gosia Opublikowano 2 Listopada 2008 Opublikowano 2 Listopada 2008 No tak...gaz...ale jak się pokonuje krótkie trasy(chociaż bardzo często)w zimę to chyba cały czas na benzynce
adams78 Opublikowano 2 Listopada 2008 Opublikowano 2 Listopada 2008 Tak, pierwsze 4-5 km. Ale później jest dużo taniej Nie mówiąc o długich trasach. Zauważ jednak, że ten wątek to nie miejsce do polemiki na temat sensu zakładania instalacji LPG. Piszemy tu o problemach z LPG w 1.8T.
fend18 Opublikowano 2 Listopada 2008 Opublikowano 2 Listopada 2008 Tak, pierwsze 4-5 km. Ale później jest dużo taniej Nie mówiąc o długich trasach. Zauważ jednak, że ten wątek to nie miejsce do polemiki na temat sensu zakładania instalacji LPG. Piszemy tu o problemach z LPG w 1.8T. strasznie dlugo u Ciebie trwa przejscie na gaz, u mnie przy temperaturach okolo 5 stopni po 2 min rozgrzania na postoju i przejechania okolo 1-1,5km przechodzi na gaz, mzoe masz za wysoka temp przelaczania?
bero Opublikowano 2 Listopada 2008 Opublikowano 2 Listopada 2008 temperaturę przeważnie się ustawia na 40 stopni... u mnie jak przejade jakies 2-3 km trasy to sie przelacza..
adams78 Opublikowano 2 Listopada 2008 Opublikowano 2 Listopada 2008 strasznie dlugo u Ciebie trwa przejscie na gaz Czytaj uważnie. Chodziło o warunki zimowe. Też mam na reduktorze 40st.
skorpion190 Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 jak najbardziej warto mam ten sam silnik spalanie w miescie do 12 trasa 9 różnica w mocy nieodczuwalna wszystko działa ok sekwencja włoska zenit[br]Dopisany: 24 Listopad 2008, 13:27_________________________________________________ja mam temperature 35 i jest ok
kepasa Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 a jeździ ktoś AVJ 1.8T z instalacją LPG? jeśli tak jakie ma spalanko?
poziek Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 a jeździ ktoś AVJ 1.8T z instalacją LPG? jeśli tak jakie ma spalanko? 13L najmniej
kepasa Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 czyli AVJ ma jakieś udziwnienia z tym katalizatorem itd? o czym juz Poziek pisałeś wcześniej tak? no bo troche to chore że inne silniki są takie oszczędne, a AVJ 16-17 po mieście to norma... w trasie 11 ale to przy bardzo kapeluszowym powożeniu... generalnie przy tym silniku i obecnych cenach benzyny naprawde należy sie zastanowić nad sensem zakładania LPG. nie da się jakoś tego obejść, oprócz wycinki kata?
poziek Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 czyli AVJ ma jakieś udziwnienia z tym katalizatorem itd? o czym juz Poziek pisałeś wcześniej tak? no bo troche to chore że inne silniki są takie oszczędne, a AVJ 16-17 po mieście to norma... w trasie 11 ale to przy bardzo kapeluszowym powożeniu... generalnie przy tym silniku i obecnych cenach benzyny naprawde należy sie zastanowić nad sensem zakładania LPG. nie da się jakoś tego obejść, oprócz wycinki kata? nie wiem jak inne silniki bo moim zdaniem to nie zależy od nich tylko od konkretnej instalacji gazowej i tego kto jak napisał mapę gazu...jak ktoś napisał ją oszczędnie z wysokimi temperaturami spalin no to może i 12L max palić ale długo nie pochodzi taki silnik :gwizdanie:
skorpion190 Opublikowano 27 Listopada 2008 Opublikowano 27 Listopada 2008 Pomimo spadających cen benzyny(przy czym ceny gazu też spadają) i stosunkowo krótkich tras w mieście do ok roku (ok 15000km) od czasu montażu instalacji koszty tego przedsięwzięcia sie zwrócą . Mówimy o sekwencji o kosztach do 2500zł. natomiast ekonomia silnika jest powiązana ściśle zarówno jeżeli chodzi o jazdę na benzynie jak i na gazie, jeżeli jest inaczej to albo kiepska instalacja albo kiepska diagnostyka instalatorów. Różnice nie mogą być większe niż 20%,a w większości przypadków jest to ok 10-15% większe zużycie gazu. Jeżeli chodzi o AEB to jestem bardzo mile zaskoczony jeżeli chodzi o ekonomie tego silnika. Brat w silniku 1.8 (125KM) w toledo przy identycznej instalacji zużywa średnio o 2-3 litry gazu w mieście i pomad 1 litr na trasie (jechaliśmy razem ok 500km) więcej na setkę , ale to miało takze odzwierciedlenie w zużyciu paliwa gdy nie jeźdźił jeszcze na gazie.Co do problemów z instalacją albo uniedogodnień to jak do tej pory a jeździmy już rok na instalacjach gazowych to jesteśmy po jednej regulacji i nic się nie dzieje. Ze swojej strony polecam instalacje sekwencyjną firmy zenit do sliników AEB 1.8T bo jest ok .
