układzie LM337...
lukaszr Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Chyba ze jakis prosty układzik na ukłądzie LM337... Z tego co pamiętam to LM337 można wykorzystać do zrobienia regulowanego i stabilizowanego napięcia ujemnego na wyjściu (nam chyba potrzebny byłby jak już to LM317). Tutaj raczej jest to nam niepotrzebne, bo napięcie będzie stałe 12V, a stabilizacja jego jest zbędna gdyż LEDY pobierają minimalny prąd więc nie będzie zbytnich spadków napięcia na wyjściu, ale z drugiej strony prostota w zastosowaniu tego układu jest pożądana (wystarczą dwa rezystory i dwa kondensatory):
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się