Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana termostatu w Audi A4 B8 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, chcę wymienić jeszcze mały termostat. Zastanawiam się nad założeniem modelu Behr Mahle TH 5 80, ma temp otwarcia 5 stopni wyższą niż TH 5 75. Czy jest szansa, że zimą silnik będzie się szybciej nagrzewał?

Opublikowano

Czy termostat BorgWarner idzie w audi a4 b8 na pierwszy montaż? Sprzedawca w sklepie mówi że tak i pokazywał mi spiłowane logo i numer co myślicie?

Opublikowano
7 godzin temu, paprykm3 napisał:

Czy termostat BorgWarner idzie w audi a4 b8 na pierwszy montaż? Sprzedawca w sklepie mówi że tak i pokazywał mi spiłowane logo i numer co myślicie?

że mamy to głeboko w d...

a tak na marginesie termostaty BW to dobra opcja

Opublikowano
W dniu 5.08.2020 o 23:27, Dev napisał:

że mamy to głeboko w d...

a tak na marginesie termostaty BW to dobra opcja

skoro grzecznie pytam to albo grzecznie odpowiadaj albo w cale to raz a dwa nie odpowiadaj za wszystkich trochę kultury 

a tak na marginesie dziękuję za odpowiedź pozdrawiam. 

Opublikowano

Bez jaj jeszcze trochę i będzie pyskówka jak w podstawówce... temat ma 8 stron i czytając ze zrozumieniem wychodzi na to że tylko ori termostaty (mały i duży) załatwiają sprawę. I nie trzeba być burzujem albo bananowym dzieckiem i kupować tylko w aso audi. W motorpolu można kupić za dużo mniej i te same części 

Opublikowano

Witam, przeczytałem cały wątek i widzę zdania są podzielone, wymieniać termostaty nie wymieniać, odwracać zawór zwrotny nie odwracać. Ja na ten moment wymieniłem główny i g... to dało, wyciągałem mały i widzę ze otwiera się raczej prawidłowo (gotowanie z termometrem). Wyciągnąłem również zawór zwrotny i tak jak pisali poprzednicy nie ma się w nim co popsuć.  Odwracanie zaworu wg mnie powoduje odcięcie całkowicie obiegu chodzenia EGRu, to znaczy do momentu kiedy nie otworzy się mały termostat. Niestety nie mam jeszcze kable żebym mógł sprawdzić temperaturę z czujnika obiegu EGR. Moja teoria jest tak ze jak będzie on przekłamywał to będzie wymuszał prace pompy która przez zawór pompuje płyn przez chłodnice, dlatego wszystko robicie od razu ciepłe. Poniżej rysunek z zaznaczonym obiegiem. Gdyby ktoś to sprawdził bede wdzięczny. 

759DC801-030C-4B30-AD61-8A0AC34672AE.jpeg

Opublikowano (edytowane)

Czyli wychodzi na to, że dopóki nie otworzy się termostat mały od egr to do jego chłodzenia cały czas pobiera płyn z chodnicy? Duży obieg?

Dziś podłączyłem program. Na wykresie temperatura przy silniku i na wyjściu chłodnicy.

Od 9.41 do do 9.50 auto na postoju, silnik uruchomiony, rośnie temperatura płynu chłodniczego oraz temperatura na wyjściu chłodnicy, czy tak powinno być? Czy tak jest u Was? Tak jakby od razu główny termostat puszczał.

Czy ktoś z Was mógłby sprawdzić jak wygląda wygląda w waszych autach? Przynajmniej te dwa parametry.

Po lifcie schemat jest troszkę inny. Może pompka do egr nie zaciąga płynu z chłodnicy, a ze zbiorniczka wyrównawczego?

Screenshot_2020-12-19-15-34-32.png

image.png.8d1a44b389ab0a7a4fea12d7a478eef1.png

Edytowane przez Pawmichtim
Opublikowano

Widzę, że temat rozległy, postaram się zwięźle i będę wdzięczny za odpowiedź:

A4 2.0 TDI CAHA, usterka termostatu - nie dogrzewa do 90st, przy szybkiej jezdzie osiąga 90st (+2 st na zewnatrz)ale wystarczy zwolnic do 120km/h i temp spada. Dmucha ciepłym powietrzem do kabiny lecz też nie zawsze. Auto posiada fabryczne webasto, i moje pytanie:

Jaki termostat kupić? Poproszę o nr części, czytałem wyżej, że najlepiej oryginał. Gdzie kupić? Mieszkam we Wrocławiu, warto w salonie audi czy ktos ma sprawdzone części? Posiadam Audi od paru dni i jeszcze słabo sie orientuję. 