franio Opublikowano 27 Listopada 2008 Opublikowano 27 Listopada 2008 podsumowując za błąd 561 winna jest w pierwszej kolejności mapa gazu?
adams78 Opublikowano 27 Listopada 2008 Opublikowano 27 Listopada 2008 czyli AVJ ma jakieś udziwnienia z tym katalizatorem itd? o czym juz Poziek pisałeś wcześniej tak? ... nie da się jakoś tego obejść, oprócz wycinki kata? Jakie udziwnienia z katem?
kepasa Opublikowano 2 Grudnia 2008 Opublikowano 2 Grudnia 2008 Podobno powinno się wyciąć kata i wtedy lżej autko chodzi... ja mam nowy kat i oryginał, więc szkoda mi go, chyba że kupię stary kat, rozpruje drania i poeksperymentuję... jak dla mnie inst. gazowa nie ma sensu. zapłaciłem 4000. w mieście pali 16-17. byłem przedwczoraj we Wrocławiu, spalanko 15l/100km. chore. gdzie k....a sens. jeżdzę raz na benzynie, raz na gazie. mam wirusik na 180-190 kucy, auto pali 13 benzyny i to w korkach, zimnie, teraz jak były pierwsze śniegi jeździłem w korkach, w sumie tak samo jak zwykle ale warunki były gorsze, auto spaliło 13/100 benzyny. w trasie pali przy autostradowej 160-170 ok 11 litrów benz. jest sens? 6 zł oszczędności na 100 kilometrach. - brak zapasu, przeglądy itd... żałuję że założyłem. ale sugerowałem sie tez opiniami kolegów z forum jak to nie jest za***iście. za***iście to może i jest, ale jak się skręci instalację i jeździ jak kapelusz. Jak jest tak jak ma być, średnio się opłaca. po prostu bez sensu. w mieście 10 zł na 100km. chore. wstyd się przyznać ze chodzi o oszczędność, bo każdy normalny człowiek będzie patrzył jak na głupka. no, chyba że ktoś kręci 300 kilometrów dziennie to zaoszczędzi tysiaka ja robię rocznie ok35tys km. to za mało żeby zakładać LPG. chyba, że ceny się benzyny zmienią ... :gwizdanie:
adams78 Opublikowano 2 Grudnia 2008 Opublikowano 2 Grudnia 2008 ja zamontowałem jakis miesiąc temu BRC, 220kw 8mm, też jak dodam ostro gazu przy 6 tys przełącza na benzynę na pełnym zbiorniku... przy ostatnich dziesięciu litrach przełączenie na benzynę następuje coraz częściej... także myslę, że to chyba kwestia regulacji... ale nie chcę, żeby mi znowu zkręcili tę instalację , bo autko będzie wolniejsze... teraz już czuję spadek mocy... pali mi 15 w jeździe miejskiej... nie wiem czy to mało, czy dużo... niektórzy piszą, że pali im 12... ale to chyba zależy od jazdy... biorąc pod uwagę, że palił mi 12-13 benzyny, to plus 20% wychodzi około 15-15,5 litra gazu... lekko się zapętliłeś... Weź pod uwagę fakt, że mocno odciążany silnik spali znacznie więcej LPG, niż Pb przy tym samym stylu jazdy. Dlatego wyraźne oszczędności widać przy normalnym, niezbyt agresywnym stylu jazdy. Przecież jak masz te ok. 10l gazu w butli i normalnie jeździsz, to niemal do końca nie przełączy na Pb, a jak pałujesz i kręcisz do końca, to wtedy widać jaka jest różnica w spalaniu - wciąga tyle, że jest spadek ciśnienia - za mało gazu w butli i przy pełnym otwarciu wtrysków za uboga mieszanka. Weź też pod uwagę chipa. W serii na mniejszym reduktorze przełącza dopiero, jak kończy się gaz. Poza tym sekwencję trudno "skręcić" - skład mieszanki jest zaprogramowany, można przeprogramować podczas próby drogowej.
