Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy w A4 B8 2.0TDI 120KM występuje usterka mechanizmu napędu pompy olejowej?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, krich8710 napisał:

I dzisiaj moduł zrobiony w TMA Vass Serwis na Górniczej w Gdyni.

Przerobienie modułu z robocizną 1078zł.

Gwarancja 4 lata bez limitu kilometrów więc myślę że dożywotnio będzie.

Imbus już miał widoczne luzy.

Przebieg 253000km.

Pozdrawiam

Razem z montażem?

Opublikowano

No i problem z głowy za stosunkowo niewielkie pieniądze bo wymiana w najlepszym przypadku pierwszej ofiary niskiego ciśnienia oleju - turbosprężarki to koszt nawet w przypadku regenerowanego turbo większy od przerobienia imbusa. A problem nadal zostaje i uszkodzenie nowej turbiny czy silnika to tylko kwestia czasu. Nie mówiąc już o wymianie silnika , gdzie używany słupek CAHA kosztuje minimum 3-4 tys  + koszt przełożenia osprzętu + wymiana rozrządu ( bo grzechem nie wymienić jak silnik wyjęty na stole ) + wymiana oleju + jakiś uszczelniacz ( nawet profilaktycznie ) + robocizna i  5-6 tys wyjdzie bez problemu.

krich8710 to widać w Twoim przypadku do "katastrofy" było już bliżej niż dalej. Ale odpowiednio szybka reakcja i problem z głowy.

Opublikowano

Chciałbym też u siebie sprawdzić w jakim stanie jest pompa i imbusik. Może ktoś polecić gdzie kompleksowo w Krakowie bądź okolicach jestem w stanie coś takiego zrobić ? 

Opublikowano

Tak cena z montażem.

Moduł 580zł, robota 450zł plus litr oleju w moim przypadku Motul.

Auto kupiłem w lutym, zrobiłem 6tys i wtedy poczytałem na forum i zdecydowałem się na wizytę w TMA.

Jak byłem u nich to robili jedno audi które już na lawecie niestety przyjechało :/

Pozdrawiam

 

Opublikowano

Czyli panowie jeśłi mam audi a4 b8 2.0 tdi "caga" i najechane 186 tys. to zabierać się za robienie pompy czy jeszcze spokojnie ujadę koło 20 tys. bo pilny wyjazd mam za granicę??

 

Pytam bo są różne zdania.

 

Dziekuję

Opublikowano

nie popadajmy w paranoje...Jest mnóstwo aut z przebiegiem powyzej 300K i jezdza nadal ;)

Opublikowano
5 godzin temu, Wihajster napisał:

nie popadajmy w paranoje...Jest mnóstwo aut z przebiegiem powyzej 300K i jezdza nadal ;)

 

Dlatego nie wiadomo jak tutaj myślec o tym.

Opublikowano
3 minuty temu, strazak990 napisał:

 

Dlatego nie wiadomo jak tutaj myślec o tym.

Ja przy 186 tyś sprawdziłem stan imbusika i wyglądał ok minimalnie był wytarty i przy okazji go wymieniłem. Tak jak pisałem Wihajster nie dajmy się zwariować z tą pompą. Aczkolwiek warto sprawdzić stan imbusika przy wymianie oleju

 

Opublikowano

Witam. Koledzy czyli najlepiej kupić zregerenowana pompę już pod imbus 100mm? 

Kupiłem nie dawno Audi A4 B8 ale z początku 2009 silnik 120 koni czyli CAHC. 

Ma nalatane 178000km, w sierpniu jadę nią do polski( mam nadzieję że wytrzyma i dojedzie) i będę chciał to wymienić. 

Polecacie jakiś zakład regenerujący z okolic Rzeszowa? 

Ogólnie kupując pompę regenerowana muszę coś jeszcze kupować w aso?

Opublikowano

Wyślij pompę do Vass Serwis Gdynia i Ci odeślą zrobioną

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Tak tylko wtedy auto będzie stało pewnie z 2 tygodnie. Najlepiej było by kupić regenerowana i odesłać stara po wymontowaniu.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
4 godziny temu, adrian2901 napisał:

Witam. Koledzy czyli najlepiej kupić zregerenowana pompę już pod imbus 100mm? 

Kupiłem nie dawno Audi A4 B8 ale z początku 2009 silnik 120 koni czyli CAHC. 

Ma nalatane 178000km, w sierpniu jadę nią do polski( mam nadzieję że wytrzyma i dojedzie) i będę chciał to wymienić. 

Polecacie jakiś zakład regenerujący z okolic Rzeszowa? 

Ogólnie kupując pompę regenerowana muszę coś jeszcze kupować w aso?

