Zibex25 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Witam. Od wczoraj mam problem z silnikiem w swojej a4. Auto nie chce wchodzić na biegu na wyższe obroty i się dusi, na luzie to samo do 3 tys obrotów gaz w podłoge a obrotomierz skacze góra dól idąc do tych 3 tys obrotów i kopci. Powyżej już normalnie wchodzi na obroty. Rozebrałem filtr paliwa i okazało się że ropa ma kolor jak coca cola. Jadąc na każdym biegu auto nie ma siły wejśc na obroty więsze niż 1200-1400 obr. Żmiana biegu kończy się zadławieniem silnika.
Zibex25 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2019 A to jest reakcja na gaz w podłodze. 20190114_213414.mp4
Langista Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 (edytowane) Jak masz ropę takiego koloru to dziw, że to auto w ogóle jedzie. Zalej porządnego paliwa i sprawdź różnicę. Edytowane 15 Stycznia 2019 przez Langista
Zibex25 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2019 Paliwo jest takiego koloru bo jest w nim prawdopodobnie olej...
Langista Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Nie jestem ekspertem, ale na moje układ paliwowy nigdzie nie miesza się z olejem po drodze. Sprawdź co masz w baku.
Zibex25 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2019 3 minuty temu, Langista napisał: Nie jestem ekspertem, ale na moje układ paliwowy nigdzie nie miesza się z olejem po drodze. Sprawdź co masz w baku. Nie miesza się puki wszystko jest sprawne. A co jeżeli puszczają uszczelniacze na pd? Może wtedy niespalone paliwo wraca spowrotem z olejem do baku?
H4mm3R Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Jak już to byś miał ropę w oleju jest to powszechnie znany problem w 2.0tdi wynikający z posiadania DPFa. W filtrze masz po prostu syf, kiedy go ostatnio wymieniałeś? Podepnij kopa i odczytaj błędy, nie bez powodu świeci się kontrolka silnika. Według mnie to masz problem z EGRem.
Zibex25 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2019 2 minuty temu, H4mm3R napisał: Jak już to byś miał ropę w oleju jest to powszechnie znany problem w 2.0tdi wynikający z posiadania DPFa. W filtrze masz po prostu syf, kiedy go ostatnio wymieniałeś? Podepnij kopa i odczytaj błędy, nie bez powodu świeci się kontrolka silnika. Według mnie to masz problem z EGRem. Nie posiadam dpf został wycięty. Kontrolka świeci się już od jakiegoś czasu i jest to błąd klapy gaszącej P2100.
kamil-vag Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Olej do paliwa dostaje się często przez pompę vacum... Przez PD też jest możliwe, ale raczej to działa na odwrót, ciśnienie z układu wypycha ropę do oleju...
H4mm3R Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 11 minut temu, Zibex25 napisał: Nie posiadam dpf został wycięty. Kontrolka świeci się już od jakiegoś czasu i jest to błąd klapy gaszącej P2100. No to tym bardziej ropa nie powinna się dostawać do oleju. Czyli auto wpada w tryb awaryjny... skasuj błąd kompem i daj znać czy auto odzyskało moc.
Zibex25 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2019 Teraz, H4mm3R napisał: No to tym bardziej ropa nie powinna się dostawać do silnika. Czyli auto wpada w tryb awaryjny... skasuj błąd kompem i daj znać czy auto odzyskało moc. Właśnie że auto nie wpada w żaden tryb awaryjny i nie ma też żadnego błedu. Gaszenie silnika nic nie pomaga.
Aby13 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 tak jak pisal kolega wyzej podstaw vaccum tandem pompe .gdyby byly pompki to by oleju przybywalo a ropa by byla czysta
Zibex25 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2019 5 minut temu, Aby13 napisał: tak jak pisal kolega wyzej podstaw vaccum tandem pompe .gdyby byly pompki to by oleju przybywalo a ropa by byla czysta Czyli co wymienić na nową? Regenerować? Czy coś w niej się wyrobiło i się to wymienia?
kamil-vag Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Zacznij od wymiany uszczelki...
Zibex25 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2019 8 minut temu, kamil-vag napisał: Zacznij od wymiany uszczelki... Ok. A jeszcze wytłumacz mi jak możesz na jakiej zasadzie działa ta pompa? Że ma aż tak ogromny wpływ na to że auto nie ma siły ruszyć?
kamil-vag Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 3 godziny temu, Zibex25 napisał: i jest to błąd klapy gaszącej P2100. Zabrudzone paliwo to jedno, ale to tym błędem się najpierw zajmij, może klapa stanęła i blokuje dopływ powietrza, zdejmij rurę i zobacz czy jest w pozycji otwartej... Jak masz jak, zrob logi statycznie 013+018+023 i dynamiczny 003+008+011 zobaczymy co go boli i statycznie 004 przed logami skasuj bledy
Zibex25 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2019 5 minut temu, kamil-vag napisał: Zabrudzone paliwo to jedno, ale to tym błędem się najpierw zajmij, może klapa stanęła i blokuje dopływ powietrza, zdejmij rurę i zobacz czy jest w pozycji otwartej... Klapa gasząca jest w pożądku to jest jakieś zwarcie z masą ale otwiera się i zamyka prawidłowo po za tym klapa chyba nie pracuje z pedałem gazu jak przepustnica. A u mnie raz jedzie auto bez problemu a raz nie ma mocy. Tak samo zwróć uwagę że tylko do 3 tys obrotów ma problem z wstawaniem od 3 w góre wkręca się dobrze.
kamil-vag Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 To zrób logi i będziemy myśleć.
Zibex25 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2019 Tak pracują wtryskiwacze. Niestety silnik na dzien dzisiejszy już sie dusi po odpaleniu nie ma nawet reakcji na pedał gazu. 20190115_150620.mp4
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się