Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy w A4 B8 2.0TDI 120KM występuje usterka mechanizmu napędu pompy olejowej?


Danek75

Rekomendowane odpowiedzi

tak wiem, ale skoro modelowo jest to rocznik 2010, to może już zastosowali te dłuższe imbusiki :)

Poogladaj daty na plastilach ( lusterka, popielniczki, pokrywa silnika, lampy itp...wez najstarsza, odejmij np 3 tygodnie...jak miesci sie w cuglach to spoko

.a jak noe to zdzwon do aso i zapytaj sie o cene zabieraka+pytanie a jaki masz (podasz vin i powiedza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie imbusika.

Auto mam 10.2009 i niestety u mnie jeszcze 77mm był.

Zdjęcia poglądowe.. troche już go brało. Auto ma przelotu 200k

f3b443131bb128ee8dedfe0ba8f887f6.jpg

15b99e79969544cf473b086e4c87a478.jpg

1c858b7ed8049f5e5d841e5b1d1f012d.jpg

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie imbusika.

Auto mam 10.2009 i niestety u mnie jeszcze 77mm był.

Zdjęcia poglądowe.. troche już go brało. Auto ma przelotu 200k

Pewny jesteś przebiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Tego akurat jestem pewny. Od końca książeczki serwisowej miałem wgląd na to auto więc niemam wątpliwości ;)

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz napisac gdzie kupowales imbus i ile Cie to kosztowalo z wymiana ?, tez mam zamiar za kilka dni to robic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko pytam z ciekawości!! czy któremuś użytkownikowi padł już napęd pompy olejowej, pytam o B8. Jakiś czas temu byłem z wizytą w ASO i nikt z nich nie słyszał, że w B8 padają napędy pompy olejowej, może to wynika z tego że ludzie z dużymi przebiegami nie jeżdżą już do ASO.... Jedyne co może (tak mi się wydaje) zaszkodzić takiemu napędowi to jest częste odpalanie i gaszenie silnika, ale auto musiało by pracować jak BUS firmy kurierskiej co robią 200tyś km w 2 lata!!! i gaszą i odpalają co 10 min...

Edytowane przez bigjasiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Mozesz napisac gdzie kupowales imbus i ile Cie to kosztowalo z wymiana ?, tez mam zamiar za kilka dni to robic


Zamówiłem w sklepie z częściami :P. Zbierak był oryginalny z ASO bo na foliówce była nalepka z numerem części itd. Niestety nie zrobiłem foty tego numeru, ale któryś z kolegów wcześniej pisał ten numer. Zbierak kupiłem 100mm i mechanik dociął na długość starego. wszystko P&P :P Koszt nie wielki, nie więcej jak 30zł.Gorzej z wymianą... cała micha na dół wraz z częścią zawieszenia.. Warto zrobić sobie to podczas wymiany filtrów i oleju jak i tak micha jest sucha, ja do tego zrobiłem wymianę oleju w skrzyni i złożyłem michę na dobry silikon bo delikatnie się pociła. Zatem nie powiem ile sama wymiana kosztowała.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem imbus w serwisie skody w koszalinie 100mm i jestem w trakcie wymiany, faktycznie kupa roboty przy tym , ciekawostka taka ze przy przebiegu 247 tys imbus nosi minimalne slady zluzycia, myslicie ze juz ktos to wymienial, ja kupilem auto z przebiegiem 230 tys , wyjety imbus ma 70mm i posiada z dwoch stron nagwintowany otwor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem imbus w serwisie skody w koszalinie 100mm i jestem w trakcie wymiany, faktycznie kupa roboty przy tym , ciekawostka taka ze przy przebiegu 247 tys imbus nosi minimalne slady zluzycia, myslicie ze juz ktos to wymienial, ja kupilem auto z przebiegiem 230 tys , wyjety imbus ma 70mm i posiada z dwoch stron nagwintowany otwor

Ja myślę, że to ori i nikt go nie wymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Posiadam B8 2.0 TDI z 10.2010 ( modelowo 2011 )

Czy powinienem zainteresować się imbusikiem.. czy jeździć bez obaw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Posiadam B8 2.0 TDI z 10.2010 ( modelowo 2011 )

Czy powinienem zainteresować się imbusikiem.. czy jeździć bez obaw?

Jeździć bez obaw. Twój rocznik jest już poprawiony :)

Tak tylko pytam z ciekawości!! czy któremuś użytkownikowi padł już napęd pompy olejowej, pytam o B8. Jakiś czas temu byłem z wizytą w ASO i nikt z nich nie słyszał, że w B8 padają napędy pompy olejowej, może to wynika z tego że ludzie z dużymi przebiegami nie jeżdżą już do ASO.... Jedyne co może (tak mi się wydaje) zaszkodzić takiemu napędowi to jest częste odpalanie i gaszenie silnika, ale auto musiało by pracować jak BUS firmy kurierskiej co robią 200tyś km w 2 lata!!! i gaszą i odpalają co 10 min...

Dokładnie. Przy normalnej eksploatacji ten imbusik pewnie i z 500 tys wytrzyma.

