Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Znaczenie ET Felgi


bratpit

Rekomendowane odpowiedzi

Ja po wymianie kół z 15" na 18" zmieniłem VAG-em ustawienia i myśle że ESP dlatego działa poprawnie.

Zrobiłem tak:

1. Weszłem na kanał 37 (Navigation) , przycisnołem ADAPTATION/ADAPTACJA i w kanale 01 ustawiłem swój rozmiar kół ,

tabela z kodami i rozmiarami poniżej.

1790 - 145/80 R14 (Sommerreifen)

1815 - 165/65 R15 (Sommerreifen)

1803 - 175/60 R15 (Sommerreifen)

1806 - 185/50 R16 (Sommerreifen)

1935 - 195/65 R15 (Sommerreifen)

1910 - 205/60 R15 (Sommerreifen)

1930 - 205/55 R16 (Sommerreifen)

1818 - 205/40 ZR17 (Sommerreifen)

1960 - 215/55 R16 (Sommerreifen)

2060 - 225/60 R16 (Sommerreifen)

1930 - 225/45 R17 (Sommerreifen)

2074 - 225/55 R17 (Sommerreifen)

1943 - 225/40 ZR18 (Sommerreifen)

1960 - 235/50 R16 (Sommerreifen)

1964 - 235/45 R17 (Sommerreifen)

1967 - 235/40 ZR18 (Sommerreifen)

2065 - 245/45 R18 (Sommerreifen)

2065 - 245/45 ZR18 (Sommerreifen)

1940 - 255/40 R17 (Sommerreifen)

1937 - 255/35 R18 (Sommerreifen)

1937 - 255/35 ZR18 (Sommerreifen)

2016 - 255/40 ZR18 (Sommerreifen)

2016 - 255/35 ZR19 (Sommerreifen)

2092 - 255/35 ZR20 (Sommerreifen)

1775 - 155/65 R15 (Winterreifen)

1895 - 185/65 R15 (Winterreifen)

1935 - 195/65 R15 (Winterreifen)

1930 - 205/55 R16 (Winterreifen)

1960 - 215/55 R16 (Winterreifen)

2092 - 215/65 R16 (Winterreifen)

2060 - 225/60 R16 (Winterreifen)

1930 - 225/45 R17 (Winterreifen)

2070 - 225/55 R17 (Winterreifen)

1940 - 225/40 R18 (Winterreifen)

2010 - 225/45 R18 (Winterreifen)

2040 - 235/45 R18 (Winterreifen)

2114 - 235/50 R18 (Winterreifenn)

1940 - 255/40 R17 (Winterreifen)

2. Teraz weszłem na kanał 02 i tutaj ustawiłem jak Navi komunikuje się z autem w celu pozycjonowania GPS , są tam dwie opcje:

a) po GALI - kod 08 ( w moim przypadku wpisałem ten kod )

B) po ABS - kod 45

Po tym kodowaniu prętkość navi wskazuje właściwie i pozycja jest w 100% właściwa - porównywałem to z inną navi Tom-Toma

Nie jestem tego pewien ale myśle że ESP też się dostosowało poprzez zakodowanie właściwego rozmiaru kół[br]Dopisany: 15 Październik 2010, 08:37_________________________________________________Dlatego że nie ma innej możliwości zakodowania rozmiaru kół Vag-em

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A co ma NAVI do kontroli prędkości przez ESP ?

Poza tym nie musisz wpisywać rozmiaru kół w NAVI - samo się dostosuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle że ESP też musi wiedzieć jakie koła są na aucie a innej mośliwości wpisania tych danych nie znalazłem tylko poprzez kodowanie Navi[br]Dopisany: 15 Październik 2010, 08:48_________________________________________________Sorki za błędy ortograficzne poprawie się[br]Dopisany: 15 Październik 2010, 08:50_________________________________________________To dlatego że nie chodziłem do polskich szkół. Jestem samoukiem ale cały czas ćwicze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle że ESP też musi wiedzieć jakie koła są na aucie a innej mośliwości wpisania tych danych nie znalazłem tylko poprzez kodowanie Navi

Jeszcze raz pytam - co ma NAVI do ESP ? Czytałeś to forum ? Przecież prędkość koła nie jest mierzona na podstawie jego wielkości i to jeszcze wpisanej w NAVI, ale na podstawie danych odczytywanych z czujnika ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mamy tutaj zupelnie 3 niezalezne pomiary predkosci:

1. predkosc kol mierzona na potrzeby ABS. ESP indywidualnie dla kazdego kola, licza sie wartosci wzgledne tzn wazna jest roznica pomiedzy predkosciami kol w funkcji pozycji kierownicy.

2. predkosc pojazdu mierzona czujnikiem znajdujacym sie w skrzyni biegow - mierzy predkosc obrotowa walu napedowego lewego kola, i jej wartosc obrotowa jest bezwgledna, natomiast predkosc wskazywana przez predkosciomierz jest wzgledna i zalezy od srednicy kol na zasadzie (obroty walu napedowego x srednica kola) / czas

3. predkosc navi odczytywana na podstawie czujnika predkosci ale przeliczana niezaleznie przez nawi na podstawie wpisu srednicy w kanale 001 adaptacji kanal 002 wpisujesz 033 - a3 lub 034 dla a4.

co najwazniejsze sygnal predkosci jest pobierany i wykrozystywany tylko w momentach zaniku sygnalu gps.[br]Dopisany: 15 Październik 2010, 10:02_________________________________________________

Sorki za błędy ortograficzne poprawie się[br]Dopisany: 15 Październik 2010, 08:50_________________________________________________To dlatego że nie chodziłem do polskich szkół. Jestem samoukiem ale cały czas ćwicze!