Dzięki z góry ;)

Opublikowano
34 minuty temu, Mateo_1988 napisał:

Widzę, że temat rozległy, postaram się zwięźle i będę wdzięczny za odpowiedź:

A4 2.0 TDI CAHA, usterka termostatu - nie dogrzewa do 90st, przy szybkiej jezdzie osiąga 90st (+2 st na zewnatrz)ale wystarczy zwolnic do 120km/h i temp spada. Dmucha ciepłym powietrzem do kabiny lecz też nie zawsze. Auto posiada fabryczne webasto, i moje pytanie:

Jaki termostat kupić? Poproszę o nr części, czytałem wyżej, że najlepiej oryginał. Gdzie kupić? Mieszkam we Wrocławiu, warto w salonie audi czy ktos ma sprawdzone części? Posiadam Audi od paru dni i jeszcze słabo sie orientuję. 

Dzięki z góry ;)

daj VIN

Opublikowano

WAUZZZ8K5BA178486

Dev bardzo dziękuję za wczesniejsze rozkodowanie wyposażenia. Świeży zakup i moje piewsze Audi ;)

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, Mateo_1988 napisał:

WAUZZZ8K5BA178486

Dev bardzo dziękuję za wczesniejsze rozkodowanie wyposażenia. Świeży zakup i moje piewsze Audi ;)

03L 121 111 AD plus oring do magistrali wodnej ale tylko w ASO nr OE: 06B 121 687

no i jeszcze uszczelka kolektora ssącego potrzebna: 03L 129 717 B

Edytowane przez Dev
Opublikowano (edytowane)

Pięknie dziękuję Dev!!

Termostat kupić w ASO, Mahle czy jakiś inny? Jaka rekomendacja?

 

Edytowane przez Mateo_1988
Opublikowano
25 minut temu, Mateo_1988 napisał:

Pięknie dziękuję Dev!!

Termostat kupić w ASO, Mahle czy jakiś inny? Jaka rekomendacja?

 

ASO czy Mahle to to samo

Opublikowano (edytowane)

Jak to jest: ten przewód co idzie na górze do chłodnicy kiedy powinien być gorący  - jak temperatura dobije do 90 stopni a tak cały czas zimny? Jak sprawdzić czy termostat dobrze działa sprawdzając ten wąż?

Edytowane przez Berserker
Opublikowano

Witam. Przeczytałem cały watek, ale nie znalazłem nic na temat 1.8 tfsi polifcie. Mam problem z trzymaniem temp. Wiem ze w silnikach przed liftem pomagała wymiana 2 termostatów. Jak jest w silnikach po lifcie?

Opublikowano

Jestem świeżo po wymianie dwóch termostatów. Poprawy brak.

Opublikowano

No własnie, tego sie boje ze wymienie i nie bedzie poprawy.

Opublikowano
19 godzin temu, Pawmichtim napisał:

Jestem świeżo po wymianie dwóch termostatów. Poprawy brak.

Tak jak już kiedyś gdzieś pisałem i sam to przerabiałem. w POLIFTACH wymiana termostatów nic nie daje. Co do benzyny to wydaje mi się że ze względu na charakter silnika i jego o wiele wyższą temperaturę pracy powinno trzymać ~90, więc w tym przypadku jak najbardziej wymieniałby termostat.

Opublikowano (edytowane)

Wymienialiście na oryginały czy Mahle/Behr? Czy może jedno i drugie to to samo? Ja wymieniłem obydwa i tak samo długo dogrzewa. Byłem w drugim warsztacie i tam nawet dzwonili do aso i im powiedzieli, że w niektórych rocznikach była zastosowana inna pompa wody i dlatego u jednych wymiana coś daje a u innych nic.

Edytowane przez Berserker
Opublikowano

Witam wszystkich zgłębiając temat termostatu analizowałem przepływy i wychodzi że pompka elektryczna nr 18 załączana jest przy otwarciu drzwi po co ? Pewnie żeby zbić temperaturę w wymienniku spalin który idzie na egr, robiłem logi i przy temperaturze -5 powrót z pompki mam 10- 18 stopni, a więc niewiele myśląc odpiłem pompkę oczywiście komputer wyczaił że nie ma potwierdzenia działania pompy wywalił błąd więc nic nie dało. Podczas logowania zauważyłem że ta pompka ma zadawane wartości w % widziałem wartości 65 % i 98% czyli nie pracuje z jedną wydajnością domniemam że tak ma działać ale dla czego ładuje zimny płyn do zbiorniczka prosto z chłodnicy nie dało się tego zrobić na krótkim obiegu tylko od razu duży. Mam B8 z 2011 i mam termostat jak w polifcie czyli w obudowie mój problem jest taki że na wskaźniku niby mam 90 natomiast robiąc logi to max  81 stopni przez co auto więcej pali, powiedzcie czy u was wskaźnik na desce równa się wskazaniom z komputera ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...