pablo1111 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Witam . Szukam pomocy tutaj na forum , bo ja już rozkładam ręce . Mam problem z moją Audi 1.8T BEX , podczas porannych odpaleń samochodu ciągle wywala mi błąd o wypadania zapłonu na cyl 2 , samochód trzęsie się tak , aż do momentu delikatnego zagrzania się . Później problem ustępuje i check znika . Przy odpaleniu check miga , lecz gdy podtrzymam stopą gaz do ok 2 tys obr , check się wtedy nie świeci . Napiszę co może wymienilem i zrobiłem : - zamieniałem cewki miejscami i ciągle to samo - zamieniałem cewki z innymi cewkami , ciągle to samo - świece są nowe , zamieniałem je także miejscami i ciągle to samo - posprawdzalem napięcie na przewodach dochodzących do cewek , do wszystkich dochodzil prąd ok 14.5 V - posprawdzalem kostki : od czujnika powietrza przy przepustnicy , przy zaworze od spalin , czujnika walka rozrządu i napięcie na nich - zakrecalem zawór przy butli gazowej na noc , zobaczyć czy nie leje gaz przez wtryski - to samo , check migał - zamieniałem wtryski benzynowe miejscami , także to samo - kupiłem preparat do czyszczenia wtryskiwaczy benzynowych , nic nie pomaga - posprawdzalem przewody od podciśnień , żaden nie wygląda na uszkodzony Z racji tego , że jestem w Niemczech nie mam za bardzo dużego pola manewru co do tego , żeby podjechać do mechanika . Mam laptopa , program VCDS lite i przewód oraz adapter bluetooth do łączenia z telefonem . Mogę coś sprawdzić jeszcze samemu programowo ? Dodam , że ten zawór od spalin przed problemem chodził tak głośno , że się dziwiłem , że tak chodzi . Teraz jest problem z tym trzęsieniem i dodam , że prawie wcale go nie słychać , tak jak by czasem nie chodził w ogóle . Świece są czysciutkie , sprawdzałem jeszcze dzisiaj . Zamówiłem do Polski już zawór odpowietrzania skrzyni korbowej , zawór evap i czujnik temperatury ( bo zauważyłem , że wentylatory od chłodnicy się nie załączają jak samochód jest nagrzany ) jezdze na econ cały czas . Proszę o doradzenie co mógłbym sprawdzić we własnym zakresie jeszcze ?
dayd_4 Opublikowano 13 Lutego 2019 Opublikowano 13 Lutego 2019 Kolego, na uruchomionym silniku, spróbuj odkręcić korek wlewu oleju i zwróć uwagę, czy Ci go nie zasysa. Jeśli tak, to może być problem z podcisnieniem, to również może objawiać się wypadaniem zapłonu. Pozdr.
Misiekk800 Opublikowano 20 Lutego 2019 Opublikowano 20 Lutego 2019 Znajomy tak miał 1. 8t i okazało się że głowica do reanimacji posza brakowało ciśnienia
pablo1111 Opublikowano 5 Marca 2019 Autor Opublikowano 5 Marca 2019 Płyn ubywał , ale miałem walniety króciec wodny z tyłu silnika . Po wymianie wszytko ok jest z wodą . Ciśnienie sprawdzałem i na każdym jest po prawie 11 bar . Korek również odkręcalem , ciśnieniem wali do góry jak niewiem . Korek podskakuje cały czas . Może jeśli ktoś to czyta z okolic Radomia , byłby wstanie zająć się moim samochodem w dniach od 24.03 ? Mogę dojechać nawet dalej , ale szukam konkretnego fachowca , który zdiagnozuje co jest nie tak . Z góry dzięki za odpowiedź
Emejcz Opublikowano 17 Marca 2019 Opublikowano 17 Marca 2019 W dniu 5.03.2019 o 21:23, pablo1111 napisał: Płyn ubywał , ale miałem walniety króciec wodny z tyłu silnika . Po wymianie wszytko ok jest z wodą . Ciśnienie sprawdzałem i na każdym jest po prawie 11 bar . Korek również odkręcalem , ciśnieniem wali do góry jak niewiem . Korek podskakuje cały czas . Może jeśli ktoś to czyta z okolic Radomia , byłby wstanie zająć się moim samochodem w dniach od 24.03 ? Mogę dojechać nawet dalej , ale szukam konkretnego fachowca , który zdiagnozuje co jest nie tak . Z góry dzięki za odpowiedź Daj znać jak się z tym uporasz, obawiam się, że to może być głowica, ale może jednak nie.
pablo1111 Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Witam . Okazało się , że powodem wypadania zapłonów były wypalone dwa zawory w pierwszym i drugim cylindrze , stąd te liczne błędy o wypadaniu . Po jednym na jednym cylindrze ( były to zawory ssące ) . Także moja głowica wg szlifierza się nie nadawała do niczego już i kupiłem inna po szlifie , sprawdzona . Dobra rada , miałem problem ze znalezieniem odpowiedniej głowicy - pasują wszystkie głowice od 1.8T z grupy VAG ( audi , skoda , VW ) muszą mieć jedynie wyjście ( otwór ) na EGR z tyłu . Ja kupiłem od passata po lifcie 1.8T , bo najblizsza głowica o oznaczeniu BEX była ode mnie 300 km a miałem zbyt mało czasu żeby czekać na przesyłkę i pojechałem 200 km w jedną stronę po głowice od passata . Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się