Przeczytaj post moderatora Wihajster z 3 maja (str.10)

Opublikowano

Nie dajmy się zwariować , tylko lepiej to sprawdzić, dlatego chce się dowiedzieć co i jak by w razie potrzebnej wymiany wszystko wiedzieć. Tu w Londynie auto jeździło praktycznie w korkach także może być już różnie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Oczywiście, dopóki się nie sprawdzi to można jedynie wróżyć z fusów bo typowych objawów NIE MA. A jak się pojawią to zazwyczaj jest już po herbacie. Po prostu wałek w pewnym momencie przestaje napędzać pompę oleju i do awarii jest już tuż, tuż. A na stan napędu pompy oleju będą miały gównie 2  czynniki stąd nie ma jednego uniwersalnego przebiegu po którym napęd " się wytrze ". A są nimi:

- przebieg ( a nie stan licznika, który często z rzeczywistym przebiegiem może mieć nic wspólnego zwłaszcza jak się kupuje auto od handlarza)             

- rodzaj eksploatacji ( miasto / trasa )    

Stąd auto które jeździ na taksówce w mieście może mieć już problem po 100 tys, a te które latają tylko po trasach przejeżdżą 400-500 tys.                                    

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Wysyłasz dzisiaj a oni następnego dnia wysyłają już do Ciebie, auto stoi 3dni u mechanika z czego 2 to przesyłki w dwie strony:)
Pozdro

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Dnia 3.05.2017 o 15:38, Wihajster napisał:

nie popadajmy w paranoje...Jest mnóstwo aut z przebiegiem powyzej 300K i jezdza nadal ;)

Też tak myślałem i dzisiaj trasa i kontrolka ciśnienia oleju... Zjechałem na bok, zgasiłem silnik, laweta i auto czeka u mechanika. 

 

Jakie są szanse na zatarcie silnika i wymiane turbo jeśli ujechałem z 300metrów po kontrolce i raz odpaliłem silnik na 5 sekund?

Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, luc napisał:

Też tak myślałem i dzisiaj trasa i kontrolka ciśnienia oleju... Zjechałem na bok, zgasiłem silnik, laweta i auto czeka u mechanika. 

 

Jakie są szanse na zatarcie silnika i wymiane turbo jeśli ujechałem z 300metrów po kontrolce i raz odpaliłem silnik na 5 sekund?

Jaki przebieg?

Edytowane przez Rabbi
Opublikowano
11 godzin temu, Rabbi napisał:

Jaki przebieg?

230k 08/2008 CAGA

Opublikowano
13 godzin temu, luc napisał:

Jakie są szanse na zatarcie silnika i wymiane turbo jeśli ujechałem z 300metrów po kontrolce i raz odpaliłem silnik na 5 sekund?

Jeśli tylko tyle przejechałeś to szansa na zatracie silnika jest raczej minimalna. Tym bardziej, że silnik dało się odpalić. Być może nawet turbina mocno nie ucierpiała, choć to ona ze względu na prędkość obrotową dostaje jako pierwsza i najbardziej. Szybko zareagowałeś, wyłączyłeś silnik i to mogło być kluczowe dla dalszych kosztów. Myślę, że w tym przypadku silnik będzie ok, ale turbina do przejrzenia- tzn jej ułożyskowanie .  Najbardziej optymistyczną wersją ( najtańszą ) byłoby tylko uszkodzenie czujnika ciśnienia oleju ale na to aż tak mocno bym nie liczył.

Daj znać co tam wyszło po rozebraniu i przejrzeniu.

 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, tomiqu napisał:

Jeśli tylko tyle przejechałeś to szansa na zatracie silnika jest raczej minimalna. Tym bardziej, że silnik dało się odpalić. Być może nawet turbina mocno nie ucierpiała, choć to ona ze względu na prędkość obrotową dostaje jako pierwsza i najbardziej. Szybko zareagowałeś, wyłączyłeś silnik i to mogło być kluczowe dla dalszych kosztów. Myślę, że w tym przypadku silnik będzie ok, ale turbina do przejrzenia- tzn jej ułożyskowanie .  Najbardziej optymistyczną wersją ( najtańszą ) byłoby tylko uszkodzenie czujnika ciśnienia oleju ale na to aż tak mocno bym nie liczył.

Daj znać co tam wyszło po rozebraniu i przejrzeniu.

 

Dokładnie tak myślałem. Jutro mechanik zdemontuje miche olejową nawet jeśli się okazałoby się, że sam czujnik ciśnienia oleju padł. Jedyny słuszny serwis, który regneruje pompe to Gdynia? W okolicach Krakowa polecacie coś?

Edytowane przez luc
literówka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...