201ty Opublikowano 23 Grudnia 2008 Opublikowano 23 Grudnia 2008 Czy to prawda, że przy silniku doładowanym map sensor powinien być podpięty cały czas? U mnie do kolektora podłączony jest tylko reduktor i wtryski a map sensor wpinali mi w zakłądzie tylko na czas regulacji. Pytam ponieważ auto wywalało mi błąd składu mieszanki - wartość nie osiągnięta a po regulacji wywala wartość przekroczona. Do tego zauważyłem ze na LPG, 4-tym biegu i prędkośći około 100km/h tracę moc i to dość poważnie. Jest to dziwne ponieważ gdy rozbujam się na 3-cim biegu do 150 idzie jak powinna, daje 4-ke i auto dalej przyspiesza. Efekt jest powtarzalny na 4 biegu w okolicy 100-tki. Czy poleci mi ktoś dobry zakład LPG w zachodniopomorskim gdzie podregulują mi gaz i sprawdzą dolot i turbo przy okazji?
poziek Opublikowano 23 Grudnia 2008 Opublikowano 23 Grudnia 2008 Czy to prawda, że przy silniku doładowanym map sensor powinien być podpięty cały czas? U mnie do kolektora podłączony jest tylko reduktor i wtryski a map sensor wpinali mi w zakłądzie tylko na czas regulacji. Pytam ponieważ auto wywalało mi błąd składu mieszanki - wartość nie osiągnięta a po regulacji wywala wartość przekroczona. Do tego zauważyłem ze na LPG, 4-tym biegu i prędkośći około 100km/h tracę moc i to dość poważnie. Jest to dziwne ponieważ gdy rozbujam się na 3-cim biegu do 150 idzie jak powinna, daje 4-ke i auto dalej przyspiesza. Efekt jest powtarzalny na 4 biegu w okolicy 100-tki. Czy poleci mi ktoś dobry zakład LPG w zachodniopomorskim gdzie podregulują mi gaz i sprawdzą dolot i turbo przy okazji? jaką instalację masz u siebie ?
201ty Opublikowano 23 Grudnia 2008 Opublikowano 23 Grudnia 2008 BRC sequent 24 centralka MYO7 reduktor genius 1500 wtryski pomarańczowe
Dev Opublikowano 24 Grudnia 2008 Opublikowano 24 Grudnia 2008 BRC sequent 24 centralka MYO7 reduktor genius 1500 wtryski pomarańczowe no to masz coś grubo napieprzone w aucie :confused4: musi być jeszcze czujnik cisnienia i podcisnienia podłaczony do kolektora ssącego mam tez BRC i przy ostrej jezdzie nie pali wiecej jak 17 l LPG :polew:
Leone Opublikowano 26 Grudnia 2008 Opublikowano 26 Grudnia 2008 BRC sequent 24 centralka MYO7 reduktor genius 1500 wtryski pomarańczowe Ja również mam taką samą instalkę i na razie żadnych problemów.Spalanie max to 15 L
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się