:good: :good: :good:

[br]Dopisany: 15 Październik 2010, 10:06_________________________________________________

Myśle że ESP też musi wiedzieć jakie koła są na aucie a innej mośliwości wpisania tych danych nie znalazłem tylko poprzez kodowanie Navi

dla esp nie jest istotna predkosc jako wartosc a wiec i nieistotna srednica, wazna jest roznica predkosci obrotowej pomiedzy kolami danej osi, oczywiscie w odniesieniu do kąta skretu kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że Musashi wszystko profesjonalnie wyjaśnił więc chyba nie ma już co dalej dyskutować na ten temat :) Czyli wniosek taki że na tylnej osi może być inny rozmiar opon? Dobrze rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam inny rozmiar kół i ESP działa dobrze. Gdyby różne szerokości opon na przodzie i tyle miały jakiś wpływ na działanie ESP, to powinna kontrolka się włączać i wyłączać podczas jazdy. A tak nie jest. Wszystko działa tak jak było przed wymianą kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra to i ja się przy okazji przyznam że mam na przodzie 215/35 a na tyle 265/30 :decayed:

jakie by zachowanie przy takim czymś było esp?

dodam że u mnie tej części elektryki nie ma :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz dołączyć fotkę swego autka i jakie ET masz na tyle?

19cali ET 35

przód 8,5j + 215/35 + (na założenie czeka dystans 20mm)

tył 9,5j + dystans 12mm + 265/30 (niebawem przerzucam na 235/30)

fotkę jak znajdę jakąś to wrzucę :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Proszę mi wybaczyć, dłuższa nieobecność w tym temacie

Już wszystko objaśniam:

Felgi, które posiadam to standardowe felgi S-line do mojego modelu 245/40/R18 z szerokością felgi 8 cali(wg producenta)

Na zimę planuje zalożyć 17 o parametrach 225/50 z szerokością 7,5 cala - tylko jak poradzić sobie z ET? nie bardzo wiem jakie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :hi: Koledzy ma pytanie czy na 18" mozna wrzucic bez problemu opone o profilu 45? Wczensiej mialem 17" z takim wlasnie profilem i przyznam sie ze jest spora roznica w komforcie jazdy miedzy profilem 40. Posiadam zawieszenie 1BV. Nie chcialbym zmieniac felg poniewaz 17" nie wystepuja we wzorze felg DTM. Nie mowie oczywiscie o podrobkach z ktorymi i tak sie nie spotkalem. Nie uzywam dystansow i et felg jest fabryczne. Z gory dziekuje za wszelkie info. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :hi: Koledzy ma pytanie czy na 18" mozna wrzucic bez problemu opone o profilu 45? Wczensiej mialem 17" z takim wlasnie profilem i przyznam sie ze jest spora roznica w komforcie jazdy miedzy profilem 40. Posiadam zawieszenie 1BV. Nie chcialbym zmieniac felg poniewaz 17" nie wystepuja we wzorze felg DTM. Nie mowie oczywiscie o podrobkach z ktorymi i tak sie nie spotkalem. Nie uzywam dystansow i et felg jest fabryczne. Z gory dziekuje za wszelkie info. Pozdrawiam

tak, ale na 205

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że wszystko rozumiem a okazuje się, że nic nie wiem :gwizdanie:

Panowie, który z tych kompletów będzie najdalej od piasty/tarczy hamulcowej itd. ?

205/55/16 7j et45

225/55/16 7.5j et 43

225/45/17 7.5j et45 wchodzi u mnie na styk :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :hi: Koledzy ma pytanie czy na 18" mozna wrzucic bez problemu opone o profilu 45? Wczensiej mialem 17" z takim wlasnie profilem i przyznam sie ze jest spora roznica w komforcie jazdy miedzy profilem 40. Posiadam zawieszenie 1BV. Nie chcialbym zmieniac felg poniewaz 17" nie wystepuja we wzorze felg DTM. Nie mowie oczywiscie o podrobkach z ktorymi i tak sie nie spotkalem. Nie uzywam dystansow i et felg jest fabryczne. Z gory dziekuje za wszelkie info. Pozdrawiam

tak, ale na 205

Kolego, chyba mialas na mysli rozmiar 225? Felga ma szerokosc 8J, et43
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :hi: Koledzy ma pytanie czy na 18" mozna wrzucic bez problemu opone o profilu 45? Wczensiej mialem 17" z takim wlasnie profilem i przyznam sie ze jest spora roznica w komforcie jazdy miedzy profilem 40. Posiadam zawieszenie 1BV. Nie chcialbym zmieniac felg poniewaz 17" nie wystepuja we wzorze felg DTM. Nie mowie oczywiscie o podrobkach z ktorymi i tak sie nie spotkalem. Nie uzywam dystansow i et felg jest fabryczne. Z gory dziekuje za wszelkie info. Pozdrawiam

tak, ale na 205

Kolego, chyba mialas na mysli rozmiar 225? Felga ma szerokosc 8J, et43

dokładnie tak jak napisałem - 205, do 18/225 tylko profil 40, każdy większy bedzie wygladał na twoim aucie conajmniej dziwnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie minimalne et dla felgi 19" i szerokiej 8" ?? wiem że topor miał et 35 19" i fele obcierały o nadkola wiec do budy b5 jakie et brać pod uwage?? oczywiście fela tylko 19" mnie interesuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...