Odbiegając trochę od tematu to kolega 4 lata temu sprowadził od Niemca BMW E46 2.0d 150KM z 2005r ( czyli auto miało wtedy 6 lat ) od I właściela , z oryginalnym, udokumentowanym autostradowym przebiegiem 185 tys km. Auto wyglądało na mocno zadbane , środek jak nowy, kierownica jeszcze z fakturą na skórze, nic nie poprzecierane i podrapane. Po prostu jak nowe. Po 4 latach eksploatacji w PL nadal wyglada świetnie, przebieg aktualny 248 tys km. Oryginalne turbo, sprzegło , dwumasa i nic nie wskazuje na to, że trzeba będzie w najbliższym czasie wymieniać. Serwis olejowy co 10 tys ( a nie jak podaje BMW wg komputera czy co 30 tys ) Filtry na bieżąco.

Piszę to , bo właśnie jak ważny jest zakup serwisowanego auta z oryginalnym przebiegiem aby później móc się nim cieszyć z jazdy.

Więc jeśli ktoś pisze, że ma mocno wydarty imbus to niech się nie łudzi, że auto ma oryginalny przebieg 200 tys...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, typowy przebieg w PL to 170 tyś obojętnie czy to auto 4 letnie czy 15 letnie.

Jako ciekawostke dodam że gdy rodzice kupowali swoje auto, to ich półroczny Mercedes

miał już 70 tyś km. Oczywiście wyglądał jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Święta prawda,ale to wszystko idzie zweryfikować

tąpniete z LG F60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko pytam z ciekawości!! czy któremuś użytkownikowi padł już napęd pompy olejowej, pytam o B8. Jakiś czas temu byłem z wizytą w ASO i nikt z nich nie słyszał, że w B8 padają napędy pompy olejowej, może to wynika z tego że ludzie z dużymi przebiegami nie jeżdżą już do ASO.... Jedyne co może (tak mi się wydaje) zaszkodzić takiemu napędowi to jest częste odpalanie i gaszenie silnika, ale auto musiało by pracować jak BUS firmy kurierskiej co robią 200tyś km w 2 lata!!! i gaszą i odpalają co 10 min...

Znam taki przypadek w 8P, skonczylo sie na wymianie silnika na koszt producenta.

Mozesz napisac gdzie kupowales imbus i ile Cie to kosztowalo z wymiana ?, tez mam zamiar za kilka dni to robic


Zamówiłem w sklepie z częściami :P. Zbierak był oryginalny z ASO bo na foliówce była nalepka z numerem części itd. Niestety nie zrobiłem foty tego numeru, ale któryś z kolegów wcześniej pisał ten numer. Zbierak kupiłem 100mm i mechanik dociął na długość starego. wszystko P&P :P Koszt nie wielki, nie więcej jak 30zł.Gorzej z wymianą... cała micha na dół wraz z częścią zawieszenia.. Warto zrobić sobie to podczas wymiany filtrów i oleju jak i tak micha jest sucha, ja do tego zrobiłem wymianę oleju w skrzyni i złożyłem michę na dobry silikon bo delikatnie się pociła. Zatem nie powiem ile sama wymiana kosztowała.

To nie lepiej bylo kupic dedykowany 77mm niz bawic sie w jakies ciecie ktore zapewne w jakis sposob obnizylo wytrzymalosc zabieraka?

Kupilem imbus w serwisie skody w koszalinie 100mm i jestem w trakcie wymiany, faktycznie kupa roboty przy tym , ciekawostka taka ze przy przebiegu 247 tys imbus nosi minimalne slady zluzycia, myslicie ze juz ktos to wymienial, ja kupilem auto z przebiegiem 230 tys , wyjety imbus ma 70mm i posiada z dwoch stron nagwintowany otwor

Wczesniej montowali zabieraki z gwintami po obu stronach po to aby przy wymianie wkrecic srube i go wyciagnac, potem wzmocnili zabieraki odlewajac je "pelne" (bez gwintow) co ma wzmonic sam zabierak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Wczesniej montowali zabieraki z gwintami po obu stronach po to aby przy wymianie wkrecic srube i go wyciagnac, potem wzmocnili zabieraki odlewajac je "pelne" (bez gwintow) co ma wzmonic sam zabierak.

Zmniejszyli tylko koszty produkcji-nie gwintując go.Twardość została ta sama-wałek jest powierzchownie zahartowany ok.50hrc ( w środku "glina" )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Zmniejszyli tylko koszty produkcji-nie gwintując go.Twardość została ta sama-wałek jest powierzchownie zahartowany ok.50hrc ( w środku "glina" )

A da rade wogole kupic (nie w ASO) jakies mocniejsze zabieraki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszyli tylko koszty produkcji-nie gwintując go.Twardość została ta sama-wałek jest powierzchownie zahartowany ok.50hrc ( w środku "glina" )

A da rade wogole kupic (nie w ASO) jakies mocniejsze zabieraki?

Moim zdaniem, te zabieraki mają tak ustaloną twardość, właśnie dlatego, żeby to one się zużywały a nie gniazda. Zabierak jest tani a reszta droga. Po co byłby super twardy zabierak, jeśli zniszczyłby gniazda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale zescie namieszali..

Jak to wkoncu jest z silnikami CAHA ?

Będę miał rozrząd rozłożony więc jak się dostać do imbusika ?

Chcę robić to u gościa:

http://allegro.pl/walek-pompa-oleju-2-0-tdi-vw-passat-b6-bmp-bkp-bmm-i5335581